Onze dochter heeft last van dikke, harde ontlasting (keutels). Ze lijkt er ook last van te hebben met poepen. Ze krijgt al extra olijfolie door de pap s ochtends. Tijdelijk maar even geen banaan geven. Hebben jullie nog andere ideeen?
Extra water door de fles. Ik weet niet of ze met die leeftijd sinaasappels mogen? Anders een klein beetje verse sinasapelsap.
Algemene tips zijn; - meer (water) drinken, - meer vezels eten (volkoren brood, rijst met vlies, volkoren pasta, dus geen 'witte' dingen meer), Verder stimuleren sommige etenswaren de darmen (rijpe peer, avocado, pruimen, meloen vaak) en andere dingen werken stoppend (banaan bijvoorbeeld). Mijn dochter heeft graag geprakte avocado met een scheutje olie op brood, en dat vertaalt zich vaak naar zeer makkelijke ontlasting
Lactulose toevoegen aan de fles, helpt super en kan geen kwaad. Wij hebben het tot een week of 13 gebruikt
Eetschema: S ochtends fles pap of bord pap 11.00 fruit of koekje + beker appelsap met water 12.30 boterham (soms 2) + restant beker 15.00 fruit of koekje + beker roosvicee 18.00 warm eten 19.00 fles melk 180+ 6 Brood is bruin brood, rijst = zilvervlies, macaroni wel wit, manlief lust volkoren niet
Ze drinkt wat weinig, als de beker van het middageten vaak niet opgaat. Meer drinken dus. Verder: wat voor brood en pap eet ze en wat voor fruit. En hoe eet ze haar fruit?
Bruin brood met margarine en smeerkaas/appelstroop/jam Pap in fles 200 ml melk en 6 eetlepels bambix (en een scheutje olie) Fles in schaaltje 200 ml melk en pap zoveel dat het stevig wordt Fruit: banaan, kiwi, appel, meloen, zacht fruit (ze eet alles) in kleine stukjes. 1 stuks fruit per dag Laatste fles is trouwens gewone koeienmelk halfvol 200 ml (beetje opgewarmd)
Ik zweer bij kindicol druppels van VSM. Deze zorgen dat de ontlasting zacht wordt. 3x daags 3 druppels
hier ook lactulose in de laatste fles en de volgende ochtend een enorme poepluier en een vrolijke baby. Heb het tot nu nog maar 2 keer hoeven gebruiken. Bij mijn zoontje heb ik het op advies van mijn huisarts een lange tijd moeten gebruiken in zijn eerste jaar. Wennen er verder niet aan maar helpt super!
Ik zou de banaan even laten zitten en toch echt meer drinken! Om 11 uur zou de beker op moeten en dan bij middageten weer, ipv die beide keren een halve. Na het avondeten eventueel ook nog wat drinken. Aan het eten zou het verder niet mogen liggen ALS je medicatie nodig gaat hebben voor de ontlasting, dan zeker geen lactulose, maar liever forlax!