Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Ik ben blij dat je weer terug bent! Ik "ken" je nog maar pas maar ik vind het heel goed dat je even wat afstand had genomen! Ik hoop dat je nu echt jezelf kunt zijn. Je hoeft je niet anders voor te doen, je mag klagen! Het is niet niks wat je hebt meegemaakt!! En dat is in mijn optiek ook het nut van zo'n forum, we zitten hier allemaal met wensen, frustraties, emoties, verdriet en hopelijk ook wat vreugde en we willen allemaal nog heel graag onze eigen bundle of Joy..en dat is wat we delen en wat ons verbindt, daar willen we over praten, oplossingen zoeken, ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen, relativeren, oppeppen etc.etc. en dat werkt alleen maar als we onszelf blijven (vind ik).

Anyway, ik ben blij dat je je weer beter voelt en wat goed dat jullie een afspraak hebben bij de uroloog! Het zou fantastisch zijn als ze nog wat zouden kunnen doen!
    Maar eerst maar eens een IUI zonder hormonen! Je bent misschien nu al onderweg, succes!

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kellebel,

Jammer maar je verwachtte er al niet veel van.. Ik ben ook nog aan het wachten op m'n menstruatie..hoop niet dat het heel lang gaat duren!

Shaddixx,

Ik gebruikte deze ronde ook utro, ter ondersteuning van mijn IUI in natuurlijke cyclus dus ook geen andere meds/hormonen en gebruikte maar 3x100 dus 1 bolletje per keer, idd om 7, 15 en 23uur.

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Ik kom er net achter dat ik gisteren 2x bolletjes ben vergeten te plaatsen..stom ik weet het...maar na de negatieve test vanmorgen, ging ik net nog een keer naar het toilet en daar waren de eerste tekenen van de menstruatie al!

Het is wel heel erg licht en ik weet nu niet zo goed of ik nu al moet bellen of morgen....

We willen ook meteen een afspraak voor de IVF/ICSI maar ik weet eigenlijk niet nog dat wel bij dokter K kan. Want tot nu toe hebben we de uitslagen e.d. allemaal besproken bij dokter L. En eerlijk gezegd...ik wil niet tot eind mei wachten *bloos*

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dat is lekker vlot! Ze vragen toch naar dag 1, als je morgen belt met de mededeling dat het vandaag was begonnen wordt vanaf vandaag gerekend dus het maakt niet uit, als je maar weet dat het doorzet. Voor hetzelfde geldt wordt je pas later in de middag of vanavond pas ongi dan zou je ook pas morgen bellen..

Als je belt voor het maken van de afspraak om IVF/ICSI te bespreken hoor je vanzelf wie wanneer tijd heeft en kun je vragen of het per se bij de een mag of zelf vragen of de ander eerder tijd heeft..

Ik denk dat het gewoon drukke tijden zijn en Dr.L. doet natuurlijk ook nog veel op zijn eigen afdeling (gynaecologie) dus die is waarschijnlijker wat drukker in zijn agenda...

5. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Je hebt gelijk. Ik wacht nog even en ga morgen bellen. Heb gelukkig nog genoeg lucrin en menopur om het weekend door te komen.

Het komt allemaal nu wel erg dichtbij. Wanneer ga jij eigenlijk testen?

6. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik heb di al getest, negatief en vanaf toen niet meer de utro genomen.. Heb nu een erg lange cyclus, afgezien van m'n zw en wat achteraf een vmk moet zijn geweest ooit vorig jaar (wist toen niet dat het bestond, dacht dat ik gewoon door de spanningen verlaat was en iets zwaarder dan gebruikelijk) niet zo'n lange cyclus gehad..

Van je meds weet ik niets, moet je dan al direct op cd1 beginnen?

7. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Oh sorry, dat heb ik helemaal niet meegekregen:)

nee, moet op dag 2 beginnen met de Lucrin (dat zorgt ervoor dat eitjes niet zomaar kunnen springen) en op cd 3 moet ik menopur erbij gebruiken. Dat moet ik gebruiken tot zij aangeven dat ik pregnyl moet spuiten en daarna na de inseminatie moet ik dus de utro gebruiken.

Ik ga morgen inderdaad bellen want tot nu toe zet het nog niet echt door.

8. @Utro; Oh, lekker verschillend dus.. Denk dat ik maar met 1 bolletje begin dan. Mijn baarmoederslijmvlies is in principe prima (vandaag al 9,2mm) en dan heb ik ook nog genoeg voor de volgende ronde.. Volgens mij moest ik er na ICSI 3x2 inbrengen, dus misschien is 3x2 bij IUI een beetje too much ook.

@Kellebel; In de kliniek waar ik loop houden ze altijd de dag waarop het echt doorzet als dag 1 aan.. Ik denk trouwens niet dat 1 keertje utro missen heel erg is hoor!

@Zoetje; Dankjewel! Ik denk dat het gekomen is na een aantal hele gemene berichten op m'n blog over 'zielig doen' en 'altijd maar klagen' en 'aanstellen', en waarin m'n vriend voor 'verwijfd' werd uitgemaakt, en ik voor 'moddervet'. Ik durfde me uiteindelijk gewoon niet meer te uiten, bang dat er weer een reactie zou komen van diegene. Nog steeds geen idee wie het is geweest trouwens. Maar goed, ik weet nu dat ik alleen mezelf er maar mee heb als ik alles in me houdt.

Hier was trouwens nog geen ei te zien.. Tenminste, er zat een follikel van 15mm, maar die is natuurlijk nog te klein. Ze dachten dat de test vals positief was geweest. Maar goed, ik had een afspraak met de arts die we al 7 maanden ontlopen, omdat zij mijn punctie uit heeft laten voeren door een nieuweling, die achteraf een uroloog bleek te zijn. Totaal geen vertrouwen in haar oordeel dus. Heb bij een verpleegkundige gevraagd of we nog even bij onze favoriete arts langs konden, en die wilde dat gelukkig wel doen. Hetzelfde resultaat, alleen dan veel uitgebreider onderzocht. Hij heeft ook een echo gemaakt, gekeken met de eendenbek en slijm weggehaald, en toen aangegeven dat hij ook denkt dat we nog voor m'n eisprong zitten. Moet zaterdag weer terug.. Vanmiddag toen ik thuis kwam weer getest, en nu echt knalpositief. Dus ja, ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. Heb met deze ovulatietesten nog nooit vals positief getest.. Vind het ook zo raar dat die van gistermiddag en deze middag positief zijn, en die van vanmorgen negatief!

Dus.. Meteen weer een hoop onzekerheid. Wat er eigenlijk nu alweer voor zorgt dat ik er helemaal geen zin in heb. Maarja, 'het erbij laten zitten' kan ik nu ook niet meer, nu ik weet dat er wel een ei aan zit te komen ;) Ik hoop zo, zo erg dat dit de allerlaatste keer is.

Heb na vandaag (er was weer een nieuweling, heb heel brutaal gevraagd of hij wel een echte fertiliteitsarts was, bleek dat hij nog niet afgestudeerd is) wel besloten dat ik eindelijk een klacht in ga dienen over de punctie. Ook dat heb ik altijd maar weggeduwd, ook omdat ik bang was dat we geweigerd zouden worden bij deze kliniek. Maar goed, we gaan toch bijna naar Duitsland, en ik ben helemaal klaar met de gang van zaken daar, dus we gaan het gewoon doen. Zaterdag nog een gesprek met onze favo arts hierover, en daarna gaat die mail eruit..

9. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Jeetje Shaddixxx, wat een nare reacties! Dat slaat toch nergens op!:x Je stelt je zeker niet aan. En iedereen ervaart het weer op zijn eigen manier, dus degene die dat neergezet heeft, heeft er werkelijk geen verstand van! Laat je daar echt niet gek door maken hoor!!! (Snap dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.)

Ik heb sommige stukje svan je weblog gelezen en ik heb echt diep respect voor JULLIE!

Hier heeft mijn menstruatie alsnog doorgezet, dus morgen beginnen met de hormonen en gelijk even bellen voor 2 afspraken. Ga inderdaad kijken of we via dokter K sneller terecht kunnen:)

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

1 bolletje per keer kan idd al voldoende zijn, zeker als je zelf al wat progesteron aanmaakt! Aan de andere kant, wat je lichaam niet nodig heeft komt er toch weer uit dus als je 2x een bolletje neemt merk je vanzelf wat beter aansluit bij jou. Ik vond het alleen vreemd dat ik ze direct na de IUI moest opsteken terwijl ik hier op zp las dat je het beter NA de eisprong kon doen. Ik heb dus wel een paar dagen gewacht.

Ik begrijp wel dat het heel vervelend is als mensen zo gemeen op jou of je vriend reageren maar probeer je daar niets van aan te trekken, jij weet wel beter. En als je het niet op je blog wil doen (weet niet hoe openbaar dat is) kom je maar hier "zielig doen" :p ik denk niet dat er hier iemand is die je geklaag kwalijk zou nemen!

Kan het verschil in je Ovutesten komen door het tijdsverschil? Morgens of middags testen? Als die op de echo nog maar 15mm was gaat die vast niet vandaag springen of vergis ik me?

Als jij het toch prettiger vind om een klacht in te dienen "moet" je het zeker doen, misschien leren ze daar nog wat van en staan ze straks anders tegenover je en zoals je zelf zegt je bent toch binnenkort klaar daar dus een erg lange vervelende confrontatie kan het niet worden..

11. @Kellebel; Lief, dankjewel! Jij heel veel succes morgen! Hopelijk kun je bij de beste arts terecht!

@Zoetje; Weet je wat het is.. Het had allemaal helemaal niet zo hoeven lopen.. Ik snap gewoon werkelijk niet hoe ze het in godsnaam in hun hoofd hebben gehaald om een uroloog een punctie uit te laten voeren. En dan nog eentje zonder verdoving ook! Ik bedoel, ALS het dan zonder verdoving moet, dan laat je toch degene die de 'nieuwe' aan het inwerken is die punctie doen? Toen ik vanmiddag in paniek raakte, alleen omdat ik dat gruwelijke mens weer onder ogen moest komen, drong eigenlijk pas echt tot me door hoeveel het met me gedaan heeft.. Kijk, ik kan hen de keuzes die wij gemaakt hebben niet verwijten, maar stel nou dat die punctie heel anders was verlopen.. Misschien waren wij dan wel helemaal niet met IUI bezig geweest nu, maar waren we gewoon door gegaan met ICSI.. Dan hadden we niet naar Duitsland gehoeven en was ons zoveel bespaard gebleven.. Op emotioneel en financieel vlak!

Dat ze nu gewoon WEER iemand aannemen, zonder diploma's, iemand die dus eigenlijk helemaal niet de kwaliteiten heeft om dit soort behandelingen uit te voeren, valt me gewoon echt verkeerd.. Personeel tekort hebben is kl/ote, maar je kunt dan toch niet zomaar iedereen aannemen om die gaten op te vullen? Het zou wat zijn als KNO-artsen ook borsten mochten amputeren bij vrouwen die borstkanker hebben, alleen maar omdat ze toevallig ook 'arts' zijn.. En dat is precies wat ik de kliniek ook wil gaan vertellen..

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Ik begrijp het ook niet hoe ze een onopgeleide persoon specifieke behandelingen laten doen!
    Er is natuurlijk wel de mogelijkheid dat er een onervaren persoon een arts in opleiding of stagiair o.i.d. Een simpele behandeling mag/kan uitvoeren of meekijken. Iets simpels als een echo of foto maken ofzo kan ik me nog iets bij voorstellen ook als het misschien een andere discipline is. Maar een punctie lijkt me idd heel wat anders!

Tuurlijk vraag je je af of het niet anders had kunnen lopen of misschien wel moeten lopen maar je kunt weinig veranderen aan wat er is gebeurd. Je kunt je ongenoegen over de hele gang van zaken uiten, klacht indienen en proberen het voor jezelf een plekje te geven. Meer kun je er nu niet meer aan doen, lijkt mij.

Ik lees alleen maar positieve verhalen over behandelingen in het buitenland dus wie weet is het ook goed voor jou/jullie dat jullie ook naar Duitsland gaan.

13. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hey meiden,

Even een paar drukke dagen gehad dus niet eerder kunnen reageren,
    Aanstaande vrijdag heb ik een echo om te kijken wat de hormonen doen en dan de week erop waarschijnlijk de IUI. Als zijn eitjes meewerken...hahaha.

Ik geloof(uit mjn hoofd) dat we rond 4 mei een afspraak met dokter K hebben voor de doorverwijzing. Had het er met mijn vriend over of hij een voorkeur had, maar hij vind beide artsen aardig dus vandaar onze keus.

Ik hoop zo dat dit gaat inhouden dat we in juni of juli door kunnen gaan met ICSI of IVF.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kellebel,

Fijn dat de afspraak al staat! Had al een vermoeden dat Dr. K.meer tijd zou hebben..

@shaddixxx, hoe was het bij de uroloog? Heb je nu gisteren je IUI gehad? En hoe ging je gesprek?

@Sterre, hoe is het met jou? Ben je al meer thuis in de ICSI materie?

@Nana, hoe is het met jou?

@pepe, wanneer is de 2e echo alweer? Hoe gaat het?

Hier, morgen maar bellen voor de fm-meting op cd10. Die valt eigenlijk in het weekend en als ik een beetje pech heb de eisprong ook :(. Ik hoop maar dat het eitje snel wil rijpen tenzij er manieren zijn om het sneller te doen groeien..even googlen.

15. Uroloog konden we niet zoveel mee, want er moet eerst een echo gemaakt worden (nieuwe afspraak) en ze willen in dit ziekenhuis nog een semenanalyse doen (nieuwe afspraak) -wat ik niet begrijp, 6 zaadcellen is 6 zaadcellen, in een ander ziekenhuis gaat dat niet ineens een compleet ander resultaat opleveren, slechter dan slecht kan niet-, en daarna hebben we pas een afspraak met de uroloog om te praten over of er nog iets te doen is. Echo is op 29 april, semenanalyse op 1 mei (want voor een potje inleveren was geen tijd op 29 april ;)) en het gesprek met de uroloog op 21 mei. Duurt nog een hele maand dus, maar goed, het loopt in ieder geval weer..

Volgens mij hadden de arts en ik elkaar een beetje verkeerd begrepen. Ik dacht dat ik gisteren naar hem zou gaan voor een gesprek, en dat mn andere afspraak bij de andere arts gewoon zou blijven staan voor de echo. Maar goed, de eerste arts heeft dus meteen de echo gemaakt want hij dacht dat we DAT liever bij hem hadden. Er is dus helemaal geen gesprek geweest, dus dat moet maar een andere keer.. Echo is wel gemaakt, follikel was 18mm. Gisteravond pregnyl gezet en de IUI is morgen. Hoewel een andere arts (waar wij een enorme hekel aan hebben) er niet eens over wilde praten, stelde onze favo arts gisteren voor om na de IUI nog een keer pregnyl te zetten ter ondersteuning. Ik heb gevraagd of utro ook nog zin zou hebben, maar hij wilde dat ik zou kiezen; of pregnyl, of utro, niet allebei. Dus toch maar voor pregnyl gegaan en de utro laten we nog maar even in de kast liggen.. Vind het wel weer spannend. Het eerste ei dat zonder hormonen gegroeid is, en de eerste keer met extra ondersteuning na de IUI.. Ik hoop zo dat dit hem gaat worden.. Hoewel ik ergens ook uitkijk naar Dusseldorf, hoop ik ook zo dat het ons bespaard kan blijven..

@Kellebel; Net als voor iedereen, hoop ik ook voor jou dat die laatste IUI hem gaat worden en dat het hele IVF/ICSI-traject jullie bespaard kan blijven!

@Zoetje; Doe jij het in je natuurlijke cyclus? Misschien dat er eventueel met pregnyl wat te versnellen of juist uit te stellen is?

@Nana; Jij zit nu in je maand pauze toch? Dan spuit je ook niet denk ik? Loopt jouw cyclus zonder puregon wel gewoon normaal door, of is het straks als jullie verder kunnen weer zoeken?

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Jammer dat het gesprek pas eind mei is!
    Misschien willen ze liever hun eigen testen gebruiken, geen idee.
    Fijn dat je wat extra ondersteuning krijgt na de IUI, misschien is dat net dat kleine zetje wat je nodig hebt! Ik hoop ook voor je dat 't nu gaat lukken! Hoe mooi zou dat zijn!

Ja, bij mij in natuurlijke cyclus, ik dacht aan natuurlijke middelen of ik moet de arts om meds/hormonen vragen. Weet niet of dat dan Clomid of pregnyl moet zijn. Ik weet niet eens wat mijn behandelplan eigenlijk is, heb nog niets achter de hand of om naartoe te werken, al hoop ik dat IUI wel zal lukken bij mij. Ik heb begin mei nog een gesprek staan over waarom zij geen IVF willen doen en wat er dan nog overblijft voor mij :( ik hoop niet dat ik al op het eindstation sta..

17. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Meiden,. duimpjes draaien voor jullie allemaal!

Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad voor een tijdelijke functie van 5 maanden en ze waren zeer enthousiast.

Nu zit ik alleen in dubio...want we willen de behandelingen niet stop zetten. Ik lees en hoor overal dat wanneer je voor IVF of ICSI gaat dat rusten na de punctie geen slecht idee is. Dus hopelijk gaan ze daar niet al te moeilijk over doen.

18. @Kellebel; Ik zou zoiets niet vertellen bij een tijdelijke baan.. Na de punctie zou ik me ziek melden, want in principe ben je dat ook gewoon. Sommige vrouwen gaan dezelfde avond nog naar de bios, ik heb 2 weken niet kunnen lopen ;)

@Zoetje; Clomid is vooral om je ei te laten groeien, pregnyl om 'm te laten springen. Ik zou dan om pregnyl vragen, zodat je ei een dag eerder springt, bijvoorbeeld..

IUI ging prima gister.. Arts vroeg of ik het erg vond als het de volgende keer 2 eitjes zouden worden.. Natuurlijk niet! Mag nu over op Puregon (want dat wilde ik zelf graag) en in plaats van het eeuwige beginnen met een lage dosering omdat ik 'zoooo jong' ben en we 'zoooo voorzichtig' moeten zijn, beginnen we nu gewoon meteen met 112,5. Nu heb ik het idee dat 112,5 wel gaat werken, maar dat het er dan alsnog maar eentje wordt. Dat is met Gonal ook zo geweest, daar kwam alleen een extra ei bij omdat ik op eigen initiatief heel veel extra heb gespoten. Maar goed, we zullen zien! :) Ben in ieder geval blij dat deze arts buiten de lijntjes durft te kleuren en mij zelf ook een beetje mee laat denken!

19. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Shadixx, fijn dat de arts een beetje met je meedacht! Dat lijkt me ook een stuk ontspannender dan?

Het is een tijdelijke baan zonder tussentijdse opzegging mogelijk. Niet van mijn kant en niet van hun kant. Dit vanwege het feit dat ik inval voor iemand die met zwangerschapsverlof ga.

Dus het maakt in die zin niet uit als ik wat zeg, want ze kunnen me niets maken. Ik denk dat ik gewoon een dag vrij ga nemen voor de punctie maar dat ik niet vertel waarom ik vrij wil....Als het nodig is dat we een punctie moeten hebben natuurlijk..

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Goed te horen dat je IUI prima ging en wat fijn dat je mag meedenken!!

Een eitje gaat toch pas springen als het op een bepaalde grootte gegroeid is? Ik weet niet of het dan ook iets zegt over de kwaliteit (the bigger the beter?) of springen ze ook als ze nog niet rijp zijn (door evt. pregnyl)?
    Weet ook niet hoe groot ze normaal gesproken bij mij worden voor ze springen..

Ze had het wel al over evt. Pregnyl spuiten indien m'n eisprong nu in het weekend zou vallen maar eerst maar de 1e fm, dan weten we meer ook over hoe dan verder..

@Kellebel,

Ik zou ook niets zeggen zeker niet met een tijdelijke aanstelling, bovendien weet je ook nog niet wanneer, waarmee je evt. gaat starten.

Valt het trouwens ook niet gewoon onder ziekenhuis/doktersbezoek?

Deel Deze Pagina