nou zoetje, dat klinkt toch wel goed, dinsdag zit je twee weken na de inseminatie toch? Wij gaan de ICSI gewoon in het flevo doen. Ik heb wel geregeld dat ik verdoving ga krijgen, wat eigenlijk niet gebruikelijk is zei dr L. maar als ik dat wilde, was het ok. Ik heb rond 1 mei mijn derde en laatste IUI. Ik moet morgen even bellen voor een afspraak voor een echo op dag 14. Vrijdag gaat dat zijn, het is namelijk nu goed doorgebroken. Eind mei ga ik op vakantie, ik hoop dan mijn evaluatiegesprek daarna te kunnen hebben.
Ja, dinsdag 2 weken na IUI. Nogmaals, ik weet niet of het de utro is die de boel ophoudt of m'n lichaam die een ander ritme heeft na de ma.. Ik weet echt niet wat ik moet denken! Of mag hopen.. Helaas dus nog even doorgaan met mezelf gek maken Jij bent goed bezig geweest, lees ik! Al afspraken en meer duidelijkheid, lekker! Goed zo! Althans zo werkt dat bij mij! Denk dat jij het ook fijn vindt om te weten waar je aan toe bent, wat je van wie kunt verwachten, etc.etc.
@zoetje: oh spannend, nog twee daagjes en je weet meer! Ik gebruik idd ook utro, omdat ik zonder al vrij vroeg veel bruinverlies heb. Bij mij houdt de utro de eerste maanden wel mn menstruatie tegen, maar na een tijdje niet meer. Volgens mn gun komt het omdat mn lijf went aan de hormonen. Ik gebruik het nu voor de 6e maand op rij en tegenwoordig wordt ik gewoon door de utro heen ongesteld. Ik heb trouwens nooit echt veel bijverschijnselen, gewoon een beetje de standaard luteale fase dingen, maar die heb ik zonder de utro ook wel. @Kellebel: ik heb weer weinig hoop. Tot gister had ik nog redelijk wat hoop, omdat mn bm ineens weer veel zwaarder voelde een beetje zoals na de iui en mn borsten deden ineens pijn. Nu is dat alles helaas helemaal weg en bij mij betekent dat meestal dat het niet is gelukt. De keren dat ik wel zwanger was voelde ik me echt blijvend anders.
Hi Nana, Thanks! Tja, ik hoop di meer duidelijkheid te hebben! Fijn dat jij niet veel bijwerkingen hebt. Ik weet echt niet of het nu bij mijn nieuwe cyclus hoort of het door de utro komt of.. Mettertijd weet ik het wel te onderscheiden hoop ik Jammer dat jij geen hoop meer hebt! Wanneer is jouw NOD of testdag?
Mijn NOD is vrijdag. Helaas is het bruinverlies hier alweer begonnen zoals eigenlijk altijd op 10 dpo. Gewoon door de utro heen. Dit bevestigd dus mn vermoeden dat ik een beetje utro-immuun geworden ben na 6 maanden non-stop hormonsteren. Misschien is het maar goed dat we volgende maand even een rust maand hebben dan kan mn lijf even van alle hormonen af en dan beginnen we de ronde daarna weer met een frisse start.
Nana, Bah! Ook al zo snel! Idd straks weer met frisse moed ertegenaan! Ik heb steeds meer het idee dat de utro mijn ongesteldheid tegenhoudt, meer krampjes en enorme pijn in de onderrug is bij mij meestal op 1e volle dag en daar heb ik vandaag veel last van, vannacht ook nachtzweten, ook zo'n teken van ongi.. Morgen stop ik met utro, weet niet hoelang het dan duurt voor het echt goed op gang komt..ik test nog wel maar ik geloof er niet meer in..ben al aan het rekenen voor de volgende IUI ronde.
nana balen!! en zoetje ook al de eerste tekenen, hoewel het nog alle kanten op kan, maar lijkt erop dat ons bankje niet zo vruchtbaar was...nou ja, misschien Kellebel nog! en ook voor jou duim ik zoetje dat het toch niet komt als je met de utro stopt. Nana, was dit jou laatste iui? ga jij hierna verder voor IVF/ICSI Ik heb vanmorgen maar het ziekenhuis gebeld en weer een afspraak voor een echo op cd 14. Gelijk gevraagd of ik vast een afspraak kon voor de evaluatie om te zien hoe nu verder/ICSI. Maar goed dat ik dat gelijk gedaan heb en niet na de derde en laatste IUI, want de wachttijd voor dat evaluatigespsrek was 6 weken!
@Zoetje: Oh, dat nachtzweten is bij mij ook altijd zo'n teken van een op hande zijnde menstruatie. Bah! Het ka best hoor dat de utro het uitstelt (maar stiekem hoop ik toch iets anders voor je !).Toen de utro mn menstruatie nog tegenhield werd ik meestal zo'n 2 a 3 dagen na het stoppen ongesteld. @Sterre: nee, de arts raadde ons nog 3 iuis aan voor we beginnen met ivf. Komt mij wel goed uit, want eigenlijk wil ik vanwege omstandigheden pas van de winter beginnen met ivf en zo hebben we toch nog een klein kansje. Pfff, 6 weken wachten voor zo'n gesprek. Goed dat je het meteen hebt gedaan. Bij ons moet je ook altijd lang wachten. ik moest 5 weken wachten. Er werd me ook al aangeraden om ver van te voren die afspraak te plannen. Ik blijf toch voor je hopen dat icsi helemaal niet nodig blijkt te zijn!!
Vanochtend weer getest, nog steeds spierwit dus nu gestopt met utro en afwachten maar weer.. Sterre, Thanks voor het duimen! Goed dat je nu alvast een afspraak hebt gepland voor de evaluatie!! Nana, Thanks voor het mee hopen! We gaan het zien, nu gestopt met utro dus die kan het niet meer tegenhouden over een paar dagen meer duidelijkheid..hoop dat de ongi snel komt! Kellebel, hoe is het met jou?
Zoetje, Met mij niet zo goed. Ik ben hardstikke ziek. Heb de griep....Toch net even weer wat sollicitaties verstuurd want heb niets meer gehoord van die andere. Beetje jammer. Zo weer mijn bedje in want morgen moet ik weet oppassen op mijn nichtje en dan moet ik wel iets beter zijn. Sterre, 5 weken!!! Dan ga ik dat ook maar meteen regelen zeg zodra ik ongesteld ben...wow... Nana, balen meis! Hopelijk volgende ronde meer kans? Ik ga er ook niet vanuit dat het hier raak is...Ga morgen met de Utro stoppen en de test doen..tenminste in andere volgorde
Kellebel, Vervelend dat je ziek bent! En wat balen dat je niets hebt gehoord van je sollicitatie, hadden ze geen beslissingstermijn aan je doorgegeven? Fijn dat je wel weer wat sollicitaties hebt uitgestuurd! Beterschap alvast en test jij ook al met de action testen, 2 voor 1,49 euro...(weet niet of je dat ondanks ziekte/afwezigheid op zp wel had meegekregen) Sterkte en succes!
Kan me eerlijk gezegd niets herinneren over die testen. Sorry! K test met die van sensitest of kruidvat. En dan die van de kruidvat 2 voor 5. Ze hebben inderdaad geen beslissingstijd doorgegeven
Kellebel, al getest? Ja, de eerste mogelijkheid was 14 mei. Ik vond dat net wat vroeg omdat ik mijn laatste IUI rond 1 mei heb, of misschien 1 of 2 daagjes later. Waarschijnlijk ben ik dan net rond 14 mei ongesteld. De eerstvolgende mogelijkheid die ze had was 28 mei. Dat kwam sowieso beter uit omdat mijn man en ik dan toch al allebei vrij zijn. Hoef ik ook niet speciaal op mijn werk weer vrij te vragen. Mijn baas is namelijk heel vervelend en wil altijd weten waarom ik vrij wil:x. Ik heb wel aangegeven dat ik de evaluatie met dr. L wil. Misschien als jou het niet uitmaakt en je ook bij dr. K. wil, je sneller aan de beurt bent hoor! Maar ik zal sowieso van de week even bellen als ik jou was! Ga jij nou nog 1 IUI doen hierna of was dit de laatste Kellebel?
Ja, hier! Inderdaad heel lang niet op ZP geweest, want ik zag het allemaal even niet meer zitten. In eerste instantie gewoon te druk geweest voor ZP, en daarna werd het een soort van 'verboden gebied'. Laatste IUI eindigde ook weer in een vroege miskraam, en hoewel ik altijd riep dat pauzes voor mietjes zijn trok ik het echt even allemaal niet meer. Daar kwamen ook alle problemen nog bij die niets met vruchtbaarheid te maken waren, ik zat er echt compleet doorheen. Ik werd er een beetje moe van om op ZP altijd maar te doen alsof het wel prima ging, terwijl ik eigenlijk al 8 weken in bed lag, nergens meer zin in had en alleen nog maar kon janken. Ik ben ook niet opnieuw begonnen met spuiten. Eerst dacht ik nog dat ik misschien later deze maand nog zou beginnen met spuiten, maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedaan.. En gelukkig maar, want mijn lichaam heeft het zelf eens gedaan! Vandaag een positieve ovulatietest, en morgen weer naar de kliniek. Uiteindelijk dus toch geen pauze wat behandelingen betreft, maar wel wat de hormonen betreft, en dat heeft me echt wel heel erg goed gedaan. Ik begin er langzaam weer een beetje bovenop te komen. Ik kijk weer uit naar dingen, ik kan weer lachen. Ik denk dat ik m'n gevoel veel te lang heb weggeduwd, omdat ik vond dat ik me niet zo aan moest stellen en alleen maar door en door en door moest gaan. Klagen over hoe zwaar het allemaal is zou toch niet helpen. Vertellen hoe ik me echt voelde ook niet. Als ik positief zou blijven, of in ieder geval deed alsof, zou dat vast ook invloed hebben op m'n stemming.. Dat heeft het inderdaad gehad, maar niet op een positieve manier. Ik was echt mezelf niet meer, en begon me echt ontzettend depressief te voelen. Ik vond niets meer leuk, had nergens meer zin in, werd vreselijk onzeker, en kon alleen nog maar denken aan alle kl/ote-dingen die ons de afgelopen maanden zijn overkomen. Die gruwelijke ICSI-poging, de opmerking van de arts in het MCK, de miskramen.. Maar goed, ik ga me steeds een beetje beter voelen, en vooral de positieve ovulatietest van vandaag geeft me een lekker gevoel. Geen hormonen, wel IUI, hoe perfect is dat? Vandaag dus ook voor het eerst weer ZP geopend (eigenlijk vooral omdat ik nieuwsgierig was naar het privebericht wat nana me stuurde ), en dit topic een beetje bijgelezen, maar het vaste clubje is hier een beetje weggevallen geloof ik.. Nana post hier ook nog maar weinig volgens mij, er zijn een paar zwangeren weg.. Las trouwens een paar pagina's terug dat je specifiek om een verdoving moest vragen, en dat je het nu dan toch maar krijgt. Zorg je wel dat ze je geen dormicum geven? Dat is GEEN verdoving, maar in ziekenhuizen/klinieken waar een verdoving niet standaard is, is dat wel hetgene wat ze vaak gebruiken.. Ik ga natuurlijk keihard voor je hopen dat het uberhaupt niet nodig is! Mijn vriend heeft vrijdag een afspraak bij de uroloog. In de kliniek waar we nu lopen hebben ze nooit verder onderzoek gedaan naar zijn slechte zaad, ze gaan er daar vanuit dat het door zijn operatie komt en dat is het. Daar komt het door, niks meer aan te doen, jammer dan. In eerste instantie hebben we daar genoegen mee genomen, maar als we straks naar Dusseldorf gaan en toch weer ICSI gaan doen wil ik wel dat dat zaad optimaal is. Misschien dat de uroloog toch nog iets voor ons kan betekenen. Ik hoor wel eens dat het, na een operatie als die m'n vriend gehad heeft, ook zo kan zijn dat er gewoon een 'leiding verkeerd ligt', en dat het zaad dus wel gemaakt wordt, maar niet goed naar buiten kan. Dat zou dan met een operatie op te lossen zijn. Maar goed, ik ga nog maar niet te ver vooruit denken. Eerst morgen en overmorgen maar eens afwachten!
yeee, daar is shaddixxx weer fijn weer een update van je te lezen, iets minder fijn om te lezen dat je er even doorheen zit, zacht gezegd.. Maar heel begrijpelijk en heel begrijpelijk dat je even geen zin in ZP hebt dan hoor!! Goed te lezen dat je je langzaam aan wat beter begint te voelen en een positieve Ovu test zonder hormonen!! ik ga hard voor je duimen deze poging! Het topic is inderdaad een beetje uit elkaar gevallen, maar wel weer een paar gezellige nieuwe mensjes in het topic hoor! En nana zie ik de laatste tijd toch ook wel weer vaker Ik ga van te voren echt heel goed vastleggen wat ik krijg met de punctie, ga me echt niet met een oxazepammetje o.i.d. laten afschepen daar schijt ik ook veel te veel voor, maar wat je zegt, wie weet is het niet nodig, je weet maar nooit! Volgende week vrijdag de eerste echo en dan gok ik paar dagen later rond 1 mei de laatste IUI. 28 mei dan het evaluatiegesprek. Succes morgen shaddixxx, ik neem aan dat je morgen de IUI hebt, als je test vandaag positief was? Ben benieuwd of de uroloog nog iets opleverd, maar inderdaad, alles op zijn tijd, niet te ver vooruit, nu eerst duimen voor morgen!
Jaaa, Shaddixxx is weer terug . Zie dat ik je bericht niet eens goed had gelezen, want ik had helemaal niet door dat je deze maand dus nog gewoon iui krijgt. Dus toch een kans, wat goed! En dan heb ik het met mn domme hoofd al over icsi , maar aangezien 6 je lucky number gaat worden gaat die helemaal niet meer nodig zijn! @hier: Heb ivm vermijden van onnodige bollenploppen maar even getest en zoals verwacht witter dan mn witte was. Meestal bewaar ik het stripje nog even om het een uur lang onder allerlei mogelijke hoeken in verschillend licht te bekijken om dan alsnog te concluderen dat de test toch echt wit is, maar dit keer heb ik hem gelijk weggegooid, wat ik heel stoer en verstandig van mezelf vind. Ik ga nu weer stoppen met de bollen en dan vrijdag of misschien zelfs al morgen (maar denk vrijdag) ongesteld. Bleghhhh :x. @Sterre: Wanneer wij straks aan ivf toe zijn ga ik dat dus ook doen. Ik weet nog van toen we bezig waren van mn dochter dat toen ik maar 3 of 4 eitjes had, dat alleen zitten al pijn deed. Laat staan er in prikken dus . Ik wil echt de maximale dosis van alles- desnoods betaal ik wel wat bij (of drink ik zelf wel een halve fles hoestdrank met codeïne van te voren ).
Sterre, nee heb niet getest. Mijn vriend wilde liever dat ik morgen zou testen, dus ga ik dat morgenochtend doen. Je bent niet verplicht om aan je baas te vertellen waarom je vrij wilt he! Daar heb je immers vrije dagen voor! Ik moet nog even overleggen met mijn vriend wat hij wilt. Dokter L of Dokter K. Mij maakt het niet zo heel veel uit eigenlijk. Wij doen hierna nog 1 IUI en dan gaan we een verwijzing vragen. dan moet ook vriendlief zijn zaadjes wel verbeterd zijn door de griep die hij toen had. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af!
Oh Nana, dat maakt toch niet uit? Ik ben zelf ook al helemaal voorbereid op Dusseldorf hoor, ik geloof nooit dat het met IUI nog gaat gebeuren. We hebben die auto gekocht natuurlijk , daar is het kenteken TZLD van.. Als we onderweg zijn doen we altijd van die spelletjes met kentekens, en dit betekende dus natuurlijk Toch Zwanger Lukt Dusseldorf Vanmorgen was mn ovulatietest weer ver van positief :x En tuurlijk, dat kan, dat ik nu maar een hele korte piek had, maar ik ben ook een beetje bang dat die test van gisteren gewoon fout was, net als die leuke zwangerschapstest van laatst. Nouja, we zullen het wel zien. Ik moest om half 9 de kliniek bellen maar ik krijg nog steeds een bandje met de mededeling dat ze 'op dit moment niet telefonisch bereikbaar zijn'. Ze gaan ook pas om half 10 open, dus misschien heeft degene die ik gister aan de telefoon had zich wel gewoon vergist.. Misschien stappen we zo maar gewoon in de auto. Dan zijn we er rond 11 uur. Ze zeiden dat er nog genoeg plek in de ochtend was, maarja, als wij er pas om half 12 kunnen zijn omdat ik ze pas om 9:30 kan bereiken, heeft dat niet zoveel zin Ik ga trouwens heel hard hopen dat IVF/ICSI ook voor jullie allemaal niet nodig is hoor! Echt, als we over 50 jaar aan onze kleinkinderen vertellen over ICSI, dan staren ze ons aan alsof we gek geworden zijn.. Dan wordt dat gezien als 'mens-onterend'. Maar goed, als je dan in ieder geval maar een lekkere verdoving krijgt, dan is het vast te doen. Ik hoor ook een hoop verhalen van mensen die 'de prikjes vervelend vonden'. Nou, ik zou een moord doen voor 'vervelend'! Ik las laatst een blog van iemand, die haar punctie omschreef.. Echt, alsof het niets voorstelde! Maar goed, mijn volgende keer mag onder narcose.. Ook wel raar hoor, zijn ze in je doos aan het prikken terwijl jij lekker ligt te slapen. Wie weet wat ze er allemaal mee doen als jij toch slaapt.. (Niks natuurlijk, voor die artsen is een muts hetzelfde als een arm, maar toch) Nana, ik denk dat ik net als jij maar utro ga gebruiken de komende poging. Ik heb dat nog ligging van m'n ICSI, ik heb nog 84 balletjes over. Hoeveel gebruikte jij er per keer per dag?
Nana, Haha, hoestdrankje..ik heb hier ook nog wat paracetamol met codeïne.. En ook aan het turen.. Ik doe dat ook maar ik zie ook niets, ben altijd erg verbaasd als ik hier op zp bij de tuurtestjestopics lees hoe men denkt iets te zien.. Wel goed van je dat je 'm direct hebt weggegooid! Ik heb nu voor het eerst de kv2v5 gebruikt en de spotgoedkope van action, ik krijg niet eens indrogers of 3 streepjes of zoiets, nee helemaal spierwit, ook na 3 dagen
Hier ook vanmorgen getest en zoals verwacht...negatief...Dus ik stop nu ook met de bollen en hopelijk wordt ik dit keer een stuk sneller ongesteld dan de vorige ronde. Shadixx, je vroeg hoeveel bollen je moet inbrengen? Ik moest van de dokter 3x2 bollen inbrengen. Bv om 07:00 uur, 15:00 en 23:00 uur.