Ruggenprik en benen plat laten liggen en gaan persen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Orchidee26, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik ben naar de gynecoloog geweest, zei weten mijn lichamelijk afwijking ik kan mijn knieen niet buigen of optrekken in het kort kan ik mijn benen niet gebruiken tijdens bevalling.

De gynecoloog heeft vergadering gehouden en ze zijn tot conclusie gekomen keizersnee is niet momenteel nodig hij heeft de volgende gezegt.

Wanneer ik ga bevallen weeen krijgt word er meteen een ruggenprik ingezet tot dat het baby hoofdje uit is dus het word niet uitgezet... en ik hoef mijn benen niet te gebruiken kan ze gewoon plat laten liggen.

De gynecoloog heeft gezegd dat ik gewoon mijn benen kan laten liggen en moet gaan persen, dus nu vraag ik mij af of dit kan normaal gesproken moet iedereen zijn benen optrekken om juist ruimte maken zodat de baby eruit kan komen.

Als je benen plat laat liggen dan is er toch geen ruimte zodat baby eruit kan komen of ik moet mijn benen heel ver spreiden dat gaat eenmaal ook niet....

Heeft u als verloskundige ervaring in praktijk en wat is u mening hierover is er zo'n mogelijkheid?

Groetjes,

Orchidee

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als de gynaecoloog zegt dat het kan dan mag je daarop vertrouwen.
    Je kan je benen ook niet recht op zetten? dus dat je voeten op het bed staan en knieen omhoog wijzen, dat zou al heel fijn zijn!
    Maar nogmaals de gynaecoloog weet waar hij het over heeft.
    Heb vertrouwen.

Imke

Deel Deze Pagina