@DNJ: bij de eerste door de pil heen zwanger geraakt, wow. Het is dan toch wel raar dat je mans zaad zo in kwaliteit is afgenomen die paar jaar. Is daar een medische reden voor als ik mag vragen? In ieder geval is het voor jou een goed teken, want jij dan kun vrij gemakkelijk zwanger worden. Hopelijk gaat het dan nu ook echt snel. @hier: Nou, ik vrees dat ik dinsdag never nooit niet ga halen. Heb nu ondanks de utro al heel licht bruin verlies en heb ook al last van hoofdpijn en standaard ongi gevoelentjes. Ik hoop dan in ieder geval dat de utro het tot maandag of zondagavond héél laat kan uitstellen, want als ons ZH dan ook de 26e open is kan het nog doorgaan. En mocht het ZH de 26e niet open zijn dan kan ik misschien één dagje later beginnen met prikken (heb ik bij mn dochter ook wel eens gedaan). Tenminste als we überhaupt gelijk door mogen van het ZH, that is. (vergeet ik voor het gemak maar eventjes...).
Nee dat is niet ineens heel erg achteruit gegaan, dat is waarschijnlijk altijd al zo geweest. De artsen zeggen dat het komt door een operatie die hij vroeger heeft gehad, z'n ballen waren niet ingedaald en die zijn toen operatief naar beneden getrokken. Waarschijnlijk is alles toen beschadigd. Onze eerste is biologisch gezien niet van mijn vriend. Ik ben in een eerdere relatie zwanger geraakt, maar de verwekker wilde er niets van weten. Hij is meteen bij me weggegaan, en een tijd later kwam ik m'n vriend tegen.. Gelukkig is mijn vriend echt een perfécte vader. Daardoor steekt het misschien nog wel net een beetje meer.. Ik verheugde me, na die eerdere relatie, zo ontzettend op 'samen' een kindje krijgen. Ik ben nooit samen naar echo's geweest, heb de naam in m'n eentje bedacht, het geboortekaartje in m'n eentje uitgekozen.. En toen ik zag hoe geweldig m'n vriend is als vaderfiguur, kon ik helemaal niet meer wachten tot dat kindje van ons samen er zou komen! En tja.. Nu gaat dat dus ook nooit meer gebeuren. In principe verandert het natuurlijk helemaal niets, want wat is een beetje DNA nou? Met onze eerste heeft hij ook een geweldige band, daar zie je ook niet aan af dat het biologisch gezien geen vader en kind zijn. Iedereen roept altijd hoe erg ze toch op elkaar lijken Met een tweede kindje is die band er natuurlijk vanaf het begin af aan. M'n vriend maakt de hele zwangerschap mee, ziet m'n buik groeien, ziet het kindje geboren worden, dus dat komt ongetwijfeld helemaal goed, maar toch.. Het is wel heel, héél erg jammer Wat klote dat die ongesteldheid er nu toch al aan lijkt te komen Wanneer hoor je eigenlijk of je de volgende ronde meteen door mag?
Ok, ik snap het. Wat een hork van een ex zeg. Bah, hoe kun je je kindje nou zo in de steek laten! Heel fijn dat je vriend zo'n goede papa is! Ik kan me voorstellen dat je het heel jammer vindt dat een nieuw kindje ook biologisch niet van je vriend is, maar inderdaad wat is een beetje DNA nou helemaal. Mijn beste vriendin is geadopteerd en haar ouders zijn dus echt wel 100% haar ouders. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wie er voor het kindje is en dat zijn gewoon papa en mama. Van wie dat kwakje dan helemaal was, maakt uiteindelijk voor je kindje niets uit. Maar goed, uiteindelijk is het toch niet hoe je het je in de eerste instantie had voorgesteld- dat snap ik wel. Ik hoor pas of we door mogen of niet wanneer ik moet bellen om een afspraak te maken voor een echo. Ik ga dit denk ik toch maar doen zodra ik ongesteld ben. Eerst wilde ik wachten tot CD3, zodat ik kon zeggen dat ik al begonnen was met spuiten, maar omdat de echo net na kerst zou moeten zijn zal het wel druk zijn en ik wil natuurlijk niet dat ze al vol zitten. Maar goed, dit is natuurlijk alleen maar van toepassing als ik niet voor maandagavond ongesteld wordt.
Hi ladies, DNJ, idd wat een kwal van een ex. Zo iemand achterlaten en dan moet je alleen alles doen! Gelukkig heb je nu een leuke vriend en een super papa! Hoe gaat het verder? Nog last van krampen? Nana, dus toch de ongi die zich aanmeld... Op welke dag heb je dan meestal je ei? Want als je morgen echt ongi wordt dan zit je toch na de kerst met je ei en dus inseminatie? Hier nog geen positieve Ov. Test, streepje is heel licht. ZH had gezegd dat ik na 35 dagen contact op moest nemen als ik nog niet ongesteld was worden dus als ik dan even uitreken, dan betekend dit dat dus 3 weken max het ei wel moet komen, daar zit ik nu dus op, want zou technisch gezien de ongi na 14 dagen weer komen wat dus neer komt op 35 dagen.. irri!!!! Volgende week gaan we lekker op vakantie dus het wordt dan in het nieuwe jaar contact opnemen en dan waarschijnlijk ei opwekken met chlomid... Dus weer een maand wachten, of doen ze ook gelijk behandeling? Ik weet dat ik gewoon nog moet afwachten maar wilde even van me afschrijven
Inderdaad een ontzettende lul! Begrijp ook niet hoe je zo'n prachtkind kunt negeren. Maar goed, achteraf is het misschien maar beter dat het zo gelopen is! Hier gaat het opzich wel okay. Stuk minder last van buikpijn. Nu komt de testdrang en het wcpapiertje-staren opzetten Hoop zo dat die menstruatie wegblijft, maar ben er bang voor.. Meestal word ik tussen de 10DPO en 13DPO ongesteld, en vlak daarvoor begint het dan met bruinverlies.. Dus elke keer naar de wc is nu een ramp.. Zit dan met ingehouden adem m'n wcpapiertje te bekijken *zucht* Nana; Ik hoop zo ontzettend dat je gewoon door kunt deze maand Die wachtlijst vind ik wel heel onredelijk ook.. Is die bij dat andere ziekenhuis waar je het over had korter? @Pepe; Vreselijk frustrerend dat dat ei er nog steeds niet is.. Slopend, al die onzekerheid..
@Pepe: He bah, wat irritant dat je nog steeds moet wachten! Gelukkig maar dat je straks wat afleiding hebt in de vorm van je vakantie, maar hopelijk komt je ei gewoon al voor je vakantie. Schrijf je frustraties maar lekker van je af hoor . @DNJ: Bah, wat duurt dat wachten dan lang he. Ik heb zelf ook altijd bruinverlies en dat maakt het inderdaad nog erger, want dan kun je al heel veel eerder beginnen met broekloeren . Hopelijk blijft het lekker weg deze maand en heb je een hele mooie kerst! Als ik vandaag ongesteld zou worden, dan zou mn volgende iui waarschijnlijk de 25e of de 26 zijn. Meestal hoef ik maar 5 of 6 dagen puregon te spuiten voor ik de pregnyl zet. Mn eitjes groeien vaak vrij snel. Mocht ik morgen ongesteld worden dan zou het dus misschien net goed komen en dinsdag zou veilig moeten zijn. Ik vind het echt heel spannend, check om de haverklap of ik al bloed zie met een tampon... Overigens heb ik om 100% zekerheid te hebben (had voor mn gevoel al 99.99% zekerheid) toch even een testje gedaan en die was inderdaad witter dan wit. Dit was mn eerste testje sinds mn bevalling en het viel me gek genoeg toch zwaarder dan ik dacht. Ik wist natuurlijk al wel dat het mislukt was, maar om het dan zo op zo'n stripje te zien. Blijft stom . Komt natuurlijk ook door het hele gevoel dat ik sinds mn dochter heb ontwikkelt bij die stomme witte testen. Maar goed, hopelijk mogen we komende cyclus door!
Wat klote dat het toch zo zwaar viel.. Het zet je ook wel even écht met beide benen op de grond natuurlijk.. Het was zo mooi geweest als het toch nog was gelukt!
Nana, wanneer zou je ongi moeten worden? Je eitjes groeien idd snel dat je al de 25ste of 26ste al je ei weer zou hebben. Ik hoop voor je dat het net daarna valt voor je. DNJ, heel erg is dat wc papiertje staren... Hopelijk kom je de dagen een beetje door. Ik heb ook trouwens ook altijd eerst bruinachtige afscheiding.
Nou nog steeds geen teken van mn mesntruatie hier. Lang leve het zelf dokteren met utro . @Pepe: Als ik geen utro had gehad dan was ik vandaag ongesteld geworden. Nu wordt ik het hopelijk dinsdag- ik heb zojuist de laatste bol gebruikt. Nog 3 uurtjes (ons zh hanteert na 23.00 als de volgende dag) en dan ben ik officieel de dag menstruatieloos doorgekomen en kan ik de volgende cyclus lekker door als het ZH tenminste ook mee wil werken . @DNJ: Haha, wat grappig dat ik zo positief was in je droom en dat al voor een test op 6dpo. Lekker naïeveling ben ik in jouw dromen . Maar laten we hopen dat zulke optimistische dromen een goed voorteken zijn!!
Ik hoop met je mee Nana! Hier behoorlijk down vanavond.. Geloof er totáál niet meer in en ik denk echt niet dat dit 'm nog gaat worden. Het zou ook wel te mooi zijn om waar te zijn, meteen de eerste keer met donorzaad raak..
Dat had mijn schoonzusje ook, dwars door de pil heen zwanger geworden. Nou nu wachtweek 2 in, ik voel me anders als vorige maand, toen had ik zoveel symptomen! Ik heb wel enorme vreetbuien, stemmingswisselingen, en een opgezette rommelige buik. Maar goed, ik begin een beetje sceptisch te worden. Kon er gister ook even niet meer tegen, was zo verdrietig. Het voelt zo oneerlijk. Je wilt zo graag dat het lukt. Wat ik me wel afvroeg, hoe gaat bij jullie het insemineren? Bij mij telkens moeizaam, ze komt elke keer heel moeizaam door mijn baarmoedermond heen. Zou dat dan de reden zijn dat wij niet op de natuurlijke manier zwanger worden denk ik dan... Uiteindelijk lukt het wel, maar pff lig je daar dan op die geweldige stoel haha.
Klote dat jij het ook zo voelt Woelmuisje Ik ben inmiddels ook bijna alle hoop verloren. Heb het gevoel dat de buikpijn van eerder nu veranderd is in de buikpijn die ik altijd heb voor m'n menstruatie. Dat ik het nu 'aan voel komen', zeg maar. Hier gaat het insemineren trouwens meestal wel goed.. Komen gelukkig geen tangetjes e.d. aan te pas zoals ik bij anderen wel een hoor. Sommige artsen hebben er een beetje moeite mee om de eendenbek in te brengen. Heb 1 arts gehad die het helemaal pijnloos kon, bij de andere is het net alsof ze dat ding open hebben geschroefd en dat ie dan nog niet helemaal op z'n plek zit, zeg maar. Dat ze 'm nog even goed duwen en dat ie dan over m'n huid (huid? hoe noem je huid dat aan de binnenkant zit? ) heen schraapt.. Au! Maar verder geen problemen..
He bah DNJ en Woelmuisje wat een downstemming hier. Ik heb voor jullie allebei nog hoop hoor!! Hetzelfde voelen als je normaal voelt zegt echt niks. Toen ik zwanger was van mn dochter dacht ik ook dat het niet raak kon zijn, omdat ik geen symptomen had. Maar die kwamen allemaal pas na mn NOD. Maar ik snap wel heel goed dat je er van tijd tot tijd totaal niet meer in geloofd. Dat hoort ook een beetje bij de mmm helaas . Maar goed ik duim voor jullie allebei lekker door!! @hier: nou het utrobollen trucje is officieel gelukt, haha. Nog steeds geen spoor van ongi hier. Zoals ik me nu voel zal dat de komende uren ook nog wel niet het geval zijn. Ik vermoed dat het vannacht los zou kunnen barsten en dat zou super zijn qua timing. Wat wel wat minder is is dat ik een flinke keelontsteking heb, compleet met koorts en opgezette klieren. Niet leuk, maar de timing is relatief gunstig zo in "cyclus-niemandsland". Hopelijk is het grotendeels over voor ik weer met spuiten moet beginnen (aLs ik dat deze maand tenminste mag van het zh...), want ik ben altijd een beetje bang dat ziek zijn de kwaliteit van mn eitjes beïnvloedt.
Ah wat goed Nana, precies zoals je wilde (nouja, het mooiste was een zwangerschap geweest natuurlijk, maar dit stond op nummer 2..). Hopen dat het ziekenhuis een beetje meewerkt!
Goedzo Nana, ben blij voor je! Positief blijven, Woelmuisje ! Ik had ook gewoon ongi krampen maar bleek wel zwanger, heel veel vrouwen hebben dit. Er gebeurt een hoop in je baarmoeder en dat voelt hetzelfde, scheint. Maar ik heb makkelijk praten nu even want zit niet in jouw positie nu maar wilde je even hart onder de riem steken. Hier; ik krijg nu wat krampjes in de baarmoeder dus lijkt net alsof ongi over een paar dagen komt... dit zou wel vreemd zijn want dat heb ik dus mijn ei heel vroeg al gehad....vreemd allemaal
Kon je maar even in je lichaam kijken, en je er mee bemoeien he Dat zou toch wat zijn. Het is weleens vreemd dat je je lichaam niet onder controle hebt, je bestuurd het verder wel helemaal,je doet er alles mee, maar een aantal dingen heb je niet in de hand. Erg ver gezocht, ik weet het. Maar toch is het gek dat je lichaam je bijvoorbeeld soms ook zo voor de gek kan houden. Lief van jullie zeg, even wat oppeppende woorden. Wat ben ik blij met dit forum. Jullie maken nagenoeg precies het zelfde mee, en het is gewoon zo fijn om mezelf te uiten, het is gewoon geen onderwerp waar ik graag over praat met mijn omgeving. Ja die buikkrampjes krijg ik nu ook Pepe en DNJ, erg spannend. Het voelt ergens ook wel als de pijn die je hebt als het er weer aan zit te komen. Pfff nou jullie ook sterkte deze vreselijk onzekere wachtperiode
Hoi Woelmuisje, ik zit eigenlijk te wachten op mijn eisprong Ik ga weer even hardop denken: of min eisprong is nog niet geweest en dan denk ik dat ie ook niet meer komt, of het ei is wel al geweest en dat was toen de Ov. Test donkerder waren, zou dat kunnen? Ik heb 2 sticks waarvan het 2e streepje dik is maar niet zo donker als de controle streep. Alle overige hebben allemaal hele lichten streepjes. Zu het dus kunnen dat die 2 wat donkere streepjes min eisprong was geweest? As dat zo is dan zou ik volgende week dus ongesteld moeten worden. Wat denken jullie? Ik weet dat het 2e streepje net zo of donkerder moet zijn, maar zou het toch kunnen? Hopelijk worden jullie ondertussen niet kierewiet van mijn gezeur over eisprongen en teststreepjes. Hoest met jullie verder? Nana, heb je al bloed? En dnj hoe gaat het met het wc papiertje staren?
Weet je wat het is.. Alles kan Ik heb PCOS en voordat wij in de MMM zaten had ik ook nooit een ovulatietest die écht positief was.. Soms wel streepjes die bij positief in de buurt kwamen, maar nooit écht positief.. Nu is het wel zo dat je met PCOS nooit echt op je ovutesten kunt vertrouwen, geen idee of dat bij jou ook zo is.. Frustrerend he Het wcpapiertje-staren gaat nog steeds lekker hier Zit elke keer echt vol spanning op de wc, adem ingehouden, om dan vervolgens diep te zuchten als er nog niets te zien is.. Net zijn we even naar m'n moeder geweest. Ik werk vanuit huis en zit dus hele dagen thuis. Hele dagen om me maar met 1 ding bezig te houden; Wel of niet zwanger? Werd er even helemaal gek van en had ineens ontzettend veel zin om naar m'n moeder te gaan. Nu dus net weer thuis, hebben nog niet gegeten dus dat gaan we nu eerst zo doen. Heb met 'mezelf afgesproken' dat ik de 19e ga testen. Is 4 dagen te vroeg, maar met mijn supergevoelige testen zou dat moeten kunnen Nu maar hopen dat het niet morgen (en de rest van de week uiteraard) doorbreekt. Voel nog steeds vanalles en denk nog steeds dat die menstruatie er gewoon aankomt.. Hoe is het met Pumelke eigenlijk? Die heb ik al een tijdje niet meer gezien hier!
Nou ik wacht to na de vakantie af en dan hang ik aan de telefoon bij het VU. Als ik toch van die dikkere strepen uitga dan moet ik volgende week ongi worden...als niet dan bel ik gelijk. Wat lekker vanuit huis werken, wat doe je als ik vragen mag? Ik werk 1 dag per week thuis en vind dat heerlijk. Ik zou wel 2 dagen thuis willen werken en 2 op kantoor. Maar ik werk nu 5 dagen waarvan dus 1 thuis. Jij hebt zondag als testdag toch? Maar je gaat morgen dus al testen? Ik snap dat je je niet kan inhouden. Het vervelende is alleen dat stel je hebt een positieve test dat je evengoed nog die laatste dagen doormoet...naar die moet je evengoed dus wat maakt het uit haha.
Even snel.. Testen met ochtendurine is natuurlijk het beste, zéker als je zo vroeg gaat testen als ik, maar ik ga snachts altijd minstens 2 keer naar de wc. Wanneer kan ik het beste testen? Als de pauze ertussen het langst is geweest? Als ik bijvoorbeeld om 11 uur ga slapen, en ik ga rond een uur of 2 naar de wc, heeft er 3 uur tussen gezeten. Als ik dan om 6 uur weer naar de wc ga, heeft er 4 uur tussen gezeten. Daarna word ik meestal rond 8 uur weer wakker, en zit er dus maar 2 uur tussen. Zou ik dan, in dit geval, het best om 6 uur kunnen testen omdat er dan het langst tussen heeft gezeten? Man, ik ben echt bloednerveus aan het worden (of nee, juist zonder bloed ). Ik heb het even nagelezen op m'n blog wat ik voorheen altijd schreef, en bij mijn laatste IUI was ik op dag 13 (en begon het roze-verlies op dag 10) duidelijk ongesteld en bij de IUI daarvoor op dag 11 (en begon het roze-verlies op dag 9). Nu zit ik inmiddels ook op dag 10 en is er nog geen roze, bruin of rood te zien.. Ik durf eigenlijk niet meer te hopen, maar heel stiekem doe ik het toch..