Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Oké, ik begrijp het!

Dank je! Ben benieuwd hoe het zal gaan!.

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Succes bij de echo straks!

Pepe,

Succes met de mvm intake!

Shaddixxx, hoe is het nu met jou?

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Meiden, sorry voor mijn late reactie! Ik dacht eigenlijk dat ik een melding zou krijgen wanneer er na mijn gepost werd.

Heb de HSG dus inmiddels al gehad, alles zag er goed uit en we gaan nu met de tweede ronde in met hormonen. Tenminste...Als mijn eitje morgen is gegroeid anders moet ik stoppen met de hormonen en wachten op mijn menstruatie gezien ze hier niet in het weekend insemineren. Vanmorgen was hij nog maar 15 mm. Hij moet morgen dus echt minimaal 17, 18 mm zijn.

We beginnen alleen een beetje te twijfelen of we wel aan de juist behandeling zitten.

4. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Zoetje, hoe is de iui gegaan? Stelt niets voor hè! Ik zit nu in de wachtruimte te wachten op echo. Test was zojuist positief dus denk morgen de iui. Loopt hier weer lekker uit.... En aangezien ik dit ff stiekem in mijn pauze doe, zit ik op hete kolen. Mijn dossier is weer eens kwijt, zucht...

5. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre en zoetje, las dat jullie ook bij het flevo lopen?
    Wat ben ik blij om daar herkenning in te vinden. Ik was al zo bang dat het aan ons lag dat ze niet duidelijk met informatie waren.

Ik merk dat ik dit gewoon een beetje zwaar begin te vinden en ga overleggen met mijn vriend wat we willen gaan doen. Dit afmaken tot alle rondes geweest zijn, of over naar IFV/ICSI. Ook zitten we te twijfelen als we wel verder gaan met IUI om dit misschien in het Vu te laten doen. Reden waarom we dat nu niet doen is omdat ik dan steeds naar Amsterdam moet voor de echo ipv hier 10 minuten vandaan.

Sterre, mijn vriend moet ook in een potje met medium (vloeistof) produceren. Mag ik vragen wat de reden bij jouw vriend is van de slechte kwaliteit? Hier bij ons is het omdat mijn vriend 100% antistoffenb aanmaakt. De kans voor ons om op een natuurlijke manier zwanger te raken is 0,00001%.

Shaddix, hoe is het met jou meis? Ik heb vanmorgen je blog eens gelezen en moet eerlijk bekennen dat ik een traantje met je mee heb gepikt. Zo herkenbaar wat je schrijft allemaal!

6. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, herkenbaar trouwens. Onze eerste IUI was ook te laat door hun onduidelijke informatie.

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Sterre,

Ik hoorde ze vanochtend al zeggen dat het zo druk was...
    Ik heb ook even moeten wachten....waardoor ik (als ik me niet vergis om 11.30) tegelijkertijd met jou op de bank zat, haha! Wat een toeval! Ik moest om 11.20 maar werd dus later opgehaald.
    Hoe kunnen ze nu weer jouw dossier kwijt zijn??? Het is toch wel heel bizar!
    Fijn dat je test positief is, hoe was je echo?

Mijn IUI ging goed! Het was zo gedaan (nadat eenmaal de eendebek op de juiste plek zat, dat nam meer tijd in beslag ;) hij was er ook wel blij mee dat het zo voorspoedig ging. We hadden 5,9 miljoen actieve zwemmers dus dat is een goede opbrengst! Ik had vanochtend al gevraagd om Utrogestan en dat was ook geen probleem! Ik mag vandaag of morgen al beginnen met opsteken, 3x 1 bolletje per dag. Ik hoop daarmee de innesteling en bevruchting een handje te helpen, mijn bruinverlies tijdens de zw kan duiden op een progesteron tekort, die was precies een jaar geleden 32 volgens Dr.L. Is de ondergrens 16, dat ga ik nog uitzoeken maar de Utrogestan kan geen kwaad!

Hij bood eerst zijn excuses aan voor de onduidelijke instructies rondom de Ovutesten, jij had gelijk, ik had ze daar moeten halen, die zijn speciaal voor de fert.poli dus andere apotheken zien ze niet in hun systemen en ik had schijnbaar 2e urine in de ochtend moeten nemen..We gaan er vanuit dat de kv testen nu voor mij ook gewoon goed gewerkt hebben. En hopelijk hoeven we niet meer te testen, nou hopelijk wel op zwangerschap en niet meer op ovu...:p

We hebben zelf ook extra ons best gedaan om m'n ei niet te missen en het niet helemaal op wel of niet betrouwbare Ovutesten aan te laten komen dus ik ben erg hoopvol gestemd! Nu maar afwachten weer..gelukkig wel vrij drukke week dus deze kom ik wel door, volgende week wordt een ander verhaal..die moet ik ook maar proberen vol te gooien..

Kom je snel naast me op het wachtbankje? Bankje hier was vrij vruchtbaar dacht ik ;)

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Kellebel,

De onduidelijkheid ligt echt aan het zkh (ik zie het ook bij andere afdelingen!) en je moet zelf alert en (iets kundig) mondig zijn is mijn ervaring. Ik begrijp dat je al een poging met IUI achter de rug hebt? Wat voor andere behandeling zou je dan willen en waarom?

9. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hai Zoetje!

Fijn dat je IUI goed is gegaan en dat je de bolletjes mag gaan gebruiken. Ik vind dat zulke rotdingen. Vorige keer werd ik een week na stoppen met de bolletjes pas ongesteld:x

Ja, we hebben er nu 3 opzitten (Zit in de 4e ronde) Mijn vriend maakt 100% antistoffen aan en dokter Lely heeft vorige week in een persoonlijk gesprek aangegeven dat hij niet 100% zeker weer of alle antistoffen wel weg zijn nadat het bewerkt is. Dit zou dus inhouden als dat niet het geval is, dat het alsnog kan klonteren en deze behandelingen waarschijnlijk niet aanslaan.

Een jaar geleden adviseerde hij ons IUI omdat IVF direct zo een zwaar traject is en volgens hem moet er wel een kans bestaan dat het met IUI lukt, maar doordat er steeds wel wat fout gaat in het ziekenhuis is mijn vertrouwen een beetje weg.

Ook ben ik bang dat we nu weer een ronde over moeten slaan als mijn eitje niet volledig is gegroeid morgen omdat ze dus niet in het weekend insemineren.Dat zou dan al de 3e keer zo zijn.

Morgen om 08:40 moet ik terug voor de echo en dan weten we meer.

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Kellebel,

Dank! Ja, ik ben voorlopig blij, zelfs met de Utrogestan :D

Begrijp ik het goed dat je nu met hormonen in de 2e ronde bent en dat je het daarom zwaar begint te vinden of bedoel je wat anders? Hadden jullie al een samenlevingstest gehad of valt er dan nog niets te zeggen over de antistoffen?
    Wat ik ook al tegen Sterre zei, ik dacht dat Flevo al samenwerkte met VU op gebied van IVF/ICSI dus dan zou je toch daar (deels) terechtkomen, maar ik heb dat gesprek dus nog niet gehad dus pin me daar niet op vast :)

11. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hi,

Het is de 4e ronde totaal waarvan de 2e met hormonen;)
    Volgens dokter L zou ivf zwaarder zijn ivm de hormonen. Wat wij er zwaar aan vinden is dat er steeds iets voor gaat. Dam zijn ze mijn eitje kwijt, dan weer onduidelijke informatie. Heb soms ook het idee dat ze totaal niet naar mijn dossier kijken.. Want sinds we in de mmm zitten is mijn cyclus niet meer zoals daarvoor. Nu met de hormonen moet het beter te stimuleren zijn, maar nu groeit het weer te langzaam.
    .
    Klopt, flevo werkt samen met vu, maar de punctie en de echo vind nog steeds plaats in het flevo. Je man moet de eitjes dan naar het vu brengen en daar produceren. De terugplaatsing en de bevruchting vind in het vu plaats.

Sorry voor de spelfouten maar zit via mobiel want upc ligt er thuis weer uit. ...:x

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Kellebel,

Zijn het andere middelen dan diegene die je straks gaat krijgen? Je gebruikt nu toch ook hormonen om je cyclus en eigroei op peil te houden? Als het dezelfde meds zijn zie ik het verschil niet! Ik denk dat er overal wel wat is of fouten worden gemaakt want we hebben wel met "gewone" mensen te maken en we maken allemaal wel eens fouten. Ik merk dat we tegenwoordig zelf steeds meer van dingen op de hoogte moeten zijn of enigszins alert of mondig moeten zijn anders word je van kastje naar het muurtje gestuurd (Goh, ik lijk wel een oud wijf, haha!). Ik merk dat ook bijv met kopen van witgoed of idd bel eens voor de gein met UPC of KPN en andere "klantenservices" grote kans dat jij als gebruiker meer weet dan de medewerker aan de lijn..ik had dat vorige week bijv.bij de apotheek, dan ga ik ze dus vertellen welke antibiotica ik wel mag en die van de huisarts dus niet, of de assistente dat ik geen ibuprofen mag.. ik had 't ook een beetje bij de HA, het pleit voor hem dat hij zelf aangaf niet thuis te zijn in de wereld van fertiliteit maar hij kon nog wat van me leren-en ik ben ook nog maar een groentje in de mmm!- hoort niet, maar het gebeurt te vaak en daarom zit ik hier (en jij misschien ook?)
    Zolang ze me serieus nemen en naar me luisteren (en liefst ook tegemoetkomen) ben ik er "happy" mee.. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, dat is natuurlijk aan een ieder zelf.

Wat betreft je eitje, als die vandaag 15mm is, is ie voor het weekend wel 18 hoor! Tenminste als je uitgaat van gemiddeld 2mm per dag groei. Ik weet niet hoe snel ze bij jou groeien?

13. Sterre1977

ladies, ff snel, moet zo naar stal, dus zal later even uitgebreid op jullie reageren!

pfff...zo klaar met Flevo. Zoetje, ik heb jou net gemist denk ik, ik kwam om 11.30 binnen..

ei zag er toppie uit, baarmoederslijmvlies ook, 9.5 mm. En ei was 22 mm! maar omdat ovutest volgens hun nog duidelijker kon, krijg ik pas donderdag de IUI. Moest dan vanavond ff de IUI zetten "euh ja...hoe werkt dat??"oh nou dat zou ze even snel uitleggen.. Vervolgens moest ik nog bloed prikken omdat ik zei dat die ovutesten bij mij echt niet donkderder gingen worden.

Dus na een uur wachten bij de bloedbank, werd ik eind van de middag terug gebeld. LH was al heel ver, maar nog net niet ver genoeg. Moest morgen nog maar een testje doen. Als die positief was, bellen en donderdag IUI (weer zonder pregnyl dan dus :( ) of als hij negatief is, morgenavond de pregnyl en dan vrijdag IUI.

NOu denk ik, dan kan ik toch net zo goed nu de pregnyl zetten en dan donderdag de IUI??

nou ja, ga nog maar even denken wat ik doe...

moet trouwens de pregnyl om 18.00 uur zetten, beetje vroeg vind ik..

14. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hi dames,

Ff een updates, vanavond mvm over de vloer gehad, test was heel goed en ik heb de kannen gehad dus kan gelijk beginnen :) ook een leuk kadootje gehad.

Sterre ik zou denk ik ook vanavond de pregnyl al hebben gezet. Ik moest het tussen 6 en half 7 doen in de avond dus dat klopt wel hoor.

Waar zijn Nana en Shaddixxx nou?

15. Sterre1977

Haha, nou jij bent een goede graatmeter pepe, want jij bent zwanger :) dus rond zes uur de pregnyl is niet zo raar. Heb overigens besloten de pregnyl niet te gebruiken. Deed om zes uur nog even testje, hartstikke positief! Ei was vandaag ook al 22 mm dus ben bang dat als ik pregnyl zet, ei het niet houdt tot donderdag. Overigens zei de tweede arts ook dat ik morgenochtend test moest doen en als die positief was, geen pregnyl.

Nou mis ze al een tijdje! Hoop ze snel weer te zien in het topic!

Vrijdag je echo hè pepe!

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre, wat vreemd! Ik ben niet zo thuis in de spuitjes en testjes maar positief is toch positief en klaar? Ik hoefde m'n testen niet te laten zien, ondanks dat ze geen hoge pet op hebben van kv testen was het voldoende om de IUI vandaag te krijgen en Dr.L. Zei dat m'n eisprong vandaag was.. Als ik vanaf do 14mm doortel was het vandaag 24mm en volgens hem gesprongen.. Waarom moet jij dan later als je ei morgen net zo groot is? Snap er niets van!
    Wanneer ga jij dan de IUI krijgen? Dr.K. Is er deze week niet...heb ik ook van geprofiteerd ;)

17. Sterre1977

Zoetje, oh fijn, zag haar gisteren inderdaad ook al niet lopen, das mooi! Kreeg jij nog een echo vooraf dat dr l al wist dat hij gesprongen was!;? Dat wil ik ook:) mijn ei was gister geloof ik 21. Heb nu donderdag de iui. Ovutest was gister echt knalpositief en zojuist was ook de smiley er van clearblue. Had de iui liever vandaag, maar hoop dat ei tot in ieder geval vanacht blijft zitten.

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Sterre,

Helaas geen echo, ik weet niet of het een aanname was of omdat hij het aan het slijm ofzo kon zien, heb ik hem helaas niet gevraagd.
    Oké, ik ging uit van dat jouw ei 22mm was, maar misschien groeit het bij jou minder snel? Of hij ging bij mij uit van aanname dat het al zo ver zou zijn...
    Er zit toch een window of opportunity tussen, weet ff niet hoelang precies maar ik dacht 24uur. Dus dan zou het goed moeten zitten? Ik weet niet wie 2e arts was die zei dat je geen pregnyl hoeft te zetten?

19. Sterre1977

Ingeborg heeft mij de pregnyl gegeven en die andere verpleegkundige belde mij voor mijn bloeduitslag en zei, je doe morgenochtend (vanmorgen dus) nog een ovutest. Positief, bel je voor echo op donderdag. Is hij nog steeds niet helemaal positief, dan zet je woensdagavond de pregnyl.

De test was vanmorgen echter knal knal positief.... en ik maar zeggen tegen de verpleegkundige, nee hoor! hij wordt bij mij nooit heel donker. Deze ronde wel dus.. Dus vanmorgen gebeld en morgenochtend de IUI.

Mijn ei groeit inderdaad niet zo snel, ik heb ook pas rond dag 20 eisprong. Deze cyclus dus dag 21 en vorige cyclus dag 19. Maar goed, vanaf morgen zit ik naast je op het wachtbankje :)

Kellebel, denk jij er ook over om, mocht het niet lukken met de IUI, over te stappen naar de VU voor IVF of ICSI?

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Haha, toch een knaller, bizar hè, hoe dat per vrouw en zelfs cyclus kan verschillen! Ik had voorheen korte cycli maar door de fm en de Ovutesten zag ik nu hoe anders dat is, of ik heb toevallig opeens wat langere cycli. Ik vond het wel fijn om nu aan de hand van de Fm en de ovutesten veel beter inzicht te krijgen en daardoor mijn kansen beter te benutten.

Kom maar gezellig op het bankje naast me (net als gisteren in real, jij kwam om stipt 11.30 binnen en nam plaats direct naast de koffieautomaat, toch? Ik zat al in de wachtkamer -als enige- en zat in het midden tegen de muur..:cool:
    Toen ik de kamer uitkwam was je er niet maar ik zag je weer beneden, je liep richting lab, ik zat bij de apotheek om utrogestan op te halen. Wat een toeval, he,?!

Trouwens toen ik naar buiten kwam uit de kamer zag ik een bekende op de plak waar ik even tevoren had gezeten, we zeiden alleen hoi, hee maar toen ik naast haar stond in de draaideur moest ik wel even praatje maken, je komt niet elkaar weer tegen zonder dat het een reden heeft..
    Zij is nu 9 weken zwanger, 1e IVF poging, tig eitjes in de vriezer en ook 36. Nou als dat geen vruchtbaar bankje is :p

Deel Deze Pagina