Pepe, dat snap ik hoor! spannend morgen, maar ik heb echt goede hoop dat ook de bloedwaardes goed zijn en je gewoon echt hartstikke zwanger bent. Maar begrijp dat je na een vroege mk toch wat voorzichtig bent! succes morgen!
Gefeliciteerd pepe! @Nana; Als het valt terwijl we in de Efteling zitten is het geen optie dat zij daar blijven en ik alleen ga.. Ik heb geen rijbewijs Daarom moet m'n vriend dus ook echt altijd mee.. Best onhandig. Maarja, aan de andere kant; Als ik wel een rijbewijs zou hebben zouden we nog geen geld hebben voor een 2e auto, en aangezien hij hem echt nodig heeft voor z'n werk zou het nog niets uitmaken. Hier gister weer een FM gehad.. En er begint eindelijk iets te groeien! Links nog steeds iets van 13mm, geen idee of dat toch nog die cyste is of een nieuwe follikel, maar aan de rechterkant zit er ook eentje van 13mm, en dat is natuurlijk sowieso een nieuwe! Moet aanstaande zaterdag weer terug.. En dan is dus waarschijnlijk inderdaad volgende week de IUI. Het is niet anders.. Ze willen gelukkig wel meewerken door de IUI niet op dinsdag te plannen (dan is onze zoon jarig en dat wilde ik dus echt echt echt niet). Als het zo valt zet ik de pregnyl wat eerder of later zodat het maandagavond of woensdagochtend kan. Maar goed, eerst nog maar eens zien dat ze echt door gaan groeien! Ik hoop het maar! En dan het liefst allebei, want dan is de kans toch net even wat groter! Hoe is het met jou Sterre? Heb je al getest? En hoe voel jij je Nana?
Shaddixxx, nope... Niet meer nodig net het eerste kleine roze vlekje gespot. Morgen zal het wel doorzetten. Dat betekent dus ook dat morgen cd 1 is in mijn nieuwe eisprong in het paasweekend valt en ik dus volgende maand fijn mag overslaan . Fijn trouwens dat er iets groeit shaddixxx..
Ah nee he, wat kl/ote Kun je niet liegen dat je cyclus later begon, en gewoon pas een paar dagen later gaan spuiten? Zo zou ik het doen..
@sterre: Ahhhh, shit :x! Maar als je geen hormonen gebruikt dan is er toch ook een kans dat je eisprong net iets eerder of later is of ben je altijd super regelmatig? Als ze je nu al niet in willen plannen, omdat ze vermoeden dat je eisprong dan is zou ik inderdaad gewoon liegen over wanneer ik ongesteld wordt. Met de echo zie je dan wel of je eisprong ook echt eerder of later is. Het kost toch bijna niets, want je gebruikt geen hormonen. @Shaddixxx: Wat goed dat er een ander ei zit (en misschien wel twee). Hopelijk groeit deze lekker door, maar ook weer niet te snel. Mooi dat ze in ieder geval een beetje rekening willen houden met jullie Eftelingtrip. Die laatste post op je BLOG vind ik trouwens echt ge-wel-dig!! Hoe kom je erop, hahaha. @Pepe: En heb je al bloed geprikt? ik hoop zo dat het helemaal goed zit en jij gewoon zwanger bent! Wat goed dat je dit in het VU willen doen. Toen ik zwanger was ging ik helemaal opgewonden naar het AMC in de hoop op een bloedtest, maar ze zeiden dat ik maar gewoon een urinetest moest doen. Voor niets een anderhalf uur gereisd.. @hier: goed nieuws, ik heb me een beetje vertelt en mits ik mn menstruatie weer 2 dagen kan uitstellen- kan ik volgende maand alsnog gewoon door. Alleen die maand erop kan het dan echt niet, maar dat is niet zo erg, want dan hebben we toch al 6 iuis gehad en zouden we wsl toch niet mogen. Dus ik ga gewoon weer even keihard bollen proppen in de hoop dat het weer lukt...Lang leve de utrogestan, haha!
Nana, ik heb inderdaad maar gewoon een echo ingepland, 27 maart de eerste Fm, dat is cd 13. De dinsdag na Pasen zit ik op cd 19. Ik ben inderdaad super regelmatig, altijd op dag 19 eisprong, heel heel soms 18 en af en toe dag 20. Dus ik hoop dat hij op dag 19 springt, dan kan mijn man gewoon dinsdag zijn zaad inleveren en wordt de iui paar uur later gepland. Snap alleen niet hoe ze dat doen, want dat potje waar zaad in moet, zit iets in en dat moet ziekenhuis uur van tevoren uit koelkast. Maar dat vraag ik tijdens Fm nog wel even. Klote hoor, ziekenhuis wat in het weekend dicht is. Ik moet nu dus ook weer puur op ovulatietest eisprong opsporen, zonder pregnyl. Die ovutesten knallen nooit echt bij mij dus pfff..
Nana kan je met utro ook menstruatie uitstellen? Dacht dat het er gewoon doorheen kwam. Had ik moeten weten! Had ik toch braaf de utro genomen, was ik ook van dat rottige paasweekend af... Pepe, ben ook benieuwd naar je bloedprikken. Shaddixxx wanner heb je weer Fm?
Hoi Dames, Bloeduitslag was goed!! We zijn heel blij. Nu aftellen naar de eerste echo. Deze is op 5 april. Bedankt dat jullie zo lief meeleven en enthousiast zijn. Ik vind het nog wel een beetje onwerkelijk. Na een mk en een vmk weet je helaas hoe kwetsbaar het eigenlijk allemaal is. Maar ik bekijk het allemaal positief en heb vertrouwen in dit vruchtje. Sterre wat $%^&*((((%$$%#$%%$ zeg!! Heeft de ongi nu echt doorgezet? Zou misschien toch wel kunnen dat het later komt en een innesteling is? En je zou evengoed kunnen liegen over je ongi datum toch? Bij vu moet je pas opgeven bij rood bloed....Het enige nadeel zou zijn dat ze je echo misschien te laat inplannen en dat dan je eitje al is geweest? of deden ze geen echo bij jou? wel toch? Shaddixxx wat goed dat ze nu lekker aan het groeien zijn. Ik ga voor jou duimen dat het qua tijd allemaal goed uit komt. Nana, dat is ook goed nieuws, maar ga je er al weer vanuit dat deze ronde niet is gelukt? Nee toch?
Pepe, wat fijn dat de bloeduitslag goed was!! Probeer te vertrouwen nu en te genieten!! Yep, vandaag heeft het echt doorgezet. Heb eerlijk gezegd dat vandaag cd 1 was. Dus eerste echo op dag 13. Liegen heeft geen nut, ik krijg niets om dat ei uit te stellen of eerder te laten springen. Dus als hij met Pasen springt, is het pech.. hopelijk groeit hij niet te hard en springt hij zoals meestal op dag 19 of liever nog iets later.. Ik heb wel besloten na de volgende poging naar de vu over te stappen. Ben et klaar mee dat ze niet werken in het weekend, plus dat ik ei moet bepalen aan de hand van ovutesten en ze geen pregnyl zetten. Als zaad slecht is is het sowieso klaar met iui en wordt het icsi, dat willen we sowieso niet in dit ziekenhuis, maar in vu.
Oh wat fijn Pepe! Voor jou ga ik heel hard hopen dat de timing precies goed is deze maand Sterre! Ik heb straks weer een FM..
pepe, jij loopt bij het Vu toch? doen (of deden in jouw geval ) ze bij jou je eisprong bepalen aan de hand van echo's en ovutesten of kreeg je wel standaard pregnyl. Zijn jouw ervaringen met het Vu goed?
Succes, shaddixxx! Sterre, wij zijn heel tevreden over het vu. Ze doen regelmatig echo's om te kijken of het eitje groot genoeg is. Bij mij was het een fm op dag 10 of 11 en dan was het of die avond pregnyl spuiten of ( dit was bij de laatste keer zo) de volgende dag weer een echo. Alleen de allereerste keer had ik ook op dag 3 een echo, dan kijken ze of je geen cystes oid hebt. Dus het ligt er dan ook aan hoe je cyclus loopt hoeveel fm je hebt. Mijn eerste 3 IUI's zouden in de spontane cyclus zijn maar wel met pregnyl. Dit moest ik dan bijv. op zondag avond spuiten en dan was dinsdag ochtend de IUI. Bij de 2e keer moest ook wel een extra ov test doen om er zeker van te zijn dat het eitje niet al zelf onderweg was om te gaan springen ( anders had ik dan eerder de IUI gekregen en hoefde de pregnyl niet meer. Ik had zelf dan gehad dat de FM op dag 9 is ofzo, liever een keer extra komen als het ei missen. De 2e keer had ik ook het idee dat mijn ei eerder was gesprongen. Ik vertrouw niet zo op die ov testen namelijk maar dat doen zij wel. Ik vind ze wel heel kundig daar en rustig ook de artsen die de IUI doen, heel kalm en rustig en leggen alles uit etc. Maar ik heb geen vergelijking materiaal met ander ziekenhuizen. Ik vind het fijn dat ze 365 dagen per jaar open zijn. In jouw ziekenhuis werken ze dus zonder pregnyl?
Nou, ein-de-lijk goed nieuws! Ik zat de vorige keer inderdaad op 13mm (aan beide kanten). Die aan de linkerkant kon nog een restje van de cyste zijn, die aan de rechterkant was sowieso nieuw en we dachten dus dat we het daarvan moesten hebben. Gingen we vandaag kijken; niets gegroeid. Dus ja.. Ik voelde alweer een maand overslaan aankomen, maar toen bleek die aan de linkerkant 18x20mm te zijn. De arts kon me niet garanderen dat het geen restje van de cyste is, maar ze vond het wel heel erg onwaarschijnlijk dat een cyste groter, kleiner, groter, kleiner en dan wèèr groter zou worden. Daarnaast was hij nu ook echt heel mooi rond, dus zij dacht echt dat het een follikel was. Afgesproken dat ik vanavond de pregnyl zou zetten, en maandag om half 11 is de IUI. Nu dacht ik.. Wat nou als ik dat ei aan de rechterkant ook mee kan krijgen.. Dan zet ik de pregnyl morgen pas (vorige keer heb ik 'm ook minder dan 24 uur van tevoren gehad en dat was precies goed) en dan spuit ik vandaag nog een beetje Gonal-F bij zodat dat andere ei misschien ook nog groeit. Nu was ik wel een beetje bang dat dat ei links dan nog groter zou worden en dat die al voor maandag zou springen. Besloten dat ik even een ovulatietest zou doen, als die niet positief was zou dat ei links het nog wel even volhouden, en kon ik dus nog wel een beetje Gonal spuiten.. Nou, ik heb nog nooit zo'n overduidelijke test gehad als vandaag Streepje verscheen al na een minuut, normaal duurt het 10 minuten voor beide streepjes zichtbaar zijn. Deze stond er dus al ruim voor de controlestreep verscheen. Lekker dan.. Aan de ene kant fijn, want dit is wel het bewijs dat het geen cyste is maar echt een follikel, maar ik ben nu een beetje bang dat maandagochtend om half 11 te laat is.. Op zondag zijn ze natuurlijk niet open, dus eerder kan ik ook niet terecht.. Wat denken jullie? Ik dacht zelf, een ovulatietest betekent een eisprong tussen 24 - 48 uur. 48 uur zou in mijn geval natuurlijk perfect zijn, maar 24 uur zou toch behoorlijk kl/ote zijn Als ik morgen nou nog een ovulatietest doe, en hij is dan weer positief, zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat hij er nog wel 24 uur gaat doen? Dat de eerste test 48 uur zei, en de 2e test 24 uur? En wat zal ik doen met de pregnyl? Ik heb het idee dat, als ik die vanavond al zet, dat ei zeker te vroeg gaat springen, en ik neig nu veel meer naar morgenavond pas, eigenlijk..
@Shadixxx..... ik had dit de ronde dat ik zwanger ben geworden ook! Op vrijdag was mijn follikel 20mm. Ik moest op zaterdag een ovulatietest doen. Als die positief was, had ik dus idd pech, en zou mijn eisprong op zondag zijn en de IUI maandag niet doorgaan! Als hij negatief was, moest ik tussen 21 en 22u pregnyl zetten en had ik maandag om 12u IUI. Bij mij was hij die zaterdag al wel wat donkerder, maar niet positief. Kan je niet nog even bellen?? @Pepe, wat fijn dat je HCG mooi hoog is!!! Hopelijk voel jij je straks beter als ik @Sterre, balen dat je weer ongesteld geworden bent Mag je geen hormonen gebruiken? En pregnyl? Bewuste keuze? @Nana, jij zit nog op de wachtbank toch?!? Hoe gaat het met je?!?
Shaddixxx, ik had vorige maand hetzelfde, zondag positieve ovu test en dinsdag de iui ( omdat maandag niet meer ingepland kon worden). Maandag nog wel echo, 24 uur na de positieve test, en toen was hij 20 mm en nog niet gesprongen. Dus denk dat timing twee dagen na positieve test helemaal niet zo verkeerd is. Ik zou ook bang zijn om de pregnyl vanavond al te zetten en liever iets later, maar luister naar je eigen gevoel! Wel fijn dat je geen cyste hebt en ei goed is gegroeid!