Vandaag voor FM-meting geweest. Eitjes waren 23,9x14,9 19,9x22,1 en 18,3x18,5 Vrijdag hebben we inseminatie maar een witje springt toch meestal rond de twintig?zijn we dan niet te laat?
En hoe zit dat met meerdere eitjes? Er zijn bij mij 3 grote geconstateerd maar die springen toch niet gelijk?
Als je Clomid gebruikt, dan groeien je follikels vaak wat langer door voordat ze springen. Als ik geen Pregnyl kreeg om de eisprong op te wekken, kreeg ik meestal een eisprong als ze rond de 24 mm waren. Het is dus niet altijd precies rond de 20 mm, vanaf 17 mm zijn ze rijp. Bij de een springen ze wat eerder dan bij de ander, en het kan ook nog per keer verschillen. Je hebt drie volgroeide follikels. Als je een eisprong hebt, dan zullen ze inderdaad alle drie tegelijk springen (of in ieder geval binnen een paar uur na elkaar). Met meerdere eicellen, heb je kans op een meerling. Maar een zwangerschap is niet gegarandeerd, nu je drie follikels hebt. De kans op een zwangerschap is per cyclus, met één eicel, ongeveer 20%. Met drie eiblaasjes is de kans niet drie keer zo groot, de kans stijgt maar met een paar procent. Het dus niet zo dat je nu 60% kans hebt. Hier een keer een IUI gehad met drie volgroeide follikels en helaas nog steeds niet zwanger, bij ons was iets meer hulp nodig. Succes!
Dankjewel voor je duidelijke antwoord. Nou had ik gisteravond een positieve ovulatietest, en vrijdag pas de inseminatie. Zijn we dan niet te laat? Normaal had ik op dag 13 ovulatie (vandaag). Heb ook enorm veel klachten, voor mijn gevoel zit het er echt snel aan te komen.
Je eisprong komt tussen de 24 en 48 u na de LH-piek. Als je Pregnyl spuit, dan wordt de inseminatie in ons ziekenhuis 36-40 uur daarna gepland. Als je aan het begin van je piek zat, dan zal het dus eerder naar de 48 uur neigen dan naar de 24 uur. Maar je weet helaas niet welk punt van de piek je getest hebt. Je kunt er niet zoveel van zeggen. Het kan zijn dat je lichaam zelf de eisprong al in gang heeft gezet, omdat je toch al een hele grote follikel had. Je had de echo eigenlijk een beetje te laat. In dat geval zou je eisprong eerder dan morgen kunnen komen. Het kan ook zijn dat de piek net is ingezet en dat je nu de groeipijn in je eierstokken voelt. Je hebt drie grote follikels in een mini-eierstokje, dus logisch dat je dat gaat voelen. Dat hoeft niet te zeggen dat je nu al midden in je eisprong zit, die kan net zo goed morgen pas zijn. Er is niet zoveel meer aan te doen. Je kunt de eisprong niet uitstellen, als hij al bezig is. En de inseminatie staat voor morgen gepland. Dan had je misschien vanochtend even moeten bellen om te vragen of het naar voren geschoven kon worden. Je hebt kans dat je te laat bent, maar je hebt ook kans dat je gewoon op tijd bent. Als je eisprong eerder dan de inseminatie is, zijn de eicellen een aantal uren erna nog steeds te bevruchten. Succes met de wachtweken!
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb gelukkig gisterochtend gebeld engistrten de IUI gehad. Helaas was de uitslag van het zaadonderzoek slecht. Het is wel ingebracht maar is maar een heel kleine kans. Beetje jammer dus.