Even een snelle update. Net weer een FM gehad en ik krijg waarschijnlijk dinsdag de IUI, tenzij ik morgenochtend een positieve ovulatietest heb, dan wordt het maandag. Helaas heb ik dus weer maar één eitje, grrrrrr :x. Alweer de 3e iui op rij met maar 1 eitje. Ik vind het ergens wel zonde om al die hormonen te gebruiken voor maar één eitje. Bij mn dochter had ik er altijd 2 of zelfs meer. De kansen dat het lukt zijn met maar één eitje natuurlijk toch lager. Gelukkig heb ik nu wel eindelijk toestemming om volgende maand meer te gaan spuiten, eerder mocht ik dat steeds ab-so-luut niet doen .
succes nana! ik zal voor je duimen maandag of dinsdag. Balen dat je wel maar weer 1 eitje hebt, maar het zou genoeg moeten zijn, hopen dat het geluk ook een beetje aan je kant staat!
Meiden, Alweer een tijdje geleden heb ik me hier gemeld, maar niet meer mee gekletst! Ik lees nog wel altijd mee! Dus ik dacht.... ik reageer maar weer eens! @Nana, spannend....weer bijna IUI!! Ik had vorige maand 3 eitjes en toen hebben wij het juist niet gedaan. Maar bij ons ook pas de 1e IUI en al een keer zwanger geweest op de natuurlijke manier! Ik heb nu ook 1 eitje die doorgegroeid is. Hoopte op 2 Wat spuit jij en welke hoeveelheid? Ik moest vandaag een ovulatietest doen. Als die negatief is, maandag IUI. En vnvd pregnyl zetten. Anders gaat hij weer niet door.....
Hello ladies! DNJ, ja het is zeker frusterend om 2 maanden te moeten wachten, maar ik heb al bruine afscheiding dus 1 deze dagen zal de ongi wel moeten komen. Jij overweegt dus toch om weer Icsi te doen? Ben je er al over uit? Of had je dat al geschreven? Nana had je vandaag een positieve Ov. Test vanmorgen? Ik had de vorige keer ook maar 1 eitje. Ben benieuwd wat ik deze maand dan heb, ik heb iui zonder hormonen dus dan heb je sowieso maar 1 ei of niet? Nou, ik houd jullie op de hoogte, als ik rood bloed heb dan kan ik weer bellen. Fijne dag.
Omdat de verzekering sowieso alleen het Nederlandse tarief vergoed, en ICSI in Duitsland duurder is. Zit een verschil tussen van ongeveer 500 euro. Daarnaast hebben ze in Duitsland véél meer mogelijkheden waar wij, als we dan toch in Duitsland zijn, graag gebruik van willen maken. Ze doen daar bijvoorbeeld IMSI in plaats van ICSI (dan worden de zaadcellen 6500x vergroot ipv 200x, zodat ze beter kunnen beoordelen welke er het best uitzien) en Assisted Hatching waarbij er een gaatje wordt gelaserd in het schilletje van het eitje zodat een embryo beter naar buiten kan komen. Verder doen ze de punctie daar standaard onder narcose en dat wordt ook niet vergoed.. Een standaard ICSI poging in Nederland, zonder al die extra's, zou gewoon helemaal vergoed worden, maar als je naar het buitenland gaat komt er toch heel wat meer bij kijken Jij heel veel succes met je IUI dinsdag! Niet teveel zorgen maken om die witte test he @Pepe; Fijn! Misschien lopen we straks dan wel ongeveer gelijk, want ik hoop ook binnen nu en 3 dagen ongesteld te worden! Ik had het inderdaad al geschreven, maar maakt niet uit! Wij gaan t/m mei door met IUI, eind mei hebben we een intake in Dusseldorf. Mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan gaan we inderdaad weer voor ICSI!
@Liefkleintje: En was je test negatief. Dan hebben we straks bijna gelijk de IUI. Ik vind het trouwens wel weer raar dat we allebei een ovulatietest op zondag moesten doen en met een negatieve test Pregnyl moeten zetten en ik dan met een negatieve test de IUI op dinsdag krijg en jij op maandag. Hoe groot was jouw eitje? Waarom hebben al die ZHs toch altijd van die verschillende protocollen . @DNJ: OK, ik snap hem. Ik zou inderdaad ook zeker voor AH gaan als die mogelijkheid er is. Van wat ik erover heb gelezen zouden je kansen toch een tukje groter moeten worden. Van die vergroting had ik nog nooit gehoord. Ze zullen dan vast wel betere/ duurdere apparatuur hebben. Het is zo jammer dat Nl altijd zo achterloopt met dit soort dingen . En een narcose bij de punctie lijkt me voor jou nu ook even geen overbodige luxe na je eerste ervaring! "Mooi" dat je bijna weer ongesteld wordt. Weet je al of je dan weer clomid krijgt of dat je mag gaan prikken? @Pepe: Shit dat het lijkt alsof je ongi er weer aan zit te komen :x! Ik hoop dat het bruin ineens verdwijnt en wegblijft, maar om eerlijk te zijn verlies ik zelf ook vaak de hoop bij dat stomme bruinverlies. Maar gelukkig mag je straks ook ein-de-lijk weer iui-en! De test was trouwens witter dan wit, dus de IUI wordt dinsdag.
@DNJ, wat een kosten zeg! Poeh! Maar ik moet zeggen dat een punctie onder narcose toch ook mijn voorkeur zou hebben! Waarom doen ze dat in NL niet he?! Wij moeten hier maar veel pijn lijden in vergelijking met andere landen! @Pepe, als ik bruin zie weet ik eigenlijk ook dat het einde oefening is Klote hoor!! @Nana33, ik moest zaterdag mijn ovulatietest doen en dus zaterdagavond pregnyl zetten. Mijn test was gelukkig niet positief, maar denk vandaag wel, maar dat maakte niet uit! (hij was al best donker) Mijn follikel was vrijdagochtend 18mm en heb vrijdagavond nog menopur moeten spuiten. Ik heb dus morgen om 12u IUI! Spannend, de eerste! En daarna de utro. Hopelijk niet teveel bijwerkingen. Zijn jullie daar bekend mee?
@liefkleintje: Ok, dan heb ik het gewoon verkeerd gelezen en gaat het bij jou net zo als bij mij . Ik gebruik ook utro en merk eigenlijk niet zo heel veel van bijwerkingen. Althans het is gewoon progesteron dus de bijwerkingen zijn de standaard na-het-ei-kwaaltjes die de meesten hier vast wel door en door kennen. Pijnlijke borsten, opgezette buik, rommelige darmen, noem maar op. Om welke reden heb jij utro voorgeschreven gekregen? Heb je van je zelf een korte lf?
@Nana; Ik start op dag 3 weer met clomid, nu met een dubbele dosis. Ze gaan er vanuit dat dat wel gewoon weer aan gaat slaan. Mag niet eens zelf aan de gang met ovutesten, maar moet weer langskomen, omdat het ook ineens wel heel hard zou kunnen gaan, en omdat het ook kan zijn dat er nu ineens teveel eitjes zouden gaan groeien Nouja, ik hoop dat het inderdaad lekker snel gaat, en dat er dan 2 eitjes zitten Had je al een oplossing gevonden voor morgen? Ik heb je andere topic niet meer voorbij zien komen eigenlijk! Wel klote dat je man er niet bij kan zijn zeg @Liefkleintje; Ik geloof ergens wel dat een punctie met goede verdoving én met een goede uitvoering niet extreem pijnlijk hoeft te zijn hoor, maar na mijn ervaring is die punctie met narcose heel erg welkom Hoe is het bij jou gegaan vandaag?
@DNJ, spannend weer een nieuwe ronde met meer chlomid!! Een punctie lijkt me sowieso een hel, maar die van jou was dus echt vreselijk?? @Nana, Ik krijg utro, omdat dat volgens mij gyn de slagingspercentages verhoogt! Dus dan doen we dat maar braaf!! Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig klachten heb na mijn ei. Nooit last van mijn darmen of gespannen borsten. Soms alleen wat misselijk en tegen mijn NOD aan wat krampen, maar meer niet.... De IUI is goed gegaan! Er zitten 4,8 miljoen zwemmers in mijn baarmoeder! Was wel even wat gevoelig, hij moest er een tangetje bij pakken, omdat hij het slangetje niet goed in mijn baarmoeder kreeg! Morgenochtend beginnen met de utro en 2 wkn wachten! Morgen mag jij Nana! Spannend weer!!
Het meiden, even een update. Vandaag ongi geworden, aangemeld en 1 feb heb ik dan een echo. Ik had ook we eerder verwacht maar blijkbaar dus niet. De echo is dan op dag 11. In principe heb ik nooit een vroege ei maar ik vind het we gek dat het ziekenhuis na pas 1 x iui al gelijk zulke conclusies kan maken. Maargoed. Spannend dus. Ik denk dat ik dan die maandag daarop de iui heb. Hoest met jullie? Liefkleintje, jij dus nu de wachtweken in? En jij Nana hoe ging de iui? DNJ hoe gaat het bij jou?
@Liefkleintje & Pepe: de iui ging wel oké. We hadden 4 mil zwemmers. Ik ben altijd vrij gemakkelijk te insemineren, dus het gaat meestal vrij snel. Ik heb deze keer alleen helemaal geen eisprong gevoeld, terwijl ik die normaal altijd heel duidelijk voel. Nou voel ik sinds de geboorte van mn dochter wel altijd mn rechtereileider veel beter dan de linker omdat deze meer naar voren en lager zit en dit keer zat mn eitje links, terwijl hij de andere maanden rechts zat. Dus ik ga er maar vanuit dat ik hem niet gevoeld heb, omdat hij rechts zat en niet omdat hij niet gesprongen is... @Liefkleintje: Ok, fijn dat je arts het wil voorschrijven! Ik gebruik ook utro, maar dan op eigen initiatief. Ik heb altijd al vrij vroeg na mn eisprong veel bruinverlies en hoewel het volgens mijn arts geen kwaad kan (omdat mn temp gerafiekje er mooi uitziet, progesteron is nooit gemeten ) ben ik er niet content mee. En wanneer ik de utro gebruik blijft het bruin mooi weg. Mn arts weet dat ik het gebruik en zegt dat het op zich geen kwaad kan, maar gewoon niet nodig is en daarom wil hij het ook niet voorschrijven. Toen ik zwanger werd van mn dochter gebruikte ik overigens ook utro (3 bollen per dag). @Pepe: Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat je nu eindelijk weer kunt beginnen. Ik vind cd11 ook wat laat voor een eerste echo, maar als je eisprong nooit echt vroeg is dan maakt het hopelijk niets uit. In het amc was de policy altijd om standaard op dag 9 een echo te maken en waar ik nu zit doen ze het bij mij soms nog eerder, maar dat is ook omdat ik van die korte cycli heb. Gebruik jij nou eigenlijk ook hormonen of krijg je iui in een natuurlijke cyclus?
@Pepe, wat balen weer die ongi!! Nu op naar een nieuwe ronde, met hopelijk een mooi resultaat!! Dag 11 is idd best laat voor een eerste FM! Ik had hem de eerste keer op dag 10, dit was normaal zeiden ze. Maar afgelopen maand toch al op dag 8 de eerste FM afgesproken hoor! @Nana, fijn dat de IUI altijd makkelijk gaat!! Bij mij niet echt Ik hoop dat de utro bollen hun werk doen, wat een zooi! Hahaha! Loop de hele tijd leeg! Ik heb normaal vaak ook al een dag of 4 voor mijn NOD bruine afscheiding, maar volgens de gyn maakte dat idd niks uit. Ben benieuwd hoe het nu is! Mijn lijf is wel behoorlijk van slag de laatste maanden!
Ik heb de 31e een FM dus een dagje voor jou! Ben vandaag met Clomid begonnen, denk dat ik vanaf zondag wel zelf al ga testen. Van de arts moest ik op CD10 terugkomen, maar normaal gesproken, met 50mg Clomid, is de IUI op CD12. Nu slik ik een dubbele dosis, dus ik ben een beetje bang dat CD10 nu de dag van de IUI zou moeten zijn, zeg maar. Liever het zekere voor het onzekere!
@DNJ: mooi dat je nu een dubbele dosis Clomid mag gebruiken. Nog steeds maar drie dagen of moet je het nu ook langer gebruiken. Ik heb mn arts ook eindelijk zover dat ik vanaf volgende maand meer mag gaan spuiten! Lijkt me verstandig om inderdaad eerder te gaan voor de echo, als ik mn hormonen omhoog gooi heb ik ook meestal een iets snellere eisprong. Hopelijk zitten er straks twee mooie eitjes (of misschien wel drie...). @Liefkleintje: Ja, die utrobollen geven altijd wel troep he. Ik ben inmiddels zo aan die troep gewend dat ik het niet zo erg meer vind. Toen ik zwanger was van mn dochter heb ik ze 13 weken non-stop gebruikt . Maar Nanaman vind ze wel heel goor en durft niet zonder condoom te seksen als ik ze gebruik, omdat hij bang is dat die hormonen een effect op hem hebben, haha. @Hier: Ik heb trouwens een cyste aan de iui over gehouden. Ik was er al een beetje bang voor. Vlak voor de IUI voelde ik met een razende rotgang een eitje groeien aan mn andere eileider dan waar het eitje zat waar mn arts voor wilde gaan. Helaas was hij kennelijk net niet groot genoeg om mee te doen, maar nu lijkt hij niet meer te willen stoppen met groeien. Ik voel hem echt flink zitten met sommige bewegingen. Hopelijk is hij voor het eind van deze ronde weg, want anders zie ik de bui al hangen.
@DNJ, ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent....zo laat pas een echo met de dubbele dosis!! Zelf idd goed in de gaten houden! @Nana, idd....wat een troep! Komt zelfs door het inlegkruisje heen, dus maar maandverband in gedaan. Blegh! Balen dat je denkt dat je een cyste hebt!! Ik voel dat allemaal niet hoor. Vorige maand ook 3 follikels van 20mm, maar verder niks gevoeld van het springen ofzo.... Hoeveel ga jij volgende maand spuiten? Menopur toch ook? Wij gaan lekker een weekendje naar Brugge samen. Morgen weg en zondag weer thuis. Lekker relaxen, uit eten en shoppen
Oh lekker een weekendje weg! Dat klinkt goed. Wow, 3 follikels van 20 mm niet voelen , ik wordt er bijna jaloers van. Bij drie follikels van 20 mm moet ik echt heel langzaam gaan zitten, anders verga ik van de pijn! Ik voel ze dan echt bij elke stap die ik zet. Dit was ook de eerste maand sinds mn bevalling dat ik mn eisprong niet heb gevoeld en daarvoor is het misschien 2 x voor gekomen in mn hele pilloze leven (vandaar da ik stiekem toch twijfel of ik hem wel heb gehad). Gek toch dat de ene vrouw het zo heftig voelt en de andere bijna niet. Ik heb wel een heel klein bovenlijf en ik denk zelf altijd dat het hier aan ligt. Dat alles zo dicht tegen elkaar aan gepropt zit dat ik alles wel moet voelen, terwijl een vrouw met een iets groter bovenlijf meer ruimte om haar organen heeft ofzo, haha . Ik heb dit trouwens toen ik zwanger was aan mn verloskundige voorgelegd en zij dacht dat hier wel iets in zat . Veel plezier in Brugge!! Hopelijk kom je helemaal relaxed weet terug!
Hoi meiden, Ik moet even razen hoor! Ik twijfel toch of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad deze maand. Toen ik de Pregnyl zette deed die prikplek heel veel meer zeer dan normaal en kreeg ik gelijk een dikke rode plek, terwijl ik daar alle keren dat ik eerder pregnyl heb gezet (zeker 10 keer) nauwelijks last van had. Die pijnlijke plek hield ook heel lang aan (zit er nog steeds een beetje). Omdat ik het zo raar vond heb ik de houdbaarheid van de Pregnyl nog gecheckt. Deze was tot maart 2013. Nu vraag ik me af of de Pregnyl misschien toch niet helemaal goed meer was. Misschien heeft het heel lang ergens achter in een magazijn in een apotheek buiten de koelkast gelegen ofzo . Ik heb namelijk vanochtend maar even een zw test gedaan om te kijken of er überhaupt wel hcg in mn bloed zit en die was helemaal spierwit (5 dagen na de Pregnyl), terwijl het bij mij normaal zeker een dag of 9 a 10 duurt voor de Pregnyl helemaal weg is. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet denken, grrrrrrrr :x. Ik vind die onzekerheid bij behandelingen zo irritant (tja wie niet ). Als ik nog een paar ton had rondslingeren zou ik zelf een echo apparaat kopen...
nana, wat balen joh! wel vreemd inderdaad dat je zo'n plek kreeg, ik zou daar ook erg door gaan twijfelen... kan je aan je temp niet zien of je een eisprong hebt gehad, of geeft het door pregnyl geen juist beeld? Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. We mogen eindelijk starten! uitslag van het tweede zaadonderzoek van manlief was binnen! 11 miljoen na bewerking! erg blij dus! nu moet ik bellen op dag 1 van mijn cylcus. Op dag 11 dan eerste echo. Ik vraag mij wel af hoe ziekenhuis gaat bepalen wanneer ei springt. Ik krijg namelijk geen hormoon, helemaal niets, ook geen pregnyl. Ik had vorige keer toen mijn ei op springen stond, een folikel van 26 mm! en eisprong altijd rond dag 21. Ziekenhuis hangt nogal aan dat eisprong rond dag 14 is bij 20 mm. Bij mij dus niet! Ben dus al bang dat ik veel te vroeg geinsimineerd wordt... Verder wil ik heel graag utro. Ik heb een LF van 8 of 9 dagen, standaard. Ik ben bang dat zonder utro, geen innestelling kan plaatsvinden mocht het raak zijn. Nog maar eens aankaarten dus.. Nou ja, deze maand nog 1x zelf proberen en dan eindelijk starten