overdag (niet) slapen baby 8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymam, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    sinds 2 weken wil zl niet meer slapen 's middags. 's Morgens is hij rond 7 u wakker, gaat dan tussen 9.30 en 10.15 naar bed. Hij slaapt dan meestal anderhalf uur. Maar de laatste 2 weken slaapt hij 's middags niet meer. Ik deed hem eerst altijd zo'n 2-2,5 uur nadat hij wakker was weer op bed en dan ging hij lekker slapen. Maar dat doet hij nu dus niet meer. Ook als ik hem later op bed leg, slaapt hij niet. Ik gebruik hetzelfd bedritueel als 's morgens en 's avonds. Meestal gaat hij niet gelijk huilen, meestal wat kletsen, en dan weer even beetje mopperen, even stil, weer kletsen enz. Na een uur haal ik hem er dan maar weer uit. Dan gaat hij weer lief spelen. Soms probeer ik hem dan later weer op bed te leggen, maar dan gaat hij ook niet slapen. 's Avonds gaat hij (rond 19.00u) wel lekker slapen en 's morgens ook geen probleem. Iemand herkenning? of tips?? Mijn andere 2 kids sliepen veel meer op deze leeftijd, dus ik weet niet of het erg is dat 'tie zo weinig slaapt?? maar ja, ook als het wel erg is, weet ik niet wat ik kan doen om hem meer te laten slapen???

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik herken het niet, maar mijn eerste gedachte is 'kennelijk heeft hij het niet nodig. Ik zou hem wel een uur (of langer) in zijn bed leggen al is het alleen maar om tot rust te komen.

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lydia slaapt ook nog maar 1x per dag, wel smiddags dan;) rond 7u wakker, rond 13u weer naar bed, 15u wakker, 19u bed. Tja, ze zullen niet meer nodig hebben dan he als ze gewoon rustig op bed liggen maar toch niet in slaap vallen

Deel Deze Pagina