Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shaddixxx: Whaha, ik ga nu spuiten... Hij kiest zn woorden ook wel uit ;). Hoe reageerde die man toen je zo moest lachen? Hij zal bij de volgende patiënt vast zn woorden zorgvuldiger kiezen.

Het lijkt me eigenlijk niet dat het door dat ene verschil komt, maar met zekerheid zou ik het niet durven zeggen. Je zou zeggen gewassen is gewassen en dan maakt het allemaal niks uit. Misschien is de manier waarop het gewassen is net even anders en maakt dat uit ofzo :(.

Ik kan me voorstellen dat je ook liever weer spuit. Spuiten is toch ook een beetje een therapeutische bezigheid, haha. Toen ik bezig was voor mn dochter en steeds over gestimuleerd raakte wilde ze mij op Clomid zetten en dat wilde ik per sé niet omdat ik liever spoot. De arts dacht echt dat ik gek was. :p Maar ik hoop stiekem toch dat je helemaal niet meer hóeft te spuiten volgende maand...

@Pepe: Spannend, je tweede ww gaat beginnen!! Op de één of andere manier heb ik wel goede hoop voor jou. Misschien omdat je de vorige keer die vmk had ofzo. Ik weet het niet. We zullen het zien :)!!.

@Liefkleintje: Wat super fijn dat je de termijn van je vmk voorbij bent!! Ik heb eerder ook 3 vmks gehad en was ook zóóó blij toen ik het tijdstip van de laatste voorbij was. Voor je gevoel heb je dan echt al een "hurdle" overwonnen.
    Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je niet teveel zorgen te maken om alles wat je voelt. Je gaat waarschijnlijk nog zoveel gekke dingen voelen de aankomende paar weken. Of dat er ineens "symptomen" verdwijnen. Het betekent vaak helemaal niets. Wanneer krijg je je eerste echo?

@hier: Ik spuit deze maand 50 EH puregon. Ik weet dat het niet veel is, maar de enige andere cyclus in mn leven dat ik dit spoot had ik 5 eitjes. Dus ik vind het toch wel spannend of ik niet weer overgestimuleerd raak. Maar volgens de arts moet het wel kunnen. Vooral omdat ik weer een paar jaartjes ouder ben reageer ik minder heftig op de hormonen. Donderdag is de FM en als alles goed gaat zou dan zaterdag de IUI moeten zijn.

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Lief Nana, dat je goede hoop hebt!

Jij dus waarsch. A.s. Zaterdag de Iui. Spannend en dan wie weet meer eitjes.
    Ik had de vorige meer maar 1 ei, dat is dan wel normaal, dat je 1 dominante heb maar er was nu gewoon maar 1 niet een paar andere kleintjes ofzo. Dat had ik de vorige keer wel.

Hebben jullie trouwens het boek "paaseitjes zoeken in het Amc" gelezen? Ik kwam erop door dit forum en in 2 dagen uitgelezen. Heel herkenbaar allemaal.

Vertellen jullie aan de omgeving als je een behandeling hebt gehad, ik zeg zo weinig mogelijk, het werk weet wel dat ik weg ben voor echo's natuurlijk en gelukkig waren de de IUI's op zondag. Dus daar hebben ze niets van meegekregen, 1 vriendin weet het wel toevallig.
    Ik merk ook dat mensen er niet echt om vragen en dan zeg ik zelf ook niets.

3. @Nana; Nou, ik heb maar héél hard in de hand van m'n vriend geknepen en op m'n lip gebeten, maar volgens mij had hij wel wat door.. Hij heeft er niets over gezegd verder ;)

Hoop dat die 50 EH op gaan leveren wat je wilt! Ik moet volgende maand met 37,5 Gonal-F beginnen.. Volgens mij gaat dat ook niks worden hoor. Met ICSI spoot ik eerst 187 EH en daarna 225EH, 2 weken lang, en de opbrengst was toen ook minimaal ;) Maar goed, ze wilden laag beginnen, wat natuurlijk ook logisch is..

@Pepe; Ik heb dat boek niet gelezen. De titel spreekt me echt totáál niet aan :) Paaseitjes.. Come ooon. Niet echt een reden om een heel boek af te schrijven om de titel, maar ik ben een beetje bang dat het hele boek in die stijl geschreven is..

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    haha, titel heet zo omdat ze de eerste behandeling kreeg met pasen. Ze schrijft in een ''blog'' style en ze begint met IUI en eindigt met IVF al alles wat daar bij komt kijken. Ze schrijft met veel humor maar ook de realiteit. Als je het niet ligt moet je het niet lezen natuurlijk.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shaddixx: Ja, ergens is het wel verstandig om met weinig te beginnen. Toen ik in mn oude Zh liep begonnen ze gelijk met 75 EH puregon, met als gevolg 11 eitjes en veel pijn. Ik kreeg toen de reactie, tja achteraf hadden we misschien beter wat voorzichtiger kunnen beginnen ;). Maar 37,5 Gonal F klinkt wel als vrij weinig. Maar goed, het gaat natuurlijk om IUI en niet om ICSI. Ach, wie weet is het wel helemaal niet nodig... :p:).

@Pepe: Ik heb ook hier op het forum van het boek gehoord, maar ik lees zelf liever geen mmm boeken. Ik ben er al zoveel mee bezig, dat ik de zeldzame momentjes die ik heb om te lezen liever een boek lees dat me even afleidt. Maar ik hoor idd wel van veel dat ze het een goed boek vinden.

@hier: nog 2 dagen spuiten en dan de echo. Ik moet zeggen dat ik nog maar weinig voel, ondanks het vele spuiten. Ik heb ook wel eens maanden dat ik na 3 dagen al heel duidelijk één of meer eitjes voel groeien (bij mn 1e iui in dec bijvoorbeeld). Maar goed, misschien komen ze nog.

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hi Guys, even een update. bruine afscheiding is hier al begonnen :( wel heel vroeg maargoed heb ik wel vaker gehad. Ik baal wel flink... van inene nog midden in de 2e wachtweek zitten naar inene er ook weer pats poem uit. Nu is het dus wachten op rood bloed en dan weer aanmelden en dan begin het circus weer van voor af aan.

Hoe gaat het met jullie?

7. Klote meis.. Maar zou het niet heel misschien een innestelingsbloeding kunnen zijn?

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Nee, helaas. Vanmorgen rood bloed, dus ik heb me weer aangemeld.
    Ik voel me zo treurig... Ik heb ook zoveel respect voor jullie meiden die al zo veel langer al behandelingen doen etc. Ik weet niet of ik dat ga trekken.
    Nog 1 IUI en als die niet is gelukt een kijkoperatie en ik weet niet of ik dat wil...:( dussss de volgende keer MOET gewoon lukken :p

Hoe gaat het bij jou Shaddixxx?

9. Ja gaat wel.. Enórme borsten, steeds een bloedneus en misselijk, maar ook ontzettende krampen die me eigenlijk gewoon vertellen dat ik ongesteld ga worden.. Had een topic geopend bij 'Zwanger Worden', of mensen inderdáád last hebben van krampen terwijl ze toch zwanger zijn (je hoort altijd wel dat dat 'kan', maar nooit dat mensen dat ook echt meegemaakt hebben) en daar zijn toch een hoop meiden die het ook hadden.. Dus ja, deze poging is nog niet voorbij.. Nog 5 dagen ;)

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Pepe: Ah, getsie :( :x :x. Wat super shit dat je ongesteld geworden bent!! Bah, ik kan me helemaal voorstellen dat je tegen die kijkoperatie op ziet. Deze ronde móet hem gewoon gaan worden voor jou! *knuffeltje*

@Shaddixxx: het is nog spannend bij jou zie ik. Over die menstruatie krampen als je zwanger bent- dat had ik dus bij mn dochter. Vanaf 13dpo eerst een paar dagen vrij licht- eigenlijk precies zo alsof ik ongesteld zou worden en daarna steeds heftiger. Heeft geduurd tot ik 6 weken was. Dus wie weet....Bloedneus en misselijk klinken allebei wel heel gunstig moet ik zeggen. Ik duim voor je!!

@hier: vandaag een fm gehad en recht 1 eitje van 22mm en links 1 van 15 en 1 van 14. Ik moest ook bloedprikken en moet daarvoor vanmiddag bellen. Als ik nog geen LH piek heb (wat ik vermoed, want mn ovutest was nog vrij wit) moet ik vanavond de Pregnyl zetten en dan zat de iui. Ik baalde wel een beetje dat die twee kleine, zoveel kleiner zijn dan die grote. De vpk ging er vanuit dat die van 15 wel mee zou springen, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in. Maar ik hoop het wel natuurlijk, anders hebben we er weer maar ééntje.

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.793
    1.144
    113
    Vrouw
    Ff snel, want ben aan t werk....

@schadixxx, buikpijn en zwanger zijn kan echt!
    Ik heb echt vreselijke buikkrampen! Maar gisteren wel een knaltest bij MvM!! Ik blijf dus duimen!

@pepe, ik snap dat je geen kijkoperatie wil, maar het valt reuze mee! En daarna ben je extra vruchtbaar!! Bij mij 2x tot een zwangerschap geleid....ik duim keihard!!

@nana, spannend! Ik hoop zo dat ze beide springen! Maar volgens mij springen ze pas bij 17mm als je pregnyl zet?'

12. @Nana; Hij heeft nog 2 dagen om te groeien, dus ik denk dat ie wel meekomt hoor! Ik hoop het ontzettend in ieder geval!

@Kleintje; Ah, fijn om te horen, dat geeft moed. En fijn dat je zo'n mooie test bij MvM had!

Wat mijn 'symptomen' betreft.. Het klinkt inderdaad positief, maar ik zou nu dan nét op 3 weken zitten. Ik zit pas op 9DPO. Kun je dan echt al kwaaltjes hebben? Daar geloof ik niet zo in eigenlijk..

Bah, waarom heb ik mezelf ook aangepraat dat 'voor de 19e testen ongeluk brengt' ;)

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hi Shaddixxx, ik had bij de laatste keer ook gewoon ongesteldheids krampen, dat is dan wel heel vroeg mis gegaan, in 2010 toen had ik ook ongesteldheids krampen maar kon me niet herinneren of ik dat ervoor had, wel in de weken erna. Je hoort het heel veel dus het kan een zwangerschap zijn maar ook ongesteldheid. Kan 2 kanten op gaan. Ik ga heel hard duimen voor jou! Spannend! zou cool zijn als je de volgende zwangere bent. Daarna Nana ( die is de volgende met de iui) en daarna ik!

Spannend Nana, zat. de IUI. Wel fijn dat ze bij jou bloed testen op de LH piek. ik vind die ov testen maar neits moet ik zeggen. Ik vraag me nu dus af wanneer mijn ei dan is geweest als ik zo vroeg ongesteld word. Iig met de echo zat hij er nog haha.Wel jammer 1 ei maar idd die ander kan nog een stuk groeien.

liefkleintje, jij 2 x dus een kijkoperatie gehad? Ik vind het naar omdat je dan helemaal onder narcose gaat etc... en voel me gevoel is het totaal zinloos want ik begrijp niet zo goed wat ze daar denken te zien...
    Gelukkig jij een knaltest bij mvm en goed dat je daaraan mee doet! Kunnen wij weer lekker spuiten :p

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou, ik denk dat iui voor een tweede kindje gewoon niet ons ding gaat zijn :(. Dit is/ was alweer de 4e iui en weer ging het niet zoals het moet gaan. Vanochtend was de iui. Omdat ik zo benieuwd was na die 2 eitjes mocht ik toch nog even een echo. Op de echo kon de arts zien dat er nog niets gesprongen was (kennelijk veranderd het 3-lagige slijm in je bm na een eisprong- nooit geweten :() en dat de twee kleintjes alleen maar gekrompen waren (nu 11 en 12 mm). De grote was niet gegroeid, maar ook niet gesprongen. Ik voel de grote nu ook nog steeds heel duidelijk zitten, dus hij is nog steeds niet gesprongen, terwijl de iui vanochtend om 8.30 was. Ook heb ik de arts nog een keer goed gevraagd hoe het nou zit met de levensduur van gewassen zaad, omdat daar zoveel verwarring over lijkt te zijn. Volgens hem kan het zaad best 24u leven, maar is het probleem dat het relatief snel zwemt en na zo'n 5 a 6 uur je eierstokken gewoon uitzwemt. Beetje jammer dus.:(

15. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

hallo meiden,

even paar dagen weg geweest, hartstikke grieperig, vandaag gelukkig wat beter :)

Pepe, lees dat het deze poging helaas niet is gelukt! wat balen! hopelijk volgende poging raak! ik snap dat je niet op een kijkoperatie zit te wachten. Bij ons ziekenhuis is het baarmoederfoto na 3x mislukken, heb nog niets over kijkoperaties gehoord. Maar, we gaan gewoon heel hard duimen dat volgende poging raak is hoor!!

Nana, wat balen! kan je ei niet vanmiddag alsnog zijn gesprongen? Klote met die timing! ik ben heel benieuwd hoe ze dat in ons ziekenhuis gaan doen. Mijn ovulatietesten worden namelijk niet altijd knal! terwijl ik aan temperatuur en al een keer via mijn cyclus een maand volgen met echo;s wel kan zien dat ik eisprong heb gehad. Best verwarrend!

Shaddix, ik ga heel hard duimen voor jou dat het geen ongesteldheidskrampen zijn!!

liefkleinjte, fijn dat je een knaltest had bij MvM, dat geeft toch goede moed!

Hier: ik ben vrijdag ongesteld geworden. Helaas, dit was de laatste kans via natuurlijke manier.. Heb gelijk ziekenhuis gebeld en maandag over een week heb ik mijn eerste echo. Dan waarschijnlijk een week later de allereerste IUI! heel spannend, ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat..

16. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hoi Nana, wat fijn dat je een echo kreeg maar wat balen dat je ei nog niet gesprongen was. Hoe kan dat nou want met pregnyl zou het toch moeten gaan springen na zoveel uur? Misschien springt ie later vanavond? Is ook wat dus ze zwemmen sneller en als er geen ei gesprongen is dan zwemmen ze het gewoon voorbij?

Hier: Ik had me donderdag weer aangemeld bij het ziekenhuis en gelukkig mogen we gelijk door. Volgende week zaterdag is de eerste echo. Ik schat dan, dat dus die maandag of dinsdag erop de IUI is...

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Pepe: Fijn dat je meteen weer door mag! En dan over krap anderhalve week alweer een iui- dat gaat gelukkig dan toch best snel. Ik hoop echt voor je dat dit hem dan gaat worden en die operatie niet meer nodig is!!

Mn ei is trouwens zojuist gesprongen. Maar volgens die arts zitten die zwemmers inmiddels al ergens bij mn oksels ;), dus dit wordt hem weer niet. Die arts zei inderdaad dat ze én sneller zwemmen dan gewone zaadjes en ook nog eens eindeloos door zwemmen tot ze dood zijn. Normale zaadjes stoppen kennelijk wanneer ze bij het einde van de eileiders komen en verzamelen zich daar. Ze kunnen de eileiders niet uitzwemmen. Maar bij die bewerkte zaadjes is het dus kennelijk anders. Wel een suf idee dat er nu misschien zo'n paar miljoen zaadjes in mn bovenlijf zwemmen, terwijl mn eitje net is gesprongen. Kon ik ze maar omkeren :(.
    We gaan straks maar weer even seksen, maar ja dat is toch niet helemaal hetzelfde qua kansen, helaas. Bah.
    Waar ik ook nogal van baal is dat de volgende ronde voorlopig even de laatste ronde zal zijn. We moeten daarna helaas 2 maanden pauze nemen, omdat m'n man dan steeds een week of langer naar het buitenland moet. Dus als het dan niet raak is kunnen we pas in juni weer verder. Pffff, dat klinkt zo ver weg :(.

@Shaddixxx: En hoe gaat het nu met jou? Lukt het om nog even niet te testen? En heb je nog steeds die krampen? Ik hoop van harte dat jij straks met goed nieuws komt!

@Sterre: Balen dat je ziek was. Maar wat spannend, bijna je eerste iui!! Ik ben ook heel benieuwd wat het protocol qua timing bij jullie zal zijn.
    Bij mij hebben ze trouwens vrijdag wel een bloedtest afgenomen, maar die liet alleen maar zien dat er nog lang geen eisprong aan zat te komen en dat klopte.... Niet bijster nuttig dus.

18. Ik vind het zó kut voor je nana, maar weet je.. Het is wel zo dat echt élke arts iets anders zegt. Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, en er zijn waarschijnlijk ook tig artsen die beweren dat dit helemaal niet waar is. Wie je moet geloven? Geen idee! Ik lees ook regelmatig dat opgewerkt zaad maar 6 uur zou leven. Mijn arts zegt dat ze het ei overleven (dus langer dan 24 uur leven), anderen zeggen weer dat het zelfs 48 uur kan zijn.. Wie moet je geloven? Ze zeggen allemaal iets anders.. Niet meteen de hoop opgeven meissie, het kan nog steeds! Misschien zaten er wel een heleboel eigenwijze zaadcellen tussen die rondjes hebben gezwommen! Of trage zaadcellen, die je normaal gesproken 'niet goed' zou vinden, maar die juist nu precies op tijd komen! Wie weet!

Hier nog steeds aan het afwachten.. Testen voor de 19e durf ik niet, want als het dan mislukt weet ik zeker dat ik mezelf daar de schuld van ga geven. Belachelijk bijgeloof, maar ik kan er ook niets aan doen. Nog steeds buikpijn, maar hele andere buikpijn. Steekjes aan alle kanten van m'n baarmoeder, die af en toe doorstralen naar m'n venusheuvel en bovenbeen. Nog steeds misselijk, en bizar grote tieten. Écht bizar groot. Groter dan ze ooit geweest zijn, tot grote vreugde van m'n vriend ;). En het belangrijkst; Nog niet ongesteld. Maar ik weet het echt niet. Ik heb al zo vaak gedacht dat er iets 'anders' voelde dan in de andere maanden, en dan was ik ook steeds niet zwanger. Ik durf er nog steeds niet in te geloven, of op te hopen. Elk wc-bezoek is een hel. Het begon de laatste paar keer áltijd op dag 11 of 12, en nu zit ik op dag 11. De laatste keer na IUI, in december, brak het op dag 12 écht door. 's Avonds pas, dus ik zit morgen nog de hele dag in spanning. Pas als ik de 13e dag haal, dat is nog nooit gebeurd, durf ik weer te denken dat het heel misschien toch raak is deze ronde.. En dan kan ik de 19e (dat gaat waarschijnlijk 5 over 12 snachts worden, want dan is het officieel de 19e en kan ik stoppen met dat stomme bijgeloof) testen.

Zucht, nog 49 héle lange uren..

19. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Shaddixx, als ik dit zo lees, heb ik toch wel heel goede hoop voor jou. Ik weet dat het altijd moeilijk is het positief te zien en vertrouwen te hebben, je wilt je toch een soort van beschermen tegen teleurstelling.. ik ben in ieder geval aan het duimen dat je ongestedheid ook vandaag weg blijft..

20. Dankjewel Sterre, lief :) Ik hoop dat het bij jullie de eerste keer meteen lukt! In ieder geval fijn dat jullie nu ook écht kunnen beginnen!

Deel Deze Pagina