Ja, je had het goed in zoverre dat er niets mis is..haha. En donorschap is absoluut nog geen sprake van wat ons betreft. Misschien ben je verward door de foute opmerking van Dr.l. dat we aan eiceldonatie moesten denken terwijl hij later zei dat hij dat niet gezegd had!! Maar nee, we gaan nog voor IUI met wat stimulatie en anders IVF (elders). Maar als het idd de schildklier is moet ik dus op medicatie en dat moet dan nog ingesteld worden en dan ben ik misschien nog wel even bezig dat op orde te krijgen
Nee, ik bedoel als ivf niet kan, of niet aanslaat dat je dan ook nog iui-d hebt. Al hoop ik gewoon dat je dat allemaal niet nodig hebt!
Kellebel, Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar, of ik vergis me.. IUI -d is volgens mij met donorzaad, dus als de zaadjes van vriendlief niet goed zouden zijn En IVF met ECD, althans ik denk dat ECD (EiCelDonatie) met IVF zou moeten plaatsvinden anders wordt het draagmoederschap of maakt mijn vriend een andere vrouw zwanger en dat was ook niet de bedoeling Ik denk wat jij bedoelt dat ik een eitje van een andere vrouw moet laten bevruchten en dat laten terugplaatsen in mijn lichaam en zelf de zwangerschap voldragen en bevallen maar als ik dus problemen heb met innesteling of door een evt verstoring van m'n schildklier verhoogd risico loop op miskraam heeft dat dus ook geen zin... En nee, ik wil mijn eigen eitje en zaadjes van m'n vriend, andermans kind heb ik al (Klinkt misschien bot en hard, zo bedoel ik het niet maar ik wil wel graag van mezelf! En anders misschien niet )
Zoetje, bij welk ziekenhuis heb je de second opinion? ik hoop ook dat je dr. L. kan overtuigen het toch in het Flevo te doen, scheelt inderdaad een hoop reistijd enzo.. Kellebel, raar dat ik dat niet gelijk bij mijn intake heb gehad eigenlijk, enkel een onderzoek op clamidia en nog iets... Heb jij eigenlijk wel al de planning gemaakt voor starten met ICSI? en ook zo'n info mapje ICSI meegekregen? Wij dus dinsdag weer gesprek, dan kunnen we onze vragen voorleggen. Ben in ieder geval benieuwd of Flevo kort of lang protocol doet, dus of ik eerst een maand aan de pil moet.
Sterre, ik weet niet waarom jij dat niet bij je intake hebt gehad? Ik heb inderdaad al het boekje ontvangen, maar wij hebben nog 1 afspraak staan na de zomerstop voor de uitslagen van mijn vriend te bespreken.
Sterre, Mijn second opinion gesprek heb ik in het VU... Vandaag langs geweest bij de poli na afspraak internist om te vragen naar volgende stap in IUI namelijk met menopur...was het "we redden dat niet voor de zomerstop om prikinstructies te geven, zal weer gewoon IUI in eigen cyclus zijn" ik zeg Dr.l. Heeft gezegd dat.... Nou, of ik even wilde wachten op hem, ja hoor dat wil ik wel, en toen was het toch weer nee..die man is zo verward en weet zelf niet meer wat hij heeft gezegd, wilt of bedoelt...zucht. En hallo zomerstop dat is pas over een maand!!! Dat is anderhalve ronde verder voor mij! Gelukkig kon ik het second opinion gesprek aanpakken als "excuus" om nu eens mijn dossier mee te krijgen!! "Maar dat kan niet zomaar, dat moeten we kopiëren" ja, en? Aarggghhh, nu dus afspraak bij de nieuwe fa/gyn om de testresultaten "uitgelegd" te krijgen en dan mag ik hem zelf nog een keer kopiëren want we gaan misschien elders IVF doen. Ook heb ik even met een van de verpleegkundigen van de fert poli gesproken over hoe ik dus al weken, nee maanden aan het lijntje wordt gehouden door l over de testen en hoe vervelend het is telkens hele tegenstrijdige dingen van hem te horen. Of ze er wat mee kan of doet weet ik niet maar zij vond het belangrijk dat ik m'n frustratie kon uiten en was erg begripvol, ik heb aangegeven dat ik het waardeerde en fijn vond dat ik even me kon uiten en er serieus werd geluisterd... Ik probeer via VU Dr.l. Mee te krijgen zelf te doen (is toch in samenwerking met VU als IVF centrum en F. als transportziekenhuis) en anders in Rotterdam waar ze samen werken met Gent en EMC. Maar liever hier dus want dan is het nog vergoed! Wie weet heeft de internist tegen die tijd dat we een keuze moeten maken mijn blokkade gevonden en ik misschien het probleem opgelost.. Internist denkt niet aan schildklier maar een verstoring in de hormonen,ik heb bloed laten prikken ook op stolling en immuniteit en er is een röntgenfoto gemaakt van mijn thorax. Het zou ook een virus kunnen zijn..ik denk eerder dat ze er dichter bij zit met cortisol (stresshormoon).. Ik ben wel blij met deze internist, ze pakt direct door en ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze echt haar best gaat doen om me te helpen en net zo hard meezoekt en meewerkt. Ook de acupuncturiste doet haar best en misschien krijg ik volgende week al kruiden die me kunnen helpen, afhankelijk van de uitslagen vd internist, zij stemt het wel daarop af en wegens haar medische achtergrond ben ik bij haar ook in goede handen.. Heb er nu even geen vertrouwen omdat ik weer opnieuw moet beginnen en dat vechten iedere keer ook veel energie kost maar morgen bel ik weer voor een fm op cd...8, voor het geval we weer de eisprong missen.. Mocht ik vandaag niet maken want het was nog niet rood, prima joh, bel ik morgen.. Zo kinderachtig, maar goed ben nu emo dus laat maar
@Shaddixxx: Ah, getver, wat shit dat je man aan de TESE moet. Bah, dat is wel een teleurstelling. Nu duurt het waarschijnlijk allemaal ook weer veel langer en moet er eerst weer van alles gepland worden. Maar gelukkig is het wel DD en is het als het straks dan wel eindelijk door kan gaan hopelijk in één keer raak. En overmorgen krijg je dus je AMH terug. Spannend! Ik ga duimen dat die een beetje redelijk is. @Zoetje: Wat fijn dat er nu zo uitgebreid getest gaat worden op van alles en nog wat! Ik ben ook aan de schildklier medicijnen gegaan toen ik in de mmm zat voor mn dochter en mn waardes niet ideaal bleken. Man, wat een verschil. Ik voelde me gelijk zoveel minder vermoeid en koud. Ik wou dat ik het jaren geleden al had gedaan. Zit nu nog steeds aan de thyrax. Het instellen kan inderdaad even irritant zijn, maar het hoeft niet lang te duren hoor. Vaak is het met een week of 3 a 4 wel gedaan (als je internist een beetje nadenkt en dat lijkt ze wel te doen ). Wat suf dat je zo lang zou moeten wachten alleen omdat er geen tijd is prikinstructies. Come one in 3 minuten kun je uitleggen hoe dat prikken werkt. Desnoods verwijs je iemand door naar Youtube. Het is geen hersenchirurgie . @Kellebel: Ik kan me voorstellen dat je het wel even relaxed vindt zo zonder behandelingen. Had ik vorige maand ook! En vanaf september heb je lekker weer sterk verhoogde kansen met ICSI. Hopelijk is dat dan heel snel raak. @Sterre: Wat irritant dat je ook met de zomerstop zit en pas in sept weer door kan. Toch jammer dat ZHs soms die zomerstops hebben, want in de zomer heb je zelf juist vaak meer tijd voor echo's enzo. Nou ja, misschien ervaar je de verplichte zomerrust ook wel als prettig. @hier: Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar het lijkt erop dat het indeed lucky number seven voor ons is... De streepjes test is van vrijdag (10dpo) en de digi van vandaag (12 dpo). Ik vind het nog wel mega super spannend, omdat ik meestal niet zo vroeg test en er nog zóveel mis kan gaan. Maar ik had gister een bbq en wilde weten of ik een glaasje kon drinken of niet. Niet dus . Nu eerst mn NOD maar afwachten en dan hopelijk stap voor stap heel voorzichtig verder. Ik durf nog niet heel blij te zijn, maar ik maak kennelijk wel veel HCG aan. Ik hoop maar dat dit een goed teken is en niet betekent dat er iets raars aan de hand is. Overigens had ik dit keer de pregnyl dus voor het eerst heel eigenwijs 5 uur te vroeg gezet (mijn eisprong is altijd 50 u na pregnyl, ondanks dat de artsen dit volgens mij niet helemaal geloven).
Sorry, nog even een zeur update. Ik heb naar aanleiding van een opmerking van iemand in een ander topic nog even lopen googelen en ben nu toch een beetje bang voor een mola-zwangerschap. Mijn HCG waarden zijn volgens mij echt héél hoog, anders had ik niet een 3+ test op 12 dpo en bij een molazwangerschap heb je ook bizar hoge HCG waarden, juist in het begin. Bah, bah, bah. Had ik het maar niet gelezen. Een vriendin van me heeft dit ook gehad en dat was echt heel naar.
Nana, Meis, wat een fantastisch bericht! Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn voor je! Het ziet er duidelijk uit! Zelfs 3+weken op de cb? Dat is wel heel veel HCG... Goed hoor!!
Nana, Stop met googlen, jezelf gek te maken etc.etc.! Het kan net zo goed van een tweeling zijn!! Je kan ook iets teveel HCG voor de cb hebben gehad waardoor die oversloeg naar 3+ weken.. Morgen bellen met je zkh, bloed laten prikken en dan weet je veel meer! Of beter als je zkh nu open is, bellen en laten meten!
@Zoetje: Dank je! Je hebt ook helemaal gelijk. Mn man zegt hetzelfde. Ze zijn nu dicht, maar ik ga ze morgenochtend gelijk bellen. Eigenlijk mag ik pas dinsdag testen, dus ik hoop dat ik dan geen preek krijg . Maar ik zal ze wel uitleggen dat ik me wat zorgen maak en hopelijk mag ik dan idd bloedprikken of eind van de week een vroege echo. Volgens mij kun je rond de 5 weken al zien of je een mola-zw hebt of niet.
Nana, van harte gefeliciteerd!! wat een geweldig nieuws! heel pril, maar toch van harte alvast en ik ga heel hard duimen dat alles goed blijft gaan! wat betreft dat Mola verhaal (geen idee wat het is, zal zo even googlen), stop met jezelf gek maken!! en stop met dat googlen, probeer er beetje voorzichtig van te genieten vast en bel gewoon morgen even het ziekenhuis. Ik zal me er niet te druk om maken!! hier, wat betreft de zomerstop, klinkt raar, maar ben wel blij eigenlijk dat ik even 2/3 maanden helemaal niets heb! alleen dinsdag nog even naar het ziekenhuis voor de bloedtesten te bespreken (hiv, hepatitis etc) en om de planning op te stellen. En dan even lekker geen gekloot aan mijn lijf en even geen ziekenhuis
@Sterre: Dank je! En je hebt helemaal gelijk ik moet ook niet gaan googelen, maar waarom doe ik het dan toch altijd. . Het is nu gewon afwachten, veel anders kan ik niet doen. Ik snap dat wel hoor van even rust. Toen ik vorige maand geen behandeling kon krijgen vond ik dat eigenlijk ook wel even lekker na al die maanden prikken en druk maken om timing etc. Even weer een beetje jezelf worden en daarna met frisse moed weer beginnen en zwanger worden!
@Kellebel: thanks! Hier ook nog even een snelle update. Ik heb vanmorgen het ZH gebeld en helaas mag ik pas met 4 juli een echo. Bloedprikken om te kijken of het HCG goed stijgt of een vroege echo om te checken of ik geen mola zwangerschap heb vinden zij onzin. Pffff, 4 juli is nog zó ver weg voor mn gevoel. Ik ben zo onzeker of alles wel goed gaat en had stiekem echt mn hoop gezet op een hele vroege echo begin volgende week om te zien of er in ieder geval een vruchtje is (is er niet bij mola zwangerschap).
Nana, Echo snap ik ergens wel, 't is pas 12/13 DPO dus valt er denk ik niet veel te zien maar wel flauw dat ze geen HCG willen prikken. Kun je dat niet via een andere arts (internist ivm je thyrax aanpassing, geldig excuus toch?) Of de huisarts wel regelen als je je zorgen over je prille zwangerschap uitspreekt?
@Zoetje: Bloedprikken is volgens mij alleen maar nuttig als het een paar dagen mag, zodat je kunt zien hoe de HCG zich groeit of niet. Eén keer prikken zegt alleen of je zwanger bent en genoeg HCG hebt en dat zeggen mn testen ook wel. Mn HA is niet de makkelijkste. Ik ben het afgelopen jaar vrij veel geweest met mn dochter en hij is nogal ouderwets en meer van het afwachten. Ik betwijfel of hij me überhaupt zou laten prikken en weet eigenlijk wel zeker dat hij me niet 2 a 3 dagen laat prikken. Dat ik nu geen echo krijg snap ik ook wel hoor. Op 13dpo is er geen zier te zien, maar begin volgende week zou je moeten kunnen zien of er überhaupt een mini vruchtje is of niet. Maar ja, als ze al die mmm vrouwen die zich zorgen maken moeten helpen dmv extra echo's zal het gewoon veel te duur worden. Dat snap ik ergens ook wel, maar ik vind het toch stom voor mezelf, haha! Maar goed, ik ben vandaag al wat relaxter dan gister en ik ga proberen me de aankomende dagen op andere dingen te richten. Sort of...
Nana, Idd moet de HCG meerdere dagen geprikt worden maar als ik jou was en het echt wilde weten zou ik het via de HA of een andere arts die meer meewerkt proberen te laten prikken. En anders idd rustig afwachten, als je dat kunt...
Ik ga toch maar voor afwachten, hoewel ik niet weet of rustig me lukt . Ik heb nu even weinig zin in om met mn HA in confrontatie te gaan. Hij is doorgaans heel terughoudend met zo'n beetje alles (medicijnen/ bloedprikken/afspraken) en ik weet eigenlijk wel zeker dat hij het onzin vindt en vindt dat ik maar gewoon moet wachten. Hij is wat ouder en is echt nog van een andere tijd.
Nana, al wat relaxter? Gisteren mijn icsi intake gahd. Stelde weinig voor eigenlijk. Ik had dr D. (voor de Almere gangers) de vervanger van dr. K. Zij komt van het VU. Bloed was allemaal goed en verder stelde gesprek weinig voor eigenlijk. Ik kreeg wel een beetje een rotgevoel over mijn leeftijd. Ze gaf aan dat 36 ( ze noemde me iedere keer 36, grrrr...ben nog steeds 35, ook al ben ik 36 als we met icsi gaan starten) wel wat oud is "we moeten maar zien of het lukt" nou dat geeft de burgen moed, not! Ik zat op dag 2 van mijn cyclus, dus ze wilde gelijk een uitgangsecho doen, dat moet schijnbaar op dag 2 van je cyclus. Stond ik niet echt om te springen aangezien ik dus ongesteld ben, vind het niet zo fris, maar goed, schijnt gebruikelijk te zijn, dus ok. Ik had schijnbaar niet zo heel veel eiblaasjes in ontwikkeling, dus ik ga de maximale dosis hormonen krijgen. Hoefde ook niet bang te zijn voor overstimulatie en dat ik niet zo veel eitjes had, was normaal, ik was tenslotte al! 36.. Nou ja, over 2 weken de prikinstructie en dan gaan we echt de planning maken! maar de secretaresse kon al aangeven dat ik waarschijnlijk in augustus met de pil begin en in september begin met spuiten...