Ik heb bijna 3 maand volledig BV gegeven maar heb ervoor gekozen om dit te gaan combineren met FV. Door omstandigheden Is het lastig om volledig door te blijven gaan. Lang verhaal Nu wil ik gaan afbouwen en het volgende schema aanhouden; 07:00 uur BV 11:00 uur BV 15:00 uur FV 19:00 uur FV 23:00 uur BV 2x FV en 3x BV! Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
van 11 tot 23.00 lijkt mij best lang. je zou wss moeten kolven tussendoor. salie thee blijkt ook goed te helpen tegen de stuwing die je kan verwachten zou je niet eerder de fles om 11.00 en dan bv (15.00... desnoods afgekolfd aangezien je toch moet kolven) en dan om 19.00 fv weet niet of gelijk 2x fv makkelijk zal gaan. van wat ik begrijp is het best moelijik dat afbouwen.. sorry. heb zelf nog geen ervaring maar lees veel
Lijkt mij persoonlijk te vroeg om al op 3 voedingen te gaan. Je productie daalt dan zo snel dat het niet op peil is te houden. En saliethee help je wrs je hele productie mee om zeep. Kunnen we je niet proberen tips te geven om gewoon door te voeden ?
Hoi, Ik ben ivm omstandigheden gaan afbouwen toen mijn dochter bijna zes weken oud was. Net als jij wilde ik deels fles- en deels borstvoeding geven. Dochter is nu tien weken en drie dagen oud en tot nu toe gaat het prima! Geen problemen met te veel teruglopende productie o.i.d. Hoe heb ik dit aangepakt? - Tot vijf weken gaf ik acht voedingen. Met vijf weken moest ik door omstandigheden een week gaan kolven. Ik kolfde zeven keer per dag. - Met zes weken ging ik drie keer per dag bv geven en drie keer kolven. - Met zes weken en 4 dagen ging ik naar drie keer bv en twee keer kolven. - Met zeven weken ging ik naar drie keer bv en één keer kolven. - Met zeven weken en 3 dagen ging ik naar drie keer bv. Dat gaat nu drie weken uitstekend. Soms geef ik trouwens nog vier keer bv en soms kolf ik nog wel een keertje, als dochter de borst niet heeft leeggedronken. Ik geef bv de eerste voeding, dat is hier rond half acht, acht uur, de voeding midden op de dag, dat is rond drie uur, en afhankelijk van hoe de voedingen vallen (ik voed op verzoek, verschuift dus wel eens een à twee uurtjes) 's avonds de op een na laatste of de laatste voeding. Als dochter de borst niet leegdrinkt 's ochtends krijgt ze de tweede voeding ook bv òf kolf ik en krijgt ze dat later op de dag in een flesje. Overigens geef ik soms vijf en soms zes voedingen, de ene dag is het een flesje meer of minder en een bv meer of minder. Daar kan je heus nog wel mee schuiven, als je drie keer per dag bv wilt geven. Jij hebt veel langer volledig bv gegeven dan ik, dus waarom zou het niet lukken? Iedereen waarschuwde mij dat ik binnen een week geen voeding meer zou hebben, maar dat is dus niet het geval. Ik weeg dochter soms voor en na de voeding en ze krijgt nog altijd ruim voldoende bv binnen. Heb ook nog gewoon stuwing enzo. Ik weet dat dit waarschijnlijk geen máánden meer zo lukt, maar iedere week is mooi meegenomen toch? En zoals ik al zei, jij hebt langer volledig bv gegeven dan ik, dus het gaat je vast lukken! Als je nog vragen hebt verder mag je natuurlijk een pb sturen. Succes!