Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hahahaha.....ik wilde ook nog langer wachten, maar kon 't niet meer ;)
    Jaaaa, ik ga zeker mee doen met MvM! Heb zelf ook pregnyl gespoten, dus vind het echt het minste wat ik kan doen!

Ik kijk aankomende week nog even aan en bel dan de week erop! (vorige keer ging het fout bij 4w5d)

2. Dan is het wel extra spannend zeg.. Ik ga ontzettend voor je duimen natuurlijk! En hopen dat ik over 2 weken net zo'n test heb als jij!

Wat MvM betreft, ik heb hetzelfde gevoel hoor. Tijdens m'n eerste zwangerschap had ik eigenlijk geen idee wat het precies inhield, het leek mij alleen ontzettend ranzig om weken lang m'n urine te bewaren. Toen heb ik dus ook niet meegedaan. Nu weet ik hoe belangrijk het is, en ga ik zéker meedoen!

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @liefkleintje: Jeeeeee, zag ik het testen topic dat je ook al een mooie digi hebt!!! Super!! :D Ik hoop dat ik je snel mag volgen- als het deze maand niet lukt (wat ik helaas wel vermoed) dan hoop ik de volgende maand!

@Shaddixxx: Pffff, dat klinkt weer lekker makkelijk "dan hebben jullie gewoon pech gehad". Het is altijd fijn als iemand anders dat voor jou bepaalt ;). Goed dat je er nog even achteraan hebt gebeld. Hopelijk krijg je begin volgende week eindelijk weer een iui!

@Sterre: Hopelijk heb jij begin volgende week ook je eisprong en who knows! Wie wet heb je wel ontzettende mazzel (mag ook wel een keertje, toch?).

@Pepe: haha, ja een gedoe he met Pregnyl. Ik heb de spuit al héél vaak gezet, maar blijf het ook wel een beetje een gedoe vinden. Vooral met die enge glazen ampullen. Hopelijk werpt het straks zn vruchten af!

@MvM: toen ik na al die jaren eindelijk zwanger was van mn dochter, moest ik van mezelf ook meedoen met MvM en dat heb ik ook gedaan. Maar mijn god wat stinken die kannen! Ik was echt super misselijk de eerste 16 weken en mn reuk was heel goed. Ik heb vaak staan kokhalzen en overgeven nadat ik geplast had, brrrrrr. Maar mocht ik het geluk te hebben dat ik weer zwanger wordt dan doe ik ook zeker weer mee.
    Als je meedoet krijg je trouwens bij de intake altijd een klein cadeautje. Wij kregen een heel klein lief baby mutsje en toen ik dan mutsje in mn handen had, werd het me pas echt duidelijk dat ik een kindje zou gaan krijgen. Ik heb toen keihard gejankt, waar die MvM dame bij was...;)

4. Joh, ik zit hier al met tranen in m'n ogen als ik dit lees ;) Volgens mij jank ik 9 maanden lang als ik eenmaal zwanger ben :p

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Sterre, Ik vonde de HSG wel meevallen, ik moest gewoon plat liggen en je voelde krampen in je baarmoeder. Toen ik een spiraal ging laten zetten, vond ik dat pijnlijker. Denk wel dat het voor iedereen anders is. Ik vond de Hysteroscopie weer pijnlijker terwijl de arts toen zei dat veel vrouwen dat minder pijn vinden doen als een HSG.

Liefkleintje! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft de beeb lekker zitten dit keer. Snap wel dat het heel spannend is.

Shadixxx, gelukkig dat de iui er bijna zit aan de komen, wat ene gedoe met die artsen. Ik vind het ook zo moeilijk om hen te vertrouwen. Ze werken natuurlijk via een protocool maarja laat nou elk vrouwenlichaam wel anders zijn. vandaag pijn in mn onderbuik en onderrug. Ik weet nu niet of dat mn eisprong was of dat het er gewoon aan zit te komen. Ik vertrouw die ov testen ook niet... Maar het ziekenhuis zegt dat de streep echt donkerder moet zijn en dat het de vorige keer dan een score was van na mn ei ofzo... anyway... eerst morgen maar de iui en dan worden het hele lange 2 weken!

Nana, ik vind die pregnyl echt een gedoe. Dat afbreken ging al voor geen meter en toen was ik bang dat er glas was ingekomen en dat was ook zo. Gelukkig heb je 2 ampullen met dat vloeistof. Ik snap niet waarom ze er niet zo'n breekhoedje erbij geven.. Maargoed... Ik heb het nu een keer gedaan dus de 2e keer zal wel makkelijk gaan. Maar ik hoop zo dat die niet komt. Hoe ver zit jij nu in je cyclus?

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shadixxx: haha, ach tranen horen erbij als je zwanger bent. Maar laten we hier eerst allemaal maar eens zwanger worden!

@Pepe: nou je het zegt, bij mn oude ziekenhuis kregen we er wel altijd zo'n papieren breekhoedje bij. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me daarmee ook niet echt lukte hoor. Ik krijg trouwens altijd maar één ampul met vloeistof helaas. Toen ik in december weer voor het eerst moest prikken ging het zo mis met dat spul dat ik meer geknoeid had dan er in mn naald gekomen was. Toen zou een extra flesje wel handig zijn geweest... (gelukkig had ik nog oude pregnyl in de koelkast liggen).
    Hopelijk was jouw Pregnyl ervaring gewoon eenmalig en heb je het hierna niet meer nodig!

Wat betreft mn cyclus: ik zit vandaag op 11 dpo. Ik test 13 dpo sowieso altijd in de avond, omdat ik dan moet bepalen of ik 14dpo stop met utrogestan of niet. Als ik dan namelijk niet stop, stel ik mn menstruatie waarschijnlijk weer een paar dagen onnodig uit. Ik houd jullie wel op de hoogte, maar heb weer erg weinig hoop. Ik voel precies hetzelfde als ik altijd voel als ik ongesteld moet worden en dat was heel anders toen ik zwanger bleek. Heel misschien test ik trouwens morgenavond al, want maandagavond is Nanaman er waarschijnlijk niet en wanneer ik negatief test kan ik toch nog steeds wel een knuffeltje gebruiken.

@Sterre: stom had helemaal over je HSG vraag heengelezen. Ik vond het geen fijn onderzoek om eerlijk te zijn, maar wel te doen. Ik had allemaal enge verhalen op internet gelezen en was heel bang voor de pijn. Eigenlijk viel die pijn best mee, maar omdat ik zo bang was en er zo op zat te letten leek het erger. Ik denk dat als het me plotseling op straat was overkomen (alsof dat kan, haha;)) dat ik het een 4 op een schaal van 1 tot 10 had gegeven (met 10 = heel erg pijn).

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hier even een update, de zwemmers zitten erin. Hele goede opbrengst hadden we haha maar ze brengen dus maar 50 mil. In. Nu dus de wachtweken.... Pfff dat worden lange weken... Veel dingen doen maar :) duimen jullie mee?

8. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

lief kleintje, wat lees ik nu, wat goed!! gefeliciteerd! nog heel pril natuurlijk en spannende tijd maar van harte!!

shadixx, fijn dat de cyste krimpt en je waarschijnlijk van de week je IUI hebt!!

nana, spannend, hopelijk heeft je gevoel het goed en test je wel positief! en wat betreft de HSG, ik probeer daar nog maar niet aan te denken, en een 4 op schaal van 1 op 10 moet ik toch wel kunnen trekken;) maar ben altijd een beetje een pieperd :)

pepe, natuurlijk duim ik heel hard voor je mee!!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou net een testje gedaan en weer zo wit als sneeuw :( :( :(. Ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar ik baal toch heel erg. Dit was al de 3e iui- we zijn nu officieel over de helft :(. Het gaat wel heel hard de verkeerde kant op op deze manier. Bah...

@Pepe: ik zal uiteraard voor je duimen!!

@Sterre: ik ben ook een pieperd, dus die 4 dat is op een pieperd-schaal ;).

10. Sterre1977

nana, wat balen! overigens bedoelde ik natuurlijk "heeft je gevoel het fout (ipv goed) en test je toch postitief".. maar klote dat je test wit was. Mocht je vandaag wel al testen of ben je nog vroeg?

tsja..zo gaat het inderdaad hard. Bij ons ziekenhuis is het 6x iui voor het ivf/icsi wordt, is dat bij jullie ook zo? Aan de andere kant, niet wanhopen hoor! je hebt nog 3 pogingen! hoewel dat nu heel zuur is en het balen natuurlijk niet minder maakt, dikke knuffel! Gaan ze bij je volgende 3 pogingen anders te werk als bij deze drie poginen?

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hey Nana, wat balen dat de test negatief was, maar je zit dan op dag 12 toch? Al op de helft van de IUI's jee dat gaat idd snel. Het wat volgt hierna voor jullie? IVF? Jullie eerste kindje is ook via IUI gekomen (beetje gek om dit zo te noemen maar weet even niet hoe je het anders zegt?) Hoeveelste poging was dat raak? In ieder geval het je er nu nog 3 toch?

12. Ik zou een moord doen voor 50 miljoen, geloof ik :) Wij hadden er de afgelopen keer 3,5 miljoen, en de arts vond dat een prachtig resultaat..

Als ik al hoor dat sommige vrouwen niet eens zwanger raken van 20, 40 of 50 miljoen, vraag ik me soms echt af hoe ik ooit zwanger moet raken van 3,5 miljoen ;)

Wel spannend hoor, dat het eindelijk zo ver is!

@Nana; Wat klote van je test zeg :( En ook zo klote dat je het zelf al negatief inziet.. Heb jij ook altijd dat je qua emoties zo heen en weer geslingerd wordt? Ik heb dat echt héél erg, vooral in de 2e wachtweek. Dan weet ik zéker dat het gelukt is, en dan denk ik dat het noooooit gaat lukken.

@Hier; Wij hebben het vandaag zoooo leuk gehad. We zijn naar de Open Dag van Top Trouwlocaties geweest.. Wij wilden eigenlijk in augustus 2013 al trouwen, maar omdat al ons geld in de MMM wordt gestoken gaat dat niet gebeuren. Nu hopen we op april 2014. Aan de andere kant wordt je zo wel weer met je neus op de feiten gedrukt. Eigenlijk kunnen we nu ook nog geen bruiloft gaan plannen voor april, want stel nou dat we in mei naar Dusseldorf gaan, en 2e ICSI lukt ook niet. Dan moeten we sparen voor ICSI 3. En dat betekent dus dat er géén bruiloft komt. Maarja, aan de andere kant vind ik het ook zo verschrikkelijk om ons leven maar op pauze te laten staan. Dat heb ik het afgelopen jaar wel zo ervaren, alles staat op pauze. Je plant niet verder dan 2 weken vooruit, want stel nou dat je naar de kliniek moet, of stel nou dat je precies dan die ene behandeling hebt.. We moeten er nog maar even goed over nadenken..

Ovutest was in ieder geval nog negatief vandaag. Ver van positief zelfs. Dus, hopen maar dat dat ei morgen toch groot genoeg is. Hopelijk een shot pregnyl er in (dat geeft toch net altijd wat meer zekerheid dan op je eigen eisprong vertrouwen, vind ik) en dinsdag de IUI..

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    #333 pepe, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt: 3 feb 2013
    wat leuk dat jullie trouwplannen hebben. Misschien kan je het anders wat kleiner houden? dus the best of both? maar ik snap ook wel dat je wel je droomhuwelijk wilt verwezenlijken.

we hadden zelfs het dubbele aan zaadcellen. dus 100 milj. Aan mijn man ligt het iig niet.. Ik denk soms echt ligt het aan mij? Ze hebben verder niets kunnen vinden bij mij maarja....toch zitten we in dit traject. Dat is ook zo frustrerend... het zou moeten lukken op de natuurlijke manier maar het lukt toch niet....
    In feite heb je er maar 1 nodig. Ik vind 1 MILJ. zaadcellen al veel klinken maar in de vruchtbare wereld werkt dat blijkbaar anders.

wat balen dat je eisprong nog niet in zicht is. ik hoop dat ie snel komt... dan zitten we samen op het wachtbankje.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ja, ik zit nu op dag 12 inderdaad. Maar ik geloof er niet meer in. Ik heb echt lang niet gedronken en geplast en zo'n super gevoelige test gebruikt. Dan zou er als ik zwanger was geweest nu in ieder geval wel een heel vaag schaduwlijntje moeten zijn. Maar de test was echt spierwit. Ik kon er met de beste wil geen lijntje in ontdekken, terwijl ik dat stomme stripje in alle hoeken onder elk soort licht heb gehouden.

Vanaf de volgende iui mag ik iets meer gaan spuiten. Tot nu toe had ik steeds maar één ei en hopelijk lukt het om er vanaf nu 2 of misschien zelf 3 te krijgen. Bij mn dochter was ik zwanger van de 3e iui. Dat maakt het ook nog extra shit voor me gevoel dat het nu niet gelukt is, want voor mn gevoel was 3 toch mn geluksronde. Slaat nergens op, i know ;).

Na iui komt inderdaad ivf, maar we hebben het hier nog niet over gehad in het zh. Wanneer we bij de 5e iui aangekomen zijn moeten we een afspraak maken over "hoe nu verder".

@Pepe: 100 mil :$ :D. Wat doet jouw man om aan zoveel zwemmers te komen, haha. Wij hebben er ook steeds maar 3 of 4. Wow, ik wist niet eens dat je er zoveel kan hebben bij een iui.... Dan zijn jullie kansen deze maand vast gunstig! :)

@Shaddixxx: Och, je leven plannen en de mmm- hou op, schei uit... Ik weet er alles van helaas. Wij hebben toen we bezig waren voor mn dochter zo lang zoveel on hold gezet en nu weer. Eigenlijk moet mn man heel veel reizen voor zn werk, maar dat kan dus ook niet omdat we dan veel behandelingen moeten missen. Hierdoor heeft hij al meerdere belangrijke werk zaken niet kunnen doen en staat zijn carrière nu ook een beetje in de wacht - waar hij niet vrolijker van wordt. Alsof dat niet zwanger worden al niet erg genoeg is...
    Ik zou ook gewoon lekker de voorpret willen hebben van het denken aan je bruiloft! Anders kun je alles wel uitstellen en je kunt nu juist wel wat leuke afleiding gebruiken. Hebben jullie al een plan van hoe jullie willen gaan trouwen? Hopelijk ben je tegen die tijd zwanger en kun je jullie geld voor de bruiloft gebruiken.

15. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Nana , ze plaatsen 50 milj. zaadjes in de baarmoeder dat is het max. de vorige keer was dat ook zo, toen hadden we 70 milj. ze vertelde dat als ze meer direct in de baarmoeder zouden spuiten dat dit dan tegendraads op elkaar werkt ofzo... snapte het niet echt maar zoiets was het.

Als je nu ongi wordt mag je dan gelijk door?

16. Sterre1977

jeetje wat een aantallen, ik was al helemaal blij dat manlief er vorige keer 11 miljoen had na bewerking, hoop dat hij dat als we voor het echie gaan ook heeft, maar als ik deze aantallen lees, ik 11 miljoen echt niets :)

en wat betreft plannen, ik ben daar mee gestopt, toen wij vorige maand vakantie wilde boeken, zei een vriendin ook "wat als het ivf wordt en je zit dan net in traject". Ik heb nu echt zoiets van jammer dan, en gewoon geboekt! Als mijn IUI dan valt, sla ik wel een maandje over..het kan allemaal nogwel een jaar duren en wil (proberen) mijn leven niet zo door behandelingen en dergelijke te laten lijden.. maar goed.. lastig gezegd hoor.. loslaten lukt me ook niet heel erg...

17. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    ik vind het ook moeilijk om los te laten maar probeer ook zo veel mogelijk te doen... Gister de zomervakantie geboekt
    Ik hoop eigenlijk dan met een bol buik(je) rond te hobbelen.. en als niet en ernis net eeneen iui tja dan is het niet anders.. dan er maar een voordeel uit halen en een wijntje drinken tijdens de vakantie.

Ik heb gister de iui gehad en de hele dag spookt het door mn hoofd... nog 2 weken... nu bijna 1 dag voorbij.. poeh hee... wat duurt dat wachten lang...
    Hoe beleven jullie de wachtweken? Houden jullie al rekening met rood vlees en alcohol?

18. Sterre1977

pepe erg dat wachten he, dat het ik nu al terwijl ik nog moet starten, maar toch hoop ik stiekem dat het nog gewoon lukt. Bij zijn het maar 9 dagen wachten, omdat ik helaas maar een LF fase van 8 a 9 dagen heb. Hopelijk met IUI krijg ik wel utro zodat ik dat kan verlengen..

Ik denk dat ik wel rekening er al mee houd, misschien overdreven, maar we doen er genoeg moeite voor en ben bang dat als het mis zou gaan, ik mezelf ga kwalijk nemen dat ik mijn likeurtje of biefstukkie had moeten laten staan.

Wel lastig, ik ben gek op rood vlees, eet elke dag filet americain!

ik hoop in ieder geval dat je wachtdagen een beetje snel voorbij gaan voor je gevoel, lekker leuke dingen doen, afleiding zoeken etc.

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    @Pepe, wat spannend zeg!! Die wachtweken zijn killing ja!! Ik vond dat ook moeilijk..... Vooral de week voor NOD!

Ik drink en rook sowieso niet, dus daar hoef ik niks aan te veranderen ;) Rood vlees eet ik zelden. Toevallig vd week wel filet american op ;) Kan geen kwaad hoor!

@Nana, nega test las ik? Wat onwijs klote!!! :( Zijn de duivels er ook al bij jou??

@Sterre, ik hoop echt dat het raak is voor jullie deze maand!! :D

Hier hadden we 4,8 miljoen zwemmers deze IUI en het is genoeg zie je wel!! Dus gelukkig heb je er geen 50 miljoen nodig ;)

Ik heb vandaag nog eens getest met een kv test en die is mooi donkerder geworden!
    Alleen voel ik me nu echt niet fit. Oorpijn, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn, blegh!!
    Ik hoop zo dat ik geen koorts krijg! Geloof dat dat de eerste 3 maanden niet echt goed is :(

20. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    @liefkleintje Wat fijn dat de test donkerder worden, wanneer was je nod?
    Ja ie wachtweken zijn echt killing. De vorige keer had ik er minder last van heb ik het idee.

Ik heb nu wel een gevoelige onderbuik? Hadden jullie dat ook? Kan me niet van de vorige x niet herinneren

Deel Deze Pagina