Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Zoetje; Normaal gesproken springt een ei als een follikel tussen de 18 en 24mm is, en ze groeien gemiddeld 2mm per dag.. Het ging in dit geval om koninginnedag, toch? Stel dat jij op zondag op 17mm zit, maandag op 19mm en dinsdag op 21mm. Je gaat LH aanmaken vanaf 17mm geloof ik, maar als jouw eitjes altijd pas springen als een follikel al wat groter is, kan het best zijn dat jij tegen de 21/23mm aanzit bij een eisprong. Dan kan het dus zo zijn dat je net op maandag een positieve LH-test hebt, en dat de IUI dus op dinsdag had gemoeten, net die ene dag die je niet wilde..

Het is ook helemaal prima als een ei met 20mm springt, dus als jij op zondagochtend op 17mm zit zou je pregnyl kunnen zetten, zodat je eisprong zo'n 36 - 40 uur later is, en maandagmiddag dus het ideale tijdstip zou zijn voor een IUI. Pregnyl geeft het ei nog een extra boost, hij rijpt nog een beetje door en de follikel groeit nog een beetje.

Ik vind het sowieso lastig hoor, die timing.. Je hebt gewoon nooit een echte garantie dat je precies goed zit.. Pregnyl geeft wel net even iets meer zekerheid..

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Dank voor het meerekenen! Vorige IUI was rond Pasen dus ook misschien niet helemaal goed gegaan qua timing, was ook de 1e x met Ovutesten dus allemaal vreemd voor mij. Ik ben ook maar uitgegaan van gemiddelde groei etc. Maar weet dus niet wanneer ze bij mij springen, hoop dat ik deze keer meer fm kan krijgen, dat maakt het allemaal wat duidelijker!
    Vorige keer was do (cd10) fm, grootste eitje was 14, ma (2e paasdag) pos Ovutest, di (cd15) IUI, maar geen idee hoe groot ze waren en wanneer precies het eitje is gesprongen. Volgens de gyn de dag van de IUI, volgens mij later en we hebben hem niet benut, zo stom, maar ik had teveel buikpijn na de IUI en we hadden voor de IUI al ons best gedaan, wat misschien te veel was en achteraf bezien niet de juiste timing was. Na de volgende IUI zet ik gewoon een paar dagen m'n tanden op elkaar :p

Nu is as zo cd10, ma de 1e fm, en met een beetje mazzel dus vrijdag 3 mei, op cd 15 de IUI.. Als m'n lichaam doet wat het normaal ook doet, maar m'n cyclus /ritme/lichaam is nog van slag door de MA en nu verlengd door de utro dus ik vermoed dat ik iets later zal zijn (ongi kwam nu ook later) en dan valt het in het weekend..vorige x dus de pech van lang weekend nu hoop ik dat ze wo weer mbv echo zullen kijken en dan evt. Pregnyl wo of do.om wel de IUI op vrijdag zeker te stellen. Door die extra echo's kan ik enigszins afleiden hoe snel ze bij mij worden, hoe groot ze worden etc, dat geeft zoveel meer inzicht dan gemiddelden..

Ja, die timing is wel erg essentieel en vaak maar giswerk, helaas!!

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Ik ga het ook niet direct zeggen hoor, maar wil ook niet teveel liegen als ik steeds tussendoor weg moet. Ik ga kijken of ik dat kan inhalen zonder dat dat mijn uren gaat kosten.

Dat ik bijvoorbeeld een uur langer blijf werken.

morgen mag ik kennismaken met de afdeling en ik vermoed dat ik morgen ook een contract mag tekenen? Vrijdag heb ik een afspraak bij de poli en dat zal ik waarschijnlijk maandag en woensdag volgende week ook hebben. En ik zal daar per 1 mei gaan beginnen waarschijnlijk...

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dames,

Hoe is het met jullie?

@sterre,
    Succes vandaag bij de echo, ik mag maandag voor de 1e fm

@shaddixxx

Ik las dat je buikpijn had, is dat alweer wat beter? Zou het iets te maken kunnen hebben met dubbele porties? Ik bedoel er zal een reden zijn geweest waarom je moest kiezen tussen de pregnyl of de utro.. Als dat zo is, zou je ook even kunnen wachten met de utro totdat de pregnyl uitgewerkt is?

@kellebel,

Hoe was de kennismaking, heb je al getekend? Succes zometeen bij de echo..

@nana,
    volgens mij zat je nu in het buitenland maar ik weet het niet zeker, anyway ik denk aan je! Geniet van je rust!

5. Lief dat je meedenkt, maar dat kan het niet zijn.. Ik heb mijn 2e pregnyl nog niet gezet (dat moet morgen pas) en je begint met utro altijd direct op de dag van de behandeling, waar je de pregnyl dus altijd voor krijgt. Ik ben gisteren gaan googlen, en kwam op een paar pagina's over een vroege innesteling.. Maar goed, dat zou wel heeeeeel erg vroeg zijn. Maar we gaan er gewoon op hopen..

Hoe is het met jou?

6. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Zoetje, ik ga voor je duimen dat je de IUI op dag 15 krijgt! Dat zou wel heel mooi zijn!

Shadixx, hoe gaat het met je?

Sterre, hoe is de echo gegaan?

Vanmorgen de echo gehad. Ik heb 3 eitjes. 1 van 16 en 2 van 13. Maar als die van beide van 13 gaan groeien wil ze geen inseminatie doen:x Maar heb kunnen afspreken dat ik zaterdag de pregnyl mag zetten en maandag toch de IUI. De afspraak met kimmel is verzet naar 21 mei met dokter Lely. Kimmel blijkt ziek te zijn en ze weten niet hoelang het gaat duren. Dus grote kans dat we na deze IUI nog een IUI gaan doen want ik wil niet zomaar afwachten en rondes overslaan. Ik kreeg al te horen dat het sowieso pas na juli zou kunnen als we door zouden gaan voor IVF ivm de zomerstop van het flevo. Dus ga echt even uitzoeken of het VU ook een zomerstop heeft en dan even goed nadenken wat we willen gaan doen.

Ook heb ik mijn voorstel binnen van het bedrijf, en ik ga het doen. Het is wel een tijdelijke baan voor 5 maanden maar het is beter dan de WW.

Vanavond gaan we op kraamvisite bij mijn neefje en zijn vriendin. Dat kindje is al 6 weken oud maar we zijn nog niet langs geweest. Ik kon het toen echt niet aan. Zo dus maar even babyshoppen.

7. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Meiden, ff snel zit op mijn werk en typt zo rot op mijn telefoon. Ik ga vanAvond weer even lekker achter zp kruipen en uitgebreid reageren hoor!! Ik had de echo door een meisje van het lab omdat kimmel ziek is en ik las tussen de regels door dat het wel eens wat langer kon gaan duren..
    Eitje was 15 mm weekend ovutesten doen.

En de baas komt net binnen, dus ik ga weer ff wat doen, reageer vanavond op jullie allemaal hoor!!

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Ik hoop echt zo voor je dat het een innesteling is en dat je beebje blijft plakken!!

Wat betreft gebruik Utro heb ik begrepen (van de langstlopende utrotopic hier op zp) dat je erop moet letten dat je het pas begint te gebruiken na je eisprong dit omdat het juist ook een eisprong kan voorkomen.. Ik "moest" het van mijn fa ook direct na de IUI gebruiken maar heb daar een paar dagen mee gewacht (stel dat mijn ei laat, dus 1 dag na IUI wil springen had utro dat tegengehouden..) ik had ma posi ovu test, di IUI en ben vrijdag begonnen met utro. Wat ik je al eerder schreef door dat lange weekend ertussen, m'n eerste keer ovu testgebruik en zonder fm weet ik gewoon echt niet wanneer precies m'n ei is gesprongen maar wilde liever op safe spelen.

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kellebel,

Spannend! Ma al de IUI, dat gaat vrij vlot! Hoe laat moet je? Is de kans niet groter dat die 2 kleintjes juist niet meer mee gaan groeien? Of mag je nog blijven spuiten of slikken om ze te doen rijpen?
    Krijg je ma dan eerst nog een echo om te kijken of ze meegegroeid zijn?

Top dat je alweer een andere baan hebt, tijdelijke opstap is ook prima!
    Tja, zomerstop etc. Idd even goed overdenken waar je wat wilt en het goed bespreken met de dokter en met je vriend

Kraamvisite is zo confronterend! Ik kan het ook niet opbrengen, nog niet, hopelijk binnenkort weer wel met een beebje in m'n buik, dan kan ik weer de hele wereld aan :D

10. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Ik moet vanavond nog een keer spuiten met hormonen en morgen om 18:00 de pregnyl zetten. De pregnyl zorgt er ook nog voor dat ze 1x een extra boost krijgen. Ik ben de eerste, dus mag om half 11 :)

We gaan hierna waarschijnlijk nog een keer gebruik maken van de IUI omdat we niet willen afwachten tot het gesprek. ik hoop zelf zo dat het gesprek uiteindelijk niet meer nodig zal zijn, maar daar gaan we niet meer vanuit.

Ik snap je helemaal! Ben ook onverwachts bij mijn andere nicht langs gegaan, die is twee weken later bevallen dan de vriendin van mijn neef. Wat een poppetje! Maar was inderdaad wel confronterend. gelukkig begreep ze me wel heel goed.

11. Sterre1977

zo meiden, hier even wat uitgebreider!

shaddixxx, wanneer is je NDO? Ik heb het even niet goed gevolgd, wanneer is je inseminatie geweest? lees dat je wat buikkrampen had, ik hoop ook heel erg dat het een innesteling is!

Kellebel, gefeliciteerd met je nieuwe baan, ook als is het maar voor 5 maanden, je bent in ieder geval even onder de pannen! en fijn dat je maandag de IUI hebt! Wel balen dat je afpraak naar 21 mei is verzet, wanneer stond hij eerst? Ik las het vanmorgen dat dr. K. er niet was, was er eerlijk gezegd wel beetje blij om ;) ik heb altijd liever Lely. Ik had overigens vandaag dus iemand die normaal in het lab werkt, maar vond haar erg goed!

Mijn ei was dus 15 mm. Nu vanaf morgen ovutesten doen, hopelijk kan het eitje het redden tot woensdag.

Zoetje, maandag dus je eerste FM meting?

kellebel, ik heb ook vanwege de zomersluiting de VU overwogen, maar heb ze gebeld (heb de inschrijfformulieren al binnen) en voor je daar geholpen wordt, moet je rekenen op 3 maanden na ontvangst formulieren, dus ik heb besloten maar gewoon af te wachten en dan hopelijk in augustus te starten..

12. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, hij stond eerst op 8 mei met dokter Kimmel, maar ik heb hem zelf verzet. Ze zeiden al dat de afspraak van de 8ste waarschijnlijk verzet zou worden. Dus het maakt niet zo heel veel uit.

Oh, had je dat vrouwtje met die krullen??? (Jong vrouwtje)

Drie maanden!:$ Hmm, dan maar even goed overleggen met mijn vriend.
    Hoelaat moest jij vandaag?

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kellebel,

Gaan ze toch een IUI doen met 3 follikels? Of krijg je maandag nog een echo en dan pas bepalen?

@sterre,

Waarom wil je dat je eitje het redt tot woensdag? Tot ma, di is toch mooi op tijd voor een IUI?

14. 3 maanden? In Dusseldorf is de wachttijd voor een intakegesprekje zo'n 6 maanden! :)

Sterre, ik heb afgelopen maandag de IUI gehad, dus dan zou ik op 6 mei kunnen testen. Maar goed, ik moet natuurlijk extra pregnyl spuiten, dus ik weet niet of de test van 6 mei al betrouwbaar is. Van de kliniek mag ik op 8 mei. Nu is normaal gesproken de pregnyl binnen een dag of 5, 6 m'n lichaam wel uit, maar vanmorgen (6 dagen na pregnyl) was er nog steeds een ultra-licht streepje op de test te zien.. Dus ja, ik ben bang dat ik toch echt geduld zal moeten hebben tot de 8e. Tenzij de test op de 6e natuurlijk knalpositief is ;) Waarom wil jij graag dat je ei tot woensdag blijft zitten? Oh, vanwege koninginnedag, of niet?

Fijn van je nieuwe baan Kellebel! En heel veel succes maandag! Stom dat ze de IUI niet willen doen met 3 follikels.. Als het nu je eerste was geweest, okay, maar als het de eerste paar keer met minder follikels niet lukt zou ik het risico wel durven nemen..

Hier gaat het echt even kl/ote :( We hebben op 6 april een auto gekocht, voor 1000 euro. Misschien goedkoop voor een auto, maar voor ons een behoorlijk bedrag, en een enorme aanslag op onze ICSI-spaarpot :( 5 dagen na aankoop ging ie kapot.. Reparatiekosten; 280 euro. Verkoper reageert helemaal nergens op. Ja, op facebook hebben ze een pissig bericht geplaatst omdat ik een negatief over hen had geplaatst, maar op mijn mails naar hen krijg ik gewoon niets terug. Vandaag; Auto weer kapot. Deze keer pakt ie niet een versnelling meer. Zal ook wel weer een lekker bedrag uitkomen.. Verkoper reageert, zoals we wel verwacht hadden, weer helemaal nergens op..

We zouden dit weekend naar mn moeder gaan. Volgende week emigreert mn zusje naar Oostenrijk en dan hadden we nog een weekend met z'n allen.. Maandag moet m'n vriend naar het ziekenhuis, dinsdag zouden we wat gaan doen voor koninginnedag, woensdag moet hij weer naar het ziekenhuis en zou ik 'smiddags trouwjurken gaan passen.. De auto is sowieso niet voor het einde van maandag klaar, dus het eerste kunnen we alvast wel vergeten :(

15. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Zoetje, Nee k krijg nooit een echo voor de inseminatie. Dus hopelijk dit keer oom niet. Wat shadixx al zegt, we willen het risico wel nemen.

Shadixx, wat ongelofelijk k.u.t. zeg!

16. Sterre1977

yep die had ik :) Linda heet ze geloof ik, jong vrouwtje ja, jaar of 28 schat ik zo...leuke meid vond ik. Ik had mijn afspraak om 10.00 uur en was ook zowaar eens een keer stipt om 10.00 uur aan de beurt..

en ik wil inderdaad dat het eitje het redt vanwege koninginnendag, maar het zal er om hangen...hij was vrijdag 15, eitje groeit bij mij meestal niet heel snel en heb meestal eisprong op dag 19 of 20. Vrijdag was dag 14.

Shaddixxx wat klote van je auto! en helemaal vervelend als een verkoper dan niet reageert. Als je iets wilt kopen zijn ze altijd poeslief een aardig maar owee als er iets is..

17. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Shaddixxx,

Ik hoop echt dat ie knalpositief is 6 mei!! Ga je dan vandaag weer een extra shot pregnyl zetten of houd je het bij de utro?

Wat balen van je auto! Garantie tot de deurverkoper zeker, bah! En dat daarom nu je mooie weekendplannen in het water vallen is frusterend, zeg maar gerust enorm k*t!
    Ik hoop dat je het op een andere manier kunt oplossen!

@kellebel,

Ik zou het ook durven maar ik dacht dat het zkh niet wilde..vandaar mijn vraag

@sterre

:( ik was koninginnedag vergeten... Nana had een trucje toch met verse muntthee? Ik heb het ook gedaan ivm paasweekend of dat het was weet ik niet maar ik overleefde het weekend wel...en als jouw eitjes niet zo snel groeien...
    Moet je maandag weer een fm doen?

18. Sterre1977

ja verse muntthee, maar ben bang dat ik daar nu te laat voor ben:(, maar kan natuurlijk altlijd een poging wagen:). Ik denk dat hij het wel redt tot woensdag. Dat is cd 19 en heb nog nooit eerder dan CD19 een eisprong gehad. Maar hij is ook nog nooit eerder 15 mm geweest op mijn eerste FM..nou ja, we zien het wel! ik hoop maar dat mijn ovutest maandag niet positief is.

Dit zou de laatste IUI zijn en dan 28 mei evualutatiegesprek en door met icsi. probleem is met koninginnendag ook dat ik dan deze ronde moet overslaan. Echter, volgende ronde moet ik dan ook overslaan i.v.m. mijn vakantie. Dan moet ik dus in juli nog een laatste IUI doen, maar dan heeft ziekenhuis zomersluiting, dus dat wordt dan augustus, dus voor we dan naar ICSI gaan ben ik weet niet hoe lang verder:x

19. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Als je eitje niet eerder springt dan cd19 ga je het redden! De thee kan geen kwaad dus probeer het zou ik zeggen!
    En jeetje ja, als je wat rondes moet overslaan wordt je niet vrolijk, dan moet deze wo gewoon doorgaan
    Krijg je maandag nog een fm of ben je nu enkel aangewezen op de Ovutesten?

20. Sterre1977

Nee hoor zoetje, ik heb maandag een afspraak staan voor een Fm. Tenzij ik morgen een positieve ovutest heb, dan maandag iui. Maar ik heb net een ovu test gedaan en die is nog helemaal wit. Bij mij lopen ze altijd langzaam op, dus hij gaat echt niet positief zijn morgen. Ik denk dat eitje het wel tot woensdag houdt:)

Deel Deze Pagina