Kellebel, 2 maanden wachttijd voor icsi pffff.... Duurt dat zolang die onderzoeken... En ook nog zomerstop in het flevo. Weet jij hoe lang die zomerstop is? Hoop dat de opbrengst vanmorgen beetje goed was!! Veel plezier iig met je weekendje weg! Zoetje idd afwachten nu maar. Laten we hopen dat het voor ons alle drie raak is!
Kellebel, wat kut... Je hebt gelijk hoor, even hopen nu nog, je weet maar nooit en dan door. Ik wil eigenlijk ook die derde iui niet meer, we zijn nog niet boven de miljoen geweest, dus wil eigenlijk nu gewoon gelijk door naar icsi...
Ja weet het niet zeker hoor van die wachttijd.... maart Ik begreep ze daarom eerst 2 ivf dien zodat er nog kans is. Maar dat ia van horen zeggen.... De zomerstop is 3 weken. We hebben het er met over gehad en het is zeker dat we afhankelijk van de test foorgaan voor andere behandeling. Sorry voor de spelfouten maar zit via mobiel
Hi Kellebel, Ik begrijp dat je bij deze poging weinig hoopvol gestemd bent!! Wel fijn dat het evengoed door is gegaan en hij niet deze poging heeft afgebroken.. Ik begrijp ook heel goed dat IUI niet de oplossing zal zijn voor jullie! Idd maar snel verder met meer hoopgevende behandelingen!
Dankje, de echo was om 3 uur en alles is goed, mooi kloppend hartje gezien. Wat een opluchting! Volgende echo is 1 mei.
Hoi meiden, Daar ben ik ook weer eens . Zat een lange week in het buitenland en ben net terug. Vandaag ook weer een iui achter de rug, dus het is nét goed gegaan. Tevens een gesprek gehad met de arts en we mogen nog 3 iuis van hem doen, omdat we al een keer via iui zwanger zijn geworden. Daar ben ik toch wel heel erg blij om, want dan kan ik ivf nog even voor me uitschuiven. Hoewel de iuis tot nu toe niet erg succesvol waren... Sorry, ik heb niet alles gelezen, maar Zoetje welkom hier! Wat heftig van je MA. Nadat je het hartje hebt zien kloppen, ga je er meestal toch vanuit dat het goed zit. Het lijkt me echt vreselijk als het dan alsnog mis gaat . Wel fijn dat je weet dat jullie ook in een natuurlijke cyclus zwanger kunnen worden. Misschien dat iui je dan nu net even die extra kans geeft die je nodig hebt om snel weer zwanger te zijn. @Pepe: hoe gaat het met jou? Heb je de eerste echo al achter de rug inmiddels? EDIT: haha, zie nu je vorige post. Wat een geweldig nieuws!!! Bijzonder toch he, zo'n klein knipperlichtje!! @Kellebel: ik zie dat jij ook vandaag de iui hebt gehad. hoeveelste iui was dit voor jou? (sorry ls je dit al hebt gezegd, maar er was zoveel bijgeschreven dat ik niet alles heb gelezen). Wat shit dat het aantal zaadcellen zo laag lag. Hoe was het aantal zaadcellen bij eerdere metingen/pogingen? Ik kan me voorstellen dat je met zulke zaadaantallen liever voor icsi gaat. @Sterre: Bah, begrijp ik nou goed dat je ei toch tijdens de paasdagen was en je deze cyclus moest overslaan? Echt balen zeg. Hebben jullie nog wel geklust? Hoewel ik me kan voorstellen dat je daar inmiddels niet veel meer van verwacht. @Shaddixxx: He bah, ik begrijp dat jij de afgelopen maand weer in zo'n vage streepjes rollercoaster zat. Dat had je goed kunnen missen . Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat beter? Zie je iui nog zitten? Nog anderhalve maand en dan heb je je intake, toch?
Even snel via wifi van het hotel. ... Nana, fijn dat je toch nog de iui kon doen. Voor ons was dit de 4e iui waarvan er begonnen met 5 miljoen, 2, 4 miljoen vervolgens 1, 4 en nu dus maar 200 duizend. Dus het is even goed nadenken wat er nu willen. Zo en nu ga ik slapen want morgen gaan weer dusseldorf verder verkennen
Nana, Dank!! Idd erg vreselijk (understatement) een ma na een kloppend hartje gezien te hebben! Nu maar hopen dat het snel weer lukt om zwanger te worden en hopelijk gaat het dan wel goed! Jij, welkom terug en net op tijd voor een IUI, mooi! En fijn dat je nog even door mag gaan met IUI's. Doe jij met meds of in natuurlijke cyclus? Was je lekker even weg? Lekker even bijkomen.. Wel bijzonder, nu met zijn vieren tegelijkertijd op het wachtbankje..
pepe, gefeliciteerd, wat een goed bericht! nana, mooi op tijd! ik was ook op tijd hoor, de iui was pas donderdag! denk dat het met de timing wel goed zat, woensdagochtend om 05.00 uur was de test knalpositief, ik hoop dat hij niet te vroeg is gesprongen, maar ik gok zo op donderdagochtend. Alleen de zwemmers vielen weer tegen Voor ons is het ook nog maar 1 iui en dan icsi. kellebel, veel plezier in dusseldorf nog! en de rest ook een fijn weekend
Nana!, daar ben je weer! Ik begon je al te missen Ja heel bijzonder het knipperlichtje. Ik was echt vreselijk zenuwachtig en ze ging gelijk gelijkd de echo doen. Wat een opluchting was het toen het allemaal goed was. Bij de eerste keer hadden we ook een hartje maar toen was het vruchtje echt te klein dan hoe het had moeten zijn, week later ging het toen mis. Nu alles op schema dus we zijn heel positief gestemd. Wat fijn dat je nog 3 x IUI krijgt. Het gaat zeker lukken!! Spannend dus jullie zitten eigenlijk allemaal op het wachtbankje? Nu die vreselijke wachtweken.. Maar ik wacht mee want ik moet nog iets meer als 3 weken tot de volgende echo..Dat is dan de laatste echo in het vu, tenzij je de combitest wilt laten doen dan heb je dat daar ook nog geloof ik. Ondertussen moet ik dan op zoek naar een verloskundige praktijk. Ik vraag me af of ik me daar alvast kan aanmelden en of die tussentijds dan ook een echo maakt.. dat heb ik wellicht voor die van het VU ook nog een andere echo. Dat zou wel fijn zijn. Nana hoe deed jij dat toen je zwanger was van je dochter?
Pepe, Wat fijn dat alles nu op schema ligt! Natuurlijk is het hartstikke spannend en zeker met de vorige zw in je achterhoofd.. Ik liep de eerste echo ook achter, althans ze ging op dat moment nog uit van een latere innesteling hoewel dat volgens mij niet kon en omdat het bruinverlies al was begonnen was ik ondanks het kloppen van het hartje niet helemaal gerust gesteld. Daarom regelde ik een pre-intake gesprek bij de verloskundige in de buurt. Helaas had zij geen echo apparaat maar kon me wel doorverwijzen naar de afd.verloskunde van het zkh (dus niet mijn eigen fert.poli!) om een vitaliteit echo te laten maken. De eigenlijke 2e echo bij de fert.poli (2 weken later) lieten we staan en we hoopten op meer geruststelling in de tussentijd door die extra echo en kennismaking met VL. In de buurt en VL. Afd in zkh. Zoals je weet is een intakegesprek bij de vl normaal gesproken wat later maar ik legde mijn situatie uit en vroeg of het mogelijk was om eerst kennis te maken voordat ik zou besloten waar ik verder wilde. (Ik had een medische indicatie dus kon ik bij de Vl. In zkh blijven als ik daar de voorkeur voor had. Helaas had het voor mij geen happy ending maar het doel van een extra tussentijdse echo ter controle was ik wel in geslaagd! En had alvast kennis gemaakt met de hele lieve Vl's.. Ik weet niet of het voor jou ook een interessante optie zou kunnen zijn? Nog hardop door denkend, misschien alvast regelen dat je tussen de 12 en 20 weken meerdere echo's kunt krijgen bij de vl. Ik zelf ga daar wel naar vragen desnoods beetje op hameren en gezien onze historie lijkt me dat begrijpelijk!! Dat kunnen ze ons toch niet weigeren Op shaddixx en de zwangeren na allemaal op het wachtbankje.. Shaddixx, waar ben je? Hoe is het met je? Vind het niks voor jou om helemaal niet op zp te zijn!!
We hebben dus bijna hetzelfde mee gemaakt. Ik had alleen geen bruin verlies. Die echo mevrouw zat maar in haar agenda te bladeren en aantal weken te tellen, dat ik dacht dit gaat vast niet goed, week later terug komen en idd. Toen was het al overleden . Ik moet zeggen dat ik dt destijds wel goed verwerkt heb, wij gingen een maand later trouwen dus er gebeurde ook een hoop leuke dingen. Maar we kijken vooruit , maar dat zal jij ook wel hebben en iedereen die het meegemaakt heeft, je staat er wel wat minder onbevangen in... Maar wat ik al vaker heb gezegd, we zijn positief en hebben veel vertrouwen in deze kleine kruimel Ik zou inderdaad de vk al kunnen bellen en vragen of zij alvast een intake wilt en een echo wilt maken....lijkt mij dat ze zelf ook wel even wilt kijken. Want normaal gezien gebeurt er niet zoveel tussen de 12 en 20 weken? Ik weet ook niet hoe het verzekering technisch zit...is er een max aan echo's wat vergoed wordt?
Pepe, idd situatie lijkt op elkaar, ik werd bijna een week teruggezet, het kon een latere innesteling zijn en volgens haar een langere cyclus, ik geloofde het niet zo en dacht dat wordt straks nog wel een keer gecorrigeerd als ik de echte termijnecho krijg..maar icm bruin toch niet gerustgesteld..en blijkbaar had ik dat goed aangevoeld! Het is heel goed dat jullie nu een goed gevoel en volste vertrouwen hebben! Vaak kun je het best op je eigen gevoel afgaan, jij kent immers je lichaam het beste! Wat leuk dat je tussendoor je trouwdag had, dat was zeker een welkome afleiding! Mijn vriend wilde eigenlijk na de 2e echo (op valentijnsdag) naar de juwelier om een trouwring uit te zoeken...helaas was onze stemming te veel verpest en hadden we ook bijna het hotel en diner afgezegd. Ik heb me sterk gehouden en heb genoten van het wijntje en de carpaccio (en uiteraard de rest van het diner en hotel) en de champagne op de kamer, had ik wel verdiend!! De volgende dag pas heb ik me helemaal overgegeven aan m'n verdriet en dat hele weekend ontroostbaar geweest.. Ik wilde direct weer door, gelukkig kwam de daadwerkelijke miskraam na een paar dagen uit zich zelf op gang.. Ik weet van mezelf dat ik meer controle en begeleiding wil, ik wil zeker weten dat het goed blijft gaan, zeker de 1e 12 weken maar het liefst daarna ook, want je bent dan nog niet helemaal in de veilige zone. Ik zelf zou dan dus wel wat meer echo's en bloedtesten etc. Willen zodat ik zeker weet dat het met mij en met mn baby alles goed blijft gaan. Wil niet weer (en dan misschien langere tijd) met een dood vruchtje in m'n buik rondlopen terwijl je lichaam denkt dat ik zwanger ben. Ik vond dat zo dubbel, zo bizar! Dat wil ik niet nog een keer meemaken en ik wens dat niemand toe! Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit met kosten voor een echo, lijkt me dat dat gewoon vergoedt wordt maar ik heb dat nooit gevraagd en ook niet gehoord dat je daarvoor moet betalen en ook niet gelezen in de brochures van de Vl. Of op de site's..
@Zoetje: ik had gister inderdaad de hele dag hele heftige pijn. Ik stond er mee op en ik ging ermee naar bed. Vandaag is het gelukkig al een stuk minder, hoewel het naarmate de dag vordert wel een beetje terug begint te komen. Maar ik maak me niet meer zoveel zorgen, aangezien het in ieder geval niet heftiger is dan gisteren. De iui zelf deed voor het eerst ook best pijn, omdat mn baarmoedermond behoorlijk dicht zat. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Wat gezellig dat we allemaal ongeveer even ver zijn en op het wachtbankje zitten. Dan kunnen we elkaar volgende week lekker gek maken . @Pepe: Fijn dat je nog een echo in het VU krijgt! Het is toch wel prettig voor mmm-meisjes zo in het begin. Ik zou me inderdaad in de tussentijd alvast aanmelden bij een vk, maar ik denk eigenlijk niet dat ze je nog een echo geven- tenzij je een goede reden geeft. Misschien kun je uitleggen dat je je wat onzeker voelt gezien je geschiedenis? Meestal krijg je bij de vk pas de echo zo rond de 10-12 weken, dus net iets vóór die nekplooimeting (als je die wilt). Maar misschien tref jij een hele lieve vk . Ik kreeg eigenlijk precies dezelfde echos als jij, met 7 weken in het ZH en toen met 10 weken weer (was eigenlijk niet nodig volgens de arts, maar mocht gewoon voor mijn gevoel) en toen met 13 wkn de nekplooi. Bij mij heeft de vk pas met 20 wkn een echo gemaakt, omdat ze die eerste 3 wel genoeg vond. Ik heb zelf trws ook nog een pretecho/geslachtsbepaling gehad met 15 wkn, voor mn Zwitserlevengevoel. Maar volgens mij kun jij nu gewoon lekker gaan genieten hoor!! Mijn vk zei ooit dat als je met 7+ wkn een hartslag hebt, dat de kans dan 98% is dat het goed gaat. @Sterre: Wat super dat je ook nog op tijd was!!! dan heb ik het gewoon verkeerd gezien, sorry. Gezellig! Wel jammer dat het weer niet zo goed ging met de zwemmers. waren het er wel meer dan vorige keer? Toen waren het 400.00, toch? @Kellebel: Veel plezier in Dusseldorf!
Nana, Fijn dat de pijn vandaag meevalt! Hopelijk is het zo meteen helemaal weg! Het was mijn 1e dus alles, incl wat krampjes, opgezette buik etc. was nieuw voor me. Ben benieuwd hoe het volgende week zal verlopen! Hoop op hele vruchtbare resultaten @kellebel, hoe was Düsseldorf? Ik ben daar een paar jaar geleden geweest maar dat was ivm kerstmarkt, dus een hele andere sfeer! Dat moest en zou ik een keer meegemaakt moeten hebben volgens wat kennissen dus heb ik me laten verleiden, haha
Zoetje, Dusseldorf was fantastisch! We waren er vorig jaar ook al geweest en in exact hetzelfde hotel maar hebben dit keer meer gedaan. Vorig jaar kwamen we laat aan op vrijdag en nu waren we er al rond half 4. Hebben zaterdag ook nog Köln verkend en de DOM. Wow wat een gebouw zeg! Echt heel indrukwekkend. Ik heb her er nog met mijn vriend over gehad over de vervolgstappen en mijn vriend wilt eerst een gesprek met dokter L. Maar ik voel me zo een zeur als ik nu weer een gesprek aanvraag. Heb er ook al 1 op 22 maart gehad op mijn verzoek omdat ik wilde weten hoeveel procent mijn vriend nou aanmaakte aan anti stoffen.
Kellebel, Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Koln lijkt mij ook een hele mooie stad! Ik ben toen maar een dagje geweest, veel te kort.. Als jij een gesprek met Dr.l. wil zou ik gewoon een gesprek aanvragen. Dan ben je maar een zeur, wat je niet bent!, het is jouw behandeling/lijf/frustratie etc etc. En Dr. L. heeft er begrip voor en maakt tijd voor je! Althans dat is bij mij/ons nu weer het geval. Ik ben er nog steeds niet over uit waarom ze geen IVF willen doen, ze zien geen toegevoegde waarde maar spreken ook over ethiek. We kwamen er dus niet uit en hebben nu weer een vervolgafspraak ingepland, wel pas in mei want hij heeft even niet veel tijd maar hij gaf zelf aan tijd te willen maken en verder te bespreken.
Dan pas tijd:O Wow..Dat duurt dus nog wel even. Ben nu te laat met bellen,dus dat wordt morgen maar bellen en kijken wat ze zeggen. Ik weet wel dat het mijn lijf is maar hij had in het vorige gesprek aangegeven dat het niet verkeerd zou zijn om alle 6 de IUI te benutten mits de aantallen van mijn vriend niet drastisch zouden veranderen. Dat is nu dus wel het geval geweest :S Al komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat hij ziek is geweest.