Hallo dames, Al een aantal weken heb ik erge last van rugpijn, niet onderin de rug, maar juist hoog. Net onder de schouderbladen. Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest omdat ik niet meer weet hoe ik moet zitten / liggen / staan van de pijn. Ik merk wel dat liggen / bewegen het beste is en het aangenaamste voelt. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar mensendieck. De huisarts denkt dat het komt omdat ik een holle rug heb en mijn bovenrug meer belast wordt en dit dus de spieren zijn die zo zeer doen. Zijn er meer mensen hiervoor naar de mensendieck / fysio geweest? En heeft dit goed geholpen? Het lijkt elke dag erger te worden en ben bang dat ik straks niet meer kan werken Ik hoop ook dat er dames zijn met wat tips.. Want een hittepit / kruik of kussentje in de rug helpt ook niet echt.. (ik weet dat dit onderwerp eigenlijk in het topic gezondheid hoort, maar hier had ik het al ingezet, en wordt niet op gereageerd. Dus dacht probeer het nu maar even hier)
Ik heb er ook last van, voornamelijk bij zitten op een stoel. Ook ik heb een erg holle rug dus daar zou het bij mij ook wel aan kunnen liggen. Ben er alleen niet mee naar de arts gegaan omdat ik ten eerste nu wat ergers aan mijn hoofd (letterlijk) heb en ten tweede omdat het door de zwangerschap komt en ik al genoeg van de fysio en andere hulpverleners heb gezien wat mij betreft Ik loop al tegen het eind en ga er vanuit dat het straks over gaat. Bovendien ben ik inmiddels al arbeidsongeschikt dus ik hoef me geen zorgen te maken over werk. Bij mij helpt het om de rug extra hol of juist heel bol te maken. Zitten op een zachte bank is ook erg prettig. Helaas is die van ons keihard dus ik zit daar bij voorkeur met een kussen in de rug. Met slapen vind ik het prettig om op de zij en dan een beetje naar voren gekanteld te liggen, zodat de buik niet aan m'n rug trekt. En een warme douche is fijn, bij voorkeur 10 minuten op een krukje zittend, rug bollen (armen op de bovenbenen steunen) en dan heet water. Misschien heb je er wat aan, maar ik gok zo dat je dat zelf ook allemaal al wel geprobeerd hebt. Sterkte!
ik heb het ook gehad met beide zwangerschappen. heb toen ook mensendieck therapie gehad en dat hielp echt heeel erg goed!
Ik heb het alleen als ik lang zit, op me werk achter de pc enzo. Wat bij mij heeft geholpen is zwemmen. 1x per week, en ik voel me bijna de hele week weer zo goed als nieuw
Ik heb het ook...van de week ook recht laten zetten door mijn bekkentherapeut eb ze heeft er cure tape overheen gedaan...kan al weer 4 dagen zitten zonder pijn
Ohh dit vrolijkt me al een stuk meer op moet ik zeggen Fijn om zulke positieve verhalen te horen. En bedankt voor de tips. Heb aan het eind van de middag paracetamol ingenomen, want wist echt eventjes niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn. Vervelend hoor Hoop dat ze morgen bij mensendieck echt wat voor me kan betekenen en dat het ook zoveel effect zal hebben.