Opnieuw met IUI beginnen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DNJ, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Sterre: Fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Ik weet dat dit soort opmerkingen over leeftijd gewoon shit zijn om te horen, maar trek het je niet teveel aan! Het is mij opgeallen dat veel artsen heel star 35 als cut-off point hanteren. Ik zou aankomende de winter waarschijnlijk ivf krijgen en had het daarover met de arts en toen zei hij "gelukkig ben je nog jong". Ik zei hierop dat ik dan 34,5 zou zijn, waarop hij zei dat alles onder de 35 in hun ogen jong was ;). Dus tot de dag van de 35e verjaardag ben je jong en daarna oud. Tja, zo zwart/wit is het natuurlijk nooit..

Ik ben nog steeds erg onzeker helaas. Niet per se meer over een mola, maar gewoon of alles wel goed gaat. Ik heb helaas snel de neiging om me zorgen te maken en kan hier niet zoveel aan doen. Ik probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken en te relaxen. Veel meer kan ik toch niet doen.

2. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, wat belachelijk zeg dat ze dat steeds herhaalt. Maar ze doen in het flevo dus enkel de lange cyclus? Ik had van dokter L begrepen dat ik helemaal niet aan de pil hoefde?

Dat betreft...internet en fora kunnen soms leuk zijn, maar ook vaak verwarrend:D

Nana, ik weet precies wat je bedoelt...ik ben ook zo een type wat me snel zogen kan maken..erg vervelend soms...

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

kellebel, inderdaad kan dat heel verwarrend zijn die fora :) Ik weet niet of ze in het flevo enkel het lange doen, weet ook niet waar het onderscheid hem in zit. Bij mij zit alles goed en mijn cyclus is superregelmatig, maar dokter D. zei dat vanwege de samenwerking met VU het VU protocol gehanteerd wordt en dat is dus eerst aan de pil (lang protocool). Volgens haar is uit onderzoeken gebleken dat met lang protocol de beste resultaten worden geboekt.

Nana, meid probeer ook een beetje te genieten, weet dat het moeilijk is hoor, want ik ben net zo, ben ook een beetje een doemdenker...maar probeer het beetje los te laten :)

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #844 Switi, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
    Sterre,

Niet leuk van Dr. D.!! Wat zal ze wel niet over mijn leeftijd te zeggen hebben....ik heb morgenmiddag een afspraak staan maar ik wil kijken of ik het kan combineren met de fm van 's ochtends...
    En jawel, zo zwart wit denken ze dus wel in ons zkh trouwens ook bij andere zkh, heb er een paar gebeld om te vragen of ze nog IVF wilden doen bij mij...tot m'n verjaardag had het gemogen, 1 dag ervoorbij en het houdt op! Het hoort niet zo zwart/wit maar ze hanteren het wel erg stug!

Wat betreft verwarring fora en internet, deels mee eens maar in jullie geval (jij en kellebelle) gaat het om hetzelfde zkh, zelfde behandeling nl ICSI en ook nog eens dezelfde arts dus ik denk eerder dat de verwarring bij hem vandaan komt... Ik heb me al vaker verbaasd over zijn tegenstrijdige opmerkingen en verschillende werkwijzen..kijk maar naar al onze IUI's. Ik was al veel langer vd pil af, ben stuk ouder dan jullie! en langer dan een jaar bezig, moet blijven aanklooien in eigen cyclus terwijl kellebel wel met hormonen bezig moest terwijl het niet nodig was..van jou weet ik het ff niet meer maar ik dacht dat jij op zijn minst ook nog alle keren pregnyl kreeg, daar moest ik bijna om smeken...vorige keer zei hij dat ik deze en evt. volgende rondes met menopur mocht en nu toch weer in eigen cyclus aanklooien...dus weer zelfde zkh, zelfde behandeling, zelfde arts met tegenstrijdige behandelingen in hetzelfde protocol..om gek van te worden...!
    Op zijn advies gebeld met UMC Utrecht voor een 2nd opinion, vertelden ze me doodleuk dat ik op z'n minst IUI met hormonen had moeten hebben en dat hij zo juist mijn eigen kansen vermindert!! Dat gaat hij nog horen van me!

Oh, ik word alweer geïrriteerd als ik er aan denk hoe klungelig en dubbel ze bezig zijn. Ik merk dat ik het wel heb gehad met ze!!

@nana,

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, ik zal waarschijnlijk een stuk erger zijn (vanwege m'n leeftijd, m'n recente ma, m'n 1e kindje, mn weinige kansen etc) en ik heb daarover al geprobeerd afspraken te maken met de fa dat ik vaker en vooral beter begeleid/gecontroleerd wil worden dan met de vorige zw. Hij heeft me dat toegezegd en genoteerd in m'n dossier dus daar ga ik zeker ook gebruik van maken!
    Als je je zorgen blijft maken zou ik het toch via de HA of een andere arts proberen. En anders er lekker van gaan genieten! Je zorgen maken, lopen stressen is niet goed. Heb je al opnieuw getest om te kijken of je HCG zo hoog blijft of schommelt?

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Zoetje en Sterre: Wel fijn dat jullie dat stressen herkennen. Niet voor jullie natuurlijk, sorry, maar dan voel ik me iets minder een gekke stresskip :p. Ik ben echt altijd zo, met alles. Ook als mn dochter iets heeft wil ik het liefst meteen naar de HA (die de afgelopen herfst ook helemaal gek van mij werd). Wat ook niet meehelpt is dat ik 3x een vmk heb gehad voor ik zwanger werd van mn dochter. Ik bleek toen weliswaar wel afwijkende bloedwaarden te hebben (NK cellen) die nu goed zijn, maar toch. Maar goed, ik ben toch al wel iets geruster dan in het begin hoor.

Ik heb gisteravond weer getest. Bij de cb kwam de 3+ er nu meteen ipv eerst de 'zwanger' en dan pas de 3+ en bij de sensitest was de teststreep donkerder dan de controle. Mn HCG is dus wel door gestegen, wat natuurlijk ook gewoon een goed teken is. Verder heb ik wel heel veel reacties gekregen van vrouwen die ook een heel hoog HCG hadden en wel gewoon een goede gezonde zwangerschap, dus dat stelt me wel enigszins gerust. Dus ik ga gewoon beginnen met afwachten en hopen dat alles goed gaat tot 4 juli. Mocht ik het toch echt niet trekken dan kan ik altijd nog zelf een echo betalen.

6. Sterre1977

nana, voor je het weet is het 4 juli! nou ja...niet als je ergens naar toe leeft, dan duurt wachten helaas altijd veel langer, maar toch! voor je het weet! en ja hoor, ik herken het dat stressen. Ik ben een keer midden in de nacht naar stal gereden omdat het onweerde en mijn paard stond op de wei. Zat zo in de stress, dat ik manlief heb meegesleept omdat ik met eigen ogen wilde zien dat hij nog leefde (en hoe groot is nou de kans dat hij door de bliksem geraakt was) paard nog heel natuurlijk, maar ik kon tenminste weer slapen :)

Sterre, ook ik moest om de pregnyl smeken hoor. De eerste twee IUI,s heb ik zonder enkele hormonen gedaan, de derde kreeg ik Pregnyl, alleen toen zei ze, zet vanavond maar pregnyl terwijl ei al 22 mm was. Dr. L had mij daarvoor ooit verteld dat bij 18 pregnyl gezet moest worden, maar nee verpleegster zei, gewoon zetten. Volgens mij is mijn ei daardoor de volgende dag al gesprongen ipv een dag later..

toen jij voor het eerst in het Flevo kwam zoetje, was je toen leeftijdtechnisch gezien nog wel gerechtigd op ivf? ik snap ook niet dat ze je zo lang hebben laten aanrommelen. Ik heb ook gezegd dat ik na die drie IUI's weigerde nog meer IUI's te doen omdat ik mijn leeftijd voelde opspelen. Was hij het helemaal mee eens. Maar je hebt gelijk, ze hebben gewoon niet een lijn, niet een protocool. Nu snap ik dat je ook met verschillende aandoeningen te maken hebt waardoor het niet lukt, maar een beetje meer lijn mag er wel inzitten..

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Nana,

"Gewoon rustig" genieten!! En ik zie een banner! Wat goed!

@Sterre,

Ik was in oktober 2012 42 geworden en op 2 maart 2013 zat ik tegenover ze...dat was het moment om snel alle testen te doen en zsm met IUI of beter nog met IVF te starten juist vanwegen m'n leeftijd en de op handen zijnde wijziging in wetgeving en vergoedingen!
    Vandaag vroeg hij aan mij of ik niet boos op ze was, ik zeg natuurlijk, jullie hadden mij vorig jaar direct moeten behandelen (IUI) en me er tijdig op wijzen dat er veranderingen kwamen en als ik nog door wilde met IVF dit wel snel moest doen of me moeten doorverwijzen omdat ik elders beter af was....
    Ik heb zojuist "alle testresultaten" mee gekregen, stelt dus ook niks voor! Eerst moeilijk doen over, niet zomaar mee willen geven en nu gewoon zonder ook maar iets over de inhoud te zeggen, kreeg ik de envelop mee..! Weer zo iets raars/tegenstrijdig..
    Hij heeft al een keer gezegd dat ik "blij mocht zijn dat ik voor IUI in aanmerking kwam want we waren nog maar net een jaar bezig, hij geen IUI doet als de zaadjes onder de miljoen blijven, hij ook wel IVF bij een 43 jarige gedaan heeft, ze altijd eerst iui 3x in eigen cyclus doen" en dus ook die keer die opmerking over eiceldonatie en verminderde kwaliteit terwijl die probeerde dat weer te ontkennen.. Hoe geloofwaardig is hij, wat voor gekke situatie is het als ik dan hier lees over jullie (jij en kellebel) behandelingen en procedure die hij weer bij jullie hanteert.. Als je een uitzondering maakt, maak hem dan ook voor mij, zoniet houd je dan ten alle tijden aan "het heilige protocol"... Maar ja, wat kan ik ermee? Niets dan mezelf frusteren en daar heb ik nu geen zin meer in. Verschillende "aandoeningen" wil ik wel in meegaan maar afgezien van mijn leeftijd (des te meer reden voor ivf zou ik zeggen) is er bij ons niets gevonden wat de vruchtbaarheid in de weg staat, dan de tijd die ik niet meer heb, kwaliteit van de eitjes? des te meer reden om te stimuleren!
    Hopelijk denken ze in het Vu er anders over en kan ik snel IVF gaan doen en anders lekker naar Rotterdam waar ze me op voorhand al niet te oud vinden...wel een lekker gevoel hoor, dat ik nog meedoe! En volgens hen zeker nog goede kansen maak..

De fm was dus ook 's middags en er zat al een eitje rechts 18/19mm, bijna klaar om te springen, Bms 9mm, mooi 3 laags, als Ovutest morgen negatief blijft zondag posi dan maandag IUI anders zelf zondag extra gezellig maken.. C. en ik hebben snel gerekend dat ik misschien nog een ronde kan doen voor de zomerstop en dat wordt dan (hopelijk) wel met menopur..of ik hoop heb dat het (en het hele ivftraject) niet nodig zal zijn? Nee, ik ga voor IVF of in ieder geval stimulatie. Ik ben het geloof in IUI en dit zkh wel een beetje kwijt...

****klaagmodus uit********

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Zoetje: wat gaat het er daar toch raar aan toe :(. Gelukkig maar dat er nog andere opties zijn en in betere ziekenhuizen ook nog! Ik vind sowieso dat ze in Nederland veel te conservatief zijn met leeftijden. In de VS bijvoorbeeld gaan ze veel langer door met IVF. Het is gewoon weer een gevolg van die bezuinigingen, want er zijn echt nog genoeg vrouwen die met ivf prima zwanger kunnen worden en blijven. Ik vind het trouwens heel raar dat ze eerst die testresulatten niet mee wilde geven, want volgens mij heeft een patiënt volgens de wet gewoon recht om zijn/haar dossier te zien en een kopie te krijgen. Ik heb eerder ook wel eens mijn dossier opgevraagd voor een second opinion en dat was geen enkel probleem. Rare snuiter die arts...
    Mooi dat je eitje weer bijna op springen staat. Ik hoop nog steeds dat je die hele ivf dans toch nog ontspringt!

@Sterre: haha, midden in de nacht naar je paard- je man zal wel even gevloekt hebben ;). Maar ik snap dat dus wel hoor! En met dieren dus ook helemaal. Ik ben een keer in de stromende regen met een ladder op het dak van de buren geklommen, omdat ik bang was dat mijn kat daar zat (is een binnen-kat en er is hier heel veel verkeer, dus ik ben altijd als de dood dat hij ontsnapt). Bleek ie zich gewoon verstopt te hebben achter een stel koffers in de kast :p. Ach, je bent toch verantwoordelijk voor je dieren, dan horen dit soort bezorgde gevoelens er gewoon bij.

Wat betreft de banner, ja, ik heb hem toch maar gemaakt, hoewel het natuurlijk nog steeds wel spannend blijft. Maar bij mn dochter ben ik ook met 4wkn en 3 dgn met een banner begonnen en ik ben soms een beetje bijgelovig, haha.

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Nana,

Het wordt nog gekker...in m'n begeleidend briefje schrijft de arts dat ze "op mijn 42e reeds snel zijn gestart met IUI. Tussen deze cycli door is zij in februari spontaan zwanger geworden."

Is dus gewoon niets van waar!! Ben pas na m'n miskraam, in april gestart met IUI... Ik begrijp niet zo goed waarom hij zichzelf zo tegenspreekt en het dossier bewijst ook het tegendeel...ik heb ook niets terug kunnen vinden over mijn AFC...AMH doen ze sowieso niet aan..
    Hij wilde m'n testen niet meegeven zonder uitleg (anders ging ik googlen en mezelf gek maken) en iedere keer was er geen tijd voor uitleg. Nu ivm second opiniongesprek aangevraagd en extra afspraak gemaakt om mee te krijgen..maar geen uitleg..dat had dus veel eerder en zonder tegensputteren gekund! Ik mis nog dingen in het dossier zoals de eerste semenanalyses en m'n AFC tijdens de uitgangsecho en gespreksverslagen.. Zal een volgende arts fijn vinden! In Rotterdam doen ze wel een AMH meting en zal een deel van de onderzoeken vast opnieuw gedaan worden.. En misschien denkt die beste man van het Vu ook wel dat zijn leerling er een ****zooi van heeft gemaakt en ik toch in aanmerking kom voor IVF.. Ik hoop het zo!

Bezuinigingen, targets van ziekenhuizen. Ik heb vorige gesprek over IVF al gezegd dat ik hem kan helpen met het aantal puncties die hij moet verrichten per jaar...daarnaast worden mijn evt. 3 pogingen nog volledig vergoed (mits ik bij dit zkh blijf!) dus geld is dan ook geen issue.. Hij beweert dat ivm statistieken over leeftijd mijn kans op blijvende zwangerschap zo klein is dat behandeling niets toevoegt...
    Hij vond het maar raar dat ze in het maasstadziekenhuis wilden afwijken van het landelijke protocol niet meer te behandelen na 43 jaar..ik zeg, ik hou wel van buitenbeentjes :D
    Dat is ook een transportziekenhuis en volgt daarin dus niet het beleid van het IVFcentrum waaraan ze zijn verbonden (dat is Erasmus) maar volgen het labbeleid van Gent.. Gelukkig maar! De huidige fa kent de gyn daar en is zeer over hem te spreken en ging zelfs eventjes twijfelen of hij het toch zou doen als ze in Rotterdam "kom maar door voor IVF" zouden zeggen, maar bleef erbij dat als Vu ja zegt hij het wel wil doen... Ergens wil ik naar Rotterdam maar ivm financiën en reistijd etc. zou ik hier willen blijven...maar als dat net zo klungelig gaat als nu...voordeel is dat ze niet helemaal zelf kunnen klooien omdat het Vu het IVF centrum is..

Ik ben benieuwd wat de Chinese kruidenmix en acupunctuur voor mij gaat doen... M'n misselijkheid en duizeligheid zijn in ieder geval al weg!!

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    :x Deze ronde weer geen IUI want eisprong toch in weekend geweest...dat wordt dus pas na de zomerstop weer en maar weer aandringen op gestimuleerd..ik ben het geklungel zat!! :x :( :x

Of de kruiden moeten helpen, ben ik helemaal van alle gezeik af!! ;)

Ik weet ook niet waarom ik zulke snelle ronden heb, volgens mij wil mijn lichaam maar wat graag..en toch heb ik telkens helaas maar 1 dominant eitje..

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    He, getver! Die timing ook steeds. IK vind het ook echt te zot voor woorden dat ze geen pregnyl willen gebruiken! :x. Goed met pregnyl kan het ook wel eens verkeerd uitkomen, maar je hebt toch meer controle dan in een natuurlijke cyclus en de kansen worden groter. Bah, wat een eigenwijze gyn.
    Ik heb van mezelf ook altijd korte cyclussen (eisprong rond dag 11). Ik heb wel eens gehoord dat dit met leeftijd/amh te maken kan hebben (mn amh is net iets onder de 2). Naarmate je ouder wordt/ minder amh hebt kan dit sneller worden, omdat je lijf dan zelf meer FSH gaat aanmaken. Ook is de kans op een dubbele eisprong dan groter (maar hoeft niet natuurlijk). Voordeel van korte cyclussen is wel dat je vaak niet zo lang hoeft te wachten ;).

Hopelijk gaan die kruiden en acupunctuur hun ding doen en hoef je na de zomerstop helemaal niet meer terug!! Ik heb hier wel vaak goede ervaringen over acupunctuur en zwanger worden in de mmm gelezen, dus wie weet :).

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Nana,

Ik wil helemaal gestimuleerd dus menopur zodat er meer follikels groeien en m'n kansen groter worden en pregnyl om de IUI gewoon door te laten gaan aangezien ze niet in het weekend werken... Nu was het al te laat voor pregnyl denk ik en ik weet niet of dit met AMH of leeftijd te maken heeft.. M'n AMH weet ik niet, FSH is 9, dus op zich keurig. Ik heb altijd al vrij korte cycli gehad dus ik vind het niet zo raar behalve als ik maar net op 3 weken of korter uitkom en dat gebeurt wel eens. Toch is m'n gemiddelde nog 24 dagen, voorheen was dat 26 dus gevoelsmatig korte cycli maar als ik ga berekenen lijkt het wat "normaler". Heb ook wel eens m'n zorgen erover geuit, volgens de FA moest ik me pas zorgen maken (over in de overgang komen) als mijn cycli langer zouden worden of menstruatie zou wegblijven..dubbele eisprong houd ik ook in de gaten om te kijken of mijn lijf een spurt maakt maar tot op heden nooit meer dan 1 dominant eitje gezien tijdens een echo. Ik hoop echt dat ze in Rotterdam wat grondiger te werk zullen gaan en er echt iets zinnigs over kunnen zeggen i.t.t. Huidige fa..

Idd maar hopen op het niet nodig hebben van welke behandeling dan ook behalve de kruiden en acupunctuur :p

En toch denk ik, we vrijen steeds rondom de eisprong en IUI en nog is het niet raak, ik zou er zeker van willen zijn dat er een bevruchting plaatsvindt en de enige manier om daar zeker van te zijn is IVF... In het zkh zeggen ze dat dat wel gebeurt omdat we zwanger zijn geweest maar ja, dat was een enorme toevalstreffer, 1x raak in 2 jaar tijd geeft me niet veel hoop :(
    Ook via de internist geen redenen voor verminderde vruchtbaarheid gevonden.. M'n TSH was 2,4 en ik zag in het dossier van de fert.poli dat m'n t4 vrij 12,4 was dus geen schildklierafwijking, geen immuniteitproblemen en ook niet met stolling.. Stom hè. Ik zou blij moeten zijn dat ik niets heb en toch had ik graag gewild dat ze had gezegd, "het ligt aan....." "Hier heb je een receptje" en na een paar dagen slikken pats boem zwanger :p

Yeah, keep on dreaming :D :p

Ben jij al weer wat rustiger? Lekker aan het genieten?

13. Sterre1977

zoetje, ik heb ook steeds maar een dominante follikel. Op de eerste FM heb ik er vaak nog wel 2, maar als hij rond de 18 mm is, heb ik er nog maar een. Dat is toch normaal of niet??

balen in ieder geval dat je je eisprong gemist hebben, bah!! hoe groot was je ei vrijdag? klote ook dat ze in het weekend niets doen, werd daar ook altijd gek van..

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sterre,

Ik heb ook altijd "wat activiteit" links of rechts met wat klein grut..soms zijn ze dan wel al 10 mm, soms een stuk of 3/4 wat ik zelf kan zien op de echo en waar Dr. L. steeds op wil wijzen ivm Antrale Follikel Count (wat overigens niet in de papieren staat die ik heb mee gekregen dus het officiële aantal weet ik niet!!) maar groeien ze niet mee door. Een dominante follikel is volgens mij normaal (zonder hormonen stimulatie) maar omdat ik niet weet of er altijd wel een eitje inzit (ivm leeftijd verminderde eicelkwaliteit?) zou ik het niet erg vinden om 2 of 3 follikels per keer te hebben..de kans op bevruchting lijkt me dan groter en anders lossen die follikels toch op.. Dan kun je ze beter benutten lijkt mij..maar helaas ik ben niet de arts :p

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ivm je leeftijd je meerdere eitjes tegelijkertijd laat rijpen om je kansen op bevruchtingen te vergroten. Dit doet je lichaam zelf en is een natuurlijk proces maar ik heb het bij mij dus nog niet gezien..vandaar dat je kans op meerlingen op latere leeftijd zou toenemen, misschien ben ik die fase al gepasseerd want dat is tot je 39e dacht ik, ik las het vorig jaar ergens en ik dacht "ik zit in de mmm dus het zal er wel niet zo natuurlijk aan toe gaan...." Think again, dear, haha!;)

M'n eitje was vrijdagochtend al 18/19mm, Bms 9mm en zaterdagnacht dus gesprongen, dan had ik dus zondag de IUI moeten hebben...helaas..

Ik hoop echt dat ze nu stoppen met IUI in eigen cyclus en nu eens overgaan op IUI in gestimuleerde cyclus...hoewel ik niet weet of ik nog bij dit zkh blijf..

15. Sterre1977

meiden ons topic is een beetje doodgebloed geloof ik...

nana, hoe gaat het nu met je meis?
    Zoetje, nog steeds met IUI's bezig?
    Kellebel, heb jij nog afspraken staan voor de zomerstop?
    Shaddixxx hoe gaat het in DD?

Ik ben gisteren weer naar het Flevo geweest voor prikinstructie en planning. Ik ga dus gewoon al bijna starten met icsi..das snel en had ik niet verwacht! 9 juli begin ik met de pil en de punctie staat voor 29 augustus gepland.. wel heel spannend nu allemaal, komt wel heel dichtbij..

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Sterre: Spannend dat het bij jullie allemaal al bijna gaat gebeuren! Eindelijk een echte goede kans! Ben je zenuwachtig voor het prikken of maakt het je niet zoveel uit?

Hier gaat het alweer iets beter. Lichamelijk begin ik langzaam aan weer wat meer de oude te worden. Alleen vanwege de bloedarmoede die ik heb overgehouden aan het bloedverlies ben ik nog wel super moe. Gister had ik voor het eerst weer een dag dat ik alleen de hele dag voor mn dochter moest zorgen. 'S avonds was ik zo kapot dat ik tegelijk met haar om 19.15 als een blok in slaap ben gevallen. ;)
    Geestelijk gaat het nog wel iets minder. Het valt zo zwaar dat we ein-de-lijk zwanger waren en nu weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Hoewel ik nog heel erg voorzichtig was, was ik stiekem toch ook wel heel erg blij en verheugde ik me enorm op het weer zwanger zijn. En wie zegt nu dat het ons nog een keer luk, met ons "geluk" en nu dus ook nog kleinere kansen. Gelukkig gaan we volgende week op vakantie. Hopelijk brengt dat wat afleiding en kunnen we dan weer een beetje lachen en genieten.

17. Sterre1977

Nana, nee prikken boeit me niets, ben wel, nu al, heel zenuwachtig voor de punctie!

dat het geestelijk iets minder gaat is niet meer dan logisch, het is nogal wat, je moet er zolang op wachten en dan dit, ik voel me best schuldig dat ik nog zie laat het los die hoge hcg, zit goed etc etc, terwijl je zelf al een slecht gevoel had. Duide die hoge hcg ook op een bbz? Ik hoop wel dat je vertrouwen houdt dat het nog een keer lukt! blijven hopen hoor meis! Kan je wel in de toekomst nog verder met IUI nu er een eileider verwijderd is? of wordt het dan ivf. Of misschien ben je daar nu even helemaal nog niet mee bezig, dat kan ik me heel goed voorstellen, eerst jezelf maar weer een beetje op de rit en dit een plekje geven, is ook niet niets allemaal. Geniet van je vakantie!! hoop dat jullie lekker kunnen genieten! gaan jullie naar het buitenland?

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Sterre,

Ik doe eventjes alleen maar gesprekken want ze hadden weer mijn eisprong gemist vorige ronde en deze ronde zit ik nu op cd3 maar een IUI zit er weer niet in aangezien de zomerstop ingaat...
    Raar dat jouw punctiedatum al vast staat? Weten ze nu al dat jouw eitjes dan voldoende gerijpt zijn en hoe ver je in je cyclus zit?? Vind ik heel knap van ze!! Wel spannend voor je, fijn dat ze bij jou opschieten.

@nana,
    Probeer je rust te pakken, bij te komen, te genieten van je vakantie! Pas goed op jezelf!

@kellebel,
    Hoe is het met jou? Ook lekker aan het bijkomen?

@shaddixxx,
    Al een tijd niet gezien...hoe is het met jou?

19. Sterre1977

Zoetje, ze doen altijd je punctie inplannen en vanaf daar terug rekenen. Doordat ze je aan de pil zetten, kunnen ze aardig goed plannen, omdat je in de regel altijd 4 dagen ongeveer na het stoppen met de pil ongesteld wordt. Dat aan de pil gaan is dus volgens mij niet omdat de resultaten dan beter zijn maar puur omdat ze dan beter kunnen plannen. Dan gaan ze uit van 10 dagen menopur (dat is het hormoon wat mijn eitjes gaat stimuleren) 10 dagen is een gemiddelde. Als het eerder klaar is, komt de punctie wat eerder en moet ik wat langer doorstimuleren, dan wordt het wat later dan 29 augustus. Het is dus een verwachte datum.

Ik stond er eerst ook even van te kijken hoor, van goh, je kan toch niet alles sturen, ben toch geen robot :) maar ze vertelde dus dat 29 augustus een streefdatum is, en het niet erg is als het iets later of eerder wordt..

O ja, die kloterige zomerstop! nou ja, hopelijk ben je daarna wat verder met second opinion gesprekken, die heb je wel nog lopen toch?

20. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sterre, ik heb geen afspraken meer staan voor de zomerstop. Ook wel even lekker want daardoor kunnen we ons nu op hele andere dingen richten. Aan de andere kant baal ik wel, want daardoor duurt het allemaal nog langer.

Zoetje, het gaat hier redelijk. Hebben even wat aardige stressweken achter de rug en we hopen dat dat nu allemaal even in rustig vaarwater terecht komt.

Aardig wat teleurstellingen hier voor onze kiezen gekregen en moeten daardoor nu andere keuzes maken en op ons andere dingen instellen. Mede hierdoor zijn we wel blij dat we even een stop hebben.

Mijn vriend moet deze week bellen voor een afspraak in het Vu en ook daar zijn we best angstig voor. Wat als blijkt dat er nog steeds niets is? Wat moeten we dan?

We kunnen alleen maar hopen dat deze verplichte rust, het goed heeft gedaan voor zijn zaadjes. Maar dat is zeker wel een stresspunt hier op het moment.

Een kindje is zo gewenst en we zijn zo bang dat we dat misschien voorbij moeten laten gaan :(

Deel Deze Pagina