pfff dames, even een egopost, word gek van mijzelf!! de eerste twee rondes was ik ervan overtuigd dat het niet ging lukken, dus ook nooit getest. Deze ronde dus een goed gevoel, dus die wachtdagen zijn echt zo killing! denk dat ik morgen toch maar vast weer een testje ga doen, ook al is het vroeg. Maar kan gewoon niet wachten. Overigens voel ik mij niet zwanger, geen gevoelige borsten, eigenlijk voel ik helemaal niets. Maar op een of andere manier toch wel hoop.. herkennen jullie dat, die testdrang?
Oh joh, ik test altijd al of de pregnyl eruit is en daarna stop ik niet meer om te zien of die test misschien weer duidelijker wordt.. Ik heb een keer vanaf 1DPO getest om het verloop van de pregnyl te zien Het is maar goed dat ik m'n testen niet bij het Kruidvat hoef te halen, dat zou me een vermogen kosten Ik hoop op een hele snelle positieve test voor jou!
Hi Sterre, Heel herkenbaar! Ik schrijf er over mee in een ander topic over jezelf gek maken... Ik heb ook iets raars, ik heb wat bruinverlies, niet de hele tijd natuurlijk. Dan weer wel op wc-papier wat bruinig dan weer helemaal niets, gisteravond 1x en vandaag 2x./3x. Heb het zkh gebeld omdat ik het raar vind dat m'n ongi al zo snel komt, m'n cyclus komt daarmee uit op 21 dagen..en dus zou m'n eisprong al op cd7 zijn geweest.. Ik had ook al gezocht en op internet gelezen dat het ook een innesteling kan zijn...ik hoop natuurlijk het laatste ook omdat ik wel wat klachten heb..naast de zw kwaaltjes die ook bij een ongi horen..Dus het kan alle kanten op.. Het zkh zei dat het wel kon zowel de ongi als innesteling..en ja ook door de utro heen..Bovendien moest ik het bruinverlies waarmee m'n laatste ongi begon na de IUI en utro niet meerekenen als msperiode waardoor m'n cyclus nog korter wordt... Ik had m'n testje van wo nog liggen en had gisteren wat water er doorheen laten lopen omdat ik hem zo gelig vond (gewoon uit nieuwsgierigheid) en ik zag vandaag opeens een 2e streepje Een indroger, die had ik nog nooit eerder gehad... Nu heb ik maandag een echo als ongi niet doorzet, ma opnieuw testen als niet ongi, als wel ongi afbellen en nieuwe echo voor paar dagen later.. We willen natuurlijk niet weer m'n ei missen.. Dus ik zit net als jij in spanning!! Toen ik wel zwanger was (en ik meer met de verzekering etc.bezig was) had ik eerst ook niet in de gaten, m'n borsten zijn altijd wat gevoeliger voor ongi, rugpijn, steekjes, krampjes etc.etc. Ik weet sommige extraatjes aan m'n lactose en pds kwalen en had pas later antwoord op de vraag waarom ik opeens geen zout meer proefde en veel zin had in zout/drop! M'n wijntje smaakte ook niet maar dat alles was de schuld van het mondspoelmiddel die ik vlak voor de waarschijnlijke bevruchting was begonnen te gebruiken ivm implantaat in kaak..en iets te lang had gebruikt (wilde /mocht geen ibuprofen ivm kinderwens). Ik was ook erg moe maar dat was vast de spanning.. Wat ik niet kon verklaren was waarom ik nog scherper geurtjes waarnam dan normaal.. Omdat ik weinig en laat HCG aanmaakte ben ik nooit zwaar misselijk geweest.. Nu ben ik dus vaker behoorlijk misselijk (utro?) en ik ruik soms extra scherp en proef soms geen zout dat had ik vorige maand ook niet, toen ook utro gebruikt.. Wellicht ben jij ook iemand die weinig kwaaltjes heeft? Of laat posi test. Ik testte vorige keer pas op cd33 posi dus ver na NOD.. Wanneer is jouw NOD? Dan weer eens testen?
@Sterre: Oef wat spannend! Ik testte vroeger ook altijd véél te vroeg hoor. Soms ook al vanaf 1 dpo net als Shaddixxx. Tegenwoordig doe ik dat meestal niet meer, omdat we nu even wat meer op de euros letten (en omdat ik elke maand toch al zeker wist dat het niet raak was). ik geloof er trouwens wel in dat je soms gewoon al weet dat je zwanger bent. Bij mn dochter was dat ook zo, terwijl ik niet echt duidelijke symptomen had. Ik duim voor je!!! @Zoetje: Wat absoluut geschift van jullie ZH dat ze zomaar over eiceldonatie beginnen . Ik vind het echt van de pot gerukt en erg onprofessioneel dat ze niet eerst je AMH testen. Hebben ze wel je FSH getest en hoe hoog was deze? Niet dat FSH nou zo'n betrouwbaar beeld geeft, maar het is in ieder geval iets... Ik zou toch denken aan overstappen naar een ander ZH in jouw situatie. Het lijkt me geen goed teken dat ze zomaar van alles roepen, zonder enige data om het te ondersteunen. Dat bruinverlies kan volgens mij inderdaad een innesteling betekenen, maar het kan ook gewoon helemaal niets zijn. Ik heb soms al vanaf 6 dpo wat bruin, terwijl ik dan pas 14 dpo ongesteld wordt. Volgens mn gyn kan dit geen kwaad (hoewel ik, eigenwijs als ik ben, toch aan de utro ben gegaan) Ik hoop voor je dat het van een innesteling is. @ Shaddixxx: Jouw intake komt ook al heel dichtbij. Fijn dat ze in DD wel gewoon alles checken. Ik heb mijn AMH tzt ook laten checken in het buitenland (UK), omdat ik er zeker van wilde zijn dat dit goed zit. @all: Ik mag nu dus nog 3 x iui in ons ZH, maar ik zit er ook aan te denken om voor de IVF straks over te stappen naar het VU. Weten jullie misschien of wij ons nu al kunnen inschrijven en door de onderzoeken heen kunnen gaan (deze willen ze weer allemaal opnieuw doen in het VU, zucht ), terwijl we nog voor een ander ZH voor iui lopen? En hier aan gerelateerd, zouden ze er in het Vu uberhaupt achter komen dat we nog met iui bezig zijn als we ons nu aanmelden? Ik heb namelijk geen zin om straks na de iui weer een jaar kwijt te zijn aan die stomme onderzoeken en wachten .
Ik zou lekker niets zeggen.. Nu je dossier opvragen en dat laten zien in het VU, dan weten ze niets over de volgende IUI's. Kun je inderdaad al die onderzoeken alvast doorlopen en straks meteen door (al hopen we van niet, natuurlijk)..
meiden, gelukkig...voel ik me niet de enige ongeduldige met dat testen van me overigens vandaag, 10 dpo nog steeds omowit Ik zal later ff uitgebreider reageren, maar moet nu rennen want ik heb om 13.00 uur op stal afgesproken voor een ritje (hoop wel dat het weer nog wat beter gaat worden...)
Nana, Ik ben er best ook nog steeds boos en verdrietig om merk ik, ik wilde me er niet te veel van aantrekken maar onbewust zit het me enorm dwars!! Als het onderbouwd is en m'n waarden echt zo belabberd zijn prima maar als alles wat wel getest is en m'n cyclus in het algemeen juist het tegendeel lijkt te zijn begrijp ik er niets van!! Mijn FSH is 9, dus ook keurig onder de 10. Ik heb elke maand keurig een eisprong, redelijk normale cyclus van nu gem 26 dagen, HSG/laparoscopie toonde aan dat alles keurig eruitziet en op de juiste manier functioneert, progesteron op cd 21 keurig op 32, verder waren/zijn alle andere dingen die ze wel standaard testen altijd goedbevonden en ik ben in december/januari nog spontaan zwanger geraakt dus waar hij het vandaan haalt of waar hij zich op baseert??? Ik verklaar het ook voor te zot voor woorden... Bruinverlies had ik voorheen als begin van m'n ongi, een halve dag ofzo. Daarna dus tijdens de zw wat uiteindelijk fout ging. Nu vorige ronde met utro 1,5 dag voor echt rode ongi en nu dus.. Ik denk dat ik gewoon moet stoppen met utro en maar afwachten wat er gaat gebeuren, heb negatief getest maar dat hoeft niks te zeggen, kan voor mij te vroeg zijn. Ik had vorige zw maar 1 x wat roze als innestelingsbloeding dus dit zal wel ongi zijn die wordt tegengehouden door utro. Ik weet niet wat ik dan in m'n onderbuik, rechts en direct onder m'n navel voelde. Misschien reactie op het wroeten en m'n wel/niet proeven en ruiken? Geen idee..!! Helaas is overstappen voor mij niet mogelijk ivm leeftijd en de vergoedingen vanuit verzekering.. (stomme is dat ik "mazzel" heb waardoor ik buiten de overgangsregeling om "gewoon" 3 pogingen IVF vergoedt krijg van m'n verzekering dus financieel loopt het zkh geen enkel risico!!, en hij kan er nog mooi aan verdienen ook! Ook zijn quota aan puncties help ik hem mee) :x Wel gaan wij ook een second opiniongesprek aanvragen in het Vu. Ik hoop dat ze daar wel de toegevoegde waarde van IVF zien... Ik verbaas me ook steeds meer over het feit dat het wel lijkt alsof ik de enige ben die IUI in eigen cyclus doet...iedereen zit aan de meds behalve gekke Beppie hier..:x Ik zou meer hulp verwachten of juist nodig hebben..zeker als meneer vindt dat mijn eicelkwaliteit al niet zo best is :x Ik hoopte zo dat ik nu weer spontaan zwanger zou zijn om hem met m'n "slechte eicellen" om z'n oren te slaan, helaas
Zoejte, Ik hoop ook van harte dat je "gewoon" zwanger wordt! vind het ook heel raar dat er conclusies worden getrokken puur op leeftijd, zonder enkel onderzoek, belachelijk! was je gesprek met dr. L.? Nana, ik zat met hetzelfde.. Ik heb het inschrijfformulier van de Vu hier al liggen, wilde mij daar vast inschrijven en dan bij mijn huidige ziekenhuis doorgaan met de IUI.s. Allen vroeg ik me af of mijn huidige ziekenhuis dat nog wel wilde als ik mijn dossier opvroeg. Ze willen dan misschien toch weten waarom ik mijn dossier wil hebben. Uiteindelijk hebben we besloten bij huidig ziekenhuis te blijven. Dit omdat ons ziekenhuis al samenwerkt met VU. Dus alles t/m punctie in huidig ziekenhuis (Flevo) en daarna VU. Dit is logistiek gewoon even makkelijker omdat ik om de hoek van het Flevo werk. DUs FM kunnen in de pauze. En ik hoef niet opnieuw weer lang te wachten. Vu gaf aan dat ik van 4 maanden uit moest gaan eer ik kon starten nadat zij het formulier binnen hadden. Plus daarbij dat ik geen IUI.s meer mag van het Flevo (zaad te slecht) dus ik hoef niet al bezig te zijn met inschrijving VU en ondertussen nog IUI.s. Diep in mijn hart had ik overigens het liefste het hele process in het VU gedaan. Maar ik maak mezelf maar wijs dat Flevo wel in staat moet zijn goed de eitjes te gaan laten groeien zeg maar en een goede punctie te doen.. Ik heb vandaag, 11 dpo, weer getest. omo wit. Ik geloof er niet meer in. Voel mij ook alles behalve zwanger. Dus morgenochtend nog een test en als die nog omo wit is, dan stop ik met de utro.
En sterre? Sorry dat ik niet veel laat zien nu, maar mijn prive laptop heeft het begeven en zit nu dus op de zakelijke laptop. Moeten even een nieuwe stekker kopen voor mijn eigen en dan kan en zal ik weet uitgebreid reageren. Maar ik wil niet te lang prive op de laptop zijn want je weet immers nooit of ze meelezen
hihi, je hebt gelijk hoor Kellebel! nope, omowit is mijn test, dus helaas is IUI 3 ook mislukt..of de test moet morgen nog opeens een streepje laten zien, maar daar geloof ik niet meer in. Nu dus even niets. Twee weken wachten op mijn evaluatiegesprek met dr. L. Ik hoop dat hij wat concreets heeft waar ik dan naartoe kan leven, maar voorlopig dus tot na de zomerstop en dan zitten we alweer in augustus, even niets. Op zich ook wel even fijn hoor, geen metingen, iedere keer ziekenhuis etc. jij dinsdag over een week je evaluatie toch? ben benieuwd!
Ja wij hebben inderdaad 21 ste het evaluatie gesprek. Dan gaan we horen of we ivf of icsi krijgen. Wanneer was die zomerstop nou ook alweer?
geloof 6 juli t/m 28 juli. Carolina gaf al aan dat ze nu al alle ivf/icsi's na de vakantie plannen. Ik hoop alleen wel dat ik vast voor de zomersluiting de aanvullende onderzoeken af kan ronden. Weet niet welke dat nog zijn, denk alleen bloed prikken of hiv/hepatitis..
Of ben je van plan na de eerste IVF/ICSI via Flevo wel over te stappen en wil je nu geen tijd verspillen met onderzoeken? Ik zou juist graag ergens anders nog een keer onderzocht worden, ook nu weer, het zijn ook maar momentopnamen.. Sorry dat ik me er mee bemoei of je er te veel mee confronteer maar het viel me op..ik krijg de indruk dat je spijt gaat krijgen als je niet naar het Vu gaat...ik heb tegen Dr.l. Gezegd dat ik het graag vorig jaar had willen horen dat ze hier geen IVF willen doen, ik was nog geen 43, maatregel was er nog niet door dus elders was ik misschien al goed geholpen en wellicht al zwanger of zelfs al bevallen Ben er niks mee opgeschoten qua behandeling maar ik heb wel m'n frustratie geuit
Zoetje, geen probleem hoor ...je hebt ook gelijk. Diep in mijn hart ga ik het liefst helemaal naar de Vu, ipv punctie in het Flevo en rest in de VU. Als ik geen baan had gehad, had ik dat ook gedaan. Het probleem is mijn werk. Ik kan nu stiekem in mijn pauze voor de FM en de IUI's. Een keer heb ik vrijgevraagd en gewoon niet gekregen. Ondanks dat ik aangaf ziekenhuis bezoek. Ze doen nogal moeilijk bij ons en ik zit in een overname, dus kan dat ik mijn baan kwijt raak. Ik kan me dat echt niet permiteren. Ik werk echt naast het Flevo en ben dus nu met een half uur heen en weer. Als ik in het VU zal lopen, moet ik iedere keer vragen om een halve dag vrij, die krijg ik dan niet en al die spanning..pfff... Dus tsja...Maar goed, volgende week op vakantie en meteen daarna de evaluatie, dus heb nog ff om er over na te denken
BOE!!! Zo ik kom de stilte wel even verbreken @Sterre: hmm, tja ik denk dat ik mn dossier ook niet zomaar durf te vragen. Maar ik heb nog wel mn dossier uit mn eerste ZH. Misschien nemen ze heir wel genoegen mee. Weet jij of je in het VU alle onderzoeken opnieuw moet doen? Dat van die eitjes"count" is echt domme onzin. Als je AMH namelijk heel laag is kan het namelijk ook voorkomen dat je juist ineens veel eitjes aanmaakt. Je lijf trekt dat een laatste sprintje zeg maar. Daarom worden er bij 35+ vrouwen ook juist meer meerlingen geboren dan bij jongere vrouwen. Echt vervelend dat ze het niet willen testen. @Zoetje: Ik ben dus ook bang dat ik spijt ga krijgen als ik niet overstap naar het VU. Tegelijkertijd maakt dat ons leven wel weer zoveel moeilijker met heen en weer reizen (vaak met dochter erbij) en combi werk en mmm. Ik duim trws gewoon stiekem nog even voor je door hoor!! @Shaddixxx: En jij hebt bijna de intake in DD,toch? Ik ben benieuwd of jij er ook zo lovend over bent als de meeste anderen. @hier: WHOOOOHOOOO, ik ben eindelijk ook weer ongesteld !! Ook leuk om een keer blij te zijn met bloed, hahaha. Ik begon namelijk al te twijfelen of ik wel echt een eisprong had gehad en ik heb wel met mn stomme hoofd utrobollen gebruikt om ervoor te zorgen dat ik niet te vroeg ongesteld zou worden... Ik had van de week namelijk een kleine (niet ernstige) operatie onder narcose en ik wilde niet dat de narcose in mn nieuwe cyclus zou plaatsvinden ivm mogelijk effect op eitjes. Anyway, om lang verhaal kort te maken, ben gelijk na de operatie (dinsdag) gestopt met de utro, maar werd maar niet ongesteld. Ik begon hem toen echt te knijpen dat ik mn cyclus hopeloos in de war had geschopt en nog wéken zou moeten wachten op een nieuwe cyclus. Maar gelukkig dus voor niets gewanhoopt. Nu vanaf maandag weer puregon spuiten en het circus mag weer beginnen.
even snel, ga morgen heerlijk een weekje naar de zon! nana, hoeveelste IUI ga je in en hoe verder? Bij mij zeiden ze bij het Vu dat niet alle onderzoeken opnieuw moesten, maar dat is ook omdat Flevo met VU samenwerkt.. Als mijn evalutatie gesprek over een week me niet brengt wat ik wil, stap ik overigens ook over naar de VU.. Kellebel, succes dinsdag met je gesprek, ben benieuwd wat eruit komt!
Sterre, Ik begrijp het probleem ivm je werk wel maar ik zou het zo jammer voor jou vinden als je spijt van je beslissing kreeg en daar neeg het naar. Ik hoop dat je hoe/waar dan ook goed geholpen gaat worden! Alleen heb ik m'n twijfels over Dr.L. Die is op dit moment zo warrig, waarschijnlijk door de enorme werkdruk maar dat wordt zo langzamerhand het probleem van de patiënt en dat is geen goede ontwikkeling! Hij zei afgelopen vrijdag tegen mij dat hij dat van eiceldonatie en verminderde eicelkwaliteit niet gezegd had, dat bestond/kon niet, en als dat wel zo was in welke context dan, ik zeg ivm IVF want daar ging het vorige gesprek over.. Nou dan is dat misschien zo dat ik dat gezegd heb maar niet zo bedoeld en sorry, hij vond het fijn dat ik me beklaagde en werd zelfs emo ervan. Ik vroeg waarom gaan we dan niet stimuleren als er toch mindere kwaliteit zou zijn..oh maar dat doen we na 3x in natuurlijke cyclus, dat hebben we toch afgesproken? Eeuhhm nee, we hebben niets afgesproken over het aantal en opzet van IUI.oh maar ik kan toch niet 100 IUIs doen als 99 x niet werkt, nee maar als je me geen IVF geeft gaan we toch wel door met IUI, dan laat je me toch niet uitbehandeld gaan? Toen stond ik helaas alweer buiten...maar gelukkig was mijn vriend alle belangrijke gesprekken mee en die was net zo verbaasd over de zgn afspraken..dus dat wordt nog vervolgd. @nana, Ik krijg na deze IUI waarschijnlijk 3x met menopur en ik hoop het stiekem allemaal niet nodig te hebben natuurlijk. In de tussentijd gaan we het 2nd opinion gesprek aan en ik kijk al een beetje naar het buitenland, just in case.. Ik doe ook acupunctuur erbij en misschien is deze ronde IUI wel beter qua timing, we waren er in ieder geval op tijd bij! Ik ga woe naar de HA om opnieuw bloedtest aan te vragen en hoop dat hij AMH wil aankruisen..ik ben nog steeds soms misselijk, draaierig, en soms heb ik last van disassociatie dus mooi excuus om weer eens te kijken! Hoe is het met je na de operatie? Wel fijn dat je dat zo hebt weten te regelen tussen je ronde's in! @kellebel, Hoe laat heb je het gesprek? Succes en laat even horen hoe het was, ik ga zo ook ivm 2e fm. @shadixxx, Hoe is het met jou?
@h6i6er: sorry voor mn zooig555ie berich6thje. Mn toetsenbord doet h6eel raar en ik krijg5 er g5ratis en voor nets allerlei g5etallen bij sommig5e letters\\. Daarnaast doet backspace h6et niet meer. G%rrrr, h6eel h6andig5. Not! @Zoetje: Wat vaag5 dat die arts nu ineens ontkent wat h6ij eerder h6eeft g5ezeg5d. Missch6ien realiseert bij zich6 wat voor onzin h6et was. Ik h6oop ook voor je dat je straks die iuis g5ewoon niet meer nodig5 h6ebt!! Ik voel me verder g5oed h6oor. Th66anks for asking5 . Operatie was h6eel simpel en is g5oed g5eg5aan. Inderdaad h6eel fijn dat h6et zo in een loze cyclus kon\\. @Sterre: Oh6\h6, fijn om te h66oren dat de onderzoeken in iedere g5eval niet altijd over moeten. Ik h6oorde namelijk van iemand dat h6et Vu h66ier juist h6eel streng5 in is. Ik denk dat ik ze binnenkort maar eens g5a bellen. @Kellebel: Ik h6oop dat h6et g55esprek g5oed is g5eg5aan!