Kellebel, Rust? Wat je omschrijft klinkt niet als echt rust..ik hoop dat het even niet met zkh en zwanger raken je wel iets meer rust hebben gegeven maar als ik dit zo lees is er toch nog best wat stress. Ik hoop zo van harte dat het jullie wel goed heeft gedaan!! Als het nu weer niet goed is wat zijn dan de mogelijkheden? Is er behandeling operatie of iets dergelijks mogelijk? Geef de moed niet op!!
kellebel, ik snap je angst, maar probeer het positief te zien!! je hebt ook al een paar keer heel aardige zaadwaardes gehad! het is vaker "goed" geweest dan slecht en je man heeft ook griep gehad. Zaak kan heel erg wisselen en misschien is het straks bij de VU weer mee. Wij hadden toen ook pakket D bij de VU laten doen, 11 miljoen na bewerking. Met IUI een maand later 4 honder duizend... ik duim in ieder geval voor je dat het heel erg mee gaat vallen en probeer inderdaad nu even te genieten van de rust!
@Zoetje: Ik had het even gemist met al het gedoe, maar echt belachelijk dat ze vorige cyclus dus wéér je ei gemist hebben. Hopelijk zien ze nu zelf ook in hoe stom dit is. @Kellebel: Ach meis, ik snap heel goed dat je bang bent. Maar wat Sterre ook al zegt er is zoveel dat die waardes kan beïnvloeden, wie weet is het nu wel veel beter. Volgens mijn gyn maakt stress niet eens zo heel veel uit voor de zaadkwaliteit (als niet te erg natuurlijk), maar is ziekte veel bepalender. En zelfs als de kwaliteit bagger zou zijn, dan heb je met ICSI nog een goede kans, toch? Het was toch niet zo weinig dat ICSI ook kansloos zou zijn? (sorry, als dit wel zo is, ik ben het even kwijt). @Sterre: Toch wel lekker dat je al een datum hebt, al is het slechts een streefdatum. Het lijkt me wel heel raar en vervelend om dan aan de pil te moeten, maar het is maar even natuurlijk en hopelijk krijg je er straks iets heel moois voor terug. @Hier: Vanochtend weer bloed geprikt en kreeg net voor ik mn kantoor uitliep de uitslag: HCG is 47. Aan de ene kant wel fijn dat het redelijk gedaald is vanaf vorige week (was toen 271), maar ik had eigenlijk verwacht/ gehoopt dat het nog wel lager zou zijn. Ik ben inmiddels ongesteld geworden en zit alweer op cd4. Deze maand mag ik absoluut niet zwanger worden van de gyn (alsof we dat zonder hulp überhaupt kunnen, haha ). Hopelijk is mn HCG volgende maand wel 0, want anders willen ze niet door met IUI . Echt irritant dat HCG eerst heel hard daalt en die laatste restjes zo langzaam. Ik lees op internet dat dit soms wéken kan duren. Kon ik het er maar gewoon zelf uitkrijgen. Wat ik ook niet snap is dat 5000 pregnyl altijd binnen 2 wkn je lijf uit is. Hoezo duurt het dan zoveel langer met natuurlijk HCG. Grrrr.
Nana, Dacht dat jij al op vakantie was.... Balen zeg van die traag dalende HCG! Ik wist dat niet, ben zelf nooit op HCG geprikt.. Bij mij was de pregnyl binnen 8 dagen al weer weg. En na m'n ma heb ik na de 1e duidelijk posi test niet meer getest, ik wist toen eigenlijk niets Ja, weer gemist, dat is toch ongelooflijk suf! Ze verwachten hem niet zo vroeg, hoewel ik dus al ruim een jaar tegen ze zeg dat ik korte cycli heb..stimuleren, prikken, plannen? Ho maar! Bah! Morgen 2e second opinion bij de mentor (VU!), ben erg benieuwd wat die gaat zeggen. Wanneer ga je op vakantie? Gaat het alweer een beetje met je?
Even gauw via tel.. ben net klaar met werken. .. Nana, laatste x was 0, 000... Dus is afwachten geblazen. Duik meteen onder de douche en mijn bed in nu. Truste. Nogmaals sorry voor korte reactie maar ben gesloopt. .. al vanaf 8 uur aan het werk geweest. Dus geen zin meer in laptop Xxx
@Zoetje: Bij een bbz houden ze het HCG altijd bij, omdat er in principe nog een klein stukje weefsel zou kunnen zitten dat weer gaat groeien en dan weer voor problemen kan zorgen. Vandaar. Elke week prikken dus tot het onder de 5 zit en tot die tijd geen behandelingen. Hoe is je gesprek gegaan? Heb je een beetje een goed gevoel bij die mentor? Hoe wil hij/zij het gaan aanpakken? Ik ga trouwens dit weekend op vak. Ben rond de 20e weer thuis. @Kellebel: Pfffff, dat is wel héél weinig . Ik hoop echt dat het gewoon eenmalig zo slecht was en de volgende keer weer wat beter. Wel raar dat het zo fluctueert bij jouw man zeg. Had het ZH hier iets over te zeggen? Dit zijn wel hele grote verschillen. Sterkte!
Ik begrijp dat jij extra gecontroleerd wordt en dat is maar goed ook! Hopelijk is je HCG snel weer op 0 en knap jij lichamelijk weer helemaal op! Emotioneel zal nog wel even duren, helaas Lekker zo op vakantie en rustig aan bijkomen! Gesprek was niet zoals ik hoopte, erg stugge man, weer puur op basis van leeftijd, zonder maar iets van mijn dossier te hebben bekeken, keihard nee te horen gekregen. Toen ik over het buitenland begon, begon hij over geldklopperij en toen wees ik hem erop dat in het huidige zkh ook direct en alleen om de goedkeuring van de verzekering werd gevraagd...daar schrok hij wel een beetje van en toen kwam hij met de mededeling dat ze wel eens uitzonderingen maken op basis van de te behandelen persoon... Misschien had dat ook te maken met het feit dat ik "mazzel" had omdat de verzekering gewoon nog 3 IVF/ICSI pogingen vergoedt (en zij dus makkelijk geld laten schieten!) daarnaast is mijn biologische leeftijd 42.. Hij begon over miskramen en m'n leeftijd, corrigeerde zichzelf door te zeggen dat het ook op jongere leeftijd voorkomt en er dus allerlei redenen kunnen zijn. Ik wees hem erop dat ik lichamelijk dusdanig goed functioneer en menigeen jongere dame met problemen als endometriose of pcos nog best jaloers op kon zijn..en alles bij elkaar bracht hem aan het denken en werd hij wat losser door te zeggen dat ook zij naar de persoon kijken en niet puur op basis van statistieken hoeven te besluiten. Maar de uiteindelijke beslissing laat hij aan m'n behandelend arts over, als die vindt dat ik nog wel in aanmerking moet komen voor IVF mag hij dat aanvoeren en verdedigen in een teamoverleg..m'n huidige arts kan zich dus niet meer verschuilen achter het protocol, beleid..etc.etc. Ik heb ook aangegeven dat ik vorig jaar al direct naar een ander zkh voor IVF doorgestuurd had moeten worden ivm leeftijd... Ik heb het hard aangepakt omdat er echt weinig te behalen viel en ben blij dat ik ze geconfronteerd heb en nu ligt het dus bij mijn huidige arts..die beweerde bijna met tranen in zijn ogen dat hij mij wilde helpen dus hij mag het nu van mij waarmaken...helaas vanaf morgen zomerstop dus eind juli/begin augustus gaan we wel weer praten. Dan is ook de uitslag van mijn AMH waarde binnen en weet ik of Rotterdam verder wil. Even in spanning dus nog.. Helaas ook toch nog maar even geen vakantie gepland/geboekt. Stond op het punt om Egypte te boeken, ben nu blij dat we dat niet gedaan hebben!! Bovendien is hier de schilder bezig en die heeft ook meer tijd nodig dus we blijven nog even thuis en houden ons bezig met andere dingen..dit weekend jubileum vieren en ik verwacht ook de eisprong (als die weer zo vlot is) lijkt me een mooi moment om spontaan zwanger te worden
Nana, fijne vakantie, daar ben je denk ik wel even aan toe! Zoetje, wat een gedoe allemaal, het ligt nu dus bij dr. L.? Ik hoop dat hij na de zomerstop wat voor je kan betekenen!! maar nog mooier, ik hoop dat je voor die tijd spontaan zwanger wordt!
Sterre, Dank!! Ja, het ligt nu bij Dr. L. Volgens de VU arts zou hij hem nog wel spreken en hij dacht dat ze er ook nog waren maar geen behandelingen doen.. Ik heb ze niet meer gebeld sinds ik vorige ronde weer geen IUI had wegens eisprong in het weekend. Spontaan zwanger zou fijn zijn maar ik geloof meer in hormonen..ik hoop dat Dr. L. Zich iets aantrekt van wat de andere artsen adviseren en hij buiten de protocollen wil denken..tot nu toe heeft hij dat niet gedaan dus ik betwijfel het..
Zoetje, ik help het je hopen meis! ZOu toch wel fijn zijn als ze eens een keer luisteren in het Flevo naar de persoon zelf en eens een keer "out of the box' denken.
Kellebel, Dank je! Het zou idd erg fijn zijn als ze buiten de gebaande paden willen/durven te gaan. Hoe is het met jullie? Heb je wel eens acunpuntuur overwogen? Ik begreep van mijn acupuncturiste dat ze wel eens erin slagen om de kwaliteit te verbeteren indien er sprake is van blokkade.. Dan wordt de man op Chinese kruidenthee gezet 3 maanden lang. Het kan geen kwaad om eens te bellen en het voor te leggen aan d'r. Misschien kan zij helpen?