Beste Dames, Mijn man en ik willen graag voor een tweede kindje gaan proberen. Het liefst met zo weinig mogelijk leeftijdsverschil. Nou lees ik op internet allemaal verschillende adviezen betreft zwanger raken na een ks. De 1 adviseerd 1 jaar te wachten de ander een half jaar. Ook lees ik dat het na een paar maanden alweer kan mits het goed genezen is. Zijn er hier ook dames die een tweede willen na een ks en hoe snel. Of kunnen jullie mij vertellen hoe snel mag het weer!! Alvast bedankt Meertje
Ik mocht het eerst half jaar niet zwanger raken, zelf naar mijn baarmoederruptuur. Maar goed ik ben ook van mening een jaar te wachten het is niet niks een ks en dus heeft je lichaam tijd nodig zo goed mogelijk te herstellen. Maar waarom vraag je je eigen gyn niet? die kan je er precies antwoord op geven hoor.
Ze zeggen, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren En dat is bij een vaginale bevalling. Ik zou het even aan je gyn. vragen. Maar ga uit van 1 jaar rust voordat je weer zwanger kan/mag worden. succes
he meiden bedankt voor jullie antwoorden zal van de week even contact opnemen met mijn gyn. groejes meertje
Er is mij destijds na de ks van Justin niets verteld over een nieuwe zwangerschap. 7.5 maand na Justin zijn ks was ik zwanger van Colin. Tussen Justin en Colin zit bijna 17 maanden verschil. Na de ks van Colin is het me wel meteen gezegd: Een half jaar minimaal wachten.
na de ks die ik heb gehad; zijn mijn gyn, dat je baarmoeder (de wond) minimaal een jaar nodig heeft om te herstellen. Ook voor je lichaam is het beter.
Hallo, mijn oudste was 17 maand toen de jongste werd geboren, er was mij geadviseerd om 9 maand te wachten. denk dat je zelf we voelt of je lichaam het aankan. groetjes Linnie