4 maand en nog maar 4 voedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mauzelino, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maand krijgt nu sinds 3 dagen nog maar 4 voedingen en ik vroeg mij af of dat wel genoeg is? Ik lees overal dat vanaf 4 maand een baby minimaal 5 borstvoedingen per dag moet hebben! Maar mijn zoon lijkt aan 4 echt genoeg te hebben. Hij is super tevreden en vrolijk en plast goed en poept bijna elke dag.

Tot 3 dagen geleden maakte ik hem nog wakker om 22u voor de 5e voeding, maar hij was de laatste dagen moeilijk wakker te krijgen om 22u dus ik breng hem nu om 20u op bed en hij slaapt dan door tot 07.30.

Wat vind jij? Moet ik het gewoon zo laten of toch die 5e voeding weer invoeren?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Als hij het goed doet op die 4 voedingen (voldoende groei en goed poepen en plassen) dan vind ik 4 voedingen voldoende.

Gewoon op verzoek en hij vraagt niet meer dan 4 voedingen. Prima. Houd je hem wel in de gaten? Mocht zijn groei terug lopen, dan toch die extra voeding er in proberen te doen.

3. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord!

Ik hou de groei zeker in de gaten, ga maandag even wegen bij cb, en plassen en poepen gaat ook prima!

Deel Deze Pagina