ik erger me zo aan m'n schoonmoeder. ik bedoel ik ben 21 en m'n vriend is 30 en we worden behandeld alof we 10 zijn. bijvoorbeeld: - als het bij ons een klein beetje een rommeltje is gaat zij zeggen wie wat moet opruimen in MIJN huis! - ik wil niet dat haar hond op de bank zit en iedere keer moet ik haar erop betrappen dat die hond er wel op zit! als we bv in de keuken zijn ( en owen ligt in de kamer ) dan zegt ze bv: ''ik ga even koken letten jullie dan op de kleine''? ( kom op zeg het is mijn kind! ). :x . en altijd dat gejij ''he kom JIJ eens hier ". en als ze dan bv bij mijn ouders thuis komt gedraagd ze zich keurig hoor! dan is het hondje niet op de bank alles netjes vragen. en altijd het beter weten en de les lezen en als je dat dan terug wilt doen wordt er maar een beetje stom gelachen. meer last van vervelende schoonmoeders ik word er zo onderand niet goed van. dadelijk barst de bom nog is . .
ja dat is niet leuk lastig ik heb ruzie met haar en hoef haar ok niet te zien dus heb ik geen last van haar
m'n vriend let er niet zo op, hij zegt weleens geirriteerd ja. hij vind het natuurlijk makkelijk als het huis wordt opgeruimd!
Ja, dan wordt het lastig, want dan heb jij het steeds gedaan. Zou het toch eens heel goed met hem over hebben. Je hebt hem dan gewaarschuwd en als hij het naast zich neerlegd, moet hij niet gaan lopen zeuren tegen jou als zijn moeder boos of geirriteerd is.
iedereen zegt dat ik het er rustig met haar moet over hebben maar rustig? nee hoor het zit me echt te hoog dan nog liever ruzie ( hoe raar dat ook klinkt ).
Nou ik heb er ook 1 die lekker vervelend is. Zo is mevrouw nog niet op kraamvisite geweest en heeft Rosalie nog niet vast gehouden. Rosalie heeft in het ziekenhuis gelegen en nadat ze thuis kwam wilde wij 5 dagen niemand zien. Zij heeft in die weken vakantie opgenomen (wilde ze zelf) en neemt het mij min of meer kwalijk dat ze niet mog komen. De eerste dag dat ze mocht komen heeft ze afgeslagen omdat het een avond was. Daarna werd ze ziek en nu afgelopen zondag had mevrouw koppijn en moest ze de berging perse opruimen. Ik snap zulke mensen niet hoor. O ja ik had ook een tijd gezegd dat ze kon komen, daar houd mevrouw ook niet van heeft ze gezegd. Nu moet ik daar dus zondag heen omdat ze jarig is. Zal gezellig worden. Ik zal eens door laten schemeren dat ik het erg leuk vond haar kraam bezoekje hihi
nou ik wil dus helemaal niet dat ze komt. moet ik is commentaar op haar leveren nou dan heb je de poppen aan het dansen hoor dan is mevrouw gepiekeerd!
Nou ik heb er ook 1 die lekker vervelend is. Zo is mevrouw nog niet op kraamvisite geweest en heeft Rosalie nog niet vast gehouden. Rosalie heeft in het ziekenhuis gelegen en nadat ze thuis kwam wilde wij 5 dagen niemand zien. Zij heeft in die weken vakantie opgenomen (wilde ze zelf) en neemt het mij min of meer kwalijk dat ze niet mog komen. De eerste dag dat ze mocht komen heeft ze afgeslagen omdat het een avond was. Daarna werd ze ziek en nu afgelopen zondag had mevrouw koppijn en moest ze de berging perse opruimen. Ik snap zulke mensen niet hoor. O ja ik had ook een tijd gezegd dat ze kon komen, daar houd mevrouw ook niet van heeft ze gezegd. Nu moet ik daar dus zondag heen omdat ze jarig is. Zal gezellig worden. Ik zal eens door laten schemeren dat ik het erg leuk vond haar kraam bezoekje hihi
nou ik wil dus helemaal niet dat ze komt. moet ik is commentaar op haar leveren nou dan heb je de poppen aan het dansen hoor dan is mevrouw gepiekeerd!
Ja, ze bedoelen het goed moeten we maar denken, maar soms.....grrr Ik heb er zo eentje... - veel ongevraagd advies. Als ze niet wil slapen dan krijg ik veel ongevraagd advies: Goh, ligt ze niet te koud, Goh, Is ze niet bang voor het rolgordijn (staan hondjes op), Goh, heeft dorst misschien? Als ik dan heen loop: Goh, laat haar toch eventjes... - Bijna altijd alles zo formulieren dat ik alles voor me gevoel zit te verdedingen. Als mijn dochter in bed ligt krijg ik een reaktie: Goh, ligt ze in bed...ligt ze er niet in is het: Goh, moet ze niet slapen? Ik heb continue het gevoel dat ik alles moet toelichten, verduidelijken enzovoort...bleh -onattent soms. Als ik op visite kom ivm verjaardag en ander kleinkind komt dan zet ik zelf water op voor de fles. Geen probleem toch? Krijg ik een reaktie: Sorry niet aangedacht klaar te zetten...tja, mijn ander kleinkind heeft immers geen fles meer he, dan denk ik daar niet meer aan. Als ander visite een compliment maakt over haar uiterlijk...meteen reaktie: Goh, nou dan moet je mijn ander kleinkind eens zien, die ziet er goed uit! Tijdens kerst met zijn allen brunchen, mijn dochter ligt nog in de box, te wachten op de fruithap. haar ander kleinkind zit in de stoel aan tafel en die voert ze een boterham....iedereen klaar? Ik mijn dochter in de stoel gezet...iedereen schiet van tafel en ik zit met haar alleen.. - Ronduit oneerlijk Ik heb me voorgenomen niets meer te vertellen over de vorderingen van mijn spruit. Als ze erom vraagt, kan ze antwoord krijgen, zo ook van de week inzake een CB bezoek. Woorden op een zo onsportieve wijze al mijn woorden verdraaid richting mijn schoonzus waardoor ik zo zwart en als slechte moeder wordt afgeschilderd....RONDUIT WALGELIJK GEWOON. Het is een trut!
Er is een voordeel en een nadeel aan hooglopende ruzie met je schoonmoeder. Je kan eindelijk eens flink uitgillen wat er mis is, maar je zal zien dat het niet erg oplucht. Jij hebt namelijk al zoveel gepikt dat je naderhand nog steeds met dingen blijft zitten. Het algehele contact wordt ook moeilijker, maar dat kan juist ook weer makkelijker zijn. Het is best fijn als je met de kerst niet verwacht wordt of ze op de stoep staan omdat je jarig bent terwijl je eigenlijk net de deur uit ging om iets leuks te doen Hier ging het ook fout en uiteindelijk is het mijn man die daar de dupe van is. Nou had hij ook wel een rol natuurlijk, maar als ze het niet van thuis zo meekrijgen..... is het wel moeilijk. Bizar eigenlijk ook, wij vrouwen leren thuis van onze moeders hoe we ons op moeten stellen in ons eigen nieuwe gezin en die kerels niet.
Ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was maar als ik zo jullie verhalen lees valt het bij mij misschien toch nog wel mee. Ze is wel een vreselijke moeial, ik hou eerlijk gezegt ook mijn hart vast als we dadelijk kinderen hebben. Maar gelukkig zorgt mijn man ervoor dat er duidelijke afspraken gemaakt worden. Als dat niet gebeurd denk ik dat het ook vreselijk mis gaat. Mijn schoonvader is een topvent ik heb ook een hele goeie band met hem, met mijn schoonmoeder ook wel maar ze is echt een bemoeial. En ze moet altijd haar zin hebben en kan maar moeilijk tegen kritiek. Niet omdat het mijn moeder is, maar mijn moeder is heel relext zij is echt zo van jullie moeten het doen zoals jullie zelf willen. Ook hier in huis als ze op bezoek komt zegt ze Chantal kan ik iets voor je doen als ik ja zeg doet ze het als ik nee zeg ook goed. Maar mijn schoonmoeder komt binnen en begint al meteen te poetsen en te doen net of ik dat zelf niet kan. Mijn man trekt ook meer naar mijn moeder toe dan naar zijn eigen moeder. Hebben jullie mannen dat ook?
Ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was maar als ik zo jullie verhalen lees valt het bij mij misschien toch nog wel mee. Ze is wel een vreselijke moeial, ik hou eerlijk gezegt ook mijn hart vast als we dadelijk kinderen hebben. Maar gelukkig zorgt mijn man ervoor dat er duidelijke afspraken gemaakt worden. Als dat niet gebeurd denk ik dat het ook vreselijk mis gaat. Mijn schoonvader is een topvent ik heb ook een hele goeie band met hem, met mijn schoonmoeder ook wel maar ze is echt een bemoeial. En ze moet altijd haar zin hebben en kan maar moeilijk tegen kritiek. Niet omdat het mijn moeder is, maar mijn moeder is heel relext zij is echt zo van jullie moeten het doen zoals jullie zelf willen. Ook hier in huis als ze op bezoek komt zegt ze Chantal kan ik iets voor je doen als ik ja zeg doet ze het als ik nee zeg ook goed. Maar mijn schoonmoeder komt binnen en begint al meteen te poetsen en te doen net of ik dat zelf niet kan. Mijn man trekt ook meer naar mijn moeder toe dan naar zijn eigen moeder. Hebben jullie mannen dat ook?
nou dat heeft mijn vriend niet zo maar precies wat je zegt mijn moeder is ook heel relaxt en m'n schoonmoeder probeert hier een beetje de poetsvrouw uit te hangen met ons als slaafjes in MIJN! huis. ook een keer waren we bij m'n ouders en zij was er ook zegt ze tegen mijn moeder: ''nou leg owen maar op bed". kijkt mijn moeder mij aan en vraagt gewoon of hij naar bed moet. ik zei dus nee ( eigenlijk een beetje expres ) .
Haha! Dat is toch vreselijk, ik heb paar ex schoonmoeders vreselijk gevonden, pfff! Maar nu mijn schoonouders, ze zijn geweldig! Ze doen zo goed voor ons, dat vind ik zo fijn al ondanks wonen ze in Frankrijk!