Hallo allemaal, Ik kom op het forum vrij vaak vragen tegen over reflux. Mijn dochter had langdurig (tot anderhalf jaar) last van - verborgen - reflux. Dit was goed te herkennen aan een aantal symptomen. Wij zijn uiteindelijk, na heel veel traantjes en strijd en een kind dat bijna alleen nog wakker was en slecht dronk, bij de oplossing gekomen:een kinderarts die ons serieus nam en Losec voorschreef. Daarna ging het steeds wat beter. Ik sta open voor jullie vragen over reflux, behandeling, ziekenhuis etc. Voel me helemaal ervaringsdeskundige . Dus stuur maar pb. En lees vooral dit boek: Baby Reflux of darmkrampjes door Stephanie Lampe | Recensies…: Mens en gezondheid Een heel handig boek over reflux (en onrust in het algemeen). Ik vond het super!
Hier een kind dat juist te véél dronk (voor zover dat kan aan de borst) en de oplossing was nexium/motilium,losec deed niets.(na ziekenhuisopname). Het is vreselijk als artsen je niet serieus nemen. Gelukkig ging het hier met medicatie snel beter,maar zoon was toen al 8 maanden.
Wij werden meteen serieus genomen.onze uk had verborgen reflux en was of aan het slapen of schreeuwen. Sliep alleen goed boven op ons. Onze uiteindelijke oplossing was omeprazol.