Hallo allemaal Vorige week heb ik mijn eerste echo met een zwangerschap van 7 weken gehad. Hieruit bleek alleen een leeg vruchtzakje. Gisteren heb ik weer een echo gehad, en wonder boven wonder was er een hartje zichtbaar. De meting leverde alleen een zwangerschap van 6 weken op. Ik ben bang dat het alnogs misgaat. Heeft iemand ervaringen dat het alsnog goed kan komen? Dit wordt anders mijn derde miskraam. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Gefeliciteerd! Een hartje gezien, dat geeft toch wel moed? Dat je minder ver zwanger bent dan gedacht, komt heeeel vaak voor. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken! Het enige wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen. Als het misgaat, is dat heel triest, maar vooralsnog lijkt het goed te gaan! Liefs
Het klinkt mij ook wel hoopvol: vorige week een leeg vruchtzakje en dan deze week een kloppend hartje. Dan is er toch duidelijk wat gegroeid in een week. Kan het zijn dat je de termijn verkeerd hebt ingeschat? En wat zei de verloskundige? Gaf zij je hoop of vertelde ze dat je het ergste moest vrezen? Succes!
zie mijn banner, ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar ik kreeg bloedingen, die zijn nu weer gestopt ik verlies alleen nog wat oud bloed iedere keer...verder heb ik wel alle verschijnselen, ben echt heel erg misselijk de hele dag en heb een ongelooflijke zin in vettigheid en zure dingen.....mijn borste doen pijn. dus het gevoel zegt superzwanger, maar ja, bij mijn echo 2 weken geleden klopte de termijn ook niet, ik ben dus ook alsnog bang dat het misgaat bij mij... de tijd kruipt ook echt vooruit naar volgende week woensdag.....bah die onzekerheid je wordt er gek van. ik wens ook jou heel veel sterkte en we duimen dat alles goedkomt! liefs M
De gynaecoloog was niet optimistisch. Ik weet duidelijk wanneer ik mijn eisprong had; er is dus een groeiachterstand van 2 weken. Dat vind ik niet zo hoopvol. 7 oktober hebben we weer een echo. Tot die tijd probeer is er maar niet aan te denken. Maar dat is wel retemoeilijk!
Eyereen & Meisje: Er is eigenlijk gewoon niks over te zeggen. Het enige wat je kan doen is afwachten & hopen dat het goed gaat en dat is zo frustrerend. Probeer je zinnen wat te verzetten. Hoe moeilijk het ook is, je kan er verder zelf niks aan doen. Ik duim voor jullie allebei en wens jullie veel sterkte in deze onzekere tijden! Liefs, Marrie
ik sluit me helemaal bij marrie aan.. het kan echt 2 kanten uitgaan.. ik zelf heb helaas de slechte meegemaakt maar met mij waren er toen ook meer meiden die een groeiachterstand hadden waarbij het gelukkig later toch helemaal goed gekomen is! het komt namelijk vaker voor, voor nog onverklaarbare reden dat een vruchtje rondzwerft na de bevruchting.. dit kan overgens best een lange tijd zijn.. pas als het zich innesteld gaat de celdeling echt beginnen.. zo heb ik me toen laten vertellen.. heel veel succes met wachten, probeer afleiding te zoeken in dingen doen en leuke dingen te ondernemen.. dat helpt altijd beter dan de tijd "uitzingen".. zorg vooral goed voor jezelf! groetjes ele
Hi Eyereen, Wat een stress joh! Aangezien we hier allemaal op internet komen voor (positieve) bevestiging: Ik had mijn eerste echo met 8 wkn en 5 dagen. Toen bleek ik 'slechts' 7 wkn en 1 dag zwanger te zijn. Het hartje klopte goed. Heb 100 x terug gerekend maar ik kwam er niet uit, ook omdat ik normaal gesproken een heel regelmatige cyclus had dus ik was echt mega ongerust. Bij de tweede echo met 11 wkn en 3 dagen was alles goed en werd ik zelfs weer een dag of 5 vooruit gezet. Bottom line: er kan een zogenaamde diapauze hebben opgetreden waarbij het innestelen (en daarmee de ontwikkeling) langer heeft geduurd..of je eisprong was toch later...of er is niet goed gemeten. Het komt echt op milimeters aan! Om die reden wordt de termijnecho bij voorkeur tussen de 10 en de 12 weken gedaan. Dan is het het nauwkeurigst. Hou hoop en ik duim voor je x
tja je zinnen verzetten, ik zou wel willen, maar als je je de hele dag hondsberoerd voelt en de ene poot niet voor de andere kan krijgen, dan is het best moeilijk om er niet mee bezig te zijn. gelukkig geeft mijn lieve dochter mij de nodige afleiding maar zelfs dat is soms te vermoeiend voor me..pas savonds kom ik weer een beetje tot leven... succes allemaal xx