Ik heb momenteel een probleem met mijn haren! Ik heb van mezelf al dun haar, maar met wat mousse kreeg ik er krul in en bleef het heel de dag zitten. Nu krijg ik er met geen mogelijkheid meer slag of krul in, het valt helemaal stijl en volgens mij verlies ik haar ik vind het door heel het huis en mijn haar word ook echt dunner. Nu ben ik 6,5 maand geleden bevallen en ik vraag mij af of het daarmee te maken kan hebben of is het daarvoor te lang geleden?
Gelezen op haarcentrum.nl: "Tijdens de zwangerschap is het gehalte aan oestrogenen verhoogd. Het gevolg is, dat mede afhankelijk van erfelijke aanleg, de conditie van de huid en het haar verandert. Onder invloed van oestrogenen* ziet de huid er in het algemeen beter (gaver) uit. Door de toename van oestrogenen tijdens de zwangerschap zal ook de levensduur van het haar worden verlengd en hierdoor zal de haaruitval worden geremd. Dit is te merken aan de haren op de hoofdhuid, omdat deze snel groeien. De beharing op het lichaam blijft in het algemeen onveranderd. Aan het einde van de zwangerschap hebben vrouwen hierdoor vaak een mooie, volle haardos. Na de bevalling zullen de hormonale veranderingen zich geleidelijk aan normaliseren. Het gevolg is dat men de haren die tijdens de zwangerschap zijn behouden, weer verliest. Het aantal haren dat uitvalt, is dan hoger dan gebruikelijk. Dit kan drie maanden tot wel één jaar na de bevalling aanhouden. " Dus het kan zeker nog van de zwangerschap komen. Ik heb vorige maand heel veel haar verloren (4 maand na bevalling) Als je twijfelt zou ik aan HA vragen.
Het is zeker niet te lang geleden om nog last van je haar te hebben. Enkele weken geleden had ik een korte periode dat ik last had van haaruitval. Nu is dat weer redelijk normaal. Hormonen doen een half jaar na de bevalling toch nog veel met je.
hey, hier hetzelfde probleem helaas tijdens mijn zwangerschap had ik prachtig haar maar daarna is er niets meer van over ik kan er niets meer mee en idd valt het ook verschrikkelijk uit het schijnt erbij te horen vertelde mijn kapper ik weet niet hoelang jouw haar is maar ik heb het in laagjes laten knippen en nu ziet het er gelukkig wat voller uit en ik kreeg het advies om vitaminen b te slikken en hopelijk zit ons haar snel beter haha ik hoop dat je er wat aan hebt, je bent in ieder geval niet de enige gr eef
Nee hoor, dat kan heel goed met je zwangerschap te maken hebben. Tijdens de zwangerschap vallen er vaak minder haren uit. Die haren gaan na je bevalling toch weer uitvallen en dan lijkt het opeens alsof je niets meer overhoudt. Daarnaast kan je haar ook anders worden. Ik had voor deze zwangerschap best veel krullen. Nu mag ik blij zijn als er wat slag in zit. Ik merk sinds een paar weken dat er weer haren beginnen uit te vallen, dus mijn hormoonspiegel wordt weer wat normaler denk ik.
Ik heb helaas ook nog steeds heel veel last van haaruitval, en mijn bevalling is alweer bijna 8 maanden geleden...
Ik heb er nu niet zo heel erg last van gelukkig. maar na de zwangerschap van melvin de eerste. toen werd ik kaal. Ik heb toen 3 grote kale plekken gehad. het hete toen Alopecia areata. gelukkig is het aan gegroeid en ook is het gelukkig niet terug gekomen naar de 2de bevalling.
Bedankt voor jullie reactie! Ben toch gerustgesteld, kan ik het voor me eigen verklaren en dat is mijn meisje wel waard En ach er zijn wel ergere dingen, ik heb weer 'geluk' dat ik mijn figuurtje helemaal terug heb Zo heb iedereen wat...
ik heb zo nu en dan ook last van haaruitval. Verder valt het me op dat ik ineens wel heel erg veel grijze haren heb. Komt dit ook door de hormoonveranderingen?