Bij ons is geen seks voor de IUI natuurlijk niet aan de orde (HA! ) maar voorheen hadden wij met slechts 1 dag onthouding het beste resultaat. Dus op maandag wel seks, dinsdag geen seks, en woensdag de IUI, zeg maar. Laten ze jullie ook weten hoeveel zaadjes er zijn gevonden? Dan zou ik gewoon een beetje uitproberen.. Volgens mij is 2 dagen gebruikelijk, maar er zijn ook stellen die met 4 dagen onthouding het beste resultaat hebben, of zoals wij dus maar met 1 dag. Wat betreft het lijstje plaatsen.. Misschien elke keer als er een update is? Dus als er een nieuwe FM is gepland, of als de IUI gepland staat of als de IUI geweest is en je je NOD weet?
Sterre, bij ons in het ziekenhuis gaven ze 3 dagen onthouding aan, maar ze zeiden ook beter kortere tijd als langere tijd er tussen want als er wel eens geen goede opbrengst is en de man moet opnieuw opwekken dan is de tweede keer vaak beter. De eerste keer hadden we 2 dagen er tussen en de vorige keer 1 dag en de zaadopbrengst ( zeg je dat zo) was bij de laatste keer beter, maar voor ons maakt het niet zoveel uit want ze gebruiken niet eens alles , maar dat had ik wel eens eerder uitgelegd. Gaan jullie vanaf morgen voor me duimen? Ik heb overdag geen Tijd om te posten maar zal me in de avond wel even melden.
Hello! Hier even een update lijstje met mijn NOD erbij: De arts gaf aan 14-03 als datum om te komen testen maar dat 15-03 beter was!! Ik dacht dit is nog langer als 2 weken!! Maar waarschijnlijk rekenen ze 4 weken vanaf de eerste dag laatste menstruatie, maar ik dacht dat het 2 weken na de IUI was.....?? Shaddixxx - 5e IUI - 2e Kindje - 28-2 FM Nana33 - 4e IUI - 2e Kindje - 3-3 NOD Pepe - 3e IUI - 1e Kindje - 15-03 NOD Sterre1977 - 1e IUI - 1e Kindje - 27-2 2e FM NOD Liefkleintje - Zwanger
In onze kliniek houden ze ook 16 dagen aan.. Vind het ook nergens op slaan hoor. Elke normale vrouw, met een normale cyclus, houdt toch 14 dagen aan? Maar goed, zij zullen het wel weten.. Gelukkig zijn er thuistesten! Hmm, vorige keer was mijn IUI 2 dagen na de jouwe.. Dat ga ik nu niet redden! Ga ik nou zo langzaam? Ik vind jullie altijd allemaal zo snel gaan! Ik ga natuurlijk ontzettend voor je hopen!
shaddixxx, ik begrijp dat het bij jullie niet aan de orde is en ik denk dat ik dan inderdaad maar 3 dagen aanhoud..Je had het inderdaad uitgelegd Pepe, jouw man heeft toch gewoon goed zaad? mijn man had er de laatste keer met testen 11 miljoen na bewerking. Hoop dat dat volgende week ook zo is! Pepe, alles is dus goed gegaan? nu weer dat rottige wachten.. nana, jij al bijna je NOD! ik ga morgen weer voor een FM, ben benieuwd!
Shaddixxx, ik was de vorige keer vroeger ongesteld geworden dus deze iui is eigenlijk maar 24 dagen later als de vorige. Ik heb in 1 maand dus 2 IUI's gehad en dat in een korte maand als februari Bedankt dat je voor me gaat hopen, lief van je. Sterre, mijn man heeft idd goed zaad, eigenlijk heel goed! Vandaag ook weer hele goede score. Bij mij hebben ze ook niets gevonden waardoor het niet zou lukken. Ik maak me zelf een beetje zorgen om m'n baarmoederslijmvlies. De was zaterdag 4 en zondag 6,2 misschien dat het dan vandaag rond de 8 was ofzo... Volgens mij is dat wel aan de lage kant.. Ze hebben mij wel verteld dat vanaf 7 ( een andere arts vertelde weer vanaf 6,5) goed is dus het zal dan wel en aangezien zij de experts zijn, neem ik aan dat ze anders wel actie zouden ondernemen... Weten jullie hoe dik jullie baarmoederslijmvlies is? Alles was goed gegaan. Ik ben wel altijd zenuwachtig van te voren, hebben jullie dat ook? Nu inderdaad weer wachten en nog lang ook. Maargoed als ik ongi wordt dan weet ik het eerder natuurlijk eerder maar dat willen we natuurlijk dus dan maar lang wachten... Succes sterre met de FM. Morgen. Laat je weten hoe en wat?
@Pepe: Jeee, jij zit ook weer op de wachtbank. Ik voelde me al zo alleen . Heb je nog een idee wanneer je eisprong uiteindelijk was? Mijn gyn werd altijd vrij enthousiast bij een bmslijm-dikte van 8mm, dus volgens mij is dit wel goed hoor. Ik dacht dat tussen 7 en 14 ideaal was. In dit ZH zeggen ze eigenlijk niks over de dikte van mn slijm, alleen hoeveel lagig het is. Ik zal het eens vragen de volgende keer, want ik neem aan dat ze het wel gewoon meten. Wat betreft die 16 dagen, dat vind ik altijd zo'n onzin. Natuurlijk is later testen beter/ betrouwbaarder, maar kom op wie wacht er nou echt tot 16dpo. Ik denk altijd dat ze dit zeggen, omdat het weer een paar telefoontjes scheelt. @Shaddixxx: haha, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een haarkleur die lijkt op die van je vriend z'n ex . Mijn haar is zo'n beetje alle kleuren van de regenboog geweest, behalve mn natuurlijk kleur, haha. Nu is het heel diep donkerbruin, bijna tegen zwart aan. @Sterre: in mn vorige ZH zeiden ze onthouden vanaf 3 dagen voor de iui. In mn huidige ZH zeggen ze juist de avond van de Pregnyl nog een keer seks hebben voor de zekerheid. Wij hebben allebei geprobeerd en voor mn man's zaad maakt het niet zo heel veel uit qua aantallen zwemmers. Wat meer uitmaakt is hoeveel seks we in de week ervoor hebben gehad. Meer seks is bij ons bijna altijd iets meer zaad (tot groot geluk van m'n man, haha).
Nana, ik heb geen idee wanneer m'n ei was, het zou vanmorgen kunnen zijn want toen voelde ik spanning aan de linkerkant waar het eitje zat. Alsik dus 15-03 mag komen bloed prikken is het dan 18dpo? Ik denk idd dat het ze telefoontjes scheelt want de arts zei al, als we vrouwen met 14 dagen laten komen dan hebben ze bloed geprikt en lopen ze de deur uit en worden ze ongi.. Maar ik vind het o lang na de iui want in principe heb je toch 14 dagen na je eisprong je menstruatie. Dus dan zou ik toch die woensdag moeten kunnen testen want dinsdag over 2 weken is al 15 dagen toch? Of tel je vandaag niet mee? Nou het is wel gezellig samen op de wachtbank hoor . Gelukkig heb ik het druk op het werk dus genoeg afleiding,
mijn baarmoederslijmvlies was 6 mm op dag 11 van de cyclus. hoeveel het is rond eisprong, weet ik niet. Ik zal eens opletten.. Nou vandaag voor de tweede FM geweest. Was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Maandag had ik twee eitjes, een van 11 en een van 12 mm. Nu was er 1 eitje van 11 mm. Is hij gekrompen ofzo?:x Ik baalde dus best dat het niet gegroeid is. Heb alweer zitten googlen, maar schijnt wel vaker dat hij soms 2 mm per dag groeit en soms maar 2 mm per week. Pas vanaf 14 mm gaan ze harder groeien vaak. Ik mocht kiezen, vrijdag weer een nieuwe FM of maandag. Ik heb maar voor maandag gekozen. Ik blijf anders maar stiekem tussendoor op het werk naar het ziekenhuis gaan. Bovendien zit ik maandag op dag 18. Mijn eisprong is altijd tussen dag 19 en 22. Ik moet wel zondag en maandag ovulatietest doen. Is hij positief dan echo voor maandag afzeggen en afspraak voor IUI op dinsdag maken. Overigens viel het haar eindelijk op dat ik een korte LF heb. (nadat ik dat zelf al 100x heb aangegeven) Ze heeft nu in het dossier gezet dat ik aan de utro moet na de inseminatie, gelukkig maar. nou ja...ik hoop maar dat eitje doorgroeit. Ik probeer het maar positief in te zien, heb altijd eisprong en met mijn cyclus is niets mis, dus zal nu ook wel goed komen..
Ik had gister weer iets raars.. Had ik weer zo'n sliert slijm. Normaal heb ik dit dus voor mijn eisprong......Maar met pregnyl kan je ei toch een paar dagen later gaan springen? Sterre, ik denk wel dat je eitje gaat doorgroeien hoor! Volgende week dus iig je IUI! Spannend, dan mag je naast me komen zitten op het wachtbankje.. Nana die is er dan ''zwanger'' vanaf Denk dat Shaddixxx er ook wel bij komt dan?
Pepe, volgens mij niet. Volgens mij springt hij altijd 1 tot 2 dagen na het zetten. Ik denk ook wel dat hij nog doorgroeit, ik zit nog vroeg in mijn cyclus. Ben benieuwd hoe groot hij maandag is. Ik krijg overigens geen pregnyl, ze gaan het puur aan de hand van de echo's en ovulatie testen inschatten..
@Pepe: dat slijm kun je ook echt nog wel even na je eisprong hebben hoor. Ik zie soms zelfs twee dagen na mn ei nog zo'n sliert, dus het hoeft niet per sé iets te zeggen. Helaas is het wel mogelijk dat je ei niet springt en gewoon doorgroeit na pregnyl (om dan later al dan niet alsnog te springen), maar het komt echt maar zelden voor volgens mijn gyn. Dus als dat slijm het enige is en je een steek voelde op de dag dag van je iui, dan zou ik er denk ik toch vanuit gaan dat hij gewoon is gesprongen hoor! @Sterre: ah, jammer dat er een eitje verdwenen is. Zelfs met hormonen heb ik dit ook nog regelmatig hoor. Toch altijd jammer. Hopelijk groeit die van 11mm mooi door en heb je begin volgende week je eerste iui!! @all: Hier is het weer zo goed als game over. Om zondag ongesteld te kunnen worden moet ik morgen stoppen met de utro, dus ik heb net even een zw test gedaan (na 7 uur niet plassen) en die was weer ultra wit. Morgenochtend doe ik er nog één om er echt zeker van te zijn en dan stop ik maar weer met de utro. Ik gebruik die héél erg gevoelige testen (die 10 EH HCG meten), dus helaas is het denk ik wel redelijk safe om te zeggen dat het weer niet is gelukt . Op naar iui nr 5, zucht.
@Nana Nee toch!! Jij moet zwanger van het bankje af hoor...Hoe weet je dmv utro dat het niet is gelukt? Ik blijf toch nog even duimen voor je. Wat betreft het slijm, als ik op internet kijk en kijk bij de uitleg over het vruchtbare slijm voor, tijdens en na de ovultie, dan lijkt het er toch wel heel erg op dat mn ei dat later is geweest. Maar ik hoop natuurlijk van niet. Hoe gaat het met shaddixxx?
Hey meiden, Sorry dat jullie van mij bijna niks horen! Ik geloof dat ik even genoeg heb aan mezelf.... (nog steeds 24/7 misselijk!) @Sterre, ik had de ronde dat ik zwanger ben geworden bij FM1 3 follikels. De 2e FM waren het er nog steeds 3, maar ook niet gegroeid. Bij de 3e FM nog maar 1 follikel. Dus het gaat goed komen bij jou! @Nana, neeeee!!!! Ik duim zo dat je vanmorgen toch een licht posi test had!! @Pepe, met pregnyl moet je eitje binnen zoveel uur springen. Ik geloof rond de 36u na de pregnyl. Ik duim voor je dat je eitje gewoon op het goede moment is gesprongen! @Schadixxx, hoe is het nu met jou?!? Een vmk zal iedereen anders ervaren. Ik denk dat het voor meiden die heeeeeel makkelijk zwanger worden het mss toch ook iets anders kunnen ervaren. Laat je verdriet toe! Het mag er zijn.... het heeft tijd nodig! Heel veel sterkte! Ik heb afgelopen woensdag de eerste echo gehad! We hebben een kloppend hartje gezien en gehoord! Wauw!
Nana, wat klote zeg... Had zo gehoopt dat je zwanger het bankje af zou komen.. op maar weer naar de volgende ronde.. zucht... Mag je wel gelijk door? Lief kleintje, wat ontzettend leuk de eerste echo, hoeveel weken ben je nu?
Shaddixxx - 5e IUI - 2e Kindje - 5-3 FM Nana33 - 4e IUI - 2e Kindje - 3-3 NOD Pepe - 3e IUI - 1e Kindje - 26-2 IUI Sterre1977 - 1e IUI - 1e Kindje - 27-2 2e FM Liefkleintje - Zwanger @Nana; Ik hoop dat het toch nog verandert.. Ook bij jullie heeft het nu toch echt wel lang genoeg geduurd @Pepe; Het schijnt inderdaad 'onmogelijk' te zijn dat je ei later springt als je pregnyl hebt gezet.. @Sterre; Ik hoop natuurlijk ook dat ie nog even doorgroeit en dat je begin volgende week je IUI hebt! Hier was gisteren, zoals ik al verwacht had, weer helemaal niks te zien :x Ja, links zat iets van 8 x 17. Ik ging er zelf al meteen vanuit dat dat nog een rest van die cyste was, en door de rare afmeting ging de arts daar ook maar vanuit. Verder heeeeel veel kleintjes. Dosering is omhoog gegooid, maar de arts was wel bang dat er nu teveel zou gaan groeien. Moet dinsdag weer terug. Ik ben er echt zo klaar mee. Ging het maar gewoon eens een keertje normáál. Gewoon normale, groeiende eitjes -en dan niet pas na 2 weken- en gewoon dóórgaan. Maar goed, dat gaat dus niet gebeuren.. Ik begin m'n vertrouwen in de kliniek ook steeds meer te verliezen. De vorige keer had ik de dag ná m'n pregnyl injectie een zwangerschapstest gedaan, gewoon om te zien hoe duidelijk die zou zijn vlak na pregnyl. Hij was WIT! Gewoon negatief! Toen ik de volgende dag aan de arts die mijn IUI deed vroeg hoe dat kon, werd hij pissig. Hij vroeg zich af waarom ik dat deed, en vond het zonde van het geld. Ik heb me echt af zitten vragen of ze water in die spuit hadden gedaan ofzo. Een witte test na pregnyl is toch gewoon raar? Nu zat ik gisteren bij een andere arts, die laat je altijd meekijken in de computer. Hij opende m'n dossier om te zien hoe het de afgelopen tijd was gegaan, zie ik daar bovenaan staan 'Mevrouw heeft zw.test gedaan na pregnyl. Zonde van het geld' Ik moet toch verdorie zelf weten waar ik m'n geld aan uitgeef? Als die testen nu vergoed moesten worden door de kliniek kon ik het begrijpen, maar dit slaat toch nergens op? Dat is toch niet zo vreselijk interessant dat het in een medisch dossier gezet moet worden? Misschien houden ze graag bij hoe eigenwijs ik ben, maar ik vond het echt te belachelijk voor woorden. Ik heb de afgelopen tijd ook een hoop verhalen over het Geertgen gehoord waardoor ik er sterke twijfels over heb gekregen. Toen ik gister wegging ook, de arts zegt; 'Je moet nu toch maar zwanger raken hoor, want jij moet onze cijfers omhoog trekken!' Ehh, wat? Ik vroeg of het dan zo slecht ging. Dat was niet zo, maar er lopen zoveel 40-plussers in de kliniek, en daarbij duurt het altijd lang. Ik ben nog zo lekker jong, dus ze verwachtten dat ik snel zwanger zou raken, en dus de cijfers lekker omhoog zou trekken. Normaal gesproken had ik hier wel om kunnen lachen, gezien het door m'n favo arts gezegd werd, maar na wat ik de afgelopen tijd allemaal over de kliniek heb gehoord, zit die opmerking me toch echt niet lekker..
Shaddixxx, ik moest wel even lachen hoor, toen ik jou post las. Ik weet dat het natuurlijk helemaal niet grappig is allemaal, maar het is toch te lachwekkend voor worden dat ze dat gewoon in je dossier zetten. Kom op hee, is toch jouw geld!!
Omdat ik van zo ontzettend veel mensen hoorde dat 'Paaseitjes zoeken in het AMC' zo geweldig leuk en herkenbaar zou zijn heb ik 'm vanmiddag toch maar gekocht.. Ik vind er echt niets aan. Ik erger me er echt kapot aan dat ze tig keer per jaar op vakantie gaan, en dat het niet uitmaakt of dat een behandeling in de weg staat of niet. Ticket al geboekt, IUI tijdens de vakantie, ach, dan maar geen IUI! Ingeloot voor IVF? Nou, we willen eerst nog door Azië reizen, kunnen we het niet 3 maanden uitstellen? Hooguit 2? Laat dan maar zitten.. Dan maar geen IVF, we moeten en zullen naar Azië.. (okay, op dat laatste kwamen ze achteraf terug, het werd 1 maand reizen in plaats van 3, maar toch). Voor mij dus echt totáál niet herkenbaar. Ik wil alleen maar door en door en doorgaan. Wij plannen geen vakanties, zeggen zelfs bij elke afspraak die we maken voor onze bruiloft dat er iets tussen kan komen, en vragen hoe het zit met de annuleringsregeling e.d.. Een behandeling cancelen vanwege een weekendje weg, een vakantie of zelfs 3 maanden rondreizen.. Nee, ik snap er niks van! Ik had trouwens ook wat meer 'verhaal' verwacht. Ik vind het allemaal een beetje opgesomd, zonder echte details.. Vind het wel jammer! Heeft één van jullie ervaring met andere boeken over dit onderwerp? Ik heb laatst ook 'Mijn droom van een kind' gekocht. Gaat over een vrouw die ook door alle behandelingen heen gaat, zwanger raakt van een drieling, maar die kindjes gaan allemaal dood.. Uiteindelijk adopteert ze kindjes. Lijkt me een héél heftig boek, ga daar ook voorlopig nog niet in beginnen denk ik.
shaddixxx, ik heb zelf geen ervaring met boeken op dit gebied, maar wat jij begrijpt komt bij mij ook niet heel herkenbaar over. Ik heb wel gewoon in mei een weekje vakantie geboekt, maar zelfs daarmee gekeken of dat niet in een IUI week valt.. verder is het hier :x.. ik heb sinds gisteren opeens waterige afscheiding. De clearblue gaf nog geen smiley, maar toen ik de stick eruit haalde, was hij al behoorlijk gekleurd. Ook de sensitest geeft al bijna positief aan. Ik moet morgen voor een echo. Ik doe vanavond nog een test van clearblue, is die positief, moet ik morgen de echo afzeggen en hebben we dinsdag de iui... ik hoop maar dat we dan niet te laat zijn.. Snap er niets van, dat ei was woensdag nog maar 11 mm. Zeker aan een inhaalslag bezig geweest..