Pepe, fijn dat je zo goed voelt! Hoop dat het zo blijft! Bij mij ging het tot de 6 weken prima, daarna niet meer! Ik eet echt heeeel erg weinig, omdat ik me al sinds week 6 hele dagen erg misselijk voel! Gisteravond voor het eerst weer avondeten op, sinds ruim een maand! Kreeg het gewoon niet weg! Moet bij veel dingen kokhalzen. Ook veel last van een vieze smaak in mijn mond en maagzuur!
Goed Iedereen raadde het me af, maar ik heb toch extra Gonal gespoten en de pregnyl later gezet, en dat heeft het gewenste resultaat opgeleverd De arts kwam er zelf mee dat hij nog een echo wilde maken. Eerst de IUI gedaan, toen riep hij al dat ik zulk prachtig helder slijm had Toen ging ie de echo maken, hij hoefde maar een heeeel klein beetje met dat echoding te bewegen om m'n eierstok in beeld te krijgen, en daar zat ie nog; een hele mooie ronde follikel van 19x21 Ik was helemaal blij dat ie dus toch niet al gesprongen was zoals ik had verwacht. Toen ging ie m'n andere eierstok bekijken, begint ie links op m'n buik te duwen.. Dus ik zeg 'U keek net toch al naar links?', maar niet dus, dat ei zat rechts! Dat ei is dus wel gaan groeien, en stond op springen, precies op tijd! Die aan de linkerkant was, zoals ik al dacht, al gesprongen, maar de arts dacht dat dat nooit lang geleden kon zijn want dan was m'n slijm niet meer zo helder geweest. Helemaal blij dus. Toch 2 eitjes! Ik weet wel dat ik de volgende keer niet meer naar dokters luister of naar mensen op een forum, ik ga voortaan lekker op m'n eigen gevoel vertrouwen! En nu maar hopen dat het deze keer ook gaat lukken.. Nu zijn we net terug van 3 dagen Efteling.. Was heerlijk maar ik ben kapot, en ergens knaagt het gevoel dat ik geen rust heb kunnen nemen na de IUI.. Maar goed, het is niet anders. We gaan gewoon keihard hopen!
shaddixxx, wat een goed nieuws!! dat geeft moed, nu kan je in ieder geval met vertrouwen je wachtweken tegemoet, spannend!
Pffff, ik had vanmiddag een hele lange reactie getypt en werd weggeroepen (op werk), kwam ik terug reactie weg . Goed nu even een korte reactie. @Sterre: Nod is de 25e, dag dat ik mag testen de 27 en dag tot wanneer ik hoop mn menstruatie uit te stellen (anders kunnen we volgende maand niet door, ivm trip naar buitenland) is 28. Lekker ingewikkeld dus... Irritant die meelezers. Ik ben er ook altijd bang voor. Weet je wie het zijn? Ik heb hier ook twee mensen op het forum met wie ik in RL redelijk close ben, maar die niets van mn MMM weten. Durf daarom nooit teveel details over mn werk en leven te plaatsen. @Pepe: Haha, niet gelijk 6 boterhammen gaan eten hoor! Je hoeft sowieso pas vanaf 4 mnd iets meer te gaan eten en dan nog steeds maar 300 a 400 kc meer. Zolang je geen grasspriet bent is het meer eten overigens meer voor jezelf dan voor je kindje, want binnen jouw systeem heeft je kindje voorrang en neemt hij/zij lekker eerst alle vitamientjes en calorieën op. Dus maak je geen zorgen! Als je nu al heel veel meer gaat eten, ga je mij achteraan (25 kilo erbij en nooit meer terug op het oude gewicht... ). @Lieflkleintje: Lastig die misselijkheid, maar gelukkig is het voor een super mooi goed doel! Ik had vanaf week 8 tot ruim 6 mnd geen warme maaltijden meer gegeten (behalve aardappelen en rijst), omdat ik walgde van warme groentes en vlees. Brrrrrr, krijg bijna nog de bibbers als ik denk aan hoe vies ik ze toen vond. Ik moest al naar de wc rennen als ik mn man een gekookte paprika zag eten. Om mn vitamines binnen te krijgen at ik maar heel veel rauwe groente en fruit en de calorieën kreeg ik vooral via chocola. Raar he, dat je lijf dingen ineens zo goor kan vinden, die je normaal prima te eten vindt. @Shaddixxx: Whooohhooooo!!!! Ik ben sowieso een groot fan van zelf nadenken en soms gewoon lekker eigenwijs zijn. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik zo mn dochter heb gekregen. Alle artsen zeiden dat ik de Pregnyl gewoon op tijd moest zetten en ik deed het 45 uur voor de IUI. Echt heel goed dat je nu twee eitjes had en dat er zelfs al één gesprongen was. Dat is gewoon het perfecte scenario, ééntje die voor de IUI springt en ééntje die erna springt! Dit gaat jouw maand worden, lucky number 5 . Ok, dat was niet echt een korte reactie, maar goed .
Jeetje Shaddixxx, dat klinkt heel goed!!! Je moet inderdaad naar je eigen gevoel luisteren. Je kan je vragen wel stellen op het forum maar het gaat om jouw lichaam en jij weet het, het beste!!! Wel spannend, dus 1 ei net weg en de ander op knappen.... Wie weet worden het er wel 2 Nana, ik ben zeker geen graspriet. Ik ben eigenlijk iets van 7 kilo zwaarder dan wat ik zou willen zijn. Daarom was ik steeds aan het proberen om af te vallen. Ik heb de laatste tijd wel min eerpatroon aangepast, meer gezonde dingen eten etc. Ik had het ook nog even gevraagd aan de verloskundige en vond dat ik wel goed at op zich. Nog 5 dagen en dan mag je testen? Wat denk je zelf? Spannend hoor... Liefkleintje, wat naar dat je zo ziek bent, ik hoop niet dat ik dat ga krijgen, want het lijkt me verschrikkelijk. maar wat Nana zegt, het is voor een goed doel. Kan je wel gewoon werken? Sterre wanneer heb jij weer een FM?
Pepe, ik heb volgende week woensdag weer een Fm. Maar ik zie het somber in. Ik zit dan op cd 13. Op cd 15, 16, 17 en 18 is het ziekenhuis dicht. Mijn eisprong is meestal dag 18, 19 of 20. Wordt dus sowieso zonder pregnyl want ik kan pas op zijn vroegst op dag 19 weer een tweede Fm krijgen, das denk ik te laat om nog pregnyl te zetten. Als ei op dag 18 springt heb ik sowieso pech omdat ze dan dicht zijn, Pasen.. Nana, ja irritant hè, ik heb wel vermoedens wie het zijn. Ik durf daarom ook nooit teveel over privé, werk, hobbies etc hier neer te zetten..
Maar hoe komen ze dan erachter dat jij het bent? Ik ken nietmand uit het forum in real life...althans niet dat ik weet en zoveel ken ik er niet, alleen jullie. Vinden jullie het ook zo koud?
Doordat ik foto van mijn paard als avatar had... En zusje maakte van de week opmerking dat ik dacht... Hee... Jij leest mee! Berekoud, ben er zo klaar mee, dacht dat het lente was!!
@Pepe: ik ga er vanuit dat ik ongesteld wordt. Mn lijf voelt gewoon zoals elke maand als ik ongesteld wordt, dus het zal wel niet anders zijn. Maar als het goed is wordt ik wel pas woensdag of donderdag ongesteld door de utrogestan. Het is zeker koud! Bah, ik heb het zo gehad met die kou. Het hoeft echt geen 20 graden te zijn, maar 14 graden en een beetje zon mag toch wel een keertje? Waar blijft die lente nou??? @Sterre: haha, ja dan ben je wel heel herkenbaar. Wel cool dat je een eigen paard hebt, zeg! Ik heb jarenlang best veel paard gereden, maar heb helaas nooit een eigen paard kunnen hebben. @Hier: We hebben het hier alle drie (net zoals half NL) flink te pakken helaas. Snot verkouden, hoofdpijn, hoesten, pijnlijke spieren en rillerig. Nog een reden waarom het wel wat warmer mag worden. Vooral bij mn dochter is het geen pretje, want doordat ze zo vol zit met snot slaapt ze 's nachts nauwelijks. Met het gevolg dan papa en mama om beurten de hele nacht heen en weer pendelen tussen haar bedje en ons bed. Gaap!
nou nana, goed nieuws, ik zag net op knmi dat de vooruitzichten zijn dat het volgend weekend toch echt wat beter wordt. Geen mooi lente weer, maar in ieder geval 10 graden, daar ben ik nu allleen maar heel erg blij mee. Ik liep net met mijn honden buiten zonder handschoenen, echt niet te doen. Nu maar aan een warm kopje thee en moed verzamelen om naar mijn paard te gaan, ook dat is gewoon niet leuk met die kou. Maar goed, we zitten bijna in april dus lang kan het niet meer duren voor we echt lente krijgen! Balen dat je geen goed gevoel hebt Nana, maar nog even blijven hopen hoor, je weet het nooit, Ik zelf woensdag weer een FM. Maar heb de formulieren voor de VU al klaarliggen. Als de zaadopbrengst weer ruk is, en flevo dus wil stoppen met IUI, gaan die formulieren gelijk op de bus en kan ik hopelijk met een maandje terecht voor eerste gesprek bij de VU. Volgens secretariaat van de Vu moet ik rekenen op 3 maanden. Dus vanaf moment dat de formulieren binnen zijn bij de VU en het starten met ICSI. Maar goed, eerst deze IUI maar afwachten en dan de intake bij de VU en dan kijken of ik voor ICSI wil gaan..
Even een snelle update, want zit in buitenland. Helaas vandaag alweer ongesteld geworden. Uitstellen met utro heeft niet gewerkt. Niet alleen game over voor deze ronde dus, maar ook twijfelachtig of we wel door kunnen de volgende ronde, aangezien we misschien niet op tijd thuis zijn voor iui. Ga toch maar beginnen te spuiten over 3 dagen in de hoop dat het deze maand misschien toch nog lukt. Shaddixxx: Ik duim voor je!! Ik hoop zo dat dit hem voor je wordt en je helemaal net meer aan die vervelende icsi hoeft te beginnen! @Sterre: Duim ook voor jou op een na-de-paasei!
Damk je nana. Balen dat het niet gelukt is. Ik hoop dat nr 6 qua timing toch lukt en gaat slagen zodat icsi of ivf je bespaart blijft!!
Dag dames, Mag ik me bij jullie aansluiten? Vlak voor we met IUI in eigen cyclus zouden beginnen in januari bleek dat we spontaan zwanger waren. Helaas werd dat een MA, wel hartje zien kloppen maar bleek later gestopt te zijn. Afgezien van onze leeftijd is er vooralsnog geen reden gevonden waarom we niet zelf zwanger kunnen worden of waarom ik een ma had. Ik ben uiteraard zelf aan het zoeken geslagen toen ik bruin begon te verliezen en kwam op ZP uit. Sindsdien ben ik zo veel wijzer geworden en leef/lees al een tijdje diverse topics mee.. Wij hebben volgende week weer een afspraak in het zkh over hoe verder.. Gaan we beginnen met IUI in natuurlijke cyclus of direct door met IVF. Mijn zkh veegde IVF direct van tafel toen we vorig jaar "fresh" de fert poli opkwamen, ik wist toen niet beter, was nog nooit zwanger geweest (voor zover ik weet, nu denk ik goh, toen en toen was misschien wel een vmk maar dat fenomeen kende ik helemaal niet) en wist ook niet of ik überhaupt wel zwanger kon worden. De standaardtesten gaven aan dat we evenveel kans hadden op een natuurlijke zwangerschap als met IUI, " alles was goed" met ons.. Nu weet ik dat "alles", alles wat ze standaard onderzocht hebben betekent en misschien nog niets zegt.. Ook ben ik gaan doorvragen bij mijn verzekering en heb in het zkh aangegeven dat wij nog voor IVF in aanmerking komen. Mijn verzekering vergoedt het in ieder geval dus als wij daar meer kans mee maken dan is dat wat ons betreft weer terug op tafel! Zij zouden het intern bespreken en dan gaan wij weer met elkaar om de tafel. Vorige week belde ik om een afspraak te maken, werd me medegedeeld dat er in mijn dossier "geen ivf ivm leeftijd" vermeld stond Ik heb gevraagd of dat nu hun nieuwe conclusie was of gebaseerd op de verzekering.." Ja, we willen natuurlijk wel betaald worden.." oh, maar we hebben toch al gezegd dat we het desnoods zelf betalen maar niet nodig ivm vergoeding verzekering. Dat willen we dan zien... Heb tot 100 geteld en de bevestigingsbrief aan ze gemaild met het vriendelijk verzoek dit toch zsm te bespreken.. Ik weet dus nog niet precies wat het behandelplan (of in ieder geval hun advies..) gaat worden, waarschijnlijk beginnen met IUI in eigen cyclus..ik zou het liefst ook alles zo natuurlijk mogelijk willen houden en vriendlief ook maar natuurlijk zijn we bereid om extra stappen te zetten, ik heb een regelmatige cyclus, vooralsnog geen afwijkingen en ik wil dat liever niet met hormonen in de war brengen. Ik heb nav mijn ma en de klachten die ik had tijdens mijn zwangerschap m'n bloed laten testen en ben wel flink aan de vitaminen en supplementen gegaan, ik heb nog tig vragen aan de FA over bijv mijn AMH, progesteron, DHEA en morgen tijdens de echo wil ik kijken of het me lukt om de testresultaten mee te krijgen..zodat we alvast thuis ons beter kunnen voorbereiden op wat en hoe wij het willen ipv het over ons heen laten komen.. Wij zijn er zelf over uit dat we hoe dan ook gaan voor wat ons de meeste kans op zwangerschap geeft. Volgens mijn FA was zwanger worden niet het probleem bij mij maar het zwanger blijven...ze heeft daar wel 1x gelijk in gekregen, misschien was dat dat ook de reden waarom ze ons niet feliciteerde met de zwangerschap .. Ik ben daar nog steeds zo pissig over en wil haar absoluut daarmee confronteren... We hebben ook overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan, helaas worden de IVF behandelingen dan niet vergoed dus we moeten het verder met hen doen, lees uitvechten Sorry voor het lange verhaal maar leek me wel handig en gepast om iets van mijn achtergrond hier te vertellen.
welkom Zoetje, natuurlijk mag je je aansluiten, wat mij betreft dan we zijn hier met niet zoveel, ongeveer 5 regelmatige post-ers. Twee van ons groepje zijn inmiddels al zwanger Met IUI, dus er is zeker hoop hoor. Wil je zelf liever meteen met IVF beginnen of wel de IUI een kans geven? Hier: vandaag op CD 13 mijn eerste FM gehad van deze cyclus. Groeide een ei van 10 mm (en nog 2 kleine). Das gunsig dat hij pas 10 mm was, dan overleeft hij de Pasen denk ik wel. Ik hoop het! Nu een meting ingepland voor dinsdag 2 april. Heb ik maandag een positieve ovutest, dan gelijk dinsdagochtend de IUI.
Ben je in 69 geboren Zoetje? Want dan is het wel gebruikelijk dat IVF niet meer vergoed wordt.. Of heb je een speciale verzekering afgesloten? Superfijn Sterre, dat je ei pasen gaat overleven.. Nana, wat ontzettend klote weer.. Ik had het van deze ronde zo gehoopt zodat dat kl/oteIVF traject je volledig bespaard kon blijven, dat je niet eens een gesprek aan hoefde te gaan.. Hier gaat alles kut. Ik zit hele dagen te janken, en ik weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Niet omdat ik ongesteld ben geworden, maar gewoon omdat verder alles wat er mis kan gaan, mis gaat..
Shaddixxx, wat kut meis dat je ongesteld bent geworden, je iui was toch pas een weekje geleden?? Ik had echt goeie hoop dat het raak zou zijn... Heb je nu nog één nieuwe poging iui voor je weer icsi gaat doen?
Dank je wel sterre! Ik hoop dat we weer op natuurlijke manier zwanger zullen raken en als dat niet lukt komt IUI nog het meest dichtbij en willen we het zeker een kans geven. Ik lees verschillende verhalen erover, soms wel succesvol soms niet. Ik hoop dat het voor ons ook zal werken.. Het is puur op basis van onze leeftijd dat we denken dat we met IVF meer kans hebben en voor mezelf om achter de hand te hebben, ik hoop eigenlijk geen IVF nodig te hebben. 2 van de 5 dames al weer zwanger, leuk!! vruchtbaar clubje :waar is dat bankje? Jij neigt naar een ander zkh en andere behandeling las ik? Ik dacht dat het Flevo op het gebied van IVF al samen werkt met het VU of vergis ik me daarin? Wel fijn voor je dat je de IUI op dinsdag kunt krijgen! Ik krijg morgen een echo, ik zit dan op cd 10. @shaddixx Ik ben van 69 idd dus nu de magische grens van 43 jaar bereikt.. Maar ik heb geen extra verzekeringen afgesloten. Ik maak gebruik van de overgangsregeling omdat we vorig jaar al zijn begonnen met de behandeling (en ik toen nog 42 jaar was). Ik heb het de fert arts zelf verteld dat er zoiets bestond, zij kenden het niet en geloofden me pas toen ik het zwart op wit kon aantonen!! Maar ik hoop het niet nodig te hebben.. Wat vervelend dat alles misgaat en je je zo naar voelt!
@Sterre; Nee, het is dus NIET omdat ik ongesteld ben geworden.. Als in; Ik ben ook NIET ongesteld. Sorry, het stond er een beetje krom Maar; Nog niet ongesteld dus Ik zit inderdaad pas op 10DPO, dus gisteren al ongesteld was inderdaad wel heeeel vroeg geweest.. @Zoetje; Ah op die manier.. Ik kan me voorstellen dat er dan ook nog meer druk achter staat en dat je meteen voor IVF zou willen kiezen.. Hopelijk schiet het ziekenhuis een beetje op! @Hier; Net getest, en ik denk ergens heeeel ver weg wel iets te zien, maar ik twijfel nogal.. Heb een supercheap dipstick gedaan en een duurdere casette, en alleen op die dipstick zie ik iets Dan twijfel ik er ook nog over of het een grijs of een roze 'streepje' is. Hij zat er wel binnen de afleestijd, dus eigenlijk zou een indroger niet mogelijk moeten zijn..
Bewerkte foto's; *Ja, die blijf ik nu de heeeele dag maken* Streepje zit er wel.. Maar zal ie ook echt wat betekenen en donkerder gaan worden? Ik hoop zo dat het geen indroger is.. Ik vind het zo raar dat die duurdere, en eigenlijk gevoeligere, test niks laat zien
zoetje, hoe was je echo? Ik begrijp gezien je leeftijd dat je een beetje haast hebt met alles en misschien niet eerst 6 IUI pogingen wilt doorlopen.. ik neig inderdaad naar het Vu, puur omdat Flevo in weekend niet werkt en heel belangrijk, Flevo geeft af op Vu omdat ze daar zoveel verdoven met de punctie (volgens Flevo dan) Flevo vertelde heel trots dat zij het zonder doen omdat ze willen dat je er helemaal goed bij bent. Nou ik schijt al voor de punctie, dus mocht het ICSI worden, dan dus in het Vu. Bovendien hebben die toch de hoogste slagingscijfers.. Shaddixxx, ik snap hem had het even verkeerd begrepen/gelezen... maar jeetje wat verwarrend die streepjes... ik zal over 2 dagen ofzo, als je dat vol kan houden, anders morgen, gewoon nog eens een testje er tegen aan gooien.