Hmja, het is weer een VMK geworden. http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/438315-daar-gaan-weer.html
Shaddixxx, Ach nee, wat ontzettend k*t!!! Dit is toch niet te geloven zo vaak achter elkaar, hoe kan dat nou? Gaan ze dat nu ook eens onderzoeken?? Sterkte!
In Nederland sowieso niet.. Daar roepen ze alleen maar dat je niet voor je testdatum mag testen, want als je dat had gedaan 'had je het nooit geweten'. Ik zit er aan te denken om zelf maar eens een immunologisch onderzoek te laten doen bij dokter Pfeiffer in Dusseldorf.. Ik raad dat anderen altijd aan, maar misschien moet ik het nu zelf maar eens overwegen..
shaddixxx, wat ontzettend k*t zeg, dikke knuffel, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je had er terecht zo'n positief gevoel over, zo k*t dat het toch nog mis is gegaan...
Shadixx, meis toch! Wat ontzettend k*t! Ik zou het zeker eens overwegen om je na te laten kijken! Baat het niet, schaad het niet!
Mijn werkdag was echt super Meteen een laptop en telefoon van de zaak meegekregen Maar is echt leuk werk! Ben alleen wel gesloopt nu, dus duik wel op tijd mijn bedje in en mijn vriend mag even mijn onderrug masseren. Ik verga van de pijn in mijn rug
oh ja, kellebel, je eerste werkdag, was ik even vergeten!...maar goed te horen dat het leuk was!! wat voor functie is het eigenlijk? Zo'n eerste week is altijd slopend! allemaal nieuwe indrukken, dus maar lekker op tijd naar bed inderdaad!
Hee ladies, Ben weer terug van een weekje zon. Ik heb niet alles bijgelezen, maar zie in ieder geval wel weer k#tnieuws bij Shaddixxx :x :x . Althans geen bloed geeft moed, maar ik snap dat je na 2 eerdere vmks weinig hoop hebt... Drie op een rij . Ik kan me voorstellen dat je straks immunologisch onderzoek overweegt. Echt zo shit dat je hier nu wéér mee moet dealen. Het is wel shit dat je dan weer meer onzekerheid en onderzoeken krijgt, maar voor hetzelfde geld ben je met een pilletje per dag ineens geholpen. Dit was bij mij wel het geval met mn dochter (nu helaas niet). @Zoetje: ik heb nog niet alles gelezen, maar ik zie dat het bij jou ook niet zo super gaat. Wat raar dat je bms ineens kan krimpen. Ik wist niet eens dat dit kan. Op zich is 7 mm nog niet zo héél dun natuurlijk en het kan nog groeien, toch? Maar ik snap niet helemaal waarom het krimpt. Hier gaat alles oké.. Nanaman was tijdens mn eisprong niet in het land, dus geen enkele kans voor ons deze maand. Het klinkt gek, maar ik vind het héérlijk. Eindelijk eens een maand niet te hoeven stressen over medicijnen, timing, bruin bloed, hormonen, etc. Ook kan ik weer even lekker wijntjes drinken. Nog een klein weekje dan wordt ik ongesteld en gaan we er natuurlijk wel weer voor, want de wens wordt er (helaas) niet minder om. Ga nu mn bedje in en morgen even verder lezen dan deze eerste pagina om te kijken hoe het met alle andere meiden hier gaat!
Shaddixxx, Ik zou idd laten onderzoeken of dat immunologisch onderzoek of iets anders moet zijn laat ik open. Je kon toch pas op NOD testen ivm uitwerking pregnyl? dan kunnen ze toch niet zomaar roepen dat je te vroeg hebt getest bovendien als je dat niet doet zou je nooit weten dat er iets mis gaat bij je, telkens weer! Laat ze lekker daar op focussen.. @kellebel, Fijn dat je een super dag hebt gehad vandaag! Lekker meteen een phone en laptop, keurig van ze! Bij mijn laatste werkgever duurde het 3 maanden voor de phone en de laptop kwam pas na een jaar (hoewel in het contract opgenomen moest ik er dus constant om blijven vragen, en bankpasje heb ik zelfs dus nooit gezien!!) Vervelend dat je rugpijn hebt! Is dat spanning of verkeerde beweging? Beterschap! @nana, Fijn dat je er weer bent en hebt genoten van je wijntjes, de zon, je rust van de meds,timing,hormonen etc etc. Heerlijk even lekker helemaal niks moeten! Nou, ze hebben in het zkh mijn eisprong gemist en door de vele echo's zag ik dat mijn Bms wel erg snel slonk en daar maak ik me wat zorgen over, of dat terecht is weet ik niet maar het viel me wel op.. 7 mm is op zich oké maar 2 dagen ervoor was het nog mooi 13mm..dat lijkt me te veel, te snel en dat in de week dat een evt.innesteling moet plaatsvinden..
Zoetje, ik heb geen idee. Heb al ruim een maand last van mijn rug. Volgens de dokter was er niets ernsitgs aan de hand maar moest ik wel mijn rugspieren trainen. Kan tot 2 maanden duren...Waarschijnlijk gewoon spit ofzo. Gewoon blijven bewegen is het advies:s nana, ik herken het wel hoor. Door overmacht moesten wij ook deze ronde voorbij laten gaan en vind het eerlijk gezegd wel even lekker. even geen hormonen. Zo, ik ga me koffie opdrinken en dan weer de weg op. Hopelijk geen file!
True that, en de testen zijn inmiddels helemaal wit, dus het is echt over. Ik herken dat gevoel trouwens wel hoor. Ik had dat in januari toen ik Clomid-resistent bleek te zijn en eerst Duphaston moest slikken voor we verder konden. Geen stress om groeiende eitjes, niet tig keer per week naar de kliniek.. Zelf pauze nemen vind ik echt k/ut, maar als je 'moet' kan het ook best lekker zijn.. Heb je wel een leuke vakantie gehad? @Kellebel; Fijn dat je werk zo bevalt! @Zoetje; Ik test altijd al om te zien of de pregnyl m'n lichaam uit is. Op 30-4 was m'n test nog positief van de pregnyl, maar op 1, 2 en 3 mei waren ze wit, dus was de pregnyl m'n lichaam uit. Toen op 4 mei dus ineens positief, maarja, dat duurde maar een dagje.. Gister nog erg licht, vandaag weer helemaal wit. Wat dat immunologisch onderzoek betreft.. Dat wil ik best doen, maar het kost 540 euro (ofzoiets). Als we dat doen hebben we dus helemaal nog amper geld over voor ICSI in Dusseldorf.. Aan de auto hebben we 1500 euro uit moeten geven, 540 euro erbij voor het onderzoek, dan blijft er 1000 euro over van wat we hadden liggen voor ICSI, en dat moet toch echt 3000 zijn.. Dus ja, ik weet het gewoon echt niet.. Misschien moeten we die ICSI maar weer uitstellen. Ik overweeg zelfs om het toch nog een keer in NL te doen en dan te eisen dat een bepaalde arts de punctie doet.. Iemand waar ik al maanden mee mail heeft ook puncties gehad van mevrouw de uroloog en van onze favoriete arts, en zij vond die van de favoriete arts veel beter te doen. Ik weet alleen echt niet of ik dat trek. Of ik het aandurf. Of ik niet volledig in ga storten in de weken waarin de punctie dichterbij komt.. En daarnaast ben ik vreselijk bang dat als we weer geen enkele bevruchting hebben, ik ontzettend veel spijt krijg dat we weer een poging verkloot hebben in Nederland.. Misschien moeten we er maar gewoon een tijdje mee kappen. Alleen daarvan weet ik ook niet zeker of ik het trek. 'Niks doen'. Je kinderwens aan de kant gooien en verder gaan leven lijkt voor mij echt onmogelijk. Maarja.. Ik zak elke maand een beetje verder weg, ik wil niet dat het straks helemaal uit de hand loopt. Ik weet het gewoon echt even niet. Eerst maar eens afwachten wanneer ik ongesteld word. Hoe lang duurde het bij jullie na het stoppen met utro? Ik las hier in een ander topic dat het bij sommige meiden wel een week duurde..
Shaddixxx, Dus 1 dag voor het officieel mocht? Doen ze daar moeilijk over? Nou ja! Of je wel of niet welk onderzoek moet doen en even alles met rust laten is een lastige vraag waarop alleen jij het antwoord hebt..de periode met rust heeft je goed gedaan en je lichaam kon even de natuur zijn beloop laten, hoe verkeerd is dat? Je bent nog jong genoeg (ik weet dat je het vervelend vindt maar ik zeg het toch omdat je nog lang niet op mijn leeftijd bent en dus echt gewoon iets meer tijd hebt!) om even je kinderwens te parkeren, eventjes maar om even op adem te komen. Je mag dat best doen zonder je schuldig of bezwaard of zwak of weet ik veel wat te voelen, we hebben allemaal recht op af en toe pauze! En dat is niet " niets doen" maar even je body en mind rust gunnen.. Dat kan soms veel meer goed doen dan welke meds of therapie dan ook! Maar nogmaals jij hebt het antwoord niet wij en zeker niet ik! Zo, oude vrouw heeft ook gesproken Ik hoop dat ik je niet beledigt heb, dat is niet mijn intentie! Na utro stop duurde het bij mij 4 dagen voor ik ongi werd en 1e dag was meer bruin en veel minder dan normaal, 2e dag ook nog maar blijkbaar heeft het de groei van m'n eitje niet beïnvloed Nu moet ik rennen naar de Fysio...
Even gauw via mobiel. Hier duurde de eerste keer een week en de tweede keer 2 dagen na het stoppen met de utrogestan.
Ik weet dat ik relatief gezien heel jong ben, maar de kwaliteit van mijn eitjes is niet zo best. Wat er tijdens de punctie met mijn eicellen gebeurde 'hoorde alleen bij oudere vrouwen voor te komen'. Ik ben daarom ook heel bang voor een laag AMH, maar dat willen ze in NL niet controleren. Deze keer bleven er van de 9 eicellen maar 2 over. Dat kan domme pech zijn, maar misschien heb ik over een paar jaar helemaal niets meer over. Voor mijn gevoel zit er dus zeker wel tijdsdruk achter. Nu wordt m'n AMH over 3 weken in Duitsland sowieso gecontroleerd, dus dan heb ik daar ook meer duidelijkheid over. Die intake laten we sowieso doorgaan. We hebben hem al een keer eerder afgezegd, na 4 maanden wachten. Nu hebben we bijna 5 maanden moeten wachten en zelfs als ik nu zwanger was geweest hadden we hem door laten gaan, voor het geval het alsnog mis was gegaan. De wachttijd is gewoon zo absurd daar, we willen daar niet nog een keer doorheen. Of we meteen met ICSI kunnen beginnen daar weet ik niet. Ik heb gisteren nog even alles op een rijtje gezet en we hebben nu 2977 euro in totaal. Volgens mij was de 3000 euro het maximale aan eigen kosten (dus als we van alle extra technieken gebruik moeten maken), dus stiekem hoop ik nog dat dat naar beneden getrokken kan worden.. Maar goed, dat zal allemaal pas blijken bij de intake. En tja, anders is het niet anders; dan is die spaarrekening maar gewoon helemaal leeg. Dan zijn we ontzettend de lul als de auto weer eens kapot gaat, of de koelkast, of de wasmachine, maar tja.. Morgen gewoon maar weer met puregon beginnen (want ik ben gister ongesteld geworden). Op het forum lees ik meestal dat de bijwerkingen minimaal zijn, helemaal vergeleken met Gonal, dus daar hopen we dan maar op.. We hebben nog voor 2 pogingen in de vriezer zitten en volgens mij kunnen we dat toch niet meenemen naar Duitsland. Als we dat deze maand en in juni nog gebruiken staat er toch ook weer een paar honderd euro meer op de rekening, hebben we iets meer ruimte. Sorry voor mijn ego berichten trouwens, ik probeer ook zoveel mogelijk op jullie te reageren!
Shaddixxx, Gisteren kreeg ik te horen dat ik aan eiceldonatie moest denken omdat mijn eicelkwaliteit te laag zou zijn...:x waar is dat op gebaseerd? Puur op mijn leeftijd! Ik vraag al 3 maanden om de uitslag van mijn testresultaten, ik heb ze meerdere keren gevraagd naar mijn AMH waarde, willen ze gewoon niet prikken!! Want ze geloven er hier in Nl. Niet in, ja best maar dan kun/mag je ook niet zeggen dat mijn eicelletjes niet goed zijn... En zeker niet als ik een paar maanden geleden nog spontaan op de natuurlijke manier zwanger ben geworden!! Zonder wat voor hulp dan ook, niet eens Ovutesten of extra gezellig maken rond eisprong, ik weet niet eens wanneer m'n eisprong toen was!! Ipv uit te gaan van wat een warrige arts die omkomt in het werk en de druk voelt van targets die hij moet halen en cijfertjes die hij moet presenteren en een waarschijnlijk aan de leiband gelegde verpleegkundige die zelf niets mag testen of onderzoeken tegen mij zeggen luister ik naar mijn lichaam en eigen verstand en gevoel. Hij wilde gisteren opeens wel op prog testen om te kijken of ik wel een eisprong had gehad terwijl ik vrijdag aan de verpleegkundige had gevraagd of dat niet kon, samen met de lh en de oestradiol om te kijken of die nog meer gedaald was richting folliculaire fase maar nee, hoefde niet van meneer en nu...was hij te laat, ik zat alweer aan de utro, ik neem geen risico omdat ik wel wat symptomen heb.. Zij mogen experts zijn in hun vakgebied maar het blijven mensen die fouten maken en ik weet dat mijn arts eigenlijk een beetje (ik hoop een beetje boel!) wakker ligt van mijn probleem en hij mij eigenlijk wil helpen maar wegens protocol/beleid/richtlijnen etcetera gewoon niks kan doen.. Hij hoopt met mij dat ik gewoon weer spontaan raak of dat de IUI toch van toegevoegde waarde kan zijn, ik hoop dat ik binnenkort kan laten zien dat ik expert ben van mijn lichaam en het me dus gewoon gaat lukken om blijvend zwanger te raken!! Ik begrijp en deel misschien zelfs wel je angst, maar zolang jij niet getest bent op je AMH weet je eigenlijk nog niets en misschien kan er iets gedaan worden om je AMH waarde als die te laag zou zijn op te krikken, ik overweeg zelf ook om met DHEA te beginnen maar twijfel omdat ik geen startpunt heb. Misschien kan ik met combi van Fsh/lh/follikel count en al het andere wat wel getest is zelf, wel in overleg!, een soort van behandelplan starten, ik heb nu afgesproken dat ik echt de volgende keer als ik er weer ben voor een fm op cd9 (zodat we eitje niet weer missen) bij hem de testresultaten meekrijg. In de tussentijd heeft hij geadviseerd contact op te nemen met een andere arts in ander zkh (soort van zijn leidinggevende) om te kijken of die wel genegen is om een IVF behandeling bij ons te doen...misschien als ik die meekrijg..zucht Stomme is dat ik dus "mazzel" heb dat de ziektekostenverzekering al mijn pogingen, dus zelfs nog 3x IVF!!!, vergoedt maar de behandeling wordt geweigerd Als ik je zo hoor rekenen gaat het wel lukken met de kosten en dan maar idd duimen draaien dat er ff niks kapot gaat en de poging slaagt!! @sterre, Hoe voel je je? Merk je al iets? @kellebel, Jij hebt vandaag evaluatiegesprek toch? Hoe ging dat? Ik hoop beter dan bij mij! @nana, Ook weer een beetje bij? @hier, ik baal dus van dat gesprek maar ben een vechter dus we gaan een afspraak maken bij die andere arts..en als m'n fa meewerkt wil ik kijken of ik met DHEA of liever andere natuurlijke middelen eicelkwaliteit kan opkrikken (als dat echt nodig is, wat ik niet geloof) en ik heb maar besloten dat we nu zelf of maar snel, liefst spontaan dus nu, zwanger moeten zijn zodat ik kan zeggen, " wil jij geen IVF doen? Hou je IUI dan ook maar, ik heb je hulp niet nodig, ik doe het allemaal lekker zelf, lekker puh," zoiets, haha
Nouja! Hoe belachelijk is dat! Je hebt nog niet eens gestimuleerd, nog geen IVF geprobeerd, er is nog niet naar je eicellen gekeken.. Zelfs iets simpels als je AMH laten prikken hebben ze nog niet gedaan! Ik was woest geworden als ze zoiets hadden gezegd! Het is wat verder weg maar voor jou volgens mij ook goed te doen; Is het Bij Narrahus niks voor je? Daar hebben ze een beetje dezelfde instelling als in het Geertgen waar ik loop. Daar pakken ze ook de 'gevallen' aan die niet aan alle regeltjes en eisen die ze in de meeste ziekenhuizen stellen. In zulke klinieken durven ze verder te denken en ik weet zeker dat je daar IVF kunt proberen! Je AMH zullen ze daar ook wel niet prikken, want volgens mij zijn er maar heel weinig artsen in NL die daarin geloven, maar toch.. Je kunt dan in ieder geval je IVF krijgen! Je kunt DHEA trouwens ook zelf bestellen.. Hier op het forum zijn wel een aantal topics waarin betrouwbare sites staan aangegeven.
Even gauw want batterij is leeg. Lees morgen wel terug en zal morgen wel reageren op iedereen. Maar nee zoetje, ik heb de 21ste mijn evaluatiegesprek
Shaddixxx, Ik ben ook enorm woest en had best nog meer confronterend willen zijn maar heb me ingehouden, thuis kan ik razen en tieren etc.etc maar ik weet ook dat ik met woede alleen niets bereik. Omdat er niets getest/geprikt is trek ik me daar niets van aan en IVF wil ik ook niet nu, ik zie dat echt als laatste strohalm, want wat als dat niet lukt? Als het te snel, te ondoordacht, bij de verkeerde mensen dus verkeerd zkh gebeurt..ik heb het al eerder met m'n vriend erover gehad, mocht het nodig zijn willen we best naar het buitenland of ander kliniek als geertgen of bij narrahus. Maar we denken zelf nog dat het ons zonder of met IUI kan lukken.. Ik heb ook DHEA overwogen en heb daar ook sites van voorbij zien komen hier op zp maar ik wil daar niet zomaar aan beginnen, het zijn toch steroïde en ik wil mezelf geen schade aanbrengen of het risico daartoe lopen..
misschien ff dom vraagje, maar wat is DHEA? Zoetje, wat balen dat je evaluatie zo tegenviel! Bah! ik hoop inderdaad dat het gewoon op de natuurlijke manier nog lukt of met beetje hulp van IUI. Ga je volgende ronde wel weer een IUI doen?? Shaddixxx, 28 mei je intake in DD al zie ik? dat schiet nu toch wel op! ik heb ook de 28e mijn gesprek over hoe nu verder.. Ik heb vanmorgen getest, kon echt niet meer wachten, slaat natuurlijk nergens op, 8 dpo. Heb ook nog nooit eerder getest, omdat ik altijd op 10 dpo ongesteld wordt. Dat gaat nu denk ik niet gebeuren vanwege de utro plus het feit dat we voor het eerst boven de 1 miljoen zaadcellen zitten, geeft mij toch wat hoop en daarmee ook een onwijze testdrang. Negatief natuurlijk... had ook eigenlijk op 8 dpo nog niet veel verwacht.. Ga zondag wel weer testen, dan zit ik op 11 dpo..
Sterre, DHEA is een bijnierschorshormoon, iedereen heeft het van nature maar het neemt naarmate de leeftijd af. DHEA is als medicijn verkrijgbaar in Duitse apotheken en via het internet. In nl staat het als steroïde op de lijst van onvoldoende geteste middelen. Body builders gebruiken het om spiermassa te kweken, schijnt goed te zijn voor de celvernieuwing en je huid. Maar dus ook om de eicelkwaliteit te verbeteren..heeft ook bijwerkingen als haargroei of het verkrijgen van een diepe stem en dat is dan blijvend dus vandaar dat ik niet zomaar eraan wil beginnen... Ja, we blijven doorgaan met IUI, we zullen alleen de volgende keer al op cd9 beginnen met fm's.. Dank je voor het meebalen! Hier ook een omowitte test vanochtend...maar ik had vorige keer ook ver na NOD pas posi test..zit op DPO 11.