slik...toch even je blog over de punctie gelezen..kreeg het er koud van, zo omschreven dat ik je angst kon voelen.. begrijp goed dat je dit nooit meer zonder verdoving gaat doen.. Nou ja..gelukkig is dit voor mij nog even ver weg en hoop ik maar dat de volgende IUI gewoon wel goed gaat
Onthou wel dat dit dus níét is hoe een punctie normaal gesproken gaat he? Er zijn zelfs ziekenhuizen waar je morfine krijgt! Misschien dat, als het zo ver is, het Nij Barrahus iets voor jullie zou zijn? Is ook een kliniek, in Wolvega (dus wel een eindje weg..), en ik hoor er heel veel goede verhalen over.. Maar goed, laten we inderdaad eerst maar hopen dat het helemaal niet nodig is! Die 14 miljoen zijn er geweest, dus die kunnen vast ook weer terugkomen! Misschien kan je man ook vitamines gaan slikken ter ondersteuning?
Whahahahaha Jouw punctieverhaal is echt zo'n horrorverhaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt blij van wordt, aangezien wij waarschijnlijk binnenkort toch ook door gaan met IVF. Ik vind het vooral zooooooo belachelijk dat ze het gewoon zondere pijnstilling hebben gedaan . Ik wil echt zoveel mogelijk pijnstilling als maar kan. Als ik zelfs maar één groot rijp eitje heb, heb ik meestal al best pijn met zitten of seksen ofzo. Laat staan als ze er met een naald in gaan lopen poerren . Maar ik heb gelukkig ook wel veel verhalen gehoord over hoe het met goede pijnstilling nog wel mee kan vallen. Over je cyste/ eitje, maar zou die dan werkelijk na anderhalve maand door de hormonen weer gaan groeien? Het klopt natuurlijk wel dat veel vrouwen een maand over moeten slaan, omdat die weer kan gaan groeien, maar anderhalve maand lijkt me zo lang. Zijn je ovutesten nog spierwit? Ik denk wel dat als je een LH piek zou hebben dat het dan echt wel een eitje is. @Pepe: Mijn man sport helaas ook al 3x pw 2 uur en hij eet heel erg gezond (ook omdat dat van mij moet, haha), dus ik vrees dat we het zaad niet beter mee gaan krijgen. Verder slikt hij al een heleboel vitaminepillen die goed voor zaad zouden moeten zijn en slaapt hij redelijk goed (als mn dochter dat toelaat tenminste...) Misschien is jouw man ook gewoon gezegend met goede zaad genen . Ik hoop dat het gevoel in je onderbuik toch een goed teken blijkt te zijn deze maand!! Jij moet straks namelijk Liefkleintje achterna ! @Sterre: Ik zou het best knap vinden als jij zo kunt zeggen dat je na dit jaar zou stoppen. Ik denk dus dat ik dat nooit zou kunnen zeggen en toch altijd zou blijven hopen en proberen (tenzij Nanaman écht niet meer zou willen)- ook al slaat het nergens meer op. Heb jij altijd gezegd dat je met 36 zou stoppen? Ik zou als ik jou was de hoop trouwens ook nog niet helemaal verliezen hoor. je weet dat je man ook redelijk goed zaad kan produceren en volgende maand bent je toch weer een hele maand verder. Als die griep het probleem was, zou dat langzaam aan toch minder moeten worden. Ik hoop echt dat je nog even door mag iui-en. Anders moeten we straks allemaal over na een ivf/icsi topic .
hihi nou dat hoop ik niet hoor, dat dit topic straks de naam krijgt wie start er ook met ivf/icsi mijn man hield nergens rekening mee (qua gezondheid, voeding etc) en had er dus in december 11 miljoen. Hij dacht dat moet beter kunnen en is aan de vitamines gegaan, walnoten eten en weet ik wat meer en toen dus die 0.4 miljoen...dus tsja.. maar goed, baat het niet dan schaat het niet, dus hij gaat er wel vrolijk mee door Nana, ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik altijd heb gezegd dat ik geen kinderen wilde. Mijn man wist dit 10 jaar geleden al toen wij wat kregen. Zijn kinderwens is echter heel groot en toen ik vorig jaar 35 werd, begon het toch te kriebelen. Plus daarbij dat zijn broer + vriendin 1,5 jaar terug bij ons kwamen met het verhaal dat zij in het icsi traject zaten vanwege slecht zaad door een niet ingedaalde zaadbal. Mijn man had dit ook als kind, dus ik kreeg opeens een beetje de kriebels en onwijze tijdsdruk en had opeens zoiets van ik wil toch wel heel graag een kindje. Dus, gestopt met de pil en man op voorhand naar de dokter gestuurd vanwege die niet ingedaalde zaadbal. Toen kwam er dus uit dat het bij hem inderdaad niet heel goed was. Ik heb toen gelijk gezegd, we gaan er voor, maar IUI is de grens en na mijn 36e vind ik mijzelf best oud worden en stoppen we ermee. Maar ik moet je wel zeggen, dat zeg ik nu... een jaar terug had ik niet eens de MMM in gewild. Ik merk toch dat je steeds je grenzen verlegd.. shaddixxx, ik zal zeker onthouden dat dit niet is hoe het normaal gaat hoor. Mijn schoonzusje vond het pittig, maar wel goed te doen, dus gelukkig is het bij iedereen anders. (alleen denk ik dan alweer stiekem dat ik vast ook zo'n dramageval zal zijn)
Nouja, hij was anderhalve maand geleden natuurlijk 4,2 centimeter, en 3 dagen later (volgens mij, geen idee meer hoeveel tijd er precies tussen zat) 3,9 centimeter. Als ik even van die tijd uitga, zou hij een milimeter per dag krimpen. Dan zit ik na een maand (= 3 dagen) dus op 1,2 centimeter. Het is iets langer dan een maand geleden, maar dan kom ik dus wel uit op de afmetingen van die misvormde follikel.. Nouja, ik moet het vanavond maar afwachten. Ik heb geen idee waarom, maar ik heb er echt een slecht gevoel bij. Ik heb echt ontzettend het gevoel dat die arts (die ook de directeur is) m'n blog heeft gevonden en daar niet blij mee is (ik ben natuurlijk lang niet altijd even aardig over de artsen en hoe het er bij hen aan toe gaat ). Het is toch raar dat als ik op dinsdag een afspraak maak voor vrijdag, er nog maar 2 plekken op de hele dag beschikbaar zijn, allebei bij de directeur? Ik ben echt bloednerveus. Vriendlief zegt dat ze écht niet naar zulke dingen gaan zoeken en dat ik me nergens druk om hoef te maken.. Maar dat doe ik dus wel Ben jij al geweest Nana?
Even een hele snelle update, want ik moet er gelijk weer vandoor. Ik heb maandag de iui, helaas ondanks dat ik meer spuit weer met maar één eitje . Veel succes vanavond Shaddixxx!! Ik denk ook echt niet dat hij je blog heeft gevonden hoor, waarschijnlijk is het gewoon een botte hork van zichzelf... Sterkte in ieder geval!
Jammer van dat ene ei, maar hopelijk gaat dit 'm worden! Succes maandag! Ik zat trouwens te kijken, jij begon in november met de eerste IUI, ik had er toen al 2 op zitten, in juni en in september, en nu lopen we gelijk Ik ga zoooo langzaam!
@Shaddixxx: Hoe ging het? Heb je al zekerheid over de cyste/follikel en viel die vent dit keer een beetje mee? Ja, ik heb je met een rotgang ingehaald. Maar ik ga ook wel heel snel hoor. Met hormonen heb ik een cyclus van gemiddeld een dag of 23 a 24 en tot nu toe had ik elke cyclus een iui. Maar volgende maand heb ik die rust maand, dus misschien ga je mij dan weer voorbij . Ik vind het wel fijn dat ik zo veel kansen heb, maar ook juist wel eng en weinig belovend dat het maar niet lukt ondanks alle kansen .
Hij was echt bizar aardig.. Misschien moet ik m'n mening bijstellen, of hij is ontzettend schijnheilig (ik denk het laatste ).. En moet je raden.. Ik dacht echt dat we nu alles wat tegen kon zitten hadden gehad hoor, maar nee; Datgene wat er zat, of het nou een ei of een cyste was, IS NU WEG. De arts ging er nog steeds vanuit dat het een ei was. Ik zag hem invullen dat hij kleiner dan 12mm was. Ik zeg 'Huh, hoe kan dat nou? 3 dagen geleden was ie 14,5mm!'. Zegt hij dat dat inderdaad gewoon kan, dat je pas zeker weet dat het een echte follikel wordt als hij op 15mm zit Nog nóóit gehoord dat een follikel weer kleiner kan worden, maar goed, dat bestaat dus ook. En nu zit ik dus weer op 0. Alles is kleiner dan 10mm, net zoals aan het begin van mijn cyclus Ik ben verdorie langer aan het spuiten dan voor m'n ICSI joh! Ik zit nu op dag 16, over 5 dagen moet ik weer terug (heb nu wéér een hogere dosis gekregen), dus ik ben gewoon minstens 21 dagen aan het spuiten. Oh echt, ik ben er echt even ziek van. Ik had net besloten dat, áls ie weer gegroeid zou zijn, we die IUI maar gewoon door moesten laten gaan. Misschien heeft het gewoon 'niet zo moeten zijn', ofzoiets. Zal je zien.. Ik moet nu op woensdag terugkomen, die week daarna zitten we op maandag/dinsdag/woensdag in de Efteling om de verjaardag van m'n zoon te vieren.. En dan zal net dán de IUI wel zijn :x Kl/otelichaam! Ik loop al dagen met klaptieten, ik zou echt zweren dat ik aan beide kanten een follikel voel zitten, maar nee hoor, niks! Van m'n ovulatietesten zou ik ook zweren dat ze donkerder worden, maar dat zegt dus ook (weer) helemaal niks. Bah!
Jeetje shaddixxx wat balen, daar heb ik ook nog nooit van gehoord... Hoewel mijn follikel was deze ronde op maandag 12 en op woensdag 11. Dacht toen ook huh.. is hij gekrompen.. 5 dagen later was hij 20.. ik hoop in ieder geval dat er woensdag weetr een mooi ei zit.. wel balen qua timing! Nana, succes maandag met de iui!
Shaddixxx - 5e IUI - 2e Kindje - 8-3 FM Nana33 - 5e IUI - 2e Kindje - 8-3 FM - 11-3 IUI Pepe - 3e IUI - 1e Kindje - 26-2 IUI 12-3 NOD Sterre1977 - 1e IUI - 1e Kindje - 5-3- 1 IUI 15-3 NOD Liefkleintje - Zwanger Nana, hoe is de IUI gegaan? Pepe, gaat alles nog goed? nog geen signalen dat ongesteldheid eraan komt? Hier, niet veel te melden, terug van een heerlijk weekendje Veluwe met de familie en de honden! nu afwachten tot ik ongesteld wordt, ik hoop maar dat het of wat eerder dan normaal of wat later dan normaal komt zodat ik niet met die rottige Pasen zit..
@Sterre: Oh lekker een weekendje er tussen uit! Ik hoop gewoon dat je menstruatie helemaal uitblijft en je juist een hele goede Pasen hebt! Maar jij hebt wel een super lange LF met de utro dan zeg, als je pas met Pasen ongesteld zou worden . Tot welke dag moet je de bollen bl9ijven gebruiken? Mijn nieuwe NOD is de 27, dus wsl ben ik tijdens de Pasen al weer aan het spuiten voor ronde 6. @Shaddixxx: Nou, die uitkomst van de echo had ik ook niet zien aankomen. Wat ontzettend irritant dat je nu nog langer moet wachten en weer moet gaan spuiten. Hopelijk gaat er straks wel echt iets groeien, want op deze manier schiet het natuurlijk voor geen meter op . Als de IUI wel tijdens je Eftelingweekend zou vallen is het dan een optie om even snel heen en weer te gaan, dat je vriend en zoontje dan in de Efteling blijven (eerst je vriend natuurlijk en dan jij) of is dit te ver weg? @Pepe: Hoe gaat het bij jou? Vandaag is eigenlijk NOD, toch? Ik duim nog steeds heel hard dat het bloed ver weg blijft!! @hier: IUI ging goed zoals gewoonlijk. Ook zoals gewoonlijk sprong mn ei weer laat, maar dit keer net iets eerder dan normaal, een dikke 7 uur na de IUI. Volgens mn arts heb je tot een eisprong 6 uur na de iui een goede kans, dus ik hoop dat dit betekent dat we nu iig een matige kans hebben ipv geen schijn van kans . We hebben 's avonds voor de zekerheid ook nog wel gesext overigens. Ik vraag me trouwens met die hele late eisprongen (50+ uur na de Pregnyl) wel af hoe dat straks moet bij IVF, want je kunt die eitjes alleen oogsten als ze los zitten in de follikels, toch? Dus als de punctie 40 uur na de spuit volgt zitten mijn eitjes waarschijnlijk nog muurvast... Shaddixxx - 5e IUI - 2e Kindje - 13-3 FM Nana33 - 5e IUI - 2e Kindje - 27 -3 NOD Pepe - 3e IUI - 1e Kindje - 26-2 IUI 12-3 NOD Sterre1977 - 1e IUI - 1e Kindje - 5-3- 1 IUI 15-3 NOD Liefkleintje - Zwanger
nana, nee ik heb de utro niet gebruikt, dus zal waarschijnlijk als gebruikelijk een LF van 9 a 10 dagen hebben. Dat betekent dat ik donderdag of vrijdag ongesteld ga worden. Ik zit alweer in gedachten bij IUI 2, daar valt dus mijn eisprong klote in het weekend voor Pasen Reden dat ik de Utro niet gebruikt heb is vanwege de bijwerkingen en de arts vond het niet perse nodig. Tel daarbij dat arts aangaf dat kans van deze poging nihil is door de maar 0.4 miloen zwemmers... Nana, ik hoop dat het niet op IVF aankomt, en je gewoon raak zit deze keer! dat zal nog veel beter zijn. Hoe weet jij dat het 7 uur is? kan je je eisprong voelen? 7 uur is netjes toch!
Hi meiden, Sorry dat ik een tijdje niets heb laten weten, maar ik had de hele tijd ongi krampjes en dacht dit wordt weer niets.....Maar.... lees verder. Even een update, mijn NOD is vandaag. Ik voelde de hele week eigenlijk dus wel mijn buik. A.s. Donderdag of vrijdag zou ik pas kunnen komen voor een bloedtest. Maar ik kon mij niet inhouden en heb toch testen gekocht. Een digitale van clearblue en die van kv 2 voor 5. Ennnnn zwanger!!!!! . Het is nog een beetje onwerkelijk want het daalt pas in denk ik als ik de bloedtest heb gedaan, dan weet ik ook of er genoeg hcg aanwezig is. De test van kv was eerst een lict streepje maar hij werd wel steeds donkerder en die van clearblue kwam vrijwel snel al het woord zwanger te staan. Ik denk dat ik donderdag dan ga voor de bloedtest. Bij te weinig hcg heeft ie niet een duidelijke streep toch??? En die van clearblue meet vanaf 50 ( eenheden voor hcg) Dat wilde ik graag met jullie delen. Sterre jij hebt vrijdag je nod toch? Spannend! Nana, dat klinkt positief... Dat gaat m vast worden voor jou. Ik weet niet hoe ze dat doen met IVF... Dan krijg je ander soort hormonen neem ik aan toch? Ze zullen het dan wel continue in de gaten houden. Shaddixxx, wat een gezeik allemaal weer, die cyste/ei ineens weg... Ik hoop dat ze morgen meer duidelijk hebben voor je...en dat de iui dan net voor of na de Efteling valt of anders idd wat Nana zegt, heen en weer?
Pepe, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!! Heel pril, maar een streep is een streep hoor, geniet ervan! Wat een super nieuws! Ik vrijdag ja, ik zit vandaag op dag 8 van mijn lf. Die duurt normaal 10 dagen. Maar ik ga er echt niet vanuit met het zaad zoals het was hoor, dus verwacht do of vrij gewoon ongesteld te worden. Voel ook helemaal niets wat er op kan duiden dat ik zwanger ben...
Whoooohoooo!!! Pepe is zwanger !!!!!! Op de een of andere manier had ik altijd al een goed gevoel bij jou- dat het wel snel zou lukken met iui . Ik snap dat je nog behoorlijk onzeker hebt zo in het begin, maar onthoud maar dat de kansen dat het goed gaat nu veel groter zijn dan de kansen dat het fout gaat. Ga je morgen voor de bloedtest? Hopelijk mag je dan ook gelijk een afspraak maken voor een eerste echo, zodat je snel een hartje kunt zien kloppen! Ik blijf voor je duimen dat je embryootje acht maanden bij je blijft plakken!!! @Sterre: Oh, spannend, jij zit dus al wel op dag 8. Hoe lang ga je door met utro? Houd er wel rekening mee dat utro je menstruatie wat uit kan stellen hè. Het hoeft niet bij iedereen het geval te zijn, maar het gebeurt vaak dat je pas 2 dagen nadat je stopt met de utro ongesteld wordt. Ik duim voor je!!
nana, ik gebruik geen utro. Naa veel zeuren heb ik het wel meegekeregen. Hij vond het bij een LF van 10 dagen niet nodig, maar omdat ik zei dat ik soms 9 dagen had, heb ik het toch gekregen. alleen omdat de arts aangaf dat de kans dat ik de lotto win nog groter is dan dat ik van 0.4 miljoen zwemmers zwanger raak heb ik de utro niet gebruikt. Ben niet zo van de medicijnen, dus bewaar de utro liever als het een IUI is met wat meer zwemmers. Vrijdag is dus mijn NDO, ben benieuwd, maar weinig hoop eerlijk gezegd.. nana, op welke dpo zit jij nu?
Pepe.... gefeliciteerd!!!! Wat een super nieuws!!!! Ik lees nog wel mee, maar reageer weinig.... voel me vaak zo beroerd! (en lastig om hier te praten over het zwanger zijn, kwaaltjes, etc terwijl jullie allemaal nog aan het proberen zijn!) Ik leef met jullie mee meiden!! En ik blijf duimen!
Shaddixxx - 5e IUI - 2e Kindje - 13-3 FM Nana33 - 5e IUI - 2e Kindje - 27 -3 NOD Pepe - 3e IUI - 1e Kindje - zwanger Sterre1977 - 1e IUI - 1e Kindje - 5-3- 1 IUI 15-3 NOD Liefkleintje - Zwanger Ik heb het lijstje even bijgewerkt! Pepe, hoe gaat het nu met je? moet je binnenkort nog bloed prikken in het ziekenhuis? Shaddixxx had jij gisteren weer een FM? groeit je ei nou weer een beetje? Lief kleintje, begrijp dat je het soms lastig vindt, maar van mij mag je gewoon mee blijven praten en ben alleen maar blij voor je dat je zwanger bent hoor! onze tijd komt vanzelf dus voel je alsjeblieft gewoon welkom! Ik heb een beetje ongeseteldheidskrampjes heel licht.. ik hoop zo dat het even wegblijft nog tot zaterdag of nog liever zondag. Als ik vandaag of morgen ongesteld wordt, valt mijn volgende eisprong (ik ben super regelmatig, kan de klop er op gelijk zetten, dag 19 of 20 = eisprong) dus in het paasweekend en kan ik een maand overslaan..
Hoi Dames, Ik ga morgen bloed prikken, vandaag kwam een beetje lastig uit omdat ik niet in Amsterdam ben vandaag. Dus ik ga morgen, dit had de arts ook aangeraden om te doen. Morgenmiddag mag je het lijstje bijwerken hoor. Ik geloof het pas als hcg goed is. Bij mijn vmk was het hcg dus te laag en toen had ik geen testen gedaan dus ik weet ook niet hoe die testen eruit hadden gezien als ik ze wel had gedaan... Maar ik heb goede hoop. Ik vond de test niet te licht denk ik voor 4 weken? Ik ga ervan uit dat als je weinig hcg hebt dat de test dan een lichter streepje zal geven? Ik zal even kijken of ik een foto van de test kan plaatsen Bedankt voor jullie felicitaties, wat ik al zei het moet nog wel allemaal inzinken... en ik geloof pas na het horen van de hcg waarden.