Wanneer starten met kolven? :?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door KaChris, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Simon is nu ruim 4 weken oud en ik geef live borstvoeding. Nu is het zo dat ik, omdat ik in januari weer aan het werk moet :( , een voorraad borstvoeding wil gaan aanmaken voor in de vriezer. Maar ik ben vergeten hoe ik dat ook alweer moet doen, zonder dat ik de voeding van Simon weg kolf. :)

Verder is het zo dat ik voor 20 november a.s. door mijn collega's ben uitgenodigd om mee te gaan uit eten, maar dit is toch niet zo handig? Simon komt nog redelijk onregelmatig qua voedingen, ik zal een of twee voedingen moeten hebben en ook ben ik erg bang dat hij de fles weigert of misschien daarna mijn borst niet meer wil. :(
    Ik twijfel heel erg of ik het wel kan doen en moet doen, vandaar dat ik het aan jullie vraag; wat is wijsheid?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groetjes van Karin
    :(

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    kolf eens een keer na bijvoorbeeld na de ochtend voeding. na een paar keer heb je misschien 40 cc, dit kun je tussen twee voedingen door eens geven met een flesje. om te oefenen aan de fles te drinken.
    blijf oefenen, zeker 2 keer per week, misschien vaker.

om voorraad aan te leggen ga je tussendoor kolven, of een keer extra, of wanneer hij 1 borst drinkt kolf jij de andere.

bij de VBN hebben ze hier hele duidelijke folders over, die kun je via internet downloaden. ga naar www.borstvoeding.nl

met dat etentje: kijk wat mogelijk is. misschien kom je alleen het hoofdgerecht, of pak je juist het toetje en de koffie mee. je kunt daar best mee spelen. dat zullen ze wel snappen!

groetjes Heidi Margit

Deel Deze Pagina