Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Je kan trouwens wel op dag 10 een eisprong hebben, maar dat is inderdaad wel vroeg. Het belangrijkste is de tijd tussen je eisprong en je nieuwe menstruatie.

Toen ik IUI in natuurlijke cyclus deed was ook ineens alles door de war. Had altijd braaf een cyclus van 28 dagen en toen we in de MMM terecht kwamen ging dat ineens veranderen. Daarom ben ik nu ook wel blij met het sopuiten van de hormonen:D Weet ik precies waar ik aan toe ben:D

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #642 Switi, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
    Ik heb niet het idee dat de tijd tussen ovulatie en menstruatie bij mij stipt 14 dagen is, hoeveel dan wel weet ik niet, ppfff, lastig rekenen zo!

Voor mij was het voor m'n miskraam allemaal heel duidelijk en regelmatig, kon er bijna de klok op gelijk zetten, ik voelde m'n eisprong, door de mastopathie wist ik dat de menstruatie zich aandiende en verder geen rare kwaaltjes (die ik nu dus wel direct associeer met zwangerschap daar ken ik het van en niet van m'n perioden)

Ik weet wel dat ik m'n lichaam iets anders reageert dan voorheen en m'n oude vertrouwde ritme weg is en ik waarschijnlijk niet meer m'n eigen lichaam kan vertrouwen maar wat dan? Waar moet ik me dan aan vasthouden! Bah, wat kan een mens zichzelf voor de gek houden! :) ik ben ook niet in m'n natuurlijk element doordat we nu +fm's, +Ovutesten +IUI en last but not least Utrogestan gebruik, allemaal bijna direct na de miskraam dus even helemaal de weg -mijn ritmegevoel- kwijt ben dus ik wijt het ook een beetje daaraan maar blijf het vreemd vinden.

Ben ik de enige die zich gek maakt, hebben jullie geen kwaaltjes?

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Wat ik begrepen heb van dokter L is dat de tijd tussen de menstruatie en de eisprong inderdaad kan verschillen maar dat de tijd van de eisprong naar de menstruatie altijd 14 dagen is.

Het klopt ook wel, want in het jaar voordat we de MMM in gingen deed ik ook ovu testen en als mijn eisprong bijvoorbeeld pas op dag 18 was, werd ik exact 14 dagen daarna ongesteld. Zo was het ook toen ik nog een onregelmatige cyclus had, Dat betreft waren die ovutesten echt een uitkomst!:D

Ik herken je gevoel heel erg, al ben ik op het punt beland dat ik mezelf niet meer gek maak;) Ik weet dat de kwaaltjes die ik heb van alle hormonen af kunnen komen, dus ik wacht braaf tot mijn NOD. De laatste paar dagen voor mijn NOD wordt ik wel altijd een beetje zenuwachtig.

De kwaaltjes die ik heb staan ook omschreven in de bijsluiters dus denk dat ik er daarom ook niet meer zoveel waarde aan hecht.

Ik ga gauw mijn spullen pakken, ik moet mijn nichtje uit school halen. Ik heb vandaag oppasmiddag:D

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Luteale fase zit normaal gesproken tussen de 10 -14 dagen in. Niet altijd per se 14. Ik ga er vanuit dat ik een korte Lf heb omdat m'n cyclus altijd 24 dagen was, of ik had hele vroege eisprong. Nu was m'n eisprong op cd 15 en dat kwam overeen met de fm, kan zijn dat m'n cyclus nu verlengd of verlegd is naar 29dagen en dan klopt het sommetje perfect! :D

Tja, dan zullen mijn kwaaltjes wel van de utro moeten komen aangezien ik verder niets gebruik, wel heavy shit dan, ik heb er verder geen last van, geen stemmingswisselingen of veel troep eruit dus ik had het idee dat het bij mij goed werkte..

Veel plezier, ik ga naar Fysio. Misschien daarna nog even naar de gym..en vanmiddag bellen voor uitslag nacontrole blaasontsteking..

5. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

even snel... hoe ik het doe? ik heb nog nooit getest. Sinds ik met de pil gestopt ben, gebruik ik al ovutesten dus weet wanneer mijn eisprong is. Ik heb altijd een lf van 10 dagen, dus voor ik de kans krijg om te testen, word ik al ongesteld:x. Ik moet dus zondag/maandag ongesteld worden. Ben ik woensdag nog niet ongesteld, dan ga ik testen..maar ben bang dat ik gewoon maandag ongesteld ga worden. Voel helemaal niets wat kan duiden op een zwangerschap, geen gevoelige borsten, geen steken, helemaal niets.. (ik gebruik geen utro of andere hormonen)

hoe is het met de andere dames? shaddixxx, pepe, nana?

6. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Met een Lf van 10 dagen heeft je eitje toch amper de tijd om in te nestelen...? voordat het goed en wel zit wordt het al weggespoeld..

Wordt daar geen rekening mee gehouden bij jou? De utro is bij mij juist ervoor om die belangrijke fase te verlengen en zodoende een evt. Innesteling een betere kans te geven (en in mijn geval weer evt bruinverlies tijdens de zw op te vangen)

Overigens vind ik het heel knap dat je al zo regelmatig bent na relatief korte tijd geleden gestopt te zijn met de pil! Je leest wel eens andere verhalen..:)

7. Sterre1977

Zoetje, ik stond daar ook van te kijken, dat alles meteen weer mooi werkte!. Wat betreft de korte lf, lely vindt 10 niet zorgwekkend. Tussen de 10 en 14 is ok volgens hem. Ik vind het wel vrij kort, dus misschien de laatste poging volgende maand toch maar eens aan de utro...

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Ik zou idd eens naar utro (of iets anders als dat voor jou beter werkt) vragen. Je weet niet wanneer een evt.innesteling plaats vindt. Door het terug zetten in tijd/aantal weken zw weet ik dat ik waarschijnlijk een late innesteling had (volgens Dr.k!). Dat icm korte lf bevordert mijn kansen niet.. Hoop dat het nu wel snel lukt! Nog maar een paar dagen, wij hebben besloten vanaf zaterdag al te gaan testen.. Heb een paar doosjes zwtesten bij de action gehaald..zo goedkoop als die zijn kun je wel een paar testen verspillen :p

9. Sterre1977

oh spannend zaterdag! ik ga dinsdag testen als ik niet ongesteld ben. Maar ik ben echt altijd 10 of 11 dagen na eisprong ongesteld, dus heb ook nog nooit een test gedaan..

10. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Spannend meiden!

11. Sterre1977

dames, ff snel, ga zo lekker dagje stal doen! maar ik mag als eerste van het bankje, net de eerste tekenen van ongesteldheid, heel licht bloed verlies, morgen zet het door weet ik uit ervaring! ik hoop dat jullie meer geluk hebben, ga je testen vandaag zoetje?

12. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, balen meis :(

13. Sterre1977

kellebel, thanx! ben er niet heel verdrietig onder, eigenlijk helemaal niet. Misschien omdat ik er met die lage zaadaantallen al niet vanuit ging en eigenlijk al in mijn hoofd bezig ben met ICSI..

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Balen Sterre!,

Mijn test vanochtend was wit..of te vroeg of ik mag ook van het bankje af..heb sinds gisteren meer ongikrampjes..

Heb alles opnieuw bekeken en berekend dat mijn cyclus toch iets langer is geworden (26 dagen). Zeker als ik enkel kijk naar de laatste maanden (ma niet meegerekend -daarna 29 dagen-) en ik testte vorige keer pas op dag 33 positief bij de HA, daarvoor thuis tuurtesten dus of ik maak laat en/of weinig HCG aan icm evt late innesteling kan het dus nog wel even duren..

Denk dat ik di op dag 14 na iui nog eens test (als ik niet ongi wordt) en op 16 dagen na IUI, officiële testdatum. Weet niet of mijn ongi nu wordt tegengehouden door utro..hoop door iets anders maar ik denk het eerste..:(

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @ Sterre: He, wat shit meis :x!! Ook al zijn je kansen klein met die lage zaadaantallen dan nog hoop je er natuurlijk toch op. Bah! Ik hoop dat icsi jullie straks wel brengt wat je wilt!!

@Zoetje: He wat jammer, maar het is natuurlijk ook nog erg vroeg! Er is nog best een kans dat je test dinsdag wel positief is. Misschien beteken die krmapjes wel dat er nu zich iets aan het innestelen is? Of heb je altijd krampjes een paar dagen voor je menstruatie?

@Kellebel: en hoe gaat het bij jou? Ik snap dat je niet veel hoop hebt deze ronde, maar je weet natuurlijk maar nooit...

16. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, ja dat is natuurlijk zo maar toch is het wel even balen?

Zoetje, het kan heel goed tegen gehouden worden door de Utro. Dat had ik ook vorige maand en dat is ook de reden waarom ik dus 3 dagen eerder stop(14 dagen na IUI) Tenzij de test natuurlijk positief is, wat ik dus nog steeds niet denk. Ik werd pas 8 dagen na het stoppen met de utro ongesteld! Echt naar was dat want zo kregen we toch stiekem hoop en dachten we dat we te vroeg hadden getest.

Nana, ik weet wel dat de kans bestaat maar hij is wel heel klein. De gevoeligheid van mijn borsten neemt ook af en dat had ik vorige maand ook. Dus ik verwacht echt helemaal niets. Verder gaat het allemaal wel oke. Even druk met wat persoonlijke dingen maar dat komt allemaal wel weer goed.

Hoe is het met jou Nana?

17. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Nana,

Normaal gesproken idd een dag voor de menstruatie krampjes en de 1e dag maar door de ma was laatste keer ook meer krampjes en wat vaker/langer dacht dat het laatste beetje schoonmaak was.

Ik dacht vorige week al wat gevoeld te hebben aan krampjes en slijm was anders nog voor ik begon met de utro. Na de utro bleef ik de steekjes houden werden zelfs hele hevige steken. Kan het niet plaatsen, kan door de IUI zelf komen (had ik 2 dagen flink last van) of de utro geeft toch meer bijwerkingen die verdacht veel lijken op zw symptomen..:)

Ik denk dat ik nog even moet afwachten, het kan nog alle kanten op, ik hoop natuurlijk de goede ;)

Hoe is het met jou?
    Gebruik jij ook utro? En zo ja, geeft het bij jou ook veel klachten, houdt het de menstruatie tegen? Wanneer stop je om weer in je cyclus te komen?

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kellebel,

Ik denk dat ik ook di stop met utro als ik negatief test en als mijn ongi niet vandaag of morgen komt. Moet zeggen dat mijn borsten nog steeds supergevoelig zijn en de aders zijn donkerder, ook lijkt de vorm wat te veranderen, en ook mijn sterkere reukzin is weer helemaal terug! Ik weet niet of utro ook iets doet met kleuren, geuren en vormen..maar ik snap best dat jij ook dacht dat het raak was, wat kan dat spul de boel flessen :p

Mijn vriend herkent dingen van de vorige zw en is er 100% van overtuigd dat we weer zwanger zijn en ik roep weer nee dat is die utro en zo maken we elkaar gek :D

19. Sterre1977

nou zoetje, dat klinkt toch wel goed, ik duim voor je hoor!

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Thanks voor het duimen! Nog steeds niet ongi. Als ik uitga van nieuwe gemiddelde was gisteren mijn NOD en als ik op de laatste cyclus afga dan is di mijn nieuwe NOD. Lekker verwarrend! Di maar stoppen met utro, misschien houdt die flesser wel de boel op..en dan wellicht meer te zien op een test al heb ik liever direct een bloedtest. Maar dat mag denk ik pas na do, dat is mijn officiële testdatum.

Bij jou al doorgebroken? En goed dat je bezig bent met ICSI! Nu nog kijken hoe of wat, wanneer, bij wie etc. Ben je nog bezig geweest met uitzoeken?

Deel Deze Pagina