Help, ik ben bang; bloedverlies

Discussion in 'Miskraam' started by Yotsuba, Sep 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    De titel zegt t al, ik ben nu 6 weken zwanger ongeveer en vanochtend heb ik helder rood bloed verloren bij het plassen.
    Ook met afvegen zag ik t en heb nu een maandverbandje in.
    Er zaten ook wat dikkere plekjes in het bloed (waar t bloed wat dikker is zeg maar)
    Ik kom nu net op mn werk en gelijk naar de wc weer en t lijkt wel iets minder maar wel kleine stolseltjes.
    Verder pijn in mn buik een beetje.

Ik ben zo bang dat het nu mis gaat :(

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Heb geen ervaring met bloedverlies, weet dat 50/ 50 kans is dat het gewoon goed gaat.
    Zal even contact opnemen met je vk.

Sterkte en hopelijk zit alles goed.

Gr samantha

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Toch bedankt voor je reactie Gerritsen.
    Ik heb net de verloskundige gebeld, ze heeft me uitgelegd dat t 2 kanten op kan gaan.
    Of t wordt erger zoals een menstruatie en t houd langer dan vandaag aan.
    Mja iedereen kan raden wat er dan aan de hand is en ik moet dan bellen.

Of t blijft nu minder worden en morgen eventueel last van bruinverlies.
    In dat geval was t waarschijnlijk een geknapt adertje.

Ik vind t zoo eng :(
    Het wordt nu wel minder, ipv dat het echt bloed is is t nu licht rood/rose van kleur.
    Wel stolsels.

Kom op beebje blijf alsjeblieft bij me ! :(

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Oww meid, wat spannend allemaal. Het kan inderdaad beide kanten uitgaan en het vervelende is, dat je er niets aan kunt doen. Het enige wat je kunt, is proberen positief te zijn. En dan helpt het misschien om, te weten, dat ik tot op heden 3 maal bloed ben verloren en ..zie mijn banner!

ik hoop met je mee dat alles gewoon met een sisser afloopt!

5. Lillies

Lillies Actief lid

Aug 19, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Oh meid, wat ontzettend balen... Vooral dat wachten, daar word je helemaal gek van. Maar idd, het kan twee kanten op en er zit niets anders op dan wachten. Hoe beroerd dat ook is.

Zelf heb ik ook drie flinke bloedingen gehad, helder rood en daarna een dag bruinverlies. Dat is ondertussen ook twee/drie weken geleden en ik ben ook nog steeds zwanger... Wel heb ik nog steeds bruinverlies en het blijft ellendig: steeds wachten tot de volgende echo.

Mag je binnenkort een echo laten maken? Misschien een beetje pushen bij de vk...

Sterkte!
    Lillies

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik voel me nu wel iets opgeluchter, mede ook door jullie.
    Het lijkt nu met mij ook wel beter te gaan, vanochtend was het lichtroze en net naar t toilet geweest en t was nu bruinig.

De verloskundige gaf aan echt pas vanaf 8 wkn een echo te willen maken omdat ze niet kunnen verzekeren al iets te kunnen zien op de echo als t nog zo jong is.
    En die stress willen ze me ook niet aan doen, maar als de bloeding erger wordt mag ik gelukkig altijd bellen en dan gaan ze kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik spreek mn beebje streng toe dat hij/zij goed moet blijven zitten en mij niet zo moet laten schrikken. ;)

Ik probeer positief te blijven al zit de schrik er goed in.
    Gelukkig gister ontzettend leuk nieuws gehad, mijn schoonzus is ook zwanger en misschien even ver!! :)

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hmm ik heb eerder al echo´s gehad en daarop is dan natuurlijk nog geen hartaktie te zien, maar wél of er een vruchtje aanwezig is. Kijk maar eens in mijn album!

Maar houd goede moed en als je over 2 weken bij de VK, wens ik je een mooie echo toe!

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja ik denk ook wel dat ze het wel kunnen doen hoor, ik denk dat ze dat doen als ik wel de bloedingen blijf houden.

Ik kan niet wachten tot de 22e, denk er aan om misschien een test te kopen.
    of is dat waste of money..
    Mja rare wezens die mensen he.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Test heeft geen nut. Of het goed zit of niet..in beide gevallen zit er nu nog HCG in je bloed. Daarnaast kunnen de levels HCG op dit moment nog erg schommelen en kun je dus hartstikke gaan zitten stressen als je een lichter lijntje zou krijgen, wat dus héél vaak NIETS zegt over de zwangerschap, maar meer over je vochtinname etc.

10. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Oke, duidelijk.
    Op hoop van zegen dan maar, net wel weer rood..
    De verloskundige gaf aan dat dit ook kon, wisselend hier last van hebben als er een ader gesprongen is.
    Bah irritant zeg, hoop dat vandaag snel voorbij is en ik morgen nergens meer last van heb.

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Bloedingen blijven tot nu toe, @ Hellen1971 en Lillies hoelang hield dit bij jullie aan?
    En hoe voelde jullie je toen?

12. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hey Yotsuba,

Ik heb ook rond die tijd last gehad van helder rood bloedverlies. Ik heb toen 's nachts gewoon de vk opgebeld. Die zei ook tegen mij dat het 2 kanten op kon gaan. Had eigenlijk het idee dat het niet goed zou zitten. Het bloedverlies kwam bij mij ook door een gesprongen adertje en zat totaal niet in de buurt van het vruchtje. Dit kwam omdat ik die avond ervoor behoorlijk wat kracht had gezet op de grote boodschap die eruit moest, maar het zat nogal vast allemaal. Bij mij heeft dit bloedverlies ongeveer een dag aangehouden en werd daarna bruinig(is een teken dat het aan het stollen is)

Met de 2e echo die ik had met 9 weken en 6 dagen was ik bang voor het ergste (ik heb de eerste met 5 weken gehad en moest dus ruim 4 weken wachten, een hel vond ik het om zolang te wachten). Op deze echo bleek echter alles helemaal goed met de kleine frummel. Lag ik daar als een klein kind te janken. Zo enorm blij en opgelucht was ik.

Het hoeft dus niets te zeggen dit bloedverlies. Let er wel op dat als je echt erge buikkrampen/steken erbij krijgt dat je de vk erover opbelt. Dit zou dan meestal niet goed zijn en kan je sneller in aanmerking komen voor een echo.

Ik zal voor je meeduimen dat alles goed is met de kleine ukkepuk.

Liefs Belliebel.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb er nooit heel lang last van gehad. Mijn moeder heeft bij zowel mij als mijn broer alle maanden flink gevloeid en we zijn er beiden gezond uitgekomen. Het is zo moeilijk om te zeggen hoe het met jou gaat. Het kan nog steeds alle kanten op. Mocht je nu heel ongerust blijven, kijk dan toch eens of je een echo losgepeuterd krijgt...

14. Lillies

Lillies Actief lid

Aug 19, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Balen dat het aanhoudt, zeg...

Bij mij was het midden in de nacht een flinke golf helder rood bloed, daarna weinig meer. De volgende middag weer een flinke golf rood bloed en dat hield toen ook weer op. Daarna de volgende ochtend nog een golf rood bloed en daarna werd het bruinverlies dat meer veel afscheiding was dan dat het eruit liep (sorry voor grafische uitleg...), dit heeft ruim een dag (ik denk 2 dagen) aangehouden en hield toen op. Toen bijna een week niets en nu heb ik weer van tijd tot tijd een beetje bruin verlies.

Bij mij kwam de bloeding uit de baarmoeder: op de echo kon je een bloedprop zien die groter is dan het vruchtzakje... Dus bij mij brak zo af een toe een golf door de baarmoedermond en dat hield daarna dus ook meteen weer op. Ik denk dat als je een geknapt vaatje aan de buitenkant van de baarmoedermond hebt, het misschien wel wat kan nasijpelen....

Ik weet hoe onzeker dit maakt... Het is echt vreselijk. Heel veel succes! Ik hoop dat het snel ophoudt....

Lillies.

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Gistermiddag heb ik de VK nogmaals gebeld, omdat het bloeden in de middag weer kwam en aan hield.
    Ook menstruatie krampjes er bij (niet hele heftige)
    t bloed (ja ook ik sorry voor de duidelijke uitleg) was wel helder rood maar met donkere dikkere stukken zeg maar.
    Af en toe bij het plassen kleine stolseltjes.
    Het bloed lijkt wel slijmeriger als dat je ongesteld ben maar misschien dat ik dat denk omdat ik er nu anders naar kijk..

Anyway ik had dus de VK gebeld en die was behoorlijk straight to the point.
    Klonk als een begin van een miskraam, en ja 1 op de 10 krijgt op dit vroege stadium een miskraam dus das redelijk normaal.
    Hier bood ze gelijk haar excuses voor aan, dat ze het normaal noemde.
    Ze heeft me uitgelegd hoe een miskraam kan lopen en hoe ik t kan herkennen.
    Mocht ik een miskraam hebben moest ik bellen, als ik heel hevig ga bloeden dat binnen een kwartier mn maandverband vol zat moest ik direct bellen.
    En als de bloedingen aanhouden tot een paar dagen en daarna ophoud zonder bijzonderheden mag ik maandag bellen en dan gaan ze een afspraak maken voor een echo.

Ik was behoorlijk overstuur doordat ze eigenlijk er van uit gaat dat het een miskraam is.
    Heb gister ook heel hard zitten snikken.

Het bloeden is tot nu toe hetzelfde gebleven, een beetje zoals een ongesteldheid met lichte ongesteldheidskrampjes.
    Verder geen gekke dingen dus ik hoop nogsteeds dat t goed blijft gaan.
    Ik ben nu thuis en heb een stay in bed dag, misschien dat ik later op de dag naar mn ouders ga en lekker in bad ga.
    Verder ben ik gewoon ontzettend moe door alles.

16. Loe

Loe Niet meer actief

meisje toch. heeel veel sterkte!

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik wil niet heel pessimistisch doen, maar als je zelfs al stolsels verliest ben ik bang dat het inderdaad een miskraam is... Klinkt precies hetzelfde als mijn miskraam toen die begon. Maar ik HOOP natuurlijk heel erg voor jullie dat het niet zo is.

18. Lillies

Lillies Actief lid

Aug 19, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Meid, wat een ellende... Ik hoop dat je je lekker kunt laten verwennen door je ouders.

Heel veel sterkte!

19. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik bloed nogsteeds en vanochtend ook aardig wat in mn maandverband.
    Hier zat veel stolsel bij en iets wat een vruchtzakje zou kunnen zijn.
    Ik ga er dus vanuit dat ik t kwijt ben, wel vreemd ik heb geen pijn gehad.
    Vanaf dinsdag t gevoel ongesteld te zijn maar geen enkel moment hevige krampen.
    Ik bloed nu nogsteeds.

20. carmen2

carmen2 Lid

Sep 4, 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yotsuba

Wat vervelend en verdrietig zeg..
    Ik heb ook een vmk gehad. Ben deze week ook ongesteld geworden. Voelde ook geen pijn. En nog steeds niet.
    Het is een raar gevoel. Had ook geen echte krampen.
    Heel veel sterkte meid

liefs carmen2

Share This Page