Sinds een kort half jaar heb ik een nieuwe vriend. Voor hem ben ik meer dan 2 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Moet ik nu opnieuw gaan tellen voor bijvoorbeeld de huisarts om doorgestuurd te mogen worden? Ik ben in die 2 jaar wel 3 keer zwanger geweest. Liefs, Wannabemommie
hey hoi. Als ik jou was, dan was ik al lang naar de huisarts geweest, omdat je al drie keer zwanger bent geweest, maar dat is mis gegaan neem ik aan. Ben je daar nog niet geweest? ook niet nadat je al zo lang bezig was? die 2 jaar. En dan nog een vraag...Je was hiervoor bezig met je ex, en nu je een half jaar een nieuwe vriend hebt ben je er al weer aan toe om voor een kind te gaan? Maar ik denk dat je opnieuw moet gaan tellen dan, en ik zou wel even naar de huis arts gaan, ook omdat je dus drie miskramen hebt gehad, even jou je eigen gevoel enz.
Als je twee jaar bezig bent geweest (en twee miskramen hebt gehad?) lijkt het me een goed idee om je een keer na te laten kijken. Als dat graag wil niet twijfelen en gewoon bij je huisarts lang gaan.
Over het algemeen is het zo dat de telling dan opnieuw begint. Het feit dat het toen niet lukte, kan aan je ex gelegen hebben. Met je huidige vriend kan de situatie heel anders zijn, dus daar gaat een arts vanuit. In principe zou je pas naar een huisarts kunnen gaan, als je met deze vriend een jaar bezig bent met zwanger worden. Maar je kunt natuurlijk altijd navraag doen, als je je daar beter bij voelt.
Dankjullie wel voor jullie antwoorden. Ik ben al wel onderzocht na die 3 miskramen, ze hebben veel bloedonderzoeken gedaan maar daar is niks raars uit gekomen. Mijn ex en ik zouden dus gaan voor een chromosomen onderzoek, maar dat was niet meer nodig omdat we de relatie beeindigden. Omdat mijn nieuwe vriend al wel een dochtertje heeft, lijkt me dat hij gewoon vruchtbaar is. Ik ga volgende week wel even bij de huisarts langs om te vragen wat zijn policy is.