Als jij het wil dan moet je het doen. Ik vind het persoonlijk onnodig. Wij zijn bijna een jaar verloofd, geen idee wanneer onze (eerste) bruiloft gaat zijn. Maar we spreken regelmatig naar elkaar uit dat we van elkaar houden en dat we er altijd zullen zijn. .. daar heb ik geen 100 mensen voor nodig en een feestje. Natuurlijk is het leuk om een feest te geven, om het te vieren dat je bij elkaar bent en blijft. Maar dat hebben jullie al gedaan. Het lijkt mij dus voor de buitenwereld al duidelijk dat jullie bij elkaar horen. Ik zou zelf het geld in een vakantie stoppen voor jullie samen. Maar goed, dat ben ik
.. Dat je dochtertje het graag wil vind ik eigenlijk een vreemde reden. Als je banner klopt dan is je dochtertje 3. Die wil prinsessen zien, die snapt echt niet wat een bruiloft, laat staan een huwelijk inhoudt.
Dat lijkt mij super leuk met de kleine meiden erbij. Dat maakt het nog extra bijzonder. Ik zou het persoonlijk zelf klein houden met goede vrienden/familie enzovoort. Hierdoor kan je het feest klein houden maar wel voor wat luxere opties kiezen. Heel veel succes ermee!
Meid, lekker doen als je daar zin in hebt! Wij zijn in september getrouwd, als mijn man vorig jaar geen teelbalkanker had gehad waren we waarschijnlijk nu niet getrouwd geweest. We werden geconfronteerd met hoe kwetsbaar je bent en wilden heel graag aan elkaar en aan de liefste mensen om ons heen laten weten dat wij elkaar nooit meer kwijt willen. Onze dochter is 6 en heeft zo geweldig genoten van deze dag! Wij ook en alle mensen die er bij waren ook. Een dag vol liefde, zo heb ik het ervaren en ik had het voor geen goud willen missen! Ik denk dat het misschien anders is als je.trouwt omdat je van elkaar houd(wat natuurlijk geweldig is) of dat je samen iets mee gemaakt hebt waardoor je elkaar kwijt hebt kunnen raken en die angst hebt gevoeld..... Mijn gevoel van "ik wil je echt nooit, maar dan ook nooit kwijt" had ik voor mijn man ziek werd ook, maar het valt in het niet bij het gevoel van "ik wil je nooit kwijt" dat ik nu heb..... Dus ts, lekker doen als je dat wilt, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen.
Toen wij verloofd waren twijfelden we tussen lekker intiem trouwen op een Caribisch strand of groots met vrienden en familie. Omdat we dachten dat we er spijt van zouden krijgen als we het niet deden hebben we voor het laatste gekozen. Iedereen was erbij. Ik had een fantastische jurk, mijn man had een Rolls royce gehuurd en we zijn op een kasteel getrouwd. Het was geweldig! We hebben toen wel afgesproken dat we, als we 12,5 jaar getrouwd zijn (Dat is al over vijf jaar!), alsnog naar dat Caribisch strand (oké, Grieks mag ook, gezien het budget) zouden gaan en onze geloften opnieuw zouden afleggen. Met kindje(s) erbij. Als zoiets je droom is moet je het gewoon doen.
sterker nog: ik geloof niet eens dat ik dan zou gaan...... Ik bén toch al op hun (echte!!!) bruiloft geweest? Edit: Ik lees jouw reden, en ik kan me dan wel voorstellen dat je het dus wel wil doen. Ik zou dan denk ik kiezen voor een klein gezelschap (ouders, broers, zussen, beste vrienden) en er dan met zijn allen een knalfeest van maken.
Ik zou het doen meis! Wij willen ook opnieuw trouwen, maar dat komt bij ons omdat we het alleen met de gezinnen hebben gedaan bij t gemeentehuis en daarna uiteten zijn geweest. Als we opnieuw gaan trouwen doen we het groots met de mensen die er toen eigenlijk ook bij hadden moeten zijn, maar wat niet kon door ons budget.. (wij moesten trouwen i.v.m. zwangerschap en omdat we anders geen gedeelde voodgij zouden hebben aangezien Ml toen nog 21 was. En als vader onder de 23 is het heel moeilijk om gezag aan te vragen, en een akkoord te krijgen) Moet er wel bij zeggen dat we uiteraard ook zijn getrouwd omdat we van elkaar houden!!
Als jullie het graag willen vooral doen, wie zijn wij om het tegen te houden. Zou het wel intiem houden, dus echt de naaste familie en vrienden, niet de vage kennissen die je anders misschien voor de receptie zou uitnodigen zeg maar...en of je het dan dit jaar of volgend jaar moet doen is ook aan jullie, ligt vooral aan de financiën denk ik. Maak er een mooi feest van