Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kan niet meer bellen want ze zijn al dicht.. En weet je.. Ik kan het maar beter loslaten want we kunnen het toch niet meer cancelen.. Ze gaan maandag om half 10 open, daarvoor wordt de telefoon niet opgenomen. De IUI is om half 11, ons IUI-materiaal moet een uur voor de IUI uit de vriezer gehaald worden, dus dat is het eerste wat de mensen van het lab doen als ze aankomen op hun werk.. Oh, wat vind ik dit kut zeg :(

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Shaddixxx, als je ov test al posi is dan maakt je lichaam al hormoon aan om het eitje te laten springen. `ik had dit bij de 2e IUI ook en dit vertelde zij er toen bij. Als mijn test toen posi was geweest dan hoefde ik geen pregnyl meer te zetten. Volgens mij was het toen wel zo dat ik dan anders de volgende dag de IUI zou krijgen ipv die dag erna..
    Maar jij gebruikt ook nog andere medicijnen toch? Ik weet niet of die nog van toepassing zijn. Ik denk dat Nana wel goed advies kan geven. Als ik jou was zou ik gewoon de pregnyl zetten en maandag de IUI gaan doen. Pregnyl zorgt ervoor dat je ui na 36-48 springt, maar als je zelf al een posti ov test hebt, weet ik het even niet.:(

3. Precies, ik heb ook 1 keer eerder een cyclus gehad waarin ik een positieve test had voor ik pregnyl kon zetten, en toen is het zonder pregnyl gegaan (maar dat was met 10 zaadjes, dus toen had het sowieso niet veel kans van slagen en was pregnyl dus ook niet erg nodig). Ik neig nu ook naar de pregnyl helemaal overslaan.. Dat ei gaat toch wel springen.. En waarschijnlijk stel ik het dan zo lang mogelijk uit..

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shaddixxx: Super dat er eindelijk een mooie grote follikel zit! Wel lastig dat ze bij jullie op zondag ook niet bereikbaar zijn, maar nu is het inderdaad niet anders dan hopen dat je ei het nog even volhoudt. Uiteindelijk is een eitje zo'n 12 uur goed bevruchtbaar, maar kan het in principe wel 24 uur bevruchtbaar zijn. Dus zelfs als je ei wat te vroeg springt, heb je nog wel een kans. Ik ga voor je duimen dat je ei maandag precies om half 10 springt :D.

@Sterre: Soms lukt het inderdaad om met utro je menstruatie uit te stellen. Met kerst heb ik mn cyclus zo ook over de feestdagen heen weten te tillen, maar het lukt niet altijd. Je kunt helaas ook door de utro heen ongesteld worden. Hopelijk komt het bij jou deze maand toch nog net goed uit.
    Mocht je zin hebben om te experimenteren, ik heb ooit mn eisprong eens een week weten uit te stellen door elke dag héél veel verse muntthee te drinken. (Google maar eens). ;) Maar hopelijk is het niet nodig.

@Pepe: Hoe voel je je nu? Heb je veel last van klachtjes of valt het nog mee? Durf je nu een beetje blij te zijn? Ik mis nog wel een mooie banner :p.

@Liefkleintje: met jouw zwangerschap ook alles goed?

@hier: ik zit nu 6dpo en heb inderdaad voor de verandering niet zoveel hoop. Mn eisprong was weer laat, hoewel wel iets eerder dan de andere maanden (7 uur na iui). Ik zie het gewoon niet meer gebeuren met iui om eerlijk te zijn en ben me al langzaam een beetje op ivf aan het focussen. Hoewel ik natuurlijk stiekem wel ga hopen dat 2x3 dit keer ons lucky number gaat worden (3 was het met mn dochter). ;)

5. Ik heb 'm gisteravond al gevoeld, dus ik geloof nooit dat het nog wat gaat worden. Als ik nog af kon bellen zou ik het doen, maar dat gaat ook niet meer. Zo kut!

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hè wat vreselijk Shaddixxx, en nu? Ga je morgen vroeg gelijk bellen of er evengoed heen?

Wat jammer Nana dat je geen goede hoop hebt maar ik blijf voor je duimen!!! En Tuurlijk zijn we blij, heel blij! Het is nu aftellen naar de echo. Je weet alleen nu wat er allemaal mis kan gaan dus eerst een goed kloppend hartje zien en dan gaat het pas echt doordringen denk ik, maar ik geniet er nu gewoon van, het enige is dat je nog niet zo ver vooruit durft te kijken dus 1 stap tegelijk. Bij de eerste echo ben ik 7 weken en 3 dagen en dan moet er al een hoop te zien zijn.
    Ik heb verder geen klachten, ik voel wel vaak m'n baarmoeder, soort menstruatie achtig gevoel of dat gevoel wat je net na een iui hebt. Gewoon je baarmoeder dus. Ik lees dat dit erbij hoort. Verder af en toe misselijkheid vlagen maar heel licht. En moeiig. Gisteravond lag ik weer tijdens een film te slapen maar het was ook al tegen 12-en :) en oja gevoelige borsten maar niet de hele dag door. Dus eigenlijk so far so good :p
    Oja banner, ik heb geen idee hoe ik die moet maken:(

7. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

shaddixxx, wat kut! worden je ovutesten ook alweer lichter? klote is dat toch altijd met die timing bij de iui's...

Nana, verse muntthee? ga het eens google-en, baat het niet dan schaat het niet zou ik denken :) en nog een weekje, dan weet je of het gelukt is. Ondanks dat je zelf niet zo'n goed gevoel hebt, hoop ik toch dat het raak is! Ik ben overigens ook al met mijn gedachten bij IVF hoor, nou ja, ICSI in mijn geval. Als over twee weken het zaad namelijk weer ruk is, is het klaar, dan wil ziekenhuis over naar ICSI, maar dat gaat dus niet in het Flevo gebeuren, dan ga ik naar de Vu..

pepe, spannend straks de eerste echo, ik duim voor je dat alles gewoon lekker goed blijft gaan!

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Nou banner was even gelukt maar niet diegene die ik wilde hebben dus ik ga het via de gewone pc nog wel even proberen

9. Ik hoop voor jou dat alles goed blijft gaan pepe, en dat je over een paar weken een prachtige echo hebt!

Heb jij nu definitief besloten toch voor ICSI te gaan Sterre (als het zo ver komt dan)?

Ik begin nu toch weer te twijfelen.. Nu toch steeds weer steken links, dus misschien zit ie er toch nog. Heb geen pregnyl gezet, misschien doe ik dat vanavond dan nog.. Ik moet morgen wel gaan. Wij moeten om half 9 in de auto zitten om om half 11 in de kliniek te kunnen zijn. Ze gaan pas om half 10 open, eerder nemen ze de telefoon niet op. Gezien het een uur voor de IUI uit de vriezer gehaald wordt (dus meteen om half 10, zodra de eerste laborant aanwezig is) kan ik het ook niet meer cancelen.. En tja, dan heb ik toch liever dat ze het inbrengen. Weggooien voelt helemaal als een grote verspilling..

10. Sterre1977

Ja dat is ook zo hoor, niet geschoten is altijd mis... Ik had dat met die slechte zaadopbrengst, dacht ook, als ik het niet doe weet ik zeker dat ik geen kans heb op zwangerschap. Ik hoop in ieder geval dat je ei er nog zit en pas morgen springt!
    Over de icsi, twijfel wel, maar denk dat ik er toch maar voor ga als dit hem niet wordt...

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    En wat heb je nu gedaan Shaddixxx?

12. Ik heb net om 9 uur de pregnyl maar gezet.. Hopelijk zit dat ei nog op z'n plek en blijft hij daar nog een paar uur zitten.

Wat denken jullie? Ovulatietest was gisteren om 15:00 positief, om 19:00 positief, vandaag om 12:00 positief en vandaag om 21:00 negatief. Gaat hij het volhouden tot morgen of niet? Als mijn eisprong gisteravond al was geweest (zoals ik dacht te voelen) zou die test vanmiddag niet meer positief geweest zijn, toch?

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ja het zou kunnen dat je eitje dan binnen 24 uur zou gaan springen dus dan ben je op tijd? maar ik weet niet wat die testen doen nadat het eitje al is gesprongen? Wat ik alleen zit te denken stel hij zit er nog, stel je m nu da net uit met pregnyl?

14. Sterre1977

Ik denk het wel shaddixxx, bij mij was hij toen zondag om 13.00 uur positief en maandag had ik om 12.00 uur een echo, 20 mm en nog niet gesprongen. Ik denk dat mijn ei toen ,s nachts is gesprongen.. maar stel dat je ei vanacht of morgenochtend springt, heb je nog steeds een kans toch? Eitje blijft na springen toch nog zo,n 12 uur in leven?

15. Vannacht of morgenochtend zou inderdaad perfect zijn!

Met pregnyl zal ik het niet uitstellen hoor Pepe. In principe had ik volgens mij uberhaupt geen pregnyl hoeven gebruiken, maar voor de zekerheid (en omdat ik stiekem hoop dat dat eitje aan de rechterkant nog wat is gaan groeien en door pregnyl een extra boost krijgt en misschien toch nog meekomt, maar dat zal wel niet ;)) heb ik hem toch maar gezet.

Ik heb net trouwens m'n vinger open gehaald aan zo'n kl/ote ampul. Zit echt een diepe snee in. Was rond 10 voor 9, en het bloedt nu nog steeds. Echt lomp hoor ;)

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Shaddixxx: bah, wat een verwarring. om 12.00u een positieve opk en om 21.00 negatief. Dan zou ik toch ook denken dat de iui goed getimed is. Wel raar dat je dan gisteren al iets voelde. Hopelijk was het iets anders? Ik heb wel soms dat ik twee dagen voor mn eisprong mn follikel heel goed voel, dan een dag bijna niet en dan ineens weer heel sterk wanneer hij springt. Misschien werkt dit bij jou lijf ook zo? Ik duim voor een goede timing!

@Pepe: ik snap je onzekerheid heel goed hoor. Voor ik zwanger werd van mn dochter had ik 3 vmks. Het duurde toen best lang voor ik eindelijk blij durfde te zijn. Pas na 24 weken ofzo ging ik echt spulletjes kopen. Achteraf vind ik dat wel een beetje jammer, want die 8 maanden zijn zo om. Maar het is toch een beetje een kwestie van jezelf indekken ofzo. Je kut trouwens een banner maken bij banners (zie boven in de balk). Je vult gewoon alles in, kopieert de code en plakt hem in je handtekening. Je kunt ook een banner van een andere site halen. Je kunt meestal wel op die sites komen door op een banner van iemand hier te klikken.

@Sterre: Lief van je! Ik snap dat je tijfelt tussen icsi en iui. Met icsi zijn je kansen natuurlijk wel een stuk groter, maar het is gelijk wel heel wel heftiger. Maar hopelijk lukt het deze cyclus "gewoon"! Moet je bij de VU ook nog op een wachtlijst of zou je meteen kunnen beginnen?

17. Sterre1977

Nana, ik moet formulieren invullen en als het goed is word ik dan gebeld als ze mij. Dossier en alle info hebben en dan kan ik op gesprek en starten.

Shaddixxx, hoe is het gegaan?

18. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    #518 pepe, 20 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
    Meiden hoe gaat het allemaal? Wat is het hier stil.....

Hier alles goed. Geen tot weinig klachten. Snachts wel vaak plassen terwijl ik overdag niet vaker moet als normaal volgens mij.

19. Sterre1977

nou het is zeker stil :( Pepe, wanneer heb je ook alweer de eerste echo? voel je behalve het plassen nog andere klachten?

Nana, wanneer is jouw NOD ook alweer?

Ik ga mijn avatar maar eens veranderen...heb het idee dat ik meelezers heb. Fijn van die nieuwsgierige familieleden..

20. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Haha wat een leuke nieuwe avatar! :)
    Nee ik heb verder niet echt veel klachten. Wat ik al eerder zei. gevoelige borsten, maar niet heel erg. af en toe een misselijkheidsvlaag maar ook niet heel erg. Gevoelige onderbuik en wat vaker plassen.. maar snachts valt me dit meer op.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel ik moet eten. Normaal at ik sochtens havermout en smiddags 2 boterhammen en dan avond eten en dan tussendoor wel fruit en tomaatjes/komkommer, stukje pure chocolade en handje nootjes.. Ik was een beetje aan het afvallen maar dat ging heel langzaam. Ik had namelijk mijn voedingspatroon wat aangepast. Ik lees nu op allerlei sites dat je wel 6 boterhammen per dag moet eten maar als ik dat ga eten wordt ik moddervet..
    Weten jullie het? Ik ga het ook wel even op de site vragen.

Shaddixxx hoe ging nu je IUI en Nana hoe gaat met met jou?

Deel Deze Pagina