opnieuw proberen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door deetje, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hallo,
    Vanaf het begin is de borstvoeding problematisch geweest: twee borstontstekingen en een hele hardnekkige spruw waardoor voeden zo'n pijn deed dat ik het niet meer trok. Vorige week dinsdag heb ik mijn zoon voor het laatst aangelegd; ik kwam er alleen voor te staan en maakte me constant zorgen of hij niet te weinig kreeg.
    Nu draait hij steeds naar de borst als hij de fles krijgt en ik zou hem die zo graag geven, al is het maar naast de fles.
    Kan ik proberen hem aan te leggen, zit er misschien nog wat in de borst, kan het zijn dat hij rommel binnenkrijgt als hij na 10 dagen weer drinkt?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Inmiddels een weekje verder, was even weg vandaar niet eerder een reactie.

Hoe staat het ervoor?

Om te beginnen met je laatste vraag, het kan voor je kindje geen kwaad om hem aan te leggen.

Wel moet je een paar dingen realiseren.

Je moet je afvragen of je productie echt goed op gang is geweest door de hobbelige start. Als dat niet het geval was dan kan het best veel moeite kosten om nu de productie weer op gang te krijgen.

Daarnaast lees ik iets in je bericht. Je schrijft, en toen kwam ik er alleen voor te staan en maakte me constant zorgen over of hij wel genoeg kreeg.

Ik ken natuurlijk niet jou situatie maar ik kreeg direct het gevoel, oeps, daar zit iets niet lekker.

Zeker omdat je na de hele opsomming van 2 BO en spruw en daarna niet meer aangelegd niets meer schrijft over klachten na het stoppen. Had ik zoiets van , jeetje dan moet je echt in een rot situatie zitten. Stress/spanning kan ervoor zorgen dat de melkproductie in elkaar valt. dan kan je best direct stoppen. Normaal gesproken bij een goed lopende productie kan je niet van de ene op de andere voeding niet meer aanleggen.....vandaar

Met dat in mijn achterhoofd vraag ik me af of het zal lukken hem weer aan de borst te krijgen.

Je zult veel moeten investeren om de productie op gang te krijgen. Ik denk dat wanneer je dat werkelijk wilt, je er goed aan doet om een LK bij jou in de buurt zoekt die je kan begeleiden. Ook mentaal. Zij kan ook jou en je kindje in de gaten houden (of hij werkelijk genoeg binnen krijgt).

Ik geef je dus niet echt een antwoord maar hoop dat je er wel iets aan hebt.

Meid heel veel sterkte

Ilse

Deel Deze Pagina