Voedingsvraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chantico, May 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dag lactatiekundigen,

ons zoontje heeft een beetje last van krampjes. Hij krijst het niet uit en hij poept ook gewoon (mooie zachte gele bv-poep), maar hij kan een tijdje na de voeding wel liggen persen en grommen. Dan helpt het wat om zijn beetjes op te krullen en er voorzichtig rondjes mee te draaien. Soms komen er dan wat scheetjes of poept hij.

Nu vroeg ik me af wat ik nog meer kan doen om hem met zijn krampjes te helpen. Ik eet en drink namelijk gewoon alles (geen alcohol natuurlijk). Kan hij krampjes krijgen van koffie (ik drink twee of drie kopjes heel-erg-verkeerd per dag) en helpt het dan als ik decafé zou drinken of is het niet de caffeïne maar iets anders in de koffie dat vervelend voelt?

Kan hij last hebben van dat ik veel beschuit eet?

En hoe zit het nu met schimmelkaas, mag dat gewoon of toch voorzichtig mee zijn? Zoals brie, camembert, gorgonzola of blauwe schimmelkaas.

Is sinaasappelsap, ander vruchtensap, gebakken ui en knoflook iets dat ik moet schrappen? Ik eet/drink er niet enorm veel van, maar mijd het ook zeker niet.

Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot hij over de krampjesperiode is heengegroeid, maar mocht ik met mijn voeding echt iets kunnen verlichten, dan doe ik dat toch wel graag!

Alvast bedankt!
    Chantico

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Hoi Chantico,

Superlief dat je zelf zo bezig bent met je voeding: er is vaak en veel onderzoek gedaan naar voeding en het effect op de darmen. In principe mag je gewoon eten wat je gewend bent te eten en zal hij dus inderdaad over de periode heen moeten groeien.

Koffie wel een max van 2-3 kopjes per dag, maar koffie-heel-erg-verkeerd is dus al vrij verdund!

Share This Page