Maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rosea, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en sinds een tijdje enorm last van brandend maagzuur. Het is eigenlijk de hele dag door, ook als ik gewoon rechtop in een stoel zit (dus niet alleen 's nachts op bed, wat ik vaak lees) Herkend iemand dit en hebben jullie misschien tips?
     
  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Heb hier ook erg last van gehad! Eerst hielp hier gaviscon tabletten goed, maar op een gegeven moment deed het niet veel meer en toen overgestapt op iets anders, dit kun je het beste even aan je verloskundige/arts of gyn vragen, want niet alles mag bij zwangerschap. Succes!
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi ik had ook er heel erg last van. Maakte niet uit wat ik at of dronk en ik kreeg het al zuur. Weken mee rond gelopen. Gaviscon drank hielp wel iets. Dat nam ik voordat ik ging slapen maar op het laatst werd het heel erg.
    Wilde in eerste instantie geen medicatie uiteraard slikken maar met week 36 toch de huisarts gebeld en toen kreeg ik omeprazol voorgeschreven een maagschermer. Halleluja!! Had ik dat maar veeeel eerder gedaan. Geen maagzuur meer gehad vanaf toen. Dus ik zou zeggen maak het jezelf vooral niet te moeilijk ;) . De medicatie is gewoon veilig om in te nemen tijdens zwangerschap.
     
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ja, heel herkenbaar. Mijn huisarts wilde destijds alleen gember adviseren. Als ik ergens nog meer can ging spugen of kast kreeg was het dat..
    nu vd gynaecoloog met 12 weken al omeprazol gekregen. Geweldig!!
     
  5. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Gaviscon drank kan je gebruiken, maar hielp bij mij ook op een gegeven moment niet meer. Als dat het geval is, kan de huisarts je een maagtabletje voorschrijven die je zorgeloos kan gebruiken.
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Mocht je geen medicatie willen probeer eens zonnebloem pitten gebraden. Die zwarte kleine, gebakken. Ze verkopen die in poolse winkels in kleine zakjes. Ik heb dat alle zwangerschappen genomen als ik last van maagzuur kreeg (was echt heftig) at ik een hopje van en het verdween echt! Niet voor lang maar je kan gewoon meedoen.
     
  7. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, 'gelukkig' ben ik niet de enige, vervelend kwaaltje! Gek genoeg vandaag weer helemaal geen last, het is zo wisselend! De omeprazol hou ik even in gedachten :)
     
  8. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Omeprazol! ❤️
     
  9. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Veel kleine beetjes eten. Ik kan bijv geen rooibos thee meer verdragen, wel optimel. Geen koolzuurhoudende dranken, wel ranja. Vanillevla een optie?
    Ik kan me met rennies redelijk redden
     
  10. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hoi, in welke dosering hebben jullie omeprazol gehad? 10mg kan je gewoon bij de drogist kopen tegenwoordig toch? Of hadden jullie hoger?
    Ik heb nu antagel, maar meestal helpt dat niet al te lang.
     
  11. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Ik zou gewoon beginnen met de laagste dosering. Misschien helpt dat al voldoende en anders kan je altijd voor een hogere dosering vragen bij de huisarts. Je kunt het inderdaad gewoon bij een drogist kopen.
     
    Katie88 vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier ook last van. Gelukkig helpen rennies nog
     

Deel Deze Pagina