Betrouwbaar ovu-testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Silinde, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik temperatuur me suf, gebruik ovu sticks (deze maand geen enkele positieve :'( ) en probeer BMM / slijm in kaart te brengen, maar behalve de ovu sticks is er eigenlijk niet echt iets waarvan ik vind dat ik er min of meer op kan vertrouwen, en ik ben zo onzeker of ik wel echt een eisprong heb. Ovu sticks kunnen blijkbaar ook op andere dingen reageren (heb blijkbaar lang een infectie gehad en ben nu dus onzeker of mijn dagenlange posi ovu tests niet daardoor kwamen) en had deze maand niet eens een positieve, bovendien geven ze geen zekerheid of er wel een O-dag geweest is, enkel dat die kan komen binnen de 2 dagen na een posi, mijn temp is niet zo stabiel (zelfs na weghalen van de grootste uitschieters), BMM vind ik moeilijk te beoordelen en slijm vaak ook.
    Ok, heel verhaal. Heeft er iemand van jullie ervaring met DuoFertility (zou betrouwbaarder zijn dan zelf tempen) en/of ovacue (nog een andere methode)?
    Ik vind zo'n monitor zo duur... Maar als je kijkt hoeveel ik al uitgegeven heb aan ovu-sticks, dan is het ook duur, dan kan ik het eigenlijk zien als een investering. Mijn ovu-sticks zijn weeral op (tja, aan 3 per dag om zeker mijn piek niet te missen en deze maand al heel lang aan het testen) en nu moet ik dus een keuze maken voor de komende maanden. Het zou onze laatste zwangerschap worden en ik wil wegens leeftijdsverschil ook niet te lang meer aanmodderen. De ovacue zou ook als anticonceptie kunnen (hoewel ik niet vermoed dat nodig te hebben, nummer 1 heeft ook jaren op zich laten wachten, nummer 2 nu ook al bijna 2 jaar van proberen na 1 jaar zonder cyclus, tegen dat een nummer 3 mogelijk is, zit ik in de overgang). Volgende week weer afspraak bij de gyn trouwens.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Jeetje wat een onduidelijkheid bij jou dan.....
    Ik heb geen ervaring met wat je opnoemt, maar hoop ande dames wel.

Zie wel dat je een korte LF hebt. Wordt dat bij gyn ook besproken?

Ik hoop echt voor je dat het snel raak is!!

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn LF is meestal 10 dagen (heb een paar keer 8 gehad) en dit heb ik gezegd bij de gyn maar daar is niet verder op ingegaan. 10 dagen is ook niet extreem kort en ik vermoed dat die 8 dagen aanzien werden als "verkeerd bepaalde O-dag" (is misschien ook zo, FF is uiteindelijk maar een programma en geen exacte wetenschap).

Deel Deze Pagina