wanneer huisarts bellen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jebb, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Dochterlief niet happy.
    Werd vanmorgen gewoon 9 uur wakker. Heeft lekker ontbeten en een fles optimel op. Om half 10 begon ze een beetje te jammeren. Ze wreef in haar oogjes dus ik heb dr in bed gelegd. Hier heeft ze een kwartier naar het plafond gekeken en uiteindelijk een minuut of 10 geslapen. Aangezien ze nog erg moe was en jammerde heb ik haar bij mij in bed gelegd na te tempen (39.6). In de tussentijd is ze eigenlijk amper wakker geweest vanaf half 11 tot nu. Normaal heeft ze al zo'n vier bekers drinken en een fles op. Nu dus alleen een fles en een half bekertje limonade. Ze heeft een hapje vla op, maar wil verder echt niks, behalve slapen.

Slapen is natuurlijk super om beter te worden, maar drinken is toch ook heel belangrijk. Ik maak me toch wat zorgen over het vele, lange slapen, jammeren, zuchten en steunen en het niet meer drinken.

Wanneer zouden jullie h.a. bellen?

Ik ben wel van mening liever een keer te veel bellen.. :)

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Slapen is veel belangrijker op dit moment, lekker laten slapen, wel zorgen dat ze niet te warm ligt.
    Ik zou hier zelf in elk geval de huisarts niet voor bellen.

3. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde dillema gehad afgelopen dagen. Zelf heb ik toch maar gewoon gebeld om advies te vragen. Niet eens perse om langs te komen, maar zij kunnen beter een inschatting maken op basis van mijn verhaal. Mijn ervaring is dat ze heel begripvol waren aan de telefoon en me goed geadviseerd hebben. Bellen dus als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor! Sterkte!

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn ervaring is dat als een kind ziek is, het niet graag wil eten en drinken. Blijf goed in de gaten houden of ze genoeg plast en probeer wel steeds vocht aan te bieden. Een dagje even wat minder is niet erg. Trek wel snel aan de bel als je denkt dat ze uitgedroogd raakt, maar dat gebeurt niet door 1 dag weinig drinken hoor.
    Wat hier trouwens altijd goed werkt (heb sowieso al een slechte drinker) als ze koorts heeft, is een waterijsje. Zo koelt ze wat af en krijgt ze vocht binnen!

Maar als je twijfelt, altijd bellen! Zeker als het om een jong kind gaat!

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik twijfelde eerst ook. Maar ik denk nu zo: als je twijfelt moet je gewoon een afspraak maken Beter een keer te veel dan te weinig. We betalen immers ook allemaal niet voor niets een torenhoge zorgverzekeringspremie.

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb een aantal weken geleden ook voor de zekerheid de hap gebeld. Dochtertje van toen ong. 6mnd had 16u lang niks gedronken (wel wat fruit). Hap zei toen idd dat ze genoeg plasluiers moest hebben. Die had ze. Verder prima eraan wel beetje verhoging. Gewoon in de gaten houden en als je gevoel zegt bellen dan bellen

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zeg bij twijfel Bellen! En je hoeft niet direct om een afspraak te bellen, de assistentes zijn er ook om je te woord te staan.
    Ik bel wel eens en leg dan eerst mijn twijfel voor, dan overleggen zij evt. als ze zelf ook twijfelen tijdens gezamenlijk overleg met de arts.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou hier niet om bellen: zo lig je er zelf ook bij als je goed ziek bent: je drinkt en eet dan minder tot niet, en slaapt grotendeels.
    Zolang ze plast, gewoon lekker uit laten zieken :)
    Uiteraard wel erop letten dat ze regelmatig even wat drinkt, maar een heel stuk minder drinken dan normaal, kan dus best even :)

Deel Deze Pagina