Opnieuw misselijk.... En werkgever ongeduldig...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxJenniferxx, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cares

cares Lid

28 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een eigen zaak met personeel, en juist om de reactie van maak je niet druk je contract word toch niet verlengt maakt het juist nu zo dat werkgevers een beetje ongeduldig worden.
    Helaas kun je tegenwoordig niet iemand meer op zijn woord geloven.
    Maar als je echt ziek of te misselijk bent gewoon thuis blijven.

2. Kusho

Kusho Niet meer actief

TS voelt zich fysiek blijkbaar rot genoeg om zich ziek te melden; ook al werkt ze 'maar' 3 ochtenden in de week. Hoeveel uur ze werkt lijkt mij überhaupt niet relevant..je voelt je ziek of niet, en zo niet kun je gewoon aan het werk en zo wel blijf je thuis. Verder ben ik het met je eens dat ze moet proberen te kijken wat wel kan (al dan niet met in samenspraak met de arbo), en het ook gewoon echt proberen.

Overigens; een nieuwe werkgever mag niet zomaar contact opnemen met een oud werkgever, dat mag alleen als je zelf toestemming hebt verleend (dmv bv een referentie):)

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat snap ik Kusho maar je o.v.b. afmelden voor de volgende dag zou er bij mij als werkgever ook niet in gaan.

Zeker niet omdat ts praat over misselijkheid die komt en gaat, niet dagelijks is maar wel met regelmaat.
    Dat klinkt dus als een kans op misselijkheid en overgeven en daarom kom ik niet.
    Tis net het weerbericht van Nederland.
    Vandaag schijnt het zonnetje maar met hier en daar kans op een bui.

Voor mij zijn werkuren wel relevant.
    Als ik met enige regelmaat beroerd ben en ik moet 8 uur werken ben ik eerder geneigd ziek te melden dan wanneer ik maar 3 uur moet werken.
    Het zal ook wel van persoon tot persoon verschillen.
    Ik blijf zo wie zo niet snel thuis.

Maar ts, hoe zit het dan met je enkelbanden?
    Je zit daarvoor al 18 weken in de ziektewet?
    Gaat dat al wel de goede kant op?

4. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Jeetje wat een reacties zeg!
    Ik reageer even in het algemeen....

Normaliter werk ik ook 30-40 uur met een contract van 24 uur en zeg ik nooit nee als ze me bellen voor extra werk. En meld me niet graag ziek. Het feit dat mijn contract niet verlengd gaat worden heeft als hoofdreden dat ik al zo lang uit de running ben met me enkel. Dit heeft niks te maken dat ik makkelijker zou denken om me wel of niet ziek te melden. Uiteindelijk wil ik ook een goede referentie meekrijgen.

Mijn enkel is op 2 plaatsen gescheurd. En het herstel kan zo'n 6 maanden duren wat ik niet hoop maar waar het helaas wel al op begint te lijken. Het feit dat ik nog niet mag en kan autorijden hiermee maakt dat ik 3 ochtenden per week werk en alleen de ochtenden. Op die momenten is er iemand op kantoor die mij kan ophalen en thuis kan brengen. Dit is niet mijn keus.
    Juist omdat mijn collega mij thuis ophaalt geef ik de avond van te voren aan hoe en of het gaat en indien het wel blijkt te gaan bel ik in de ochtend nog...

Wat betreft mijn misselijkheid dat heb ik misschien een beetje verkeerd verwoord... Het ene moment heb ik er meer last van dan het andere maar toch dagelijks ben ik aan het overgeven. Degene die mij ophaalt zegt als jij je zo beroerd voelt en niet productief kan zijn heb ik niks aan je... Maar ja dat is niet mijn leidinggevende die meer een keer per week op de vestiging aanwezig is....

Op de momenten dat ik mij wel goed voel ga ik ook gewoon aan het werk. Of ik bel later in de ochtend op dat het gaat en of ze me wil komen halen. Dus het is niet zo dat ik niet wil maar gewoon niet kan omdat ik me te beroerd voel.

Eind van de maand heb ik opnieuw een consult bij de bedrijfsarts waarbij ook mijn zwangerschap aan het bod gaat komen want dat is tot nog toe niet het geval geweest.

5. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Ik heb a.s. donderdag een afspraak bij de verloskundige en dan ga ik ook daarnaar vragen :)!

6. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Het overgeven is niet continue de hele dag door maar wel elke dag en soms meerdere malen per dag.
    Omdat ik i.v.m. mijn enkel opgehaald wordt door een collega laat ik haar een avond van te voren weten hoe het gaat en of het gaat en als blijkt dat ik me 's ochtends wel goed voel dan bel ik haar alsnog op om me op te halen. Hiermee voorkomen we dat ze niet een halfuur eerder van huis weggaat voor niks.

7. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8

Dat mijn contract niet verlengd gaat worden is mij nu al bekend. Natuurlijk demotiveert dat ontzettend maar zeker niet de reden dat ik er makkelijker over denk om me ziek te melden.

En zoals je al zegt het gaat er inderdaad om hoe ik me voel.... Ik werk dan als vervangend werk op kantoor en ik wordt opgehaald i.v.m. mijn enkel maar mijn collega's zitten echt niet op een kotsend iemand te wachten dit geven ze ook letterlijk aan.... Maar leidinggevende verwacht andere dingen....

Bedankt voor je tip!!!

Deel Deze Pagina