Hallo Dochtertje van 9 maanden komt telkens naar mij voeten gekropen en wil dan opgepakt worden. De hele dag terwijl ze normaal zelfstandig speelt, vaak kijk ze da vrolijk om haar heen en probeerd mijn telefoon of laptop te pakken. Het is even leuk maar nu vraag ik mij af wat te doen kan haar niet telkens dragen. Is dit verlatingsangst? Wat kan je doen?
Hier vaak hetzelfde, volgens mij is het ook verlatingsangst en het sprongetje waar ze de wereld anders door gaan zien en het soms enger word, ook de frustratie dat dingen niet lukken spelen hier mee. Ik probeer niet bij elk jengeltje haar op te pakken, alleen als ze echt zielig en moe is. Vaak probeer ik eerst haar aandacht naar iets anders te brengen bijv een ander speeltje of is ga 'raar' doen (alleen als er geen kijkers zijn hoor). Ik laat haar iig zeker niet huilen. Soms best zwaar, maar ja, het huishouden komt nu maar even op de tweede plaats. Sterkte!
Als je kindje al heerlijk zelf kan spelen, dan is het heel normaal gedrag om naar mama toe te willen. Lekker oppakken, samen spelen, samen zitten of als dat niet uitkomt, in de drager op je rug en je huishouden doen.