Kinderen en quarantaine

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Pisam, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik meende te hebben begrepen dat kinderen ook in quarantaine moeten na contact met een besmet persoon.

Ik krijg mail van de opvang dat mijn kinderen op dezelfde groep aanwezig zijn geweest als een positief geteste medewerker. Ook dezelfde dag en tijden.

Echter ben ik niet gebeld, dus geen sprake van nauw contact?? Ik vraag me af of dat in deze geldt, een paar uur in dezelfde ruimte lijkt me de 1,5m teniet doen eigenlijk...

Onlangs was er op onze basisschool een besmette leerling en ging de rest van de klas ook gewoon door.

Hoe zit dit nu?

Het liefst sluit ik ons op hoor, word er vooral nerveus van.

2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier hoefde andere klasgenoten van 2 besmette leerlingen ook niet in quarantaine daar na 5 andere leerlingen ook besmet.... dus ja doe wat jij zelf wilt!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bron en contact onderzoek wordt nauwelijks meer gedaan door de ggd. Dat moet je als besmette persoon zelf doen. Dus dat je niet gebeld bent kan kloppen.

@Mamavan2SE Zijn deze kinderen getest dan? Hoe oud zijn ze?

Pisam vindt dit leuk.
  4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    11/12 jaar en idd getest

Pisam vindt dit leuk.
  5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Toen de juf van mijn oudste besmet was werden we door school gebeld dat de hele klas 10 dagen in quarantaine moest en bij klachten laten testen. Dit hebben we ook zo gedaan en volgens mij moet dat ook zo.

Vitamientjuh en Pisam vinden dit leuk.
  6. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Op de site van het RIVM staat info voor mensen die in contact zijn geweest met iemand met corona.
    Wat ik raar vindt is dat er 10 dagen thuisquarantaine geldt, maar dat kinderen onder de 12 wel naar school, kinderopvang en sport mogen.

Pisam vindt dit leuk.
  7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dit is de brief voor nauwe contacten https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient

De GGD belt geen nauwe contacten, ze sturen brieven per mail die je zelf door moet sturen.
    Kinderen mogen gewoon naar school ed. Vind het vreemd, kinderen kunnen het net zo goed krijgen (de mijne hebben al 2 weken Corona, maar dan in de thuissituatie opgelopen).

Pisam vindt dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook nauw contact op school gehad.

We kregen een brief dat we de kinderen 14 dagen goed in de gaten moeten houden, en als klachten optreden contact moeten opnemen met de ggd.

Ze hoeven niet preventief in quarantaine, kunnen naar school en sporten, maar verdere contacten wel beperken en proberen afstand te houden van andere mensen.

Pisam vindt dit leuk.
  9. Pisam

Pisam Niet meer actief

De kinderopvang zou zelf alle nauwe contacten hebben gebeld, maar ook dan dus niet.

10. Pisam

Pisam Niet meer actief

Dat is nog eens aanpakken. Zijn er nog besmettingen uit voort gekomen?

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Bij ons op school een juf van de psz, die ook bso doet, had Corona. Kinderen mochten gewoon naar school. Ouders moesten hun kinderen 2 weken in de gaten houden, verder niks.

Pisam vindt dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Die brief van de GGD met 2 weken in de gaten houden hebben wij ook gehad.

Maar bij ons stond er volgens mij wel wat meer in:
    - wel naar school en sport, maar verder afstand proberen te houden van andere mensen (wat normaal gesproken niet geldt voor kinderen tot 13jr)
    - als het kind klachten krijgt meteen contact opnemen met ggd of de huisarts. (Wat anders ook niet meteen geldt voor kinderen)

Pisam vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Het ligt er een beetje aan. Bij de situatie als die van ts idd wel denk ik. Hier was de juf van de basisschool ook positief getest, maar zij kreeg op dinsdag klachten en was de vrijdag ervoor het laatst op school. Quarantaine was niet nodig.

Pisam en Martini vinden dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier was de juf besmet en hoefde de klas volgens de ggd niet in quarantaine. Klas werd hele dag door goed geventileerd en juf hield zoveel mogelijk afstand. Was nooit langer dan een paar minuten binnen 1.5 Meter van iemand.
    Alleen advies voor ouders om hun kinderen in de gaten te houden. Collega's hoefden ook niet in quarantaine.

Pisam vindt dit leuk.
  15. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Onze zoon is in september in aanraking geweest met besmette bso medewerker. Tenminste, die man had gewerkt 2 dagen voor hij ziek werd. Maar niets dus. We hoefden niets te doen.

Pisam vindt dit leuk.
  16. maliro

maliro Niet meer actief

Hier hetzelfde bij een besmette meester

Pisam vindt dit leuk.
  17. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en binnen onze organisatie is het beleid dat wanneer een medewerker positief test er samen met de ggd bekeken word welke kinderen in quarantaine moeten. Er wordt gekeken wat je met welke kinderen hebt gedaan, bv fles geven, meerdere keren op bed leggen , veel getroost of veel gekroeld zijn redenen om bepaalde kinderen in quarantaine te laten gaan. Het gaat hier alleen om kinderen van 0 tot 4 jaar. Het schijnt ook het beleid van de GGD te zijn. Op school is de afstand toch groter tussen leerkracht en kind.

Vitamientjuh, Pisam en Martini vinden dit leuk.
  18. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Nee gelukkig niet.

Pisam vindt dit leuk.
  19. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Raar dat de adviezen zo anders zijn

20. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Waarschijnlijk hebben ze dat op onze school ook zo gedaan en geeft de GGD daarom verschillende adviezen. Alle situaties zijn natuurlijk net weer even anders

Pisam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina