Ik had voor ik zwanger raakte een Bmi van 19. Ben eerst 3kg afgevallen en nu heb ik er 2kg bij, dus nogsteeds -1kg lichter dan me start gewicht. Ben overgins 21 weken zwanger nu.
Bmi was aan het begin 23. Ik ben 3 kilo afgevallen, er is 1.5 bij gekomen. Dus nog op -1.5 bij 20 weken
Volgens mij staat het aankomen tijdens een zwangerschap los van je BMI voordat je zwanger raakt. Ik ken magere vrouwen die heel veel aankomen en dikke vrouwen die amper iets aankomen en andersom. Bij iedereen heeft een zwangerschap een ander effect op het lichaam, het hangt ervan af of en hoeveel vocht je vasthoudt, hoe je eetpatroon verandert, hoe zwaar het kindje is, hoeveel vruchtwater je hebt, enz.
Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en tot nu toe 8,5 kilo aangekomen. Mijn BMI is normaal gesproken ongeveer rond de 22.5/23 (1.69 en 65/66 kilo).
bij de eerste een bmi van 21,5 en was in totaal 12 kilo aangekomen bij de 2e een bmi van 20 en ben in totaal 18 kilo aangekomen.
BMI 'normaal gesproken' rondom de 23, vorige zwangerschap in totaal 16 kilo aangekomen, tot nu toe 6 kilo bij 23 weken.
Mijn BMI is 21 of zo, maar zo'n calculator ziet toch niet jouw bouw? Ik ben zelf namelijk erg atletisch gebouwd en heb weinig vet op mijn lichaam maar ben gewoon zwaar vanwege spieren. Ben nu wel al 15 kilo aangekomen wat best veel is, alleen het is niet te zien. Gister weer van een vriend gehoord dat het puur en alleen buik is, zelfs mijn nek/gezicht zijn hetzelfde..
1e zwangerschap: bmi: 22, aangekomen: 12 kg 2e zwangerschap: bmi: 22, aangekomen: 16 kg (ben nu bijna 40 weken)
Ben nu 39 weken en 12 kilo aangekomen. En meer ga ik ook niet aankomen want ik word dinsdag ingeleid. BMI is 19,5.
Maar een bmi van 21 is toch juist ook helemaal niet zwaar?? Die van mij is 24 nog wat, (170 en 69 kilo) en ik vind dat ik een normaal postuur heb!
Ik had een BMI van 22 (1.71, 65 kg) en ben tijdens de zwangerschap in totaal 15 kg aangekomen. Er moeten nu nog wat kg'tjes af maar ik heb in ieder geval weer een gezond BMI.
Hier voor de zwangerschap een BMI van 21.8. Inmiddels zo'n 12 kg aangekomen en bijna 32 weken zwanger.
Bmi kijkt toch naar je bouw. Bijv 20 tot 25 is gezond gewicht. 20 als je erg tenger gebouwd bent. 25 als je een wat bredere bouw hebt, of bijv zoals jij veel spieren.