Opnieuw proberen na 2 miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door dolfijn73, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    0-5 is inderdaad niet zwanger, dus 6 zit er echt tegenaan. Toch waren ze nog niet tevreden, ze blijven standaard doorprikken tot onder de 3. Dat hoop ik dan 28 juni te hebben.

Ei lijkt wel te naderen, wat pijn in onderbuik, allerlei afscheiding, maar goed, deze kunnen we dan nu niet benutten. Vind wel dat dat laat is, nu al dag 22, dus ei is heel laat. Zal dan dit keer wel ineens een hele lange cyclus zijn.

Voor MK altijd 28-29 dagen, nu eerste na MA 27 dagen en dan nu ineens een van meer dan 34 dagen. Vreemd hoor, een vrouwenlichaam...

2. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    He meiden,

Dank voor al jullie reacties. Doet echt goed om te lezen dat het ook goed kan gaan na een paar miskramen....en tjonge wat hebben sommige van jullie veel meegemaakt...

Vandaag te horen gekregen dat mijn jongere zusje zwanger is....hoe blij ik ook voor haar ben is toch ook wel even slikken...helemaal omdat niemand weet dat we 5 wk geleden weer een MK hebben gehad....tja, zo zie je maar dat het niet allemaal vanzelf gaat. Hopelijk is er voor ons ook snel weer goed nieuws te melden...en blijft het ditmaal wel goed zitten.

Moet dit even laten bezinken....

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dolfijn: poeh, dat is wel heftig zeg, dat je jongere zusje nu zwanger is... Natuurlijk ben je blij voor haar, maar het wrijft toch weer even zout in de wonden.

Ben bewust dit keer wat opener over geweest over mijn miskramen, zodat ik niet van familie vragen krijg of wij niet weer zwanger willen worden. Helaas leidde dat vandaag tot een goed bedoeld, maar nogal klungelig geformuleerd kaartje van mijn schoonzusje waarin ze zei dat ze hoopte dat ik wat minder hard zou gaan werken in het komende half jaar en dat ik dan zou zien dat het dàn wèl goed zou gaan. Grrrr. Alsof mijn miskramen mijn eigen schuld zijn omdat ik een drukke baan heb. Nou ja, weet dat ze het niet zo bedoelde, maar heb haar wel even gebeld om te zeggen dat ik dit niet zo handig vond.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Dolfijn, inderdaad heftig, ik weet niet hoe ik daar op zou reageren, waarschijnlijk ook even erg aangeslagen...

WannaBmum, wij zijn hier (binnen familie en goede vrienden) ook open in geweest, ze weten (helaas) dus nu wel hoe het ervoor staat. We willen dus gewoon nog een kleintje. Nu maar hopen dat ze niet teveel ernaar blijven vragen of het al gelukt is..
    Vorige keer letten ze allemaal al extra op, en hadden ze allang door dat ik weer zwanger was..Dus deze keer (hopelijk komt dat nog) zullen ze er wel helemaal extra op letten...

Ik zit nu op dag 24 en heb nog steeds geen temp stijging dus nog steeds geen ei. Wordt dus of een hele lange cyclus of een tweede zonder eisprong. Ben benieuwd...

5. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hey allemaal,

Beetje rusteloze nacht achter de rug, zowel ik als mijn vriend. Je wordt inderdaad wel erg met de neus op de feiten gedrukt...zij wel, wij niet....maar wil zo niet denken en hoop echt dat het bij mijn zusje wel goed gaat!!! uiteindelijke hoop ik dat wij ook een kleintje in onze armen kunnen sluiten binnenkort. Uit jullie verhalen (en die van anderen) weet ik dat het kan, ook na 2 miskramen. Wij hebben tot nu toe niets laten onderzoeken omdat er vrijwel nooit iets uitkomt waar het aan ligt. Hou het maar op domme pech...kan me voorstellen dat dat niet meer kan volhouden na bijv. 5 mk..hoeveel kan een mens aan denk je dan?

Maar ja, zoals MVL en Wannabemum ook weten, de leeftijd gaat meespelen he....en dan ben ik ook nog heel ongeduldig van aard :) Miek, jou ben ik eerder ook bij ander forum tegengekomen. Jij hebt heel wat meegemaakt zeg. Bewonderenswaardig dat je vertrouwen in je lichaam houdt....ga ik ook proberen nu. Positief denken zal zeker meer bijdragen dan angst denk ik.

Wannebmum; wat ontzettend lomp van die schoonzus, dat kaartje. Echt niet te geloven zeg. Wij zijn over 1e mk ook heel open geweest hoor, maar nu bij de 2 waren de omstandigheden even anders en wilden we onze ouders er niet mee belasten, met de zorgen. Die hadden even wat anders aan hun hoofd. denk dat ik het wel ga zeggen binnenkort tegen mijn ouders in ieder geval, dan weten ze hoe of wat. Toch beter denk ik.

S76; jouw verhaal geeft me hoop. Na 2 mk toch zwanger...stel je voor. Ik wilde eigenlijk liever eerst ongesteld worden omdat ik dan beter weet hoe lang enzo...maar ja, we hebben er niet echt op gelet. ALs het komt dan komt het, niet waar. Lijkt er gelukkig op dat ik vrij snel zwanger wordt....(de vorige 2 keren dus).

Ik heb overigens alleen een inwendige echo gehad na beide mk, ter controle. Laatste keer heeft gyn. ook even alles bekeken, baarmoeder, eierstokken. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Bloed is nooit bekeken, HCG ook niet gemeten, niets avn dat alles. Ziekenhuis houdt het volgens mij ook nog op domme pech...waren natuurlijk ook vrij vroege mk, dat komt waarschijnlijk vaak genoeg voor. Zit er ook dubbel in...aan de ene kant wil ik er niet dramatisch over doen, was nog zo pril....en moed houden op volgende keer. Aan de andere kant kan ik me ook zo intens verdrietig voelen en wil ik dat ook niet wegstoppen....dat dat niet ineens later bovenkomt zeg maar. Maar goed, ik ben wel nuchter dus hoop dat dat me helpt te relativeren. Ooit zal het toch goed komen zou je denken? het zal toch niet mis blijven gaan???

Sterkte meiden voor diegenen die dat nodig hebben. Fijn om hier met elkaar te praten. En S76, onwijs gefeliciteerd! hoop zo dat het goed voor je blijft gaan. Geniet ervan he!

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mvl: mmm, dat lijkt wel een lange cyclus te worden inderdaad. Je vorige cyclus had je ook geen tempstijging kunnen ontdekken, toch? Hoop dat het snel op gang komt!

Dolfijn: je klinkt inderdaad wel heel nuchter, zoals je zegt dat beide zwangerschappen nog zo pril waren, maar bij 8 weken heb je toch al een maand lang zitten fantaseren over hoe het zal zijn en heb je een heel toekomstplaatje gemaakt. Als dat ineens wegvalt verdwijnt de grond even onder je voeten. Daar mag je best wat tijd en tranen aan besteden. Maar ik vind het heel dapper van je dat je je er zo goed doorheen slaat!

Heb contact gezocht met mijn voormalige gynaecoloog (heb ik een stuk betere band mee dan met de 5 verschillende fertiliteitsartsen waar ik even bij heb gelopen) en zij gaat voor mij overleggen of deze miskramen, gezien mijn eerdere cyclusproblemen toch tot een aangepast behandeladvies zouden moeten leiden. Erg blij mee dat ze zoveel moeite voor me doet, terwijl z niet eens mijn officiele gyn meer is.

Deel Deze Pagina