Nana, zit jij nu in je 2e wachtweek? Ja lijkt erop dat we alle drie een eisprong hebben of snel verwachten. Ik denk dat mijn ei gister is geweest, maar dat is alleen maar gissen. Het zou dan 11 dagen na ongi zijn en dat is we wat vroeg... Wie weet moet ie toch nog komen, wel irri want aan die Ov. Testen heb ik dus ook niets dus die heb ik nu niet gebruikt. Ik verwacht geen zwangerschap hoor, hoewel dit super tof zou zijn want dan hoeven we geen iui te doen maar we proberen het alweer 2,5 jaar zelf en dat was ook niet gelukt. Maar ik moet zeggen dat ik deze maand er wel meer controle op uitoefen, dus extra klussen etc. Sterre, als je Ov. Test vorige week posi was, dan is je eisprong wellicht al geweest? DNJ, hoe gaat het met jou? Ei al in aantocht?
@Pepe: dag 11 is wel vroeg, maar ook weer niet heel vroeg, toch? Het kan best eens dat je nu een keer vroeg eitje hebt, zeker na die mk kan het een paar maanden even wat anders dan anders zijn. Ik kan me voorstellen dat je geen zw verwacht deze ronde. zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Maar ik zal toch voor je duimen, want je weet immers maar nooit. Ik zit idd weer in de 2e ww. En het is voor de verandering qua timing weer eens spannend . Ik moet namelijk za of zo ongesteld worden. Als ik zondag ongesteld wordt is er een redelijke kans dat de iui volgende maand niet door kan gaan, omdat manlief dan op cd11 een dag in Dsl zit . Tot nu toe was de iui steeds op cd11. Dus ik hoop dat ik zaterdag al ongesteld mag worden... (of helemaal niet natuurlijk, haha, maar dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn). Sowieso ben ik wel een beetje bang dat de iui nou net op die ene dag zou vallen. Zelfs als ik zaterdag ongesteld wordt kan de iui natuurlijk ook best wel eens een keertje op cd12 vallen, dat was voor mn dochter ook wel eens het geval. Maar om nou de hele maand bijvoorbaat al af te zeggen, vind ik ook weer zo zonde.... Wat zouden jullie doen? Ik vind het zo stom van Nanaman dat hij dit zo gepland heeft. Hij weet dat we met iui bezig zijn en zo dringend was deze opdracht (van werk) nou ook weer niet, grrrr. :x
Ik zou lekker profiteren van het feit dat je verzekering onbeperkt medicatie voor IUI vergoed Nana, en dus gewoon doorgaan! Als het niet door kan gaan verlies je niets, en als het wel door kan gaan is het toch een kans die je kunt pakken! Hier nog steeds helemaal niks.. Als ik vandaag nog geen positieve ovutest had moesten we weer terugkomen, dus staat er voor morgenavond een afspraak gepland. M'n lichaam neemt me goed in de maling Heb vreselijke hoofdpijn, eetbuien en grotere borsten, en dat betekent áltijd een eisprong. Ik voel m'n eierstokken ook regelmatig (zowel links als rechts), maar blijkbaar is er dus nog niets wat wil springen
Dat is idd wel een beetje onhandig van Nanaman. Misschien gaat hij ervan uit dat het deze ronde gewoon gelukt is haha. En anders mocht het toch zo lopen dat de iui gaat plaatsvinden net wanneer hij weg is, kan hij het dan niet verplaatsen of een collega die in zijn plaats kan gaan? Als het niet zo belangrijk blijkt te zijn. Idd een eitje op dag 11 zou best kunnen, is heb wel eens vaker een cyclus van 25/26 dagen gehad. Bedankt dat je wilt duimen. Wat balen DNJ dat je nog geen posi Ov. Test hebt. Ben benieuwd wat er morgen uit komt, gaan ze dan toch wel een echo maken?
@DNJ: he, wat shot dat je nog steeds wacht. Zou het misschien kunnen dat je je ei toch hebt gemist? Die pijn kan ook na de eisprong nog even aanhouden als de follikels weer vollopen en het gele lichaam gaan vormen. En anders hoop ik dat je eisprong alsnog héél snel komt! Hopelijk kunnen ze je morgen iets nuttigs vertellen! Wat betreft de IUI, misschien heb je wel gelijk. Alleen hoop ik dan dat ze niet gaan zeuren in het ZH. Ze hebben namelijk wel een keer expliciet gezegd dat we in de maanden dat mn man niet beschikbaar is ook niet moeten starten. Maar ja, de kans dat het precies op die dag valt is niet zo heel groot natuurlijk, zeker als ik zaterdag ongesteld wordt. Misschien dat ik mn eerste spuit anders gewoon cd2 ipv cd3 zet. Toen ik bezig was voor mn dochter, mocht ik dit van het academische ziekenhuis wel eens doen als dit echt beter uitkwam. Volgens hen maakte het niet zo heel veel uit of je op dag 2, 3 of 4 begon. @Pepe: Tja, ik weet niet wat mn man dacht toen hij deze afspraak plande. Waarschijnlijk dacht hij gewoon helemaal niet . Helaas kan niemand mn man's afspraken overnemen, hij is de enige binnen de organisatie met deze expertise. Ik heb al diverse pogingen gedaan om hem over te halen om zich eventueel maar ziek te melden als de iui dan toch blijkt te zijn, maar hij vindt dit echt niet kunnen. Ze rekenen nu op hem zegt hij. Hij is erg consciëntieus als het op z'n werk aan komt . Maar ik heb hem wel verteld dat hij voortaan dit soort afspraken eerst met mij moet bespreken, zodat ik mn agenda erbij kan pakken.
Het wordt steeds stiller, hoe gaat het met jullie? DNJ, hoe ging de echo? Heb je alweer een iui gehad? Nana hoe gaat het met jou? Het is bijna weekend, voel je al ongi aankomen? Sterre, weet je nu wanneer je ei is geweest? Hier; ik denk nu weer dat ik vandaag mijn ei heb gehad, zou ook kunnen natuurlijk, dat is 2 weken na ongi. Klinkt wel meer logisch. Na vandaag is het iig afwachten geblazen.
@Pepe: Ah, dan was je ei dus toch redelijk volgens schema, toch. In ieder geval zit je nu weer in de wachtweken!! Is het zeker dat - mocht het nodig zijn- je volgende maand wel met iui mag beginnen of kan het dan weer vol zitten? @Hier: nou ik werd vandaag al ongesteld. Aan de ene kant wel jammer dat het weer niet is gelukt natuurlijk, maar aan de andere kant weer geen grote verassing. En nu is de kans wel redelijk groot dat de iui niet op die ene dag valt dat mn man niet kan, dus dat is wel fijn. Hopelijk gaat de timing dit keer wel goed.
Wat balen dat je ongi bent geworden. Hoeveelste iui was dit nu? Maar gelukkig valt nu de volgende iui dan wel op een dag dat je man in het land is. Ik hoop maar dat we het ei niet gemist hebben. Hebben vaak genoeg geklust dacht ik zo. nu inderdaad dan ook de wachtweken, voelt toch anders als na een iui hoor. Met een iui maat het wat spannender omdat, voor je gevoel, de kans groter is.
@Pepe: Dit was mn 2e iui. Het gaat best snel zo eigenlijk. Aan de ene kant is het wel fijn natuurlijk dat ik van die korte cyclussen heb en niet lang hoef te wachten op een volgende kans, maar aan de andere kant als het steeds blijft mislukken dan raas ik wel in een rot tempo door die iuis heen... Dat vind ik toch wel een eng idee. Heb ook een beetje een baaldag vandaag. Ik was eigenlijk begonnen met lijnen, maar heb vandaag een hele grote dikke reep chocolade (845calorieen) in één keer opgegeten. En nu zit ik daar weer van te balen . Tja, jullie kennen die dagen vast wel. Als je genoeg hebt geklust dan heb je je ei vast niet gemist. Ik kan me voorstellen dat het nu minder spannend is dan met een iui. Je kansen zijn natuurlijk toch een stukje kleiner zo. Maar ze zijn er wel, dus wie weet! . Wat is het hier verder stil. Alles goed met iedereen? @DNJ: En heb je inmiddels als een ei in het vizier? Hoe ging je echo in het ZH vorige week? Hebben ze iets gezegd over hoe nu verder? Ik hoop dat je inmiddels gewoon een eisprong (met goed getimede iui!) hebt gehad!
Ik snap ook niet waar iedereen is gebleven Ik ben ook begonnen met lijnen, eigenlijk elke dag opnieuw, erg hè? Maar nu wil ik wel echt serieus gaan doen, er moeten echt kilo's af, ik doe weightwatchers en hoe doe jij het? Ik ken het gevoel na iets gegeten te hebben dat je dan spijt hebt. Het goede nieuws is, dat je reep nu op is dus kan je er ook niet meer van snoepen Ik zit al een beetje na te denken over vakantie dit jaar, hebben jullie al plannen en waarheen?
ja, het is hier echt uitgestorven... Tja, hoe ik lijn. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd en wilde daarom nu gewoon compleet stoppen met snoepen. Ik snoep best veel, dus dat moet wel redelijk wat schelen. Ik koop nu gewoon geen snoep meer, dan kan ik ook de mist niet meer in gaan, hoop ik. Wij zitten ook net over de vakantie na te denken (half Nl waarschijnlijk ). We zijn er nog niet 100% uit, maar waarschijnlijk gaan we met de auto naar Frankrijk. We moeten best vaak met het vliegtuig weg voor mn man's werk en dat is nooit zo'n succes met mn dochter (en dat is een flink understatement, haha). Vandaar dat we dit jaar maar eens de auto gaan proberen. We moeten alleen nog wel een route uitstippelen etc. En jij? Misschien wordt dit wel het laatste jaar dat je zonder kids op vakantie kunt .
Sorry meiden, ik ben de laatste tijd alleen met m'n 'oude' account online geweest.. Ik ben weer ontzettend aan het twijfelen of we niet toch weer aan ICSI zouden moeten beginnen.. Mijn ei is nooit gekomen, Clomid sloeg niet meer aan dus heb pillen gekregen om de menstruatie op te wekken en daarna zou ik kunnen starten met een dubbele dosis clomid.. Maar of we dat ook gaan doen, ik weet het echt even niet @Nana; Klote dat deze ook mislukt is, maar hopelijk valt de timing nu een stuk beter! @Pepe; Hoe is het met jou? Wanneer ga je beginnen (ongeveer)? Hier ook druk bezig met afvallen trouwens Een paar weken geleden was ik nog anti-afvallen, en nu ben ik zelf keihard bezig..
Dames, Mag ik hier ook mee praten? Als ik hier goed zit? Mijn vriend en ik zijn ook bezig met IUI in het flevoziekenhuis. Wij krijgen nu eerst een HSG en daarna gaan we met medicatie beginnen voor de IUI. Dit op ons verzoek omdat wij het idee hebben dat dit meer/beter zal werken. Het wordt dan ons derde IUI
@Kellebel: Tuurlijk, welkom hier! Het was hier al zo stil, dus we kunnen wel wat nieuwe dames gebruiken. Spannend dat jullie straks ook iui met medicatie gaan doen. Je kansen met medicatie zijn toch wat groter dan zonder. Wanneer heb je de HSG? @DNJ: Grrrr, wat klote dat je ei gewoon helemaal weg gebleven is! Zou je "zomaar" met icsi mogen beginnen of zou het nu dan ivf worden, aangezien het donorzaad toch goed is neem ik aan? Wel heftig lijkt me, maar ik begrijp het ook wel. Zo'n ronde zoals de afgelopen is gewoon pure tijdverspilling natuurlijk. Kun je anders niet eens Puregon ipv Clomid gebruiken en het op die manier nog even met iui proberen? Puregon is wat heftiger en heeft vaak betere effecten. En zoals je zelf al zei, icsi of ivf kun je natuurlijk maar 3 x doen. Ik ben trouwens nu wel benieuwd wat je oude nickname was, maar dat wil je wsl niet zeggen aangezien je vast niet voor niets een nieuwe account hebt . Haha, toch ook met afvallen begonnen. Het is ook wel moeilijk om het te laten als je niet blij bent met je gewicht en iedereen om je geen is aan het lijnen (althans in mijn omgeving). Ik ben trouwens al bezig sinds de derde week van dec, maar ik ben nog geen kilo kwijt (slechts 300 gram). De eerste twee weken ging het goed, maar daarna kwam alles weer terug grrrr. Ik vrees dat als dit nog even zo doorgaat ik het voor de verandering maar weer eens ga opgeven . Vooral in de luteale fase wanneer ik utrogestan gebruik is het bijna onmogelijk voor me om te lijnen, omdat ik letterlijk om de 10 min aan eten denk.
Hi DNJ, wat fijn je weer te lezen, ook al is het met niet zo goed nieuws.. Wat ontzettend klote zeg!!!! Ik kan er weinig over zeggen, ik ben niet zo thuis met Icsi en chlomid e.d. Maar ik leef wel met je mee. Ik hoop wel dat je ook af en toe nog bij ons komt schrijven, dan blijven we op de hoogte. Ik denk dat ik volgende week ongesteld moet worden dus dan kan ik weer bellen. Ik heb nu af en toe wel al wat gevoel in de onderbuik dus het lijkt erop dat het er wel aan zit te komen, ik hoop op wat anders natuurlijk. Kellebel welkom. Het was idd wat stiller hier geworden. Leuk dat je erbij bent! Nana, voor jou alweer een eerste FM gepland? Wat betreft vakanties.. We zitten te denken aan Italië of Frankrijk, dan kunnen we met de auto. Italië vind ik wat te ver dus dan zouden we gaan vliegen en auto huren, maar is weer duurder. Inderdaad wie weet de laatste keer met z'n tweetjes op vakantie, waarschijnlijk gaan we wel meerdere keren op vakantie maar dit jaar zal er geen vakantie komen met een baby denk ik haha. Of hij/zij. Moet er deze maand nog inzitten en dan eind van het jaar eerste weekendje weg maar dat zou wel heel snel zijn. Qua afvallen doe ik dus ww maar ik heb het al een aantal dagen niet bijgehouden. Of de ipad vind ik het een gedoe en de pc zet ik niet zo vaak meer aan, maar ik let wel op wat ik eet dus ik kom niet echt boven m'n puntjes Denk ik.
@Nana; Als wij dan toch weer voor ICSI kiezen is het wel met eigen zaad Met een donor zou IVF eerder aan de orde zijn ja, maar als ik toch weer al die spuiten moet zetten en die punctie moet doen, dan probeer ik het net zo lief met eigen zaad! Eerlijk is eerlijk; een kindje wat biologisch van ons allebei is blijft de grootste wens. Het is niet het belangrijkste, maar het zou wel het meest perfecte zijn. ICSI in Nederland doen we niet meer na onze ervaring, dus wij willen graag naar Duitsland. De afspraak staat gepland in mei. Tot die tijd gaan we door met donorzaad, is het dan nog niet gelukt, dan gaan we weer voor ICSI! Wat betreft Puregon; Dat wil ik inderdaad graag voor gaan stellen. Dan kunnen ze tenminste de dosering omhoog gooien als er niks groeit, en dan hoef je geen hele maand weg te gooien. Zit nu op dag 9 van m'n kuur, nog 3 te gaan. Dan ongesteld worden en op dag 3 weer beginnen met Clomid slikken, en hopen dat dat deze keer wél aanslaat Ik zal je zo wel even PBen met m'n andere account trouwens Mag je best weten hoor, ik heb daar alleen veel meelezers en die hoeven niet te weten dat we met een donor bezig zijn. Als ze echt willen kunnen ze me onder dit account ook wel vinden, maar ach, dan moeten ze wel érg goed zoeken en ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat niemand zo ziek is om dat te doen @Pepe; Gelukkig zit het er dan toch eindelijk aan te komen! Ik vond deze verloren maand al zulke tijdverspilling, moet je nagaan hoe jij je voelt dat je gewoon al 2 maanden zit te wachten en niets kunt omdat het simpelweg 'te druk' is :x Wij zouden ook graag nog op vakantie willen, maar moeten ons geld bewaren voor de ICSIbehandeling.. Maar goed, misschien kunnen we volgend jaar met z'n 4en op vakantie Ik houd trouwens bij wat ik eet via www.caloriechecker.nl (site bestaat niet meer maar je wordt automatisch doorgelinkt naar de goede ) en dan met de eetmeter. Probeer om elke dag niet meer dan 1400 (maar 1600 is in principe ook niet erg) calorieen te eten en ik ben de afgelopen dagen elke dag minstens 2 uur wezen lopen buiten.. Moet zeggen dat de sneeuw lekker motiveert.. Vind het zooo mooi buiten!
hallo dames, ben ook even niet geweest, erg druk en nu ook ff snel want moet zo weer weg. Zal morgen even wat uitgebreider reageren.. Iedereen druk aan het afvallen zie ik? Ik ben vorige week zaterdag begonnen met het Cambridge dieet, omdat ze er in het ziekenhuis zo om zaten te zeuren toch maar even streng lijnen nu het nog kan. Het duurt toch nog wel even voor ik ga starten, dus nog even paar weken lijnen. Ik wil graag zo,n 6 kilo kwijt. Kellebel, welkom! ik loop ook in het flevo. Volgende week weer een afspraak en dan hoor ik hopelijk eindelijk wanneer we en of we met IUI mogen starten. Bij mij hadden ze het trouwens over eerst een paar keer IUI proberen zonder HSG. Moest jij gelijk een HSG? En DNJ, toch misschien weer ICSI lees ik? Klote dat je ei is weggebleven, hopelijk lukt het nog voor je in mei met ICIS zal gaan starten.. En Nana, klote dat deze ronde mislukt is!
@DNJ: Ok, ik snap hem. Logisch ja, dat als je kunt kiezen je toch het liefst een 100% bio kindje zou willen. Zou ik ook hebben. Pfff, hopelijk komt het nooit zover dat jullie het zelf moeten gaan betalen. Zit je bij een verzekering die het 3 of 4 keer vergoed? Dat calorieën tellen heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Ik was toen super gemotiveerd en ben op deze manier 8 kilo kwijt geraakt (die er een jaar later gewoon weer aanzaten trouwens, maar dat is een ander verhaal ). Ik at toen max 1500 calorieën per dag, maar soms dagenlang zelfs maar 1100. Helaas heb ik er nu gewoon de puf niet voor, zeker niet tijdens die luteale fase. Maar ik loop gelukkig ook best veel. Vooral op de dagen dat ik met mn dochter thuis zit maken we veel lange wandelingen. Hierdoor hoef ik me van mezelf toch niet heel slecht te voelen. Thx voor het sturen van je nickname. Ik herken je naam wel! Herkenbaarheid is voor mij ook een steeds groter probleem. Daarom heb ik de geboortedatum van DL ook uit mn handtekening gehaald. Ik zag laatst per toeval dat mn zus hier ook af en toe rondneust en die hoeft niet al mn berichtjes door te kunnen spitten. Dus ik snap je wel. @Pepe:Ik heb morgen mn eerste FM. Maar ik voel mn eitjes nog niet echt, dus het zal nog wel klein grut zijn wat er zit. Ik vermoed dat de iui begin volgende week zal zijn. Ik hoop maar dat de IUI nu niet weer eigenlijk op zondag zou moeten vallen! Meerdere keren op vakantie, dat klinkt goed! Geniet er inderdaad nog maar even van nu het nog kan. Italië zaten wij ook aan te denken, maar omdat we ook gaan verbouwen deze zomer willen we het een beetje goedkoop houden dit jaar. @Sterre: Goed zo! Als je straks die kilo's kwijt bent kunnen ze daar tenminste niet meer over zeuren. Het lijkt me zo vervelend als ze daar steeds weer over beginnen .
3 keer. Maar goed, we hebben nog 2 pogingen over, en als die op zijn denk ik dat we in Dusseldorf verder zouden gaan met een donor. Bij de 2 volgende pogingen hebben we zo'n 3000 euro aan eigen kosten, laat staan als we echt de héle poging zelf moeten betalen.. Ik heb laatst even teruggekeken wat FBTO voor mij heeft betaald tijdens m'n ICSI behandeling.. Echt absurd! Het kwam op zo'n 3500 euro, inclusief alle medicatie. Een volledig zelf betaalde poging zou dan dus op 6500 euro komen.. Wat een geld he @Sterre; Cambridge is toch met die shakes en repen enzo? Dat trek ik echt totaal niet. Dan heb ik de hele dag alleen maar honger honger honger. Ik heb vorige week de groentesoep van de C1000 ontdekt. Zoooo lekker en maar 27 calorieen per 100ml. Ik kan beter een heel blik soep leeg eten dan 3 droge sneeen bruin brood! Ik kijk trouwens echt waanzinnig uit naar het weekend. Zaterdag ben ik jarig dus dan 'mag ik alles' en zondag/maandag zitten we in een hotelletje
6500 . Dat is echt veel geld. Hoezo heb je eigenlijk 3000 euro eigen kosten bij de volgende 2 pogingen? Ik dacht dat vergoed betekende dat het helemaal vergoed zou worden. Heb je een heel hoog eigen risico ofzo of is dit iets nieuws dat je zelf zoveel mee moet betalen? Ooh lekker in een hotelletje! Ik wil ook! Waar gaan jullie naartoe? Blijf je gewoon in eigen woonplaats? @hier: ik had vandaag weer de eerste fm, maar er was nog niet echt veel gebeurd. Alleen wat kleine follies rechts en links bijna niets. Klopt wel met wat ik voel dus. Nu moet ik zaterdag weer langskomen, omdat ze denken dat de iui dinsdag zal zijn en ik zondag niet langs kan komen, omdat ze dan dicht zijn. In ieder geval geen mogelijke eisprong op zondag gelukkig .