Politieagente schopt man 5x op filmpje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Politieagente schopt man meerdere malen op filmpje
    De politie Rotterdam-Rijnmond onderzoekt een filmpje op internet waarop is te zien hoe een politieagente een man meerdere keren schopt.

De agente verricht de arrestatie samen met een mannelijke collega. Het gebeurde op de Riederlaan in Rotterdam-Zuid. Ze geeft hem zeker vijf keer een knietje.

De plaatser van het filmpje schrijft: "Man was dronken, OK. Hij sliep waar hij niet mocht slapen, OK. Maar is dat een goede reden om in elkaar geslagen te worden door de politie? Voor die film werd de man geslagen door de mannelijke agent, bij het begin van het film werdt hij net gespoten met traangas en daarna geslagen door de vrouwelijke politie. Zoals je zelf kan zien die man heeft nooit een reden gegeven en gaf ook geen tegenstand."

Gesprek met agenten

"Voor zover we kunnen nagaan, zijn dit inderdaad agenten van ons korps", zegt een woordvoerster van het politiekorps in een reactie. "We gaan in gesprek om na te gaan wat zich heeft afgespeeld. Zodra we dat weten, komen we met een reactie."
    Geweld politie Amsterdam
    Vorige maand deed een groep krakers aangifte tegen de Amsterdamse politie wegens 'buitensporig en niet noodzakelijk geweld'. Ook dat incident werd gefilmd door omstanders.

2. SeaShell

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    tja vind het altijd lastig dit soort filmpjes, je ziet maar 1 kant van het verhaal, je weet niet wat die man zei, of misschien dreigde hij wel dat hij een wapen bij zich had.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind het een beetje jammer je ziet maar een kant van het verhaal maar dan nog hebben ze niet het recht om zo te schoppen want op dat moment is het gewoon belachelijk die man doet niks terug.

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

De politie, je allerbeste vriend....

Aanpakken dat soort figuren, en op staande voet ontslaan!

6. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Inderdaad per direct ontslaan.

Volgens rtl nieuws waren die mensen allemaal onbewapend. Dus schandalig voor woorden hoe deze oude politie man heeft gehandeld. Bah, en dat moet nu iemand zijn met een voorbeeldfunctie. Fijn voorbeeld dan, maar niet heus, hij is duidelijk toe aan zn pensioen!!

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Of wacht, ik heb volgens mij een ander filmpje gezien. Die van de vrouwelijke agente heb ik niet gezien, maar hier ging het om een oude politieman die maar bleef inslaan op een man. Je zag die politieman daarna echt hijgen van vermoeidheid, zo hard ging hij erop inslaan. :x

8. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Dat is waar maar dan nog had deze agente de man in de boeien kunnen slaan en niet hoeven schoppen......Er zijn andere manieren om te handelen. Het zag er nou niet bepaald dreigend uit voor deze agenten en ze waren met zijn tweeën....Dit is in mijn ogen een onnodige actie:(

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het filmpje staat er niet meer op! Grrrr.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zolang je niet beide kanten van een verhaal kent kan je niet oordelen.

Traangas hebben "normale" agenten trouwens niet eens.

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Belachelijk.
    Als die man echt agressief was geweest had hij bij dat knietje van haar wel anders gereageerd. En 1 knietje was genoeg geweest maar ze blijft doorgaan.
    Domme doos.

13. SeaShell

Ook nog pepperspray gebruikt, gummiknuppel en 5 knietjes terwijl die man stomdronken was en alleen zijn roes uit wou slapen en niet eens op zijn benen kon staan, laat staan agressief doen tegen de politie

Ze denken dat het gewoon uit pure frustratie is gebeurd omdat deze man vaker laveloos daar ligt

14. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    Schoppende agente niet geschorst

ROTTERDAM - De agente die onder vuur is komen te liggen na een filmpje op internet, is woensdag aan het werk en voert haar normale taken uit. Van een schorsing is geen sprake.

[​IMG]Foto: ANP
    Volgens een politiewoordvoerster is bij de politie in Rotterdam tot nog toe geen aangifte binnengekomen tegen haar.
    Op het filmpje is te zien dat de agente op de man toeloopt en hem in het kruis trapt. Daarna volgen nog een paar trappen. De man biedt geen weerstand.

Uiteindelijk boeien de agente en haar mannelijke collega hem. Op het filmpje zijn kreten van omstanders te horen.

Halverwege

Het filmpje begint volgens de politie halverwege de confrontatie tussen de agenten en de man, die lag te slapen in een portiek in Rotterdam-Zuid. De man zou agressief hebben gereageerd nadat de agenten hem hadden aangesproken. Daarop werd hij met pepperspray bespoten. Daarna begint het filmpje.
    De politie onderzoekt de zaak intern. ''Het onderzoek is in volle gang en het zal zorgvuldig worden gedaan'', meldt de politie. Dat betekent dat onder anderen de betrokken agenten worden gehoord, maar ook getuigen van het incident. Een aantal zou hebben verklaard dat de man voor de opnames geweld gebruikte.
    Een woordvoerster wil daar niets over zeggen, maar wilde wel kwijt dat de politie alle getuigen wil horen. De rijksrecherche is in deze zaak niet ingeschakeld en het is niet duidelijk of dat in een later stadium nog wel zal gebeuren.
    De beelden die van het incident zijn gemaakt, zijn inmiddels vele duizenden keren bekeken op YouTube.

Discipline

Volgens politiebond ACP moeten politici en andere personen de discipline opbrengen om te wachten met een oordeel totdat alle feiten over het politieoptreden bekend zijn. ''Iedereen heeft al een oordeel klaar voordat duidelijk is wat er precies is gebeurd.’’ Dat zei voorzitter Gerrit van de Kamp woensdag.
    Van de Kamp ziet parallellen met de zogenoemde filefuikzaak. Op de A2 bij Abcoude zette de politie vorig jaar een fuik op om een benzinedief te stoppen. Die reed in volle vaart achterop de file waardoor een onschuldige automobilist overleed. Ook dat leidde tot een storm van kritiek en verontwaardiging.

bron:nu.nl

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Belachelijk dat ze niet geschorst is. De politie is er voor incidenten en ja dronken, vervelendem agressieve mensen kun je verwachten. Ik vind dit echt totaal niet kunnen en had haar zeker geschorst. Die komt echt wat tekort thuis!

16. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    +1 helemaal mee eens

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ook niet dat je een oordeel kunt hebben alleen op basis van een (half) filmpje.

Ik volg vechtsportlessen bij een politieagente. En hoewel ik echt nog maar een 'gevorderde beginner' ben, krijg ik uit haar verhalen en de dingen die ik soms van andere agente hoor, echt het idee dat ik beter in staat zou zijn om iemand zonder al te veel schade in bedwang te houden, dan de gemiddelde agent.
    Maar agenten leren dit onvoldoende en hoeven deze vaardigheid nauwelijks bij te houden. Dat is overigens geen excuus om iemand in elkaar te beuken. Maar laten we eerst eens het onderzoek afwachten; misschien was de situatie dreigender dan wij op basis van dit filmpje kunnen zien.
    Als dat niet het geval is en het gewoon een gerustreerde aso met een politiepenning was (want ook die lopen er helaas genoeg rond) dan moet ze inderdaad onmiddelijk ontslagen en vervolgd worden.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zag het en dacht gelijk...schorsen!

De politie mag niet zomaar iemand slaan neem ik aan? Het zag er nu niet bepaald naar uit dat hij bedreigend was he...

20. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Het slachtoffer heeft aangifte gedaan. Heel goed!!

Deel Deze Pagina