Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Sterre: Wij plannen inderdaad ook maar zoveel mogelijk gewoon door, althans vakanties e.d. Ik heb toen ik zwanger wilde worden van mn dochter al zo vaak de fout gemaakt dat ik ergens niet naartoe op vakantie wilde, odmat ik dacht dat ik dan misschien zwanger zou zijn. Het was dan elke zomer weer een extra teleurstelling dat ik toch weer niet zwanger was. Bah.

@Pepe: ik probeer wel rekening te houden met alcohol. Soms drink ik wel een wijntje als ik uit eten ga ofzo, maar eigenlijk nooit meer dan 2 glazen per week (in de 2 wachtweken dan :p). Rood vlees hoef je nog geen rekening mee te houden. Dit kan pas kwaad op het moment dat je een "bloedband" hebt en dat kan niet voor 5 of 6 weken als ik het goed onthouden heb. Alcohol voor deze tijd kan trouwens ook alleen maar indirect kwaad, doordat het je hormonen kan beïnvloeden. Het kan nog niet bij je kindje komen voor je een bloedband hebt.

Tot nu toe gingen de wachtweken bij mij steeds vrij redelijk, eigenlijk vooral omdat ik toch steeds heel weinig hoop had, haha. Maar die zeldzame keer dat ik wel echt hoop heb, is het echt killing inderdaad. Het enige dat mij helpt is afleiding, maar ja zelfs tijdens de meeste vormen van afleiding kun je er nog aan denken natuurlijk. Kom het hier maar lekker van je afkletsen. Dat helpt vast!

Haha, ik zie het al helemaal voor me 100 miljoen zwemmers die elkaar alleen maar in de weg zitten, als in een te drukke winkelstraat ;). Nooit geweten dat dit een issue was (maar is bij ons toch nooit aan de orde).

@liefkleintje: Mooi dat je testen donkerder worden!! je hoeft niet zo bang te zijn voor koorts hoor. Hele hoge koorts gedurende een langere tijd is niet zo goed, maar een beetje koorts kan geen kwaad. Je hebt zelfs meer kans op koorts tijdens je zwangerschap, omdat je weerstand dan wat slechter is. Ik was nooit ziek, maar heb tijdens mn zwangerschap meerdere keren koorts gehad (en toen vertelde mn verloskundige me dit dus, vandaar :)).

@hier: Als alles volgens schema gaat wordt ik of morgen of woensdag ongesteld. Het zou me alleen niets verbazen als het nog later is, omdat ik er dus niet van overtuigd ben dat ik rond mn iui een eisprong had. Volgens mij had ik deze uiteindelijk toch pas 2 dagen later. Dus het zou zelfs pas vrijdag kunnen zijn, maar dat hoop ik niet- ik wil door! (en we hebben vanaf de avond na de iui niet meer kunnen klussen, dus we hebben dan sowieso geen enkele kans). Ik mag dan gelukkig gelijk door én ik mag eindelijk meer gaan spuiten!!

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    #342 pepe, 4 feb 2013
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
    Ik vroeg al gelijk aan de arts of dat dan niet het probleem was op de natuurlijke manier, maar dat was niet het geval. Met de iui wordt het zaad natuurlijk direct in de baarmoeder gespoten en dan 50 milj wel het max. Op de natuurlijke manier vallen er al een hoop af voordat die de baarmoeder bereiken en komen er nooit zoveel de baarmoeder in, dus wil niet zeggen dat alle 10 milj. dan ook de baarmoeder in komen. Ik weet niet of het goed uitleg hoor :)

Ik twijfel ook heel erg over m'n ei sprong. Vrijdag had ik dus een eitje van 19 en toen savonds pregnyl gespoten, was m'n iui op zondag dan wel op tijd? Ik had zaterdag nacht rond half 1 trouwens hele erge buikpijn. Ik kon bijna niet lopen, ook met steken in mijn anus ( sorry voor de details). Ik dacht is dit nou m'n ei? Ik heb da nooit zo gevoeld, kan Miss. Ook m'n darmen zijn geweest? Dus ik maak me zorgen opdat m'n eisprong te vroeg was of te laat... Wat erg die onzekerheid! De arts vertelde dat de baarmoeder mond en slijm etc er goed uit zag maar toen ik vroeg of ze kon zien of het ei al was geweest of nog moest komen, kon ze niet echt een antwoord op geven.

Wel fijn dat je gewoon weer door kan, kan je Miss in het ziekenhuis aangeven dat jij precies weet wanneer je ei is en dat ze daarop inspelen?

3. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik heb nog niet alles bijgelezen, maar wilde even wat van me laten horen ;)

We hebben na de 2 e IUI even een maand pauze ingelast, omdat ik erg last had van de hormonen, en bijna 4 dagen overtijd was (dus stiekem al heel blij) wat eindigde in een heel zware ongi.
    Was er even helemaal klaar mee.

Vandaag onze 3 e IUI gehad, wat heel chaotisch ging (ik had de pregnyl per ongeluk te laat gespoten, waardoor alles verschoven moest worden, en ik voelde tijdesn de inseminatie het rietje echt door mn baarmoedermond gaan, heel raar?
    Ook heb ik nu een erg opgeblazen buik, en een beetje ongi krampen.
    Heel raar allemaal, en gewoon maar weer afwachten.

Ook krijg ik woensdag de uitslag van mn uitstrijkje voor baarmoederhalskanker. Aangezien ik afgelopen zomer Cin 3 had, en lisecxie heb gehad, moest ik nu voor controle.

Ik heb een vraagje, vertellen jullie het aanje omgeving, dat je bezig bent met IUI?

4. @Nana; Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk, maar hier is het vooral de geldkwestie. Een bruiloft kost veel geld, en al het geld wat daarin wordt gestoken, kan niet in de MMM. Hier zou het dus niet 'jammer' zijn omdat je die 'ene maand' geen behandeling kunt doen, maar zou de volgende behandelingen zo'n 6 maanden uitgesteld moeten worden.. En tja, dat wil ik dus echt niet. Ik zou stapelgek worden van 6 maanden niets doen!

@Hier; Ei was vandaag 19x20 :D Pregnyl gehad en morgen om half 7 de IUI! Eindelijk weer eens! Had vandaag een arts die ik nog nooit eerder had gehad, súperaardig. Meteen gevraagd of ik volgende maand mag spuiten in plaats van slikken. Vond de Clomid nu toch ook weer twijfelachtig hoor, voorheen had ik op dag 11 al de IUI (met 50mg) en nu dus pas op dag 15 met 100mg. Arts vond het geen probleem, alleen wil ze dat ik Gonal-F ga spuiten in plaats van Puregon, omdat ik Gonal-F al heb gehad tijdens ICSI en ik dan geen instructie hoefde.. ;) Instructie duurt 5 minuutjes, maar goed, het is niet anders. Bijwerkingen van Gonal vond ik verschrikkelijk, maar ik spuit nu natuurlijk véél minder dan tijdens ICSI. En we hopen natuurlijk dat het uberhaubt niet meer nodig zal zijn!

@Woelmuisje; Hier weet de omgeving het wel ja. Een hoop vrienden weten het en volgen m'n blog, en met m'n moeder praat ik er het meest over. Familie van m'n vriend weten het ook wel (z'n moeder in ieder geval, en die heeft het ongetwijfeld verder verteld, ze verteld ons ook alle issues van z'n broer dus dat zal andersom ook wel zo zijn), maar daarmee hebben we het er nooit over. We zien hen ook amper.

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    shaddixxx, joepie eindelijk de iui! samen op het wachtbankje!!
    succes morgen

6. Inderdaad, eindelijk! :D Wanneer ga jij testen? Volgens mij houden ze in de kliniek 16 dagen aan, maar ik vind 14 dagen meer dan genoeg, en meestal red ik zelfs dat niet eens. Nu zou dag 14 op de 19e vallen, en volgens mij heb ik hier al eerder dat de 19e onze 'geluksdatum' is. Nouja, ik kan wel weer vanalles gaan verzinnen waarom deze poging zou moeten lukken, maar ik hoop dat ik me deze 2 weken een beetje rustiger kan houden.. Eerst maar eens zien hoe het vanavond gaat. Ik heb altijd meteen allemaal doemscenario's in m'n hoofd zitten. Vorige keer waren het 3,5 miljoen zaadjes, wat als het nu ineens heel slecht is ;) Zulke dingen..

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik mag 18 feb komen voor een bloedtest om te kijken als je zwanger bent. Als je nog niet gaan bloeden us. Ik ga geen test doen, heb ik de vorige keer ook niet gedaan. Ik heb er voor mezelf niet veel aan. Door mn vmk weet ik dat een test weinig kan zeggen. Als ik de vorige keer had getest dan was die waarsch. positief geweest en had ik dus valse hoop. Hoe gaat dat bij jullie dan? Moet je gewoon testen? doen ze geen bloedtest?
    Heb je vanavond de iui?

Ik had vanmorgen iets raars. Ik had een draad slijm die ik normaal krijg als mn eisprong nadert maar dit kan toch helemaal niet? vrijdag avond heb ik pregnyl gespoten en die zorgt er toch voor dat mn ei binnen 36-40 uur gaat springen?

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    @Schadixxx, spannend vanavond IUI! Wat ga ik hard duimen zeg!!
    En die wachtbank, bah!!

Ik heb voor het eerst 12 dagen na de IUI positief getest. Wij krijgen geen bloedtest. Sterker nog, ik heb er gisteren voor gebeld, maar ze vonden het te vroeg. 14 dgn na IUI.... (in deze week gaat je HCG pas stijgen zei ze)

Ach, ik zie dat mijn testen donkerder worden. Donkerder dan hij ooit is geweest. Dus ik moet erop vertrouwen, hoe moeilijk ook!

@Pepe, hoe snel ging het vorige keer bij jou mis??

9. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik moet 15/16 dagen na iui dan bloedprikken. ik had 3 feb de iui en op 18 feb zou ik dan bloed kunnen testen.
    Als je testen donkerder worden lijkt me alles in orde toch?
    Bij de vorige iui werd ik niet ongesteld en toen ging ik dus bloed prikken en toen waa er wel hcg waarde waargenomen maar te laag voor wat het moet zijn, er zou rrn miskraam volgen en die kwam ook een weer later. toen was de hcg waarde ook weer op nul. Toen besefde ik echt hoe kwetsbaar het allemaal is. Maargoed bij de meeste gaat het gewoon allemaal zoala het hoort.

10. De opbrengst was 4,9 miljoen vandaag :D 1,4 miljoen meer dan de vorige keer, woehoe!

Even een vraagje; Hebben jullie na een IUI ook altijd dat je een beetje vochtig bent? Ik heb dat dus áltijd en ik ben zo bang dat het zaad er gewoon weer uitloopt ;) In onze kliniek doen ze niet aan 'blijven liggen' na een IUI, zodra het erin zit sta je op en vertrek je weer.. Zij geloven niet dat blijven liggen echt zinvol is. Maarja, hierom ben ik dus bang dat het er inderdaad gewoon weer uitloopt. Of zal het gewoon komen doordat die eendenbek er in heeft gezeten en er daardoor wat slijm loskomt, ofzo?

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shaddixxx: Dat vocht wat eruit loopt is volgens mij inderdaad gewoon je eigen slijm. Althans dat wordt mij altijd verteld na een iui. Ondanks dat wij wel altijd even moeten blijven liggen heb ik er ook vaak een beetje last van.

@Woelmuisje: Leuk dat je er weer bent! Hier weten de meesten het niet. Alleen een paar echt goede vrienden en mn zus, maar niemand op werk bijvoorbeeld. We willen liever dat zo min mogelijk mensen er naar kunnen vragen, omdat ik het heel irritant vind als ik -wanneer ik toch al in een k$t bui ben, omdat ik bijvoorbeeld ongesteld ben- mensen vragen hoe het ermee staat, grrrrr. :x Bij mn dochter hebben we het vrijwel iedereen ook pas achteraf verteld.

@Pepe: bah, balen dat jij ook twijfelt over je ei-timing. Wat je beschrijft zou een eisprong kunnen zijn, maar ook best je darmen, haha. Bij mij voelen de twee overigens wel heel erg verschillend, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen hoe dan ;). Maar als je iets in de buurt van je anus voelt, denk ik toch eerder darmen. Een eitje van 19mm kan het met Pregnyl in principe best een tijdje uit houden hoor. Je had geen positieve ovutest voor de Pregnyl, toch? Dan moet het haast wel goed zijn. Pregnyl maakt namelijk ook dat wanneer je zelf nog geen LH aanmaakt voor je de spuit zet, dat de eisprong dan ook echt even op zich laat wachten tot ong. 36 uur na de spuit.

@all: Ik ben vandaag eindelijk echt ongesteld geworden :( :x. Heb weer even een dip-momentje. Bah, wat is het toch altijd kl#te om weer ingesteld te worden! Het komt nooit als een verassing, maar toch hakt het er elke keer weer in. :(
    Ik mag vanaf vrijdag a.s. weer spuiten en heb volgende week donderdag de FM en dan hopelijk volgende week zaterdag de iui. Dus wanneer jullie allemaal zwanger het wachtbankje af mogen, ga ik op jullie voorverwarmde plekjes zitten ;). Ik vind het wel spannend dat ik nu meer mag gaan spuiten. Ergens ben ik wel een beetje bang voor overstimulatie, maar ja steeds maar één eitje ondanks al die hormonen is ook een beetje zonde van de poging.

12. Wat ontzettend klote weer :( Dat van die eitjes snap ik helemaal hoor, ik heb dat ook. Daarom ben ik ook blij dat ik mag gaan spuiten (en misschien spuit ik per ongeluk wel een beetje teveel) ;) De arts zei nog; 'Hiermee heb je wel een grotere kans op een meerlingzwangerschap'.. Nou, kom maar op met die 2 eitjes! Gráág zelfs!

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ja ik twijfel enorm. De ov test in het ziekenhuis was negatief volgens hen en de test die ik savonds nog moest doen ook, tenminste het streepje was lichter als de controle streep maargoed daar twijfel ik dus aan. Maarja aan de andere kant had ik dus maandag avond van dat ei wit achtige slijm en dat heb ik alleen als ik mn ei nog moet krijgen dus het is heel vreemd allemaal en daar wordt ik zo onzeker van. Kan het ook zijn dat je lichaam niet reageert op pregnyl en dat mn ei gewoon later is gesprongen, bijv gister?

wat klopte dat je ongi bent geworden. Je voelde het wel al aankomen maar je houd toch altijd hoop. Ik hoop echt dat wij zwanger van het bankje af gaan...dan kan jij erop dan is het een vruchtbaar bankje geweest haha.

Shaddixxx, ik had de eerste keer ook vocht van uit mn vagina liep na de behandeling. Ik heb dit zondag nog gevraagd en het is normaal. Ik had het deze keer niet. Maar wel de dagen erna wat meer afscheiding en dus dat slijmerige spul.

Ik heb wel continue een gevoelige onderbuik. Ik heb dat wel eens eerder gehad en toen heb ik dat laten onderzoeken ( was nog voor de behandelingen) en toen konden ze niets gyneacologisch vinden dus daarom ben ik een beetje bang dat de behandeling dus niet is gelukt want dan zou deze ''pijn'' dus niets met een eventuele innesteling te maken kunnen hebben?

14. Ik heb gister weer vreselijke buikpijn gehad.. Ik had dat 8 december, na dat feest van m'n oma, ook zo erg, weten jullie nog? Zal het nou door de IUI komen? Toen had ik smorgens IUI gehad en kreeg ik savonds zoveel pijn, en nu had ik savonds de IUI en kreeg ik de volgende ochtend vreselijk veel pijn.. Vind het wel heel vaag hoor! Maar goed, inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter..

Wat jij zegt pepe, dat heb ik ook. Als ik dat gevoel de vorige keer ook had, en ik toen niet zwanger was, dan zal dat nu ook wel niet zo zijn als ik dat gevoel weer heb.. Maarja.. Alles kan ;)

15. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Shaddixxx wat naar van die buikpijn. Had je van de vorige keer eigenlijk ook doorgegeven aan de artsen? Ik had de avond na pregnyl dus de dag erna heel erge buikpijn, erge steken dan ik bijna niet kon lopen, een kruik hielp wel goed.

Ik heb verder niet echt last van de pregnyl, begin wel gevoelige borsten te krijgen. Hebben jullie ook dat je beter afvalt na pregnyl? Ik val 3 ons af per dag.

Nog 2 dagen en dan ben ik door week 1 heen. Het gaat nu makkelijker als de eerste paar dagen gelukkig. Het is ook lekker weekend dus dat lijdt ook wel af.

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @pepe: het kan in theorie wel dat je ei pas veel later na de pregnyl springt, maar het komt niet zoveel voor. Dat eiwit slijm kun je ook best nog een paar dagen na je ei hebben hoor. Ik heb zelfs een keer een eisprong op zaterdag gehad en een positieve samenlevingstest op maandag! Dus toen had ik dat slijm nog 2 dagen na mn ei. Ik hoop dat je eisprong toch op tijd was!

@Shaddixxx: Raar dat je steeds zo'n last hebt na de iui. Van iui met ongewassen of niet goed gewassen zaad kun je wel heel erg veel pijn krijgen - een beetje zoals weeen volgens mij. maar bij jou is het zaad natuurlijk wel gewoon gewassen. Had je ook twee keer dezelfde persoon die de iui doet? Misschien handelt deze persoon gewoon een beetje lomp ofzo.

Ik heb dus juist dat ik aankom na de Pregnyl! Tenminste ik heb dan echt de hele dag honger, waardoor ik meer ga eten. Ik ben daarom ook maar gestopt met lijnen. Grappig dat jij precies het tegenovergestelde hebt! Maar dat je heb met een zwangerschap natuurlijk ook, de één heeft de hele dag honger en de ander krijgt geen hap door haar keel.

@hier: De eerste spuit zit er weer in. Ik ben zo benieuwd wat de opbrengst gaat zijn deze ronde.

17. @Pepe; Jij dus ook zo'n buikpijn! Het is wel vaag hoor. Ik heb trouwens na elke IUI ook echt buikgriepverschijnselen. Echt élke keer. Zit elke keer hele nachten op de wc. Bleh.

@Nana; Bij de eerste 2 IUI's had ik niet, bij de laatste 2 wel.. Jullie weten het verschil tussen de eerste 2 en de laatste 2.. Daar kan het toch niet aan liggen? Lijkt me te vaag. Hoewel ze natuurlijk wel heel veel andere troep hebben gebruikt bij de laatste 2.. Ik heb 2 keer een andere arts gehad. Van de arts die het deze keer gedaan heeft had ik al eerder een IUI gehad ook.. Denk niet dat het aan hen heeft gelegen.

Lag ik daar trouwens, benen wijd, slangetje in m'n doos. Zegt die man; 'Ik ga nu spuiten!'. Het is te kinderachtig voor woorden, maar ik hád het niet meer..

Spannend weer bij jou.. Moet je nu ook eerder terugkomen voor een FM? Ik hoop ook op meerdere eitjes de volgende maand.. Ben blij dat ik mag gaan spuiten! Vind dat sowieso fijner dan Clomid, want met elke dag een spuit heb je toch het gevoel dat je er elke dag mee bezig bent. Clomid slik je 5 dagen en daarna moet je niks gaan zitten doen. En daar ben ik zó slecht in ;)

Ik heb hier het gevoel dat het deze maand niks wordt. Eigenlijk had ik dat voor de IUI al. Geen idee waarom. Ben er ook een stuk minder mee bezig dan vorige maand, dat is dan wel weer fijn.

Ik had trouwens zóiets raars; Ik vind de hele MMM ontzettend kut, maar ook heel eh.. fascinerend. Hoe het allemaal werkt, wat het met je lichaam doet. Ik heb 's avonds om kwart voor 8 pregnyl gehad, en de volgende ochtend heb ik om 10 uur een zwangerschapstest gedaan. Gewoon omdat ik benieuwd was hoe positief die op dag 1 nou precies is.. En guess what? NIKS te zien. Gewoon spierwit! Hoe kan dat nou? Zat er water in die spuit ofzo? Ik heb het aan de arts gevraagd, die werd alleen maar boos. Vroeg me waarom ik dat zou doen en zei dat het geldverspilling was ;) Volgens hem waren er geen onderzoeken gedaan na zwangerschapstesten na pregnyl, maar kom op zeg, dat slaat toch nergens op? Dan zou het ook onzin zijn om niet na 10 dagen al te mogen testen omdat je test dan nog vals positief te zijn. De andere maanden had ik wél positieve testen na pregnyl, dus het is toch gewoon raar dat hij nu na nog geen 24 uur negatief was?

18. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hoi Shaddixxx, ik had buikpijn nog voor de iui en jij erna toch?
    Idd vreemd van die nega test na de pregnyl, misschien duurt het even voordat het waargenomen kan worden?
    Ik vind het ook allemaal reuze interessant. De arts vertelde mij de vorige keer dat ze een keer een onderzoek hadden gedaan en toen moesten mensen gemeenschap hebben in de ok en daarna giften ze gelijk kijken waar de zaadjes zich bevonden en die waren toen al de vagina uit dus omhoog gezwommen, gaat best snel dus blijkbaar

Hier ga ik de 2e wachtweek in. Ik denk soms ook dat het niet gelukt is maar een andere eer denk ik weer wie weet.... We moeten gewoon nog afwachten.

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Nana, ik zie nu pas jouw bericht er ook tussen staan. Jij bent dus weer met spuiten begonnen? Wanneer zal je iui zijn? Ik weet volgende week maandag of het gelukt is of niet. Ik wil me deze tweede week er niet zo mee bezig gaan houden, ik word gek van mijzelf. Maarja makkelijk gezegd als gedaan.

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

@Shadixxx, wat naar dat je elke keer zo'n buikpijn hebt na de IUI! Ik geloof niet dat er verschil zou kunnen zitten in de eerste 2 keer en de laatste 2 keer. Misschien wel de persoon die het doet.
    Maar lijkt me dan dat je die pijn op dat moment zou voelen, als het aan de persoon ligt.
    Kan je het niet eens navragen?

@Nana, spannend, weer aan het spuiten voor een nieuwe ronde! Hopelijk met 2 eitjes!! Wat en hoeveel spuit je?
    Ik had helemaal geen last van de pregnyl. Niet van het zetten en daarna ook niet.

@Pepe, super spannend, je 2e wachtweek!! Hopelijk is het weer raak!! :D

Hier gaat het goed. De termijn van vorige keer voorbij, toen ging het fout bij 4w5d. Maar poeh, wat is dit spannend!
    Nu al de hele middag buikpijn.... dat maakt me bang!

Deel Deze Pagina