Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    #581 Kellebel1982, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Hoi dames,

Allereerst even Sterre beantwoorden;)
    Ik denk er inderdaad ook zo over. Om dan naar Vu te gaan en eventueel IVF of ICSI aan te vragen.

Ik had vanmorgen een echo bij dokter L. Ik mag vanavond alsnog de pregnyl zetten om 18:00 uur en dan vrijdagochtend de inseminatie. Lekker begin van mijn weekend..hihi...We gaan dit weekend ook een weekendje weg dus hopelijk zal ik er niet teveel aan denken. Ik had 3 eitjes waarvan 1 van 18 en 2 van 15 mm.

Probleem zou zijn, Zoetje, als ze niet vandaag zo erg gegroeid waren, we een ronde over moeten slaan want dan zou mijn ei vrijdag te groot zijn om een inseminatie voor maandag te plannen.

Ik zit ook altijd inde wachtkamer rond te kijken en te denken wie er misschien wel op het forum zitten..hihi. Ik zit ook nog op een ander forum maar daar zitten ze echt hele verspreid over het land en zijn er weinig uit Almere volgens mij.

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Kellebel,

Ik dacht het om je ei van 18 ging, ik wist niet dat je er nog 2 van 15 had en dat het om de groei van die ging, vandaar.
    Maar goed ze zijn dus mooi gegroeid en nu vrijdag de IUI, jij ook mee op het bankje. Gezellig!
    Het is dat ik wist dat Sterre er rond die tijd zou zijn en ik toevallig ook (terwijl ze eerder, dus vorige week gezegd hadden dat ze om 10.30 mijn IUI zouden doen, en ik gister ochtend niet wist of de IUI uberhaupt door zou gaan dus het was voor mij ook nog maar afwachten). Dus echt toeval!!

Ik keek wel eens om me heen, gewoon uit nieuwsgierigheid en ik heb me vaak verbaasd over het aantal jonge stellen die we daar zagen. Ik was natuurlijk vroeger niet met de mmm bezig en heb er niet bij stil gestaan dat er ook bij jongere stellen evengoed problemen kunnen zijn nu denk ik, goh wat naïef gedacht van mij.. En als ik wat oudere stellen zie, denk ik, fijn ik ben niet de enige "oude" haha! :p

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

hihi wat grappig zoetje!! ik wist niet van te voren dat je ook rond dat tijdstip moest, anders had ik beter opgelet, maar dat was ik inderdaad. Ik zat naast de koffieautomaat en heb half lang blond haar. Heb jij donker haar, zat je aan zelfde kant als ik? volgens mij weet ik dan wel wie je bent want ik dacht nog, lekker rustig :) Wel toevallig, jij gisteren, ik morgen en kellebel vrijdag, lopen we alledrie beetje gelijk!

Ik liep inderdaad na mijn IUI naar de bloedprikpost. Omdat mijn test niet echt heel knalpositief was, moest ik ff bloed prikken :)

Kellebel, ik heb jou denk ik niet gezien vandaag, was er namelijk ook even omdat ik het potje voor morgen voor mijn man op moest halen.

Ik verbaas me trouwens ook altijd over de jonkies in de wachtkamer, nou ja..eigenlijk ben ik gewoon niet zo jong meer, dus in mijn ogen zijn het jonkies :) maar ik voel me altijd best oud..

4. Sterre1977

en laten we inderdaad hopen dat het bankje heel vruchtbaar is :)

5. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hoe oud zijn jullie dan? Ik zelf ben 30 :cool:

Sterre, hoelaat was je er? Ik was er om 10 over half 9. En stond om 5 voor 9 weer buiten:D

6. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Sterre,

Ik wist zelf ook niet hoe laat! vorige week werd 10.30 gezegd en toen ik het potje ging inleveren 's ochtends vroeg twijfelde ik of het überhaupt nog zou doorgaan ivm de al dan niet betrouwbare Ovutesten..en de mededeling dat het een erg drukke dag was..gelukkig mocht ik toch om 11.20 komen. Dacht dus gelijk aan jou maar ik dacht binnen te zijn als jij kwam en weer naar buiten te gaan als jij binnenskamers was voor je echo, maar ja, ik kan moeilijk in een meestal drukke wachtkamer gaan vragen naar Sterre :p weet niet eens of je dat op prijs zou stellen dus...maar toen zat ik daar idd alleen, tegen de muur, aan de kant van de koffieautomaat 2/3 stoelen bij je vandaan.. Bizar toeval! Als we hadden willen afspreken om naar elkaar te zwaaien of een kop koffie te doen hadden we het nooit zo kunnen plannen!

Ja, soms voel ik me ook oud (ben ik ook haha!) Kellebel ik ben van 69 dus nu 43 jaar oud.
    Ik zie echt "jonkies" van misschien begin 20, soms nog jolend en zelf nog erg speels die verbazen me het meest..

7. Sterre1977

ik ben 35 kellebel :) en ik was er laat, rond 11.45, dus heb je gemist :)

zoetje, inderdaad bizar toeval, als je het plant lukken dat soort dingen nooit :)

nana en shaddixxx nog niet gespot :(

Ik ben wel blij dat ik vast op de hoogte ben dat dr K. met vakantie is :) hoef ik me daar geen zorgen om te maken, ik zal dus wel dr. L. krijgen. Of doen de verpleegkundigen ook IUI's?

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Ons gesprek over wel of niet IVF zou met haar zijn (zij is officieel mijn behandelend arts) en stond gepland voor volgende week ivm haar vakantie. Ik had geen zin om weer zo lang te moeten wachten omdat zij dat al intern zouden bespreken na mijn laatste controle echo van de miskraam, dat was eind febr. De afspraak was dat zij dat intern gingen bespreken en wij wachten op mijn volgende cyclus. Niet dat ik eerst mijn bevestigings brief als bewijs moest sturen en zij dan gingen overleggen dus ik heb echt nog wel een goed gesprek met haar of hen voor de boeg! Dus vandaar dat we nu eerder bij dr. L.terecht konden en de IUI was een soort bonus, had ik deze periode niet op gerekend. Ik denk niet dat de verpleegkundigen het ook mogen doen, weet ik eigenlijk niet, dacht er gisteren zelf ook aan maar werd toch L.zelf die het deed.

Hadden jullie ook last van krampen, kleine steekjes onderin de buik? Is dat normaal?
    Heb er best last van.

9. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    De verpleegkundige doen ook de iui. Het is afhankelijk van wie er tijd heeft.

Krampjes heb ik inderdaad ook meestal.

Reageer later uitgebreid. Nu even mijn nichtje thuis afzetten. Ik had oppasdag.:)

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Succes vandaag met de IUI!! Weet je al hoe laat je moet?

11. Sterre1977

thanx zoetje, ik moest om 10.50 uur.. Was alleen een beetje teleurstellend :( Maar 0.8 miljoen zaadjes. Wel het dubbele van vorige keer, maar is nog steeds zuur dat met zaadonderzoek het er 11 miljoen waren..

Ik was wel super blij dat ik dr. L. had, vind hem echt prima! hij wil nog 1x IUI doen en dan niet nog 3x IUI met hormonen. Hij vond het zonde om mij aan de hormonen te zetten terwijl alles goed is bij mij en het zaad daar niet beter van wordt. Bovendien krijg ik al genoeg hormonen als we doorgaan met ICSI...

Pepe, veel plezier morgen met je echo! spannend hoor!

12. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, balen meis!

Mag ik vragen waarom jullie eigenlijk in het ziekenhuis lopen?
    Wij vanwege het feit dat mijn vriend antistoffen aanmaakt en daardoor waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor ICSI.

Ik moet morgen om half 11 voor de inseminatie. Hopelijk zijn de zaadjes dit keer iets beter want tot nu toe gaat het alleen maar achteruit:(

13. Sterre1977

kellebel, ik hoop niet dat je mij achterna gaat, wij begonnen met de twee zaadonderzoeken op 7 miljoen voor bewerking en de tweede keer zelfs 11 miljoen na bewerking!! nu het voor het echie is 0.4 miljoen en 0.8 miljoen.

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik ben pas een half jaartje gestopt met de pil, maar wij hebben zijn op voorhand al naar de dokter gegaan voor zaadonderzoek. Mijn schoonvader heeft er 4 jaar over gedaan om mijn man te krijgen. Hij heeft maar 1 bal. Mijn man en zijn broer hebben hetzelfde probleem. Mijn man is wel geopereerd als kind aan die niet ingedaalde zaadbal, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.

ruim een jaar terug kwamen mijn mans broer met zijn vriendin dat hij verminderd vruchtbaar was en dat ze ICSI moesten doen. Ik had toen nog geen kinderwens. Wel zijn we er daardoor heel erg over gaan nadenken en een half jaartje geleden dus besloten ervoor te gaan. Wel wilden we dus eerst weten hoe het met het zaad gesteld was. Niet goed dus :(

wat waren jullie zaadwaardes de afgelopen keren Kellebel? ik ga duimen voor goede zaadjes morgen voor jullie! Succes!

Ik heb overigens wel een beter gevoel om de ICSI toch bij het flevo te doen. Wij krijgen volgende maand nog 1x IUI en dan stopt het. Hij vond het onzin om nog 3x in een gestimuleerde cyclus te doen als alles bij in orde is. Het zaad wordt daar niet beter van. Na volgende poging een evaluatiegesprek en dan kijken hoe of wat. Als we bij het flevo blijven is de punctie daar en de bevruchting en terugplaatsing in het VU.

14. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Jeetje meid, dat is niet niets. Goed dat je zo snel naar de dokter bent gestapt dan! Wij zijn na iets minder dan een aar naar de huisarts gestapt en omdat ik destijds met mijn ex ook al zo lang bezig was, werden we in 1x doorgestuurd. (Er staat nog een voorstelrondje van mij ergens op het forum, maar die klopt dus allang niet meer ;) )

Wij begonnen met 11 miljoen voor bewerking. De eerste iui hadden we 5 miljoen na bewerking, daarna hadden we 2,4 na bewerking en de laatste keer 1,4. Dokter L heeft wel aangegeven dit in de gaten te gaan houden. Dus ik ben benieuwd.

Het is dus afwachten wat het morgen zal zijn. Mijn vriend is wel goed ziek geweest van de griep dus kan best zijn dat het aardig verslechterd is. Waarschijnlijk gaan wij na deze ronde een verwijzing vragen.

Ik wilde aan de hormonen omdat er steeds iets verkeerd was gegaan toen het in mijn normale cyclus gebeurde (1x te laat, een dag na de vermoedelijke eisprong, 1x dacht ze dat ik geen eisprong had, deze bleek echter een paar dagen later te zijn. Ze kon mijn eitje niet vinden )en omdat mijn lichaam me in de steek liet. (Ik heb een chronische huidziekte).

Maar ik heb gewoon vanaf het begin af aan al twijfels of dit wel de juiste behandeling is. Ik lees dat veel meiden met dit probleem direct door gaan voor ICSI of IVF.

Ik had alleen begrepen dat er voor ICSI een wachtlijst was van 2 maanden omdat de man helemaal grondig onderzocht moet worden?

15. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Ja, ik weet trouwens dat de punctie in het flevo is. Maar ik weet nog niet wat ik wil als ik eerlijk moet zijn. Aan de ene kant voelt het heel fijn als alles op 1 plek gebeurt, aan de andere kant...deze mensen ken ik.

16. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Nou de zaadjes zijn ingeleverd, hopelijk een beetje goede kwaliteit!

Straks om half 11 de inseminatie en daarna gaan we er lekker een weekendje tussenuit.

Had het er met mijn vriend nog over maar we hadden nog een andere reden dat we naar het VU wilden gaan. Het flevo dat heeft een zomerstop en het VU (als het goed is)niet. Dat houdt dus in dat je gewoon door kan gaan. Dat was voor ons een reden om overplaatsing te vragen, maar dan moeten we wel nog even goed bekijken of er ook een wachtlijst is wanneer je overstapt. Anders kunnen we net zo goed gebruik maken van de zomerstop.

Ik heb al vanaf vanmorgen dat k wakker werd, last van ovulatiepijn..niet normaal. Hopelijk houdt dat niet in dat mijn eitje al gesprongen is!

Lieve meiden, ik wens jullie een fijn weekend! Ik ga alvast de spullen inpakken en het bed verschonen want onze beste vriend blijft in ons huis om op de katjes te passen en het fort te bewaken.

Fijn weekend en de duimpjes draaien voor jullie!

17. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Kellebel,

Succes met de IUI en alvast een prettige weekend!

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Pepe,

Succes met de echo vandaag!! Hoe laat mag je?

19. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Klinkt goed dat Dr.L. niet met hormonen wil doorgaan! En je vertrouwen in hem goed is. Het zijn natuurlijk wel de meest actieve zwemmers en je hebt er maar 1 nodig...
    Nu maar weer even afwachten..

20. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Even snel via mobiel. ..

Het waren er niet zo veel. ..200 duizend. Die kan komen omdat hij ziek is gewerst maart Ik weet nu zeker dat dit de laatste iui zal zijn. Ik wil dit niet meer en ga zodra ik mag testen en hij negatief is bellen voir afspraak met dokter L voor ivf of icsi.

Deel Deze Pagina